Natália
-3 °C
7 °C

Két híradó a cseh tévében

2001.01.04. 12:03
A cseh napilapok csütörtöki kommentárjaikban elutasítják az állami televízió új vezetőjének, Jiri Hodácnak a módszereit és az 1989-es bársonyos forradalomhoz hasonlítják a szerdai tüntetéseket. A Hodac-féle cenzorokra Csehországnak valóban nincs szüksége - szögezi le a Lidové Noviny. A legolvasottabb napilap, a Mladá Frontá Dnes szerkesztőségi kommentárjában kijelenti: ,,fel kell tennünk a kérdést, hogy kinek az oldalán van az igazság. Ismét azt kell válaszolnunk, hogy azokén, akik elutasítják a televízió új vezetését". A gazdasági napilap, a Hospodárské Noviny úgy látja, Csehországot ugyan nem fenyegeti a totalitarizmus visszatérése, de azért résen kell lenni. A közszolgálati televízióban szerda este két híradót is sugároztak, az egyiket az új igazgató stábja, a másikat a régi szerkesztők, egy elfoglalt stúdióból. Mint ismert, szerdán a prágai Vencel-téren százezren tüntettek a közszolgálati csatorna menesztett szerkesztői mellett, és az új vezető ellen.