Hegynek ütközött egy TU-154-es
A rádió szerint a gép egy Tupoljev 154-es volt, amelynek 148 utas a szállítási kapacitása. Az Iran Air egyik vezető tisztviselője megerősítette, hogy a gép egyik leányvállalatukhoz, az Iran Air Tourshoz tartozott. Az Iran Air Tours több gépet is lízingel a volt szovjet tagköztársaságoktól. Eddig nincs hivatalos magyarázata a szerencsétlenség okának.
Hasonló balesetek
Ugyancsak egy Tu-154-es zuhant le tavaly júliusban az oroszországi Irkutszk közelében, akkor 133 utas és a 10 főnyi személyzet vesztette életét. Egy másik orosz gyártmányú iráni utasszállító, egy YAK-40 is lezuhant tavaly májusban észak-kelet Iránban. A szerencsétlenségben 30 ember vesztette életét, köztük a közlekedési miniszter és hét törvényhozó is. A vizsgálatok szerint az utóbbi balesetet a rossz időjárás és a pilóta hibája együttesen okozták.
Az amerikai szankciók hatása
A Reuters szerint az iráni légitársaságnak egyre nagyobb gondot okoz repülőinek üzembetartása az 1996-os amerikai szankciók miatt. Akkor Washington azt állította, hogy Irán és Líbia támogatja a terrorizmust, ezért olyan korlátozásokat vezettek be a két ország ellen, amely tiltja a Boeing termékek eladását ezeknek az országoknak. Az iráni flotta jó része olyan Boeingekből áll, amelyeket még az 1979-es forradalom előtt szereztek be, ám ezekhez pont a szankciók miatt nehéz a pótalkatrészek beszerzése. Rengeteg más gyártmányú gép is sok amerikai alkatrészt tartalmaz, ezeknek is nehéz a karbantartása, ezért Irán kénytelen a szovjet utódállamoktól lízingelni a gépeket.