Miklós
-7 °C
4 °C

Újabb kamucikkek a New York Timesnál

2003.06.15. 17:43
A New York Times csaló újságírójaként elhíresült Jayson Blair újabb tíz cikkéről derült ki, hogy azokban is plagizált vagy hamis tényeket közölt. Blair miatt június elején már lemondott a főszerkesztő és a szerkesztőségvezető is.
Jayson Blair újságírót még május elsején távolították el a New York Timestól, miután kiderült, hogy belpolitikai témájú cikkeinek több mint fele hamis. A cikkek másik részéről kiderült, hogy Blair más lapoktól lopta őket. Olyan is előfordult, hogy az újságíró ki sem ment a helyszínre, hanem kitalált emberekkel készítette riportokat adott le. Május 10-én a Times kiadott egy listát a Blair-féle problémás cikkekről.

Bővült a lista

A New York Times most azt közölte, hogy átvizsgálva a tavaly október előtti cikkeket, újabb tíz olyan cikkre bukkantak, amelyekben a szerző plagizált vagy hamisan idézett. Például az egyik, 2001 augusztusi egészségügyi témájú anyagról kiderült, hogy Blair ötflekknyit használt fel egy öt évvel korábbi Wall Street Journal-cikkből.

Lemondott vezetők

A New York Timest sokan a legrangosabb amerikai újságnak tartják, a lap munkatársai számos Pulitzer-díjat nyertek. Howell Raines főszerkesztő és Gerald Boyd szerkesztőségvezető június 5-én lemondott a botrány miatt. A Pulitzer-díjas Rick Bragg újságíró ugyancsak lemondott, miután az ő cikkeivel sem volt minden rendben, írja az AP.