Mária
-7 °C
3 °C

Médiavita Lengyelországban

MTI
2002.06.16. 15:53
Michal Tober, a lengyel kormány szóvivője nem ért egyet azzal, hogy a lengyel közszolgálati televízió (TVP) átpolitizálódott, és a kormány eszközévé vált volna. A Rzeczpospolita című konzervatív napilapnak a négy legfontosabb - két közszolgálati, két kereskedelmi - lengyel televíziós csatorna műsorairól készült jelentésére reagálva Tober cáfolta, hogy a TVP "kormánytelevízió" lenne. Felhívta a figyelmet, hogy szóvivőként többször kellett helyreigazítást kérnie a közszolgálati televíziótól egyoldalú vagy nem hiteles tájékoztatás miatt. Juliusz Braunnak, a lengyel Országos Rádió- és Televíziótanács (KRRiTV) elnökének a jelentést olvasva az a benyomása támadt, hogy ugyanolyan leegyszerűsítéssel áll szemben, mint amilyennel az a kereskedelmi csatornákat vádolja: egyfelől van a rossz közszolgálati televízió, másfelől a jó kereskedelmi csatornák. Az elnök egyetértett azzal (amire a tanács is felhívta már a figyelmet), hogy nagy az aránytalanság a kormánynak és az ellenzéknek szentelt idő között, de nem állja meg a helyét a jelentésnek az a következtetése, hogy a TVP az eseményeket a kormány népszerűsítésére, a kereskedelmi adók pedig a problémák bemutatására használnák. Janusz Pienkowski, a TVP TAI, a televízió hírszolgálatának igazgatója és Robert Kwiatkowski, a TVP elnöke szerint a jelentés készítői által elemzett egy hét túl kevés idő ahhoz, hogy mélyreható következtetéseket lehessen levonni. Pienkowski rámutatott arra is, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan növekedett a közszolgálati televízió műsorainak nézettsége, ami szerinte arra utal, hogy a TVP a nézők mind nagyobb csoportja számára az információk hiteles forrásává vált.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.