Mária
-6 °C
-2 °C

Az amerikai újságírók félnek a hitelvesztéstől

2004.05.25. 16:10
Egy márciusban végzett közvélemény-kutatás szerint az amerikai újságírók elfogultnak tartják sajtójukat, és úgy érzik a közelmúlt sajtóbotrányai rontották szavahihetőségüket.
Az olvasók bizalmának meggyengülését érzi a média legfontosabb problémájának a nyomtatott sajtóban dolgozó amerikai újságírók 40 százaléka, derül ki a Pew Research Centre által most közreadott kutatásból. Az intézet öt évente készít felmérést az Államok újságíróinak médiával kapcsolatos véleményéről; a mostani, márciusban készült felmérés során 547 újságírót kérdeztek meg.

Tényszerűtlen, hamis állítások a sajtóban

Míg 1995-ben az újságírók 30 százaléka gondolta úgy, hogy csökkent a sajtó szavahihetősége, addig mára ez a szám 45 százalékra nőtt. A közelmúlt számtalan botránya járulhatott hozzá ehhez a jelentős változáshoz; ilyen volt, amikor Jayson Blair-ről, a New York Times és a USA Today sztárriporteréről derült ki, hogy számtalan esetben plagizált, illetve tényszerűtlen állításokat közölt a nyomtatott sajtóban megjelenő cikkeiben - utalhatunk itt a brit Daily Mirror által leközölt és utóbb hamisnak bizonyult iraki kínzásokról készült képek körüli botrányra is.

Az amerikai újságírók 55 százaléka gondolja úgy, hogy sajtójuk túlságosan egyoldalú volt a Bush kormányzattal szemben az iraki háború idején, velük ellentétben 8 százalékuk gondolja úgy, hogy túlságosan kritikusan álltak Amerika háborús politikájához, emeli ki a jelentés.

A megkérdezettek háromnegyede gondolta úgy, hogy nem jó, ha egy médium tudatosan kötelezi el magát egy politikai irányzat mellett. A jelentés szerint kétszer annyian neveztek meg elfogult konzervatív médiumokat, mint ahányan liberálisokat - legtöbben a Fox Newst jelölték meg, mint kirívóan elfogult konzervatív csatornát.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.