Szergej Sojgu a rendkívüli helyzetek (katasztrófaelhárító és polgári védelmi) minisztere, ma megtartott sajtóértekezletén kiemelte annak a két légiszerencsétlenségnek a hasonlóságát, amelyekben korábban Alekszandr Lebegy krasznojárszki, most pedig Igor Farhutdinov szahalini kormányzó életét vesztette. Az előzetes vizsgálat eredményeit ismertetve Sojgu elmondta, hogy mindkét esetben a Mi-8 helikopterek olyan akadállyal találták szembe magukat, amiket a hajózószemélyzet csak az utolsó pillanatban vett észre. A krasznojárszki területen ilyen akadály volt a villamos távvezeték, azt, hogy Kamcsatkán mi lehetett egy ilyen akadály még nem sikerült megállapítani. A pilóták azonban mindkét esetben hirtelen akartak magasságot váltani, vagyis felemelkedni a géppel. "A feketedobozban rögzített adatok szerint a felvétel vége előt 1,8 másodperccel a pilóta hirtelen feljebb akarta emelni a helikoptert. Valószínüleg olyan akadályt láthatott maga előtt, hogy "teljesen magára húzta" a botkormányt ", - mondta Sojgu. - "Ennél a manövernél a légcsavar széle lecsapódott és levágta a gép hátsó rotorjának tartóját. Ezután az egész helikopter pörögni kezdett, tárgyak és emberek hullottak ki belőle". 8 embert a lezuhant helikoptertől távolabbra, a többit, köztük a kormányzót, a kabinban találták meg. Az utolsó felvételt akkor rögzítette a feketedoboz, amikor a helikopter 13,3 m magasan volt a talaj fölött. A feketedoboz adatai alapján azt is megállapították, hogy a repülés nem olyan magasságon folyt, mint amiről a hajózók rádión jelentettek. "1350 méteres magasságot jelentettek, de a helikopter valójában sosem emelkedett 700 méter fölé. Vagy a hajózók tudatosan mást jelentettek a repülőtéri diszpécsernek, vagy mindez valamilyen más, eddig ismeretlen ok miatt történhetett", - mondta a miniszter. Ezen kívül a 292 fokos tervezett irányszög helyett a helikopter 214 fokon repült, ami legalább 70 fokos, vagyis mintegy 40 km-es eltérést jelent a megadott útvonalhoz képest. Az útvonalról való letérés következtében a gép sűrű ködbe, alacsony felhőzetbe került. Ennek bizonyítására Sojgu űrfelvételeket mutatott a katasztrófa körzetéről. "Az utolsó hét percben a helikopter egyenetlen terep fölött manöverezett. A repülési magasság 36-tól 73 méterig változott, később 162 métert ért el, majd visszaesett 73-ról 63,3 méterre. Az utolsó rögzített magasság 13,3 méter. Itt szakad meg a felvétel", - mondta el a miniszter. Ennek okait egyelőre nem tudták megállapítani.