A szerelvény november 12-én gyulladt ki egy alagútban. A vonat automatikusan megállt, de csak tizenkét ember tudott az égő kocsikból megmenekülni. További hatvan ember szintén kijutott, de felfelé indultak az alagútban, és ők füstmérgezésben haltak meg - a többi utas el se tudta hagyni a vonatot.
A tűzvész oka még nem tisztázott, a vizsgálat folyik, a szakértők még mindig nem nyilatkoznak. Az 1974 óta működő, drótkötél-vontatású vasút az első "hegyi földalatti" volt, s a kilencvenes években üzembe állított új szerelvényei a legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselték.
A vasúttársaság bizakodó
A Kitzsteinhorn - Gletscherbahnen Kaprun AG honlapján egy nyilatkozat olvasható, melyben a cég részvétét fejezi ki az áldozatok hozzátartozóinak, és egyszersmind közlik, hogy a felvonók december 7-től újra üzemelnek. A dokumentum szerint a tragédia után is a síturizmus marad Ausztria e részének fő bevételi forrása, és Kaprun most már visszaváltozhat azzá, ami a tragédia előtt volt. ,,Tekintsenek Önök is bizakodóan a jövőbe" - áll a nyilatkozatban.
A megrongált vonalon nincs közlekedés
Ulrike Marte, a Zell am See-i Marketing Schmittenhöhebahn AG illetékese az Index kérdésére megerősítette, hogy csütörtökön mind a 17 felvonó elindul, de hangsúlyozta, hogy a megrongálódott és még vizsgált vonalon vasút ezen a télen már biztosan nem közlekedik. Az értesülést később megerősítette Carina Eder, az Europa-Sportregion Zell am see - Kaprun képviselője is.