Ágnes
-13 °C
0 °C

Az amerikai újságírók félnek a hitelvesztéstől

2004.05.25. 16:10
Egy márciusban végzett közvélemény-kutatás szerint az amerikai újságírók elfogultnak tartják sajtójukat, és úgy érzik a közelmúlt sajtóbotrányai rontották szavahihetőségüket.
Az olvasók bizalmának meggyengülését érzi a média legfontosabb problémájának a nyomtatott sajtóban dolgozó amerikai újságírók 40 százaléka, derül ki a Pew Research Centre által most közreadott kutatásból. Az intézet öt évente készít felmérést az Államok újságíróinak médiával kapcsolatos véleményéről; a mostani, márciusban készült felmérés során 547 újságírót kérdeztek meg.

Tényszerűtlen, hamis állítások a sajtóban

Míg 1995-ben az újságírók 30 százaléka gondolta úgy, hogy csökkent a sajtó szavahihetősége, addig mára ez a szám 45 százalékra nőtt. A közelmúlt számtalan botránya járulhatott hozzá ehhez a jelentős változáshoz; ilyen volt, amikor Jayson Blair-ről, a New York Times és a USA Today sztárriporteréről derült ki, hogy számtalan esetben plagizált, illetve tényszerűtlen állításokat közölt a nyomtatott sajtóban megjelenő cikkeiben - utalhatunk itt a brit Daily Mirror által leközölt és utóbb hamisnak bizonyult iraki kínzásokról készült képek körüli botrányra is.

Az amerikai újságírók 55 százaléka gondolja úgy, hogy sajtójuk túlságosan egyoldalú volt a Bush kormányzattal szemben az iraki háború idején, velük ellentétben 8 százalékuk gondolja úgy, hogy túlságosan kritikusan álltak Amerika háborús politikájához, emeli ki a jelentés.

A megkérdezettek háromnegyede gondolta úgy, hogy nem jó, ha egy médium tudatosan kötelezi el magát egy politikai irányzat mellett. A jelentés szerint kétszer annyian neveztek meg elfogult konzervatív médiumokat, mint ahányan liberálisokat - legtöbben a Fox Newst jelölték meg, mint kirívóan elfogult konzervatív csatornát.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!