Az orosz hadsereg vezérkara távlatilag nem tartja célszerűnek az orosz-ukrán kooperációban készült AN-70 típusú katonai szállító repülőgép további fejlesztését. A vezérkarból származó forrás közlése szerint Oroszország az eltelt 10 évben közel 100 millió dollárt fektetett be a fejlesztésbe, de semmilyen eredmény nem született. Az AN-70-es csupán néhány felszállást hajtott végre, de valamennyi kudarccal végződött. A próbák során 135 alkalommal tapasztaltak különböző hibákat az ukrán gyártmányú hajtóműveknél, amelyek ráadásul túl hangosak és nem felelnek meg az európai szabványoknak.
A projekt kimunkálása során teljesen megváltoztatták az eredeti harcászati-műszaki követelményeket, amelyeket még a 70-es években határoztak meg. Eredetileg az AN-70-est korszerű közepes hatótávolságú katonai szállító repülőgépnek tervezték, amely füves repülőterekre és rövid kifutópályákra is leszállhat. A hosszú idejű fejlesztés közben az AN-70-esből nehéz szállító repülőgép lett és akkora fel- és leszállómezőt igényel, mint az orosz IL-76-os. A vezérkar képviselője hozzáfűzte, hogy megfelelő kiegészítésekkel a közepes hatótávolságú TU-334-es polgári repülőgépet lehetne közepes katonai szállító repülőgépként felhasználni. A katonai szakértő szerint ehhez csupán a fődarabok 20 %-át kellene lecserélni.
Ugyanakkor Szergej Ivanov orosz honvédelmi miniszter kijelentette, hogy még nem hozták meg az AN-70-essel kapcsolatos végleges döntést. Az orosz fél megküldte észrevételeit az ukránoknak a hajtóművek meghibásodását illetően, de csak akkor derül ki, hogy mik a lehetőségek, amikor precíz és világos válaszokat kapnak ezekre.