Mária
-7 °C
3 °C

Az orosz sajtóminisztérium bezárat egy tévét és egy web-oldalt

LENTA.RU
2002.10.25. 16:56
Az Echo Moszkvi web-oldala
Az orosz sajtó-, tévé-, rádió- és tömegkommunikációs minisztérium döntést hozott a "Moszkóvia" tévétársaság (az úgy nevezett Harmadik Csatorna) sugárzási engedélyének visszavonására, - közölte a Novosztyi hírügynökség Mihail Szeszlavinszkij első miniszterhelyettesre hivatkozva. Szeszlavinszkij magyarázatként elmondta, hogy a döntés oka az volt, hogy súlyosan megsértették a terrorizmus elleni harccal kapcsolatos hatályos törvényt. Egyidejüleg a sajtóügyi minisztérium javaslatot tett a hírközlési minisztériumnak az "Echo Moszkvi" rádió internetes oldalának megszüntetésére, mert az egyik terroristával előző nap készített és rádión leadott telefoninterjút publikálta. A "Nord-Ost" színházközpont lerohanásának egyik résztvevője félórán keresztül beszélt a rádióban és ezáltal lehetőséget kapott követeléseik közzétételére. Az Echo Moszkvi műsorvezetői az interjú közben azt magyarázták, hogy nem propaganda tevékenységet folytatnak, hanem az épületben fogva tartott gyerekeket akarják megmenteni. Ezen kívül Szlavinszkij elmondta, hogy a minisztéirum az állami rádió- és tévébizottsággal közösen vizsgálja az állami "Majak" rádióállomás vezetőinek fegyelmi felelősségre vonását a rádió számára kiadott engedélyben szereplő követelmények és feltételek megsértése miatt. A sajtóügyi minisztérium már tegnap betiltotta az NTV által Movszar Barajevvel, a túszejtők vezetőjével készített riport sugárzását.
Később a minisztérium visszavonta az Echo Moszkvi web-oldalának bezárására vonatkozó javaslatát, mert a terroristával készített interjút eltávolították