Felháborodást váltott ki Bush kampánya
Felháborító témaválasztás
"Ez arculcsapása a háromezer áldozatnak" - nyilatkozta a New York Daily Newnak Monica Gabrielle. Az asszony a Világkereskedelmi Központ elleni támadásban vesztette el férjét. Gabrielle szerint még felháborítóbb, hogy Bush csak kampánycélokra használja szeptember 11-ét, a kongresszus a terrortámadások előzményeit vizsgáló bizottsága előtt azonban nem hajandó tanúvallomást tenni.
"Akkor sem lennék ennyire felháborodva, ha a Szabadságszoborral fényképezkedett volna. Szeptember 11. kampánycélú hasznosítása teljesen felháborít" - jelentette ki a napilapnak Tom Roger. A férfi lánya a WTC-be csapódó American Airlines járat légikísérője volt.
Hullagyalázó hirdetések
Mindy Kleinberget leginkább az háborította fel, hogy a reklámszpotban látni, ahogy egy holttestet emelnek ki a romok közül. "Milyen förtelmes már ez, itt valakik szerettéről van szó" - mondta.
A reklám a New York-i tűzoltókat is felháborította, Tommy Fee, a queensi tűzoltóktól egyenesen hullarablásnak minősítette a hirdetéseket. A New York Daily News szerint a reklámban ráadásul nem is New York-i tűzoltók szerepelnek. Bush kampánystábja nem kívánta elárulni, kikkel forgatták le a jelenetet.
Meghatározó pillanat
Bush stábja egyébként teljesen indokoltnak látja szeptember 11. kampánycélú felhasználását. "Ez Bush elnökségének egyik meghatározó pillanata volt, Amerika attól a naptól kezdve harcban áll" - jelentette ki Ken Mehlman, az elnök kampánymenedzsere. Érvelése legalább egy áldozat rokonát meggyőzte. A bátyját elvesztő Jennie Farrell szerint az "ízléses" hirdetések jól kiemelik, hogy Bush "átvezette az országot történelme legsötétebb szakaszán".