Ma, moszkvai idő szerint 16:40-kor Vlagyimir Usztyinov főügyész, Vlagyimir Kurojedov haditengerészeti főparancsnok, Vjacseszláv Popov, az Északi flotta parancsnoka és Jurij Jakovlev altábornagy, a katonai főügyész első helyettese a "Kurszk" atom-tengeralattjáró fedélzetére lépett, miután a roszlyakovoi hajóépítő üzem úszódokkjában a tengeralattjárót a víz szintje fölé emelték. A dokkot gumi-motorcsónakon közelítették meg és megkezdték a torony és a hajótest előzetes megvizsgálását. Az orosz főügyészség nyomozóinak először kell ekkora nagyságú objektumot vizsgálniuk. A 20 perces előzetes szemle után a Roszlyakovoba visszatért Usztyinov újságíróknak azt mondta, hogy "ez volt az első helyszíni szemle". Kurojedov pedig elmondta, hogy a negyedik hajórekeszig tudott eljutni a tengeralattjáró külső fedélzetén, mivel a további részek még víz alatt vannak. A fedélzetre elsőnek Gleb Lyacsin hadnagy, a "Kurszk" parancsokának Gennagyij Lyacsinnak a fia lépett. Ma reggeltől az "Admiral Csebanenko" nagy tengeralattjáró-vadászhajó fedélzetén, amely a dokkhoz közel horgonyoz, Vlagyimir Usztyinov eligazítást tartott a közel 40 főből álló nyomozócsoport részére. A nyomozók felkészültek a részletes vizsgálat megkezdésére, korábban a "Kurszkhoz" hasonló tengeralattjárón kaptak szakmai felkészítést. A haditengerészekkel együtt mennek majd fel a fedélzetre, akik első sorban azt vizsgálják meg, hogy milyen állapotban vannak a "Gránit" szárnyasrakéták. Egyelőre még nem tudják, hogy milyen rendben - hagyományosan, vagy vészhelyzet-szerűen - kell majd kirakni a "Kurszk" fegyverzeti eszközeit és lőszereit. Lehet, hogy a teljes rakétaindító állványokat kell kiemelni, de ehhez nyílásokat kell vágni a hajótesten, Ilja Klebanov miniszterelnök-helyettes, a katasztrófát vizsgáló állami bizotság vezetője ma kijelentette, hogy legalább három napig tart a víz kiszivattyúzása. Ezután elsőnek az államügyészség munkatársai és a bírósági orvosszakértők mehetnek be a tengeralattjáró belsejébe, az állami bizottság tagjai csak utánuk tekinthetik meg a "Kurszkot". A tengerészek holttesteinek felkutatását azonnal a víz kiszivattyúzása után megkezdik, valószínüleg a kilencedik rekesznél kezdik ezt a munkát, ahol a korábban talált feljegyzés alapján még tizenegy tengerész holtteste lehet. Ma délben kezdődött a "Giant-4" uszály kivontatása a dokkból, estére az uszály a pontonokkal együtt már a Kolai-öböl külső horgonyzóhelyén köt ki. Az akció befejeződött, a Mammoet cég teljesítette vállalt kötelezettségeit, Ugyanakkor a "Kurszkon" csak most kezdődik a részletesebb és hosszabb időt igénybe vevő munka. A hajótestben még két nyílást vágnak ki a rádióaktív monitoring biztosításához, szakemberek víz- és levegő mintákat vesznek, mérik a sugárzási szintet. Ez nemcsak ahhoz kell, hogy megtudják, milyen állapotban van a reaktor, de ezáltal tudják szavatolni a hajótestben dolgozó emberek biztonságát is. Klebanov megjegyezte, hogy a teljes kiemelési művelet "sokkal kevesebbe került, mint amennyire azt a média becsülte" (60 millió dollár volt a legkisebb becslés). A Barents-tengeren maradt első hajórekesz kiemelésével kapcsolatos terveket november végén fogják jóváhagyni. A munka megkezdése 2002-ben várható és azt az orosz haditengerészet erőivel tervezik azt végrehajtani. Ugyanakkor Klebanov nem zárta ki, hogy ehhez a mostani akcióban résztvett külföldi szakembereket is igénybe veszik. Erre, szerinte, akkor lesz szükség, ha az orosz félnek nem lesz elegendő speciális technikai eszköze. Példaképpen Klebanov a talajlazító szerkezetet említette, amit vagy bérbe kell venni, vagy bevonni a munkába a külföldi szakembereket.