A rendszer ára repülőgépenként 800 ezer eurónak (750 ezer amerikai dollárnak) megfelelő összeg. Az izraeli kormány vállalta néhány gép esetében a rendszer megvételének és felszerelésének költségeit, a többire azonban már magának a légitársaságnak kell költenie. Ez a többletköltség természetesen meg fog jelenni a repülőjegyek árában is - írta az izraeli jelentéseket ismertetve a német dpa hírügynökség.
A költségek vállalására sarkallhatja a légitársaságot egy minapi eset is: az El Al 105-ös, Tel-Aviv és Los Angeles között közlekedő járata nem szállhatott le a múlt pénteken menetrend szerinti közbülső állomásán, Torontóban, mert az izraeli légügyi hatóságok állítólag fenyegető telefonhívást kaptak, amely szerint merénylet készült a járat ellen a torontói Pearson repülőtér közelében.
Merénylők megpróbáltak lelőni tavaly Kenyában vállról indítható rakétákkal egy izraeli utasszállító repülőgépet. A mombasai repülőtérről felszálló Boeing 757-est, amelyen 300 ember utazott, csak néhány méterrel kerülte el két rakéta, amelyet a reptér széléről lőttek ki.
A British Airways, Európa legnagyobb légiközlekedési vállalata is jelezte szeptemberben: tervezi, hogy rakétaelhárító védelmi rendszereket szereltet fel utasszállító repülőgépeire, s már meg is kezdte tárgyalásait a gyártókkal. Májusban egy időre leállították a British Airways kenyai járatait, mert hírszerzési értesülések szerint rakétás merényleteket készítettek az oda készülő brit gépek ellen.