Távozik a szlovák közlekedési miniszter a vonat-botrány miatt
Jozef Macejko elődje, Peter Palacka is korábban hasonló okokból volt kénytelen távozni ugyanezen tárca éléről. Macejko, egyszersmind Dzurinda személyét most egy 1999-ben kiírt pályázat alakulása árnyékolta be. A Szlovák Vasutak (ZSR) akkor 35 úgynevezett könnyűmotoros vonatszerelvényre keresett - pályázat útján - szállítót, de eredménytelenül. 2001-ben újra kiírták a pályázatot, de ennek sem volt elfogadható eredménye. Ezek után a vasút tovább kereste a vásárlás módozatait, de ennek részleteit már nem hozták nyilvánosságra. Az üzlet lebonyolítására tíztagú felügyelőbizottság alakult, amelynek a miniszterelnök fivére, Miroslav Dzurinda is tagja volt.
A többmilliárd koronát kitevő üzletre ajánlkozó három szállító közül először a Siemens esett ki, így a küzdelem a svájci Stadler és a francia Alstom között folytatódott, úgy, hogy mindkét pályázó oldalán egy-egy szlovák konzorcium is érdekeltként szerepelt. A vasút az eredetileg kedvezőbb svájci ajánlatot pártolta, de a folyamatba váratlanul egy új elem, a közlekedési tárca is belefolyt, és a miniszter megtiltotta, hogy a svájci céggel szerződjenek. Ezek után a svájci államfő lépett, aki egyenesen szlovák partneréhez, Rudolf Schusterhez címzett levélben furcsállotta a történteket.