Az orosz légierő föl akarja mondani további részvételét az An-70 katonai szállító repülőgép orosz-ukrán fejlesztésében és a hazai Tu-330 típust részesítené előnyben, - közli az Izvesztyija újság csütörtöki száma. A valószínű felmondás indokaként az orosz katonák a pénzhiányt (kb. 50 millió USD), valamint az An-70 nem magas megbízhatósági szintjét említették. Ugyanakkor az orosz parlament alsóháza, az Állami Duma napirendre akarja tűzni az An-70 fejlesztési programjára a 2003. évi költségvetésben kiutalandó 190 millió rubeles összeg megvitatását. Az orosz-ukrán kormányközi megálapodás értelmében 2018-ig az orosz légierő számára 164, az ukránok számára pedig 65 db. An-70-est terveztek legyártani. Azonban az orosz-ukrán fejlesztésű repülőgép ellenzői emlékeztetnek arra, hogy ezzel a géptípussal már kétszer történt repülőesemény. Az egyik esetben összeütközött az egyik kisérő géppel, a másikban pedig működésképtelenné vált az ukrán gyártású D-27-es hajtómű. Az Izvesztija szerint viszont az orosz Tu-330 mégcsak tervasztalon fekszik. Az új repülőgép létrehozását Valentyin Bliznyuk, a Tupolev tervezőiroda főkonstruktöre 340-400 millió USD-re becsüli, s ezt az összeget legalább hét év során kell a projektbe beinvesztálni. Ezen túlmenően a Tu-330 még nem is szerepel a jóváhagyott állami fegyverzet-fejlesztési programba. Viktor Livanov, az Iljusin részvénytársaság vezérigazgatója (ez a cég gyártja az orosz légierő számára az IL-76-os gépeket) kijelentette, hogy a katonák mg nem tisztázták, hogy milyen repülőtechnikára van szükségük, emiatt pedig nemcsak a Tu-330 és An-70, de az IL-76mf típus gyártóinak érdekei is ütközhetnek.