Lebombázta Aprajafalvát a Unicef
Brutális véget ért a törpök mulatsága. A tábortűz mellett éneklő törpök váratlanul egy bombatámadás poklában találják magukat. A terror mindenkit elpusztít, az egyetlen túlélő törpbabát törphullák halmai veszik körbe. A képbe beúszik az üzenet: "Ne hagyjátok, hogy a háború befolyásolja a gyermekek életét".
Az Unicef új reklámfilmje sokkolta Belgiumot, írja a Daily Telegraph. Az ENSZ gyermekvédelmi szervezete este kilenc utáni sugárzásra szánta reklámját, de első bemutatása előtt az esti híradó is részleteket közölt belőle. Azok a kisgyerekek, akik véletlenül látták, azonnal jajveszékelni kezdtek, írja a Telegraph.
Az Unicef a törpök alkotójának családjával egyeztetve alkotta meg sokkoló reklámját. A harmadik világ szenvedésének képei túl általánosakká váltak, valami újra volt szükség, hogy hathassanak a nyugati világ lelkiismeretére, magyarázta a Telegraphnak Philippe Henon, az Unicef belga irodájának szóvivője.
A szervezet százezer eurót (mintegy 25 millió forintot) szeretne összegyűjteni Belgiumban a burundi gyermekkatonák rehabilitációját támogató programra. A szervezet reklámpartnere, a Publics szerint a hagyományos reklámokkal már nem lehetett volna hatást elérni.
A reklámcég a belga tévénézők gyerekkori emlékeire építve akart sokkolni, ezért is esett a választás a tévézés őskorában, 1958-ban adásba került rajzfilmfigurákra, írja a Telegraph.