Hillary krokodilkönnyei
2008.01.08. 13:03 - akiraly
Emlékeznek, amikor négy éve, az iowai vereség után Howard Dean természetellenesen vörös fejjel üvöltötte a világba, hogy márpedig a lába közé veszi az országot és megküzd Bushsal, ha belepusztul is? Most Hillary Clinton ajándékozta meg az érzelmi politizálás rajongóit egy hasonlóan erős alakítással. A new hampshire-i előválasztás előtt egy nappal konkrétan elpityogta magát.
Clintonnak egy idős hölgy tette fel a kérdést, hogy mégis hogy tud mindig derűs maradni. Ki gondolta volna, hogy pont ettől fog megtörni. "Nem könnyű. Nem is tudnám megtenni, ha nem hinném szenvedélyesen, hogy ez a helyes. [Pillanatra megáll, elcsukló hangon folytatja] Olyan sok esélyt kaptam ettől az országtól, és nem akarom azt látni, hogy visszazuhanunk. [Hangja sírósra vált, közönség tapsol] Ez nagyon személyes nekem, nem csak politikai, nem csak nyilvános. Látom, hogy mi történik, és azt meg kell fordítanunk. Néhányan azt hiszik, hogy a választás egy játék. Pedig ez az országról szól, a gyerekeink jövőjéről" - mondta.
Régóta figyeljük Hillary Clintont a kampányban, és most először tűnt igazán személyesnek és őszíntének. Azaz, biztos, hogy a sírástól nem remélt politikai hasznot. De remélhetne-e egyáltalán, tette fel a kérdést a Slate, összefoglalva az elnökválasztási sírások rövid történetét. Az első emlékezetes sírás a blogunkban már többször emlegetett Ed Muskie-hoz köthető. Az akkor még a legesélyesebbnek tűnő demokrata elnökjelölt 1972-ben, szintén New hampshire-ben bőgte el magát, amikor rasszizmussal vádolták meg, nejét pedig azzal, hogy nem igazán viselkedik hölgyhöz méltóan. Muskie ezután ugyan megnyerte a New Hampshire-i szavazást, de csak öt százalékkal verte a későbbi demokrata elnökjelöltet, George McGovernt, és ki is szállt a versenyből.
A második sírás sem hozott áttörést, nem is hozhatott, hiszen a szintén demokrata aspiráns - úgy látszik, bőgni demokrata dolog - Pat Schroeder 1987-ben akkor sírta el magát, amikor bejelentette visszalépését. Sírása komoly vitát váltott ki, a konzervatív publicisták szerint ezzel is bizonyította, hogy érzelmileg alkalmatlan lenne az ország vezetésére. A liberálisok szerint viszont miért ne lehetne kimutatni az érzelmeket.
A Slate szerint Clinton sírása inkább pozitív visszhangokat hozott eddig. Még a national Review konzervatív publicistája, John O'Sullivan is védelmébe vette, mondván még Margaret Thatcher is sirdogál néha miniszterelnökként. Összességében, a kommentárok szerint Clinton sírásával bizonyította, hogy milyen szenvedélyesen is aggódik országa sorsáért. Maga Clinton is ezt hangsúlyozta a barátinak éppen nem nevezhető Fox Newsnak adott nyilatkozatában. "Azok, akik követték életem történetét, tudják, hogy szenvedélyes ember vagyok, aki törődik az emberek sorsával" - mondta.
Hogy a sírás végül fordíthat-e a sorsán? New Hampshire-ben még biztos nem, és ha Obama olyan arányban nyer, amilyen arányban azt a közvélemény-kutatások előrejelzik, holnap már nem ez lesz a téma. Ha meg mégis bejön? A Slate csak annyit kér, ne áruljuk el Mitt Romneynak. Mert akkor Romney február 5-ig, szuperkeddig megállás nélkül bőgni fog.


Kommentek
2008.01.08 13:29:44LEN
Majd ha Szomáliába vagy Szudánba utazik elnökként (ami remélem nem történik meg), akkor mit fog csinálni? Bevesz egy cián-kapszulát és felvágja az ereit?
2008.01.08 13:29:52Laky Zoltán
Szerintem attól a ponttól kezdve, hogy elhagyta a száját a "gyermekeink jövője" közhely már nem lehetett komolyan venni, főleg amikor elkezdte puffogtatni ezt a "ki áll készen a kormányzásra az első nap" szlogent.
2008.01.08 13:30:39r_magpie
gonosz vagyok, de nekem a videóból az jött le, hogy elsősorban önmagát sajnálja, azért pityog
2008.01.08 13:39:25flimo13
Mondom, már ott tartok, hogy ha választanom kéne közte és bármely repó közt, hát én a repot választanám.
2008.01.08 13:39:25zero
nem is sírt ....:(
2008.01.08 13:39:25Gumimaci
Nekem az tunik ki ebbol a blogsorozatbol h elvezettel szapuljatok Hillary Clintont. Allandoan csak rola majmoltok h megint mit nem csinal jol. Miert? Mas jelolt is van, oket is lehet pocskondiazni, nem? Tenyleg annyira rossz lenne elnoknek? Vagy tan a blog iroja antifeminista es egyaltalan nem tetszik neki h egy no palyazik az elnoki szekre?
2008.01.08 13:40:42Berta Ádám
Sajnos ismerem ezt az amerikai nő fajtát remélem se amerika se az egész világ nem ismeri meg, mert ő egy igazi sárkány..........sajnos
Ádám
2008.01.08 13:43:05Laky Zoltán
Gumimaci, a blog írójának ez a véleménye: "Régóta figyeljük Hillary Clintont a kampányban, és most először tűnt igazán személyesnek és őszíntének. Azaz, biztos, hogy a sírástól nem remélt politikai hasznot." Ez hol fikázás? Mellesleg én továbbra is fikázni fogom, mert nem szimpatikus, és kész.
2008.01.08 13:43:29Nelli
Nekem is tökéletesen hiteltelennek tűnt, ezért meg is fordult a fejemben, hogy megrendezett az egész jelenet, spinjei bérelték fel a kérdezőnénit, a válasz egy pontján pedig tervezett módon pityeredett el. Cél: lágyítani a karakterét. Bár persze ez csak egy teória, az "alkalmasság-mutatót" erősen csorbíthatja, úgyhogy nem feltétlenül okos döntés, ha valóban tudatos lépés volt.
2008.01.08 13:44:58Es
Szerintem nagyon sokat kivesz ez a kampány a politikusokból és én elhiszem hogy Hillary itt teret engedett saját érzelmeinek ugyanakkor nem tudott és nem is akart kilépni politkusi szerepébol ezért a kettöség. Nálam még mindig ö a nyerö.
2008.01.08 13:51:28Gumimaci
Minden kommentelonek megvan a joga azt fikazni akit akar. Ezt nem is vitatom. De regota figyelem a blogot es Clintonne mindig valahogy negativan van bemutatva. Nem kene a cikkek is egyfajta semlegesseget tukrozzenek? Egy rossz mondatot Obamarol meg nem is olvastam. Erdekes.
2008.01.08 14:02:53Anr
Gumimaci
egyreszt Obama-rol sehol sem lehet sok rossz dolgot olvasni (kiveve a Faux News), masreszt mindenki a sajat preferenciainak visszatukrozodeset varja egy irasban, es fajo ha nem ez jon le:)
az en bajom a Clinton paros noi felevel, hogy o az eroszakosabb, es _nagyon_ latszik rajta a mesterkeltseg. valoszinuleg Obama is patikamerleges meri ki milyen szavakat hasznal, es milyeneket nem, viszont kepes ezt teljesen termeszetese eloadni. ez a politikusi mesterseg. amire most a valasztas megy.
2008.01.08 14:05:43Spongebob for President
Látom, van itt jó pár ember, aki figyelemmel követi a választást és véleménye van a jelöltekről. Érdekes lenne tartani egy világszintű elnökválasztást: a világon mindenki szavazhatna, kit akarna az US of A elnökeként látni, akár kedveli, akár nem Amérikát.
Ráadásul - gonosz módon - egy hónappal az ottani választások előtt. Beleavatkozás a belügyekbe, vagy sem, jó móka lenne.
2008.01.08 14:07:27Maresz
Persze biztos van benne onsajnalat, de azert nem hiheteten hogy oszinte. Ha te valamiben nagyon hiszel, es felmerul benned, hogy nem sikerul, mit sajnalsz, magadat vagy az ugyet? Valszeg mindkettot. A ketto egy ilyen felfokozott helyzetben szerintem annyira nem elvalaszthato.
En pont a "ki all keszen a kormanyzasra" resz miatt tartom is oszintenek, mert latszik a kontraszt, eloszor egy oszinte megingas, de kozben ezerrel jat mar az agya, hogyan jojjon ki belole minnel jobban. Arra jutott, hogy egy full blown elsiras hulyeseg, az valoszinuleg sosem jon ki jol a valasztoknak, de egy ilyen megingas, ha utanna megfelelo spin jon hozza ("ki all keszen") akkor klasszikus szuksegbol erenyt kovacsolo lepes.
2008.01.08 14:08:17Mandula
Nekem mindig is szimpi volt Clintonné és az is marad, szerintem jó elnök lenne.
Obama is szimpatikus, de nálam ő csak második.
Bár talán a lényeg csak az, hogy demokrata elnök legyen, azokból több jót kinézek, mint a republikánusokból.
2008.01.08 14:10:54Asymov
Ha emberileg nézem a jelölteket akkor nekem mindeképp egy Obama-Huckabee párviadal lenne a legszimpibb, mivel ők képviselik az új érát (szerintem) a két oldalon.
2008.01.08 14:12:26akiraly
Gumimcai: harom megjegyzesem lenne:
1. eppen dicsertem clintont
2. melysegesen nem erdekel, hogy melyik elnokjeloltnek milyen reproduktiv szervei vannak
3. az elet mar csak ilyen, a szar arra hullik, aki a tobbiek elott all. Clinton volt (es sztem meg mindig az) a demokrata jeloltseg fo eselyese, nyilvan ra iranyul a legtobb figyelem. nyilvan ilyenkor a legaprobb hibak is jobban szamitanak, clinton meg nem apro hibakat kovet/ett el. Obama egyelore meg nem hibazott nagyot, de ne aggodj, fog, es azt is kejjel fogjuk megirni.
2008.01.08 14:33:25markáns
Aki olvasta Clintonné könyvét, tudja, milyen fiatalon (tk kiskora óta) benne élt a politikában, és ettől nagyon is elhiszem neki, hogy tényleg az országért csinálja.
2008.01.08 14:36:20
Ha fele olyan jó elnök lesz,mint a férje,legyen!
2008.01.08 14:42:35akiraly
erdekes lenne utanajarni, hogy Magyarorszagon miert gondoljak Bill Clintont annyira csodalatosan jo elnoknek. Az amerikai ertekelesek a legjobb esetben is legfeljebb kozepszerunek tartjak. (persze nyolc ev bush barkit megszepit:)
2008.01.08 14:52:42Gumimaci
Nem arrol van szo h "csodalatosan jo" elnok volt Bill Clinton, de az o elnoksege alatt az amerikai gazdasag nem itt volt ahol most. Inkabb azt kene megvizsgalni miert van recesszio republikanus elnok alatt es miert van gazdasagi fellendules ha demokrata az USA elnoke. :)
2008.01.08 14:54:29hillary
teljesen egyetértek Spongebobbal: mutassunk irányt az USA-nak, szavazzunk mi előbb a jelöltjeikről; ifjabb Bush óta tudjuk, ők úgyse lennének képesek megtalálni a helyes irányt :-)
2008.01.08 15:22:43thzui
Szerintem nagyon profi ez a Hillary. Volt ebben mesterkélt és őszinte megnyilvánulás is - éppen ezért tartom profinak.
Ma sok minden eldől. Én szurkolok neki.
2008.01.08 15:30:43Walmer
akiraly, az amerikai értékelések szerint Reagan tök fasza volt. meg ezek az amerikaiak választották meg 2szer Busht.
Ja és én is Mrs. Clintonnak szurkolok. Baromi régen van a politikában, és viszonylag tiszta tudott maradni.
2008.01.08 15:48:13F
én ezt őszintének nevezném a legkevésbbé.
2008.01.08 15:53:32Miezmiez
Mi az, hogy az amerikaiak "legjobb esetben kozepszerunek" gondoljak (Bill) Clinton-t??? Az egyik legnepszerubb elnok! See Wikipedia, legalabb! Vagy West Wing, kb. arrol szol, hogy "de jo volt Clinton alatt".
2008.01.08 15:56:24Neocon
Hajrá Mrs. Clinton! Én rá fogok szavazni. :)
2008.01.08 15:57:22F
akiraly
talán azért mert a demokrata gondolkodás ugy érzem közelebb áll az átlag euro gondolkodáshoz. a republikánusok sokszor már a bigottság határait feszegetik. de lehet h rosszul látom.
a másik, h bush rengetegszer támadta az eu-t. többször próbált pl. belső feszültséget generálni a tagállamok között. clintonnak nem voltak ilyen húzásai, meg általában a külpolitikája sokkal kevésbbé volt konfrontatív.
2008.01.08 16:05:30Webgy
Az amcsi gazdaság a republikánusok alatt mindig jó részben háborús helyzetekre és a katonai befektetésekre helyezte a hangsúlyt, ha viszanézzük az elmult rep elnököket, mindnél találunk háborút...
2008.01.08 16:07:14
Obama szeritnem annyiban jobb mint Clinton, hogy tényleg új jelenség, szemben Clintonnal, akinek ez előny és hátrány is a sok tapasztalat... legalábbis én ezért tartom annak
2008.01.08 16:21:43flimo13
"Ja és én is Mrs. Clintonnak szurkolok. Baromi régen van a politikában, és viszonylag tiszta tudott maradni."
Hát nem tudom. Amerikai oldalakon olvasni lehet vele kapcsolatban korrupcióról, meg valami iratokról, amit nem adott át az fbinak, mert letagadta a létezését, aztán stócokban találták meg nála, valamint a Monica ügy idején is rámondta valami papírra, hogy sose látta, erre tele volt az újjlenyomataival.
2008.01.08 16:24:20Anr
Bill Clinton talan az egyetlen amerikai elnok a modern kozvelemenykutas feltalalasa ota, aki folyamatosan kepes volt novelni a nepszeruseget.
mindenki mas neha-neha felugrott (pl egy haboru miatt) majd folyamatosan csokkent/parolgott el a nepszerusege.
Bush, es nixon a ket feketebarany. mindketten republikannusok:)
2008.01.08 16:27:00Bambano
Miért is ne lehetne felkészülve a kormányzásra, nála jobban biztosan nem válogat senki se gyakornokokat a Fehér Házba... :P
2008.01.08 16:46:26Paranoid Android2
Kb innen egyikről sem tudunk semmit, de ha itt lennének akkor sem tudnánk, hiszen a mi drága fletónkat is hogy megválasztottuk. A társalgás arról, megy ki tetszik és kire lehet olyasmit ráhúzni, ami tetszik, vagy éppen nem.
HAJRÁ OBAMA:))))))))))
2008.01.08 16:53:47matyematix
Clintonnéni ezzel a produkcióval a My Little Pony választásokat nyerhetné meg, olyan meseszerűen szép, és érzelmekkel teli monológ volt. Mellesleg szerintem inkább csak szánalmas. Mi lesz, ha hoznia kell egy nehéz döntést? Elmegy pityeregni, és közli, hogy ez nagyon megviseli, úgyhogy hagyják kicsit magára, vagy mi? Bénaság.
A republikánusoknak el kéne indítani a Clintonnéni ellen a Mónika Lujinszkit, azzal a szlogennel, hogy a másik jelölt férje is őt választotta... Csak az nem lenne jó, mert akkor a repik maradnának hatalmon. Így marad Obama, talán ő jó lesz.
2008.01.08 16:56:00akiraly
Walmer: reagan azert megnyerte a hideghaborut:) Anr: az igaz, h clinton vegig novelte a nepszeruseget, de a demokratak 1994-es, dramai felidos veresege is javareszt neki koszonheto, meg Newt Gingrich konzervativ forradalmanak. (telleg, Newt hogy eltunt, pedig tavaly meg az o indulasat is rebesgettek.)
na mindegy, nagyon nem akarok belemenni a dologba, meg amugy en birtam billt. de reagant pl sokkal tobbre tartom.
2008.01.08 17:24:34dany82
Hillary magáért sírt.
Pedig olyan szépen eltervezte. Biztosra akart menni, ezért 2004ben még nem indult. (akkor nem érdekelte a gyermekei jövője?)
De 2008ban. Nem maradt komoly kihívó. Edwards már bukott egyet, Kerry is megbukott és bush 8 éve után elég valószínűtlen, hogy újra republikánus elnöke legyen az országnak. Jött egy rakás pénz, Bill is komoly adománygyűjtési körbe kezdett minden olyan szép volt. Egész életének a célje EZ a választás volt. Ezért dolgozott, tűrt el ennyit és erre várt ilyen sokat. Mindent kiszámolt, minden passzolt. Egy élet munkája van benne.
És akkor jön ez az Obama, aki nem csak őt veri meg, de pont azzal veri meg, hogy azt a politikát, amit ő tanult, képviselt és amire életét feltette, meg kell változtatni.
Nem csoda, ha ezt nehezen viseli. Emlékeztetőül a gyász 5 lépcsőfoka:
1, denial ("győzelmi beszéd" a vereség után)
2, anger (idegesen magyarázza, hogy miazhogy change, ő a change már évtizedek óta)
3, bargaining (nyilván még reménykedik, így ilyen nem volt)
4, depression (sírás)
5, acceptance (ez még hátra van)
2008.01.08 17:29:00Walmer
Na, azért a hidegháborút nem csak Reagan nyerte meg. mert akkor a 2.vh-t meg zsukov húzta be. Volt ott azért pár amerikai elnök azért, akiknek komoly szerepük volt ebben.
2008.01.08 17:33:30akiraly
ki is? richard nixon? vagy te jimmy carterra gondolsz? LBJ-re? vagy Kennedyre?
(nixonnak meg volt hozza nemi koze, az enyhules kinaval betett az oroszoknak. de a hideghaborut a csillaghaborus program es a fegyverkezesi verseny nyerte meg az amiknak, azzal, hogy beomlasztotta az orosz gazdasagot.)
2008.01.08 17:41:36mr caucus
Nekem erről most az égvilágon semmi véleményem nincs, de azért írok egy commentet:
Nem feltételezem, hogy előre tervezte és ezt nem is tekintem sírásnak. Azért a USA Army vezetői feladatait is ellátó vezetőnek készülő politikus - legalábbis ETTŐL - ezért ne sírja el magát... Mi lesz ha valami krízishelyzet következik be? Sírógörcs vagy mi?
2008.01.08 18:37:09Edguy
Vajon a Waco-i áldozatokért is kicsordult a könnye? Egy 1999-es vizsgálat (Megtekinthető: a "Waco: A New Revelation" c. dokumentumfilmben, ahol a kormányzati vizsgálóbizottság előtt kormánytisztviselők nyilatkoznak erről) kiderítette, hogy érintett az ügyben, egyes volt FBI és ATF alkalmazottak szerint az ő nyomására indult meg az az ostrom a Branch Davidian szekta ellen 1993-ban, ami 86 ember (köztük 21 gyerek) máig tisztázatlan halálát okozta.
Pont a Waco incidens és az érintettségére utaló dolgok eltussolása az, ami miatt a lehető legrosszabb jelöltnek tartom.
2008.01.08 18:44:43Ákos
Nézzétek meg ezt a válaszgyűjteményt Kucinich-től a CNN-ről, és utána tudni fogjátok, hogy miért nem engedik be azóta egyetlen TV-stúdióba sem. Pedig a gyors közvéleménykutatás a CNN-en őt hozta ki győztesnek.
youtube.com/watch?v=qYWWBwf2wHE
És ez csak egy apró kivonat a véleményeiből.
Ehhez képest a többiek tartalmi szempontból követik az olaj-, fegyver-, FED-tulajdonos stb. lobbik érdekeit, csak jobban (sunyibban) csomagolva, kevésbé bénán mint Bush.
Már hónapokkal ezelőtt kielemezték csendben, hogy pl. Obama a legjobban egyesíti a korábbi években érvényesült lobbikat a "változás" szellemével. Mert a nagy a szavak nagy témák körül gyorsan minimális, jelképes különbségekké csökkennek a valóságban - csak egy kis ált. iskolás szövegelemzés kell.
Kucinich persze most is perli az ABC-t, hogy miért nem engedték be néhány nappal ezelőtt. Erre egy-két publicista azt nyilatkozta, hogy ne ugráljon, mert még rosszabbul járhat mint a Kennedyk vagy Lincoln.
2008.01.08 18:47:48Balazs
Ha csak a francia elnökválasztást vesszük pédának, akkor is látható, hogy nem igazán meggyőző ha az egyik jelölt elkérzékenyül, elgyengül, vagy sértegetésbe átmenő személyeskedésbe kezd, ahogy azt S. Royal tette. Az elnöknek erőt kell sugároznia, és nem törhet meg semilyen hezyzetben, ez a "munkakörének" része. A higgadtság, az önbizalom és a gyors észjárás lehet a nyerő viselkedés, ezért nálam is Obama a favorit!
2008.01.08 18:54:23Josh_Lyman
Sziasztok!
Pedig sima ügy. Előre eltervezett szituáció, ahol végre Hillary érzelmes, megindító, magával ragadó, esendő. Mindaz ami eddig hiányzott belőle, és emiatt volt a legmagasabb az elutasítottsága. eddig mesterkéltnek, törtetőnek, kíméletlennek tűnt. Keményebb, a többi férfihoz képest, elnyomva a nőiességet.
Persze a kivitelezés nem volt begyakorolva, sőt valszeg valós alapokon is nyugodott, hiszen akkor lehet csak hiteles. Feltárni a valós motivációit. Ő nem színész, ezért rizikós is lehet a szitu, ha rosszul van kivitelezve.
Uccsó nap be kellett dobni valami pluszt. Ők is látják ua. közvéleménykutatási eredményeket mint mi. Nem lehet 50ezerszer elmondani újra a change + experience szöveget. Igaz késő. Ezt még a debate-en kellett volna eljátszani, sőt iowa után stílust váltani nemcsak szlogent ahogy akkor tették.
2008.01.08 18:56:48B
Azért Bill Clinton alatt a dollár soha nem volt ilyen mélyponton, mint most... Sőt, az egész világon aki csak tehette, dollárban tartotta a pénzét, gondolván, hogy az milyen értékálló. Erre jött Bush, és azzal, hogy a gazdaságot tönkretette, nem csak az amerikaikat, hanem a fél világot is tönkretette...
2008.01.08 18:59:19Ákos
Bocsánat az OFF-ért, de úgy éreztem, hogy fölösleges apró érzelmi kérdéseken rágódni. Hiszen ált. iskola történelemórák után mindenki tudja: nem az a lényeges, hogy ki lesz az elnök személy szerint, hanem hogy milyen érdekek fognak érvényesülni a végrehajtó politikában.
2008.01.08 19:01:15Lajti
Spongebob-nak igaza van: Végülis az egész világra kihat, hogy ki az amerikai elnök, talán néha még jobban is, mint az, hogy ki annak az államnak az elnöke ahol az ember lakik. Interneten meg kell szavaztatni a világot az elnökválasztás előtt, és hátha ez hatással lenne az amcsikra is....
hajrá Obama!!!!
2008.01.08 19:13:48Josh_Lyman
B.
Attól függ honnan nézed. a gyenge dollár kiváló az amcsi exportőröknek és megdrágítja az amcsiba irányuló importot. valszeg a kínaiak is ezért tartották mesterségesen alacsonyan a jüan árfolyamát, mert az usa az egyik legnagyobb exportpiaca. nem az amcsi gazdasági növekedéssel volt a gond, hanem a költségvetési deficittel, ami nagyon elszállt az iraki háború miatt, és hihetetlenül eladósodott az állam. így többek közt kínaiak és arab olajállamok vettek amcsi államkötvényeket, azaz vicces módon ők finanszírozzák az amcsi hiányt, és áttételesen a háborút is, persze nem tudatosan. csak náluk ettől még megy a gazdaság, éppen a gyenge dollár miatt is. de állami szinten persze gigaméretekben elkúrták, akkorra a hiány. pedig Clinton asszem nullszaldóval, sőt talán picit többlettel adta át a "kassza" kulcsát bushnak 2001ben!!
2008.01.08 19:38:36Josh_Lyman
Nos, mivel ma éjszaka eldől a dem. jelölt, ezért jóslásba bocsátkozom: - ha B. Ob. nem hibázik nagyot nyárig - így eldőlhet az elnükség sorsa. és mi lesz Hillaryvel? nála eljön a pillanat, amikor felismeri, hogy nem lehet jelölt. visszalép vagy.... bemegy alelnökjelöltnek Obama alá. és mivel neki a vérében van a politika, erről szól az élete, ezért állt ki Billy boy mellett Monica után, hát megteszi, mert dicsőség lesz első női alelnöknek lenni. Obama rendes lesz, hiszen jól jön neki elnökként a tapasztalat(!!), ezért nem egy semmitevő alelnök lesz - amit Hillary úgyse tudna elviselni - hanem megkap kedvenc kis témákat, mint az egészségbiztosítás reformja, amivel így is örök lenyomatot hagy majd az utókornak. és jó esetben ha nem csesznel el valamit az első 2évben,akkor 4 kényelmes évük lesz demokrata többséggel reformálni. Hajrá Obama-Clinton elnök-alelnök páros!!!
2008.01.08 19:43:41ainsley_hayes
akiraly: Bill Clinton "jóelnökségéről": Alan Greenspan új könyve elég jó fényben tünteti fel, kifejezetten okos és jó elnöknek tartja. És nem akarok túlságosan a tekintéllyel érvelni, de ez sztem azért jelent valamit.
egyébként már régóta olvasom a blogot, nagyon tetszik :)
2008.01.08 19:48:18user
1. Nem volt megrendezett, nem volt előre eltervezve.
2. Nem sírta el magát, csak a határán volt. Azon küzdött, hogy NE sírja el magát.
2008.01.08 20:15:12qx
Az Obama-Clinton kombó igen sci-fi ötlet. Legközelebb meg majd egy indián lesz az elnök?:)
2008.01.08 20:44:36kidjo
en azt gondolom, hogy H. Clinton nehogyma` kisirja maganak az elnokseget, szerintem ha csak erre a `praktikara` futja tole akkor nagyon nagy bajban van-remelem. Szerencsere Amerikaban kovetem most ezeket a valasztasokat es az elvileg fuggetlen elemzok is kiemelik B. Obama nagyszeru `jelenseget` (Obama phenomenon), illetve hitelesseget ami szamomra is abszolut atjon (tegnap ejfelkor az elso szavazok szavazatai: 7 Obama, 2 Edwards, 1 Richardson.) H. Clinton valahogy ugy gondolja, hogy neki jar ez az elnokseg csak azt nem tudom miert, es milyen tapasztalatra gondol amikor lassankent lelopja B. Obama change szlogenjet is. Kar, hogy otthon M.o-n egy politikus sincs aki olyan hatassal lehetne az emberekre amilyen hatast Obama tud kivaltani-meg belolem is akinek nincs is koze a valasztashoz. Es a kritika nem a noknek szol, Obama ne felejtsuk el afrikai-amerikai, nem hinnem, hogy nonek lenni hatranyosabb lenne Amerikaban. Vegezetul egy kedves sztori Obamarol-lassuk milyen ember is:
-Igaz, hogy fiatalkoraban kiprobalta a marihuanat?
-Igen
-Le is szivta?
-Azt hittem pont ez volt a lenyeg!
Csubakka
2008.01.08 21:20:16Von
Josh_Lyman
"vicces módon ők finanszírozzák az amcsi hiányt, és áttételesen a háborút is, persze nem tudatosan"
Ne értsd félre, egyáltalán nem rosszindulatú vagy kioktató szándékú akar lenni a megjegyzésem, de szvsz ilyen nagyhatalmi politikában nincsenek vicces módok, értem ezt úgy, hogy sokkal valószínűbb hogy pl Kína számára ez a nyitott amerikai piac ára, hogy finanszíroznia kell a governmentet.
Amúgy nagy rajongója vagyok a blognak, csak még nem ragadtadtam el magam kommentezésig :)
Üdv
2008.01.08 21:32:52flimo13
"hideghaborut a csillaghaborus program es a fegyverkezesi verseny nyerte meg az amiknak, azzal, hogy beomlasztotta az orosz gazdasagot"
Ehhez a magyaroknak is volt kis közük, az egész Reagan egyik tanácsadójának, bizonyos Edward Tellernek a fejéből pattant ki.
2008.01.08 22:18:29is
szerintem meg a hidegháború végének annál több oka volt, minthogy a Reagen csillagháborús tervet talált ki (ami azóta se működik). még a Pershing2 sem elég önmagában indoknak. Reagen már öt vagy hat éve hatalmon volt, és még semmi törés nem látszott. ha Andropov, meg Csernyenko tovább húzza, akkor bizony lehet, hogy csak jóval később, mondjuk Bill alatt omlanak össze, és akkor most Bill-t istenítenék, akik. ez egy coincidence volt, hogy akkor és ott megválasztották a Gorbacsovot, és lehetett vele beszélni.
2008.01.08 22:24:01flimo13
Nem az volt a lényege a csillagháborús tervnek, hogy működik, működhet-e, hanem hogy a szovjeteknek reagálnia kellett rá. Egy olyan fegyverkezési versenybe rángatta bele őket, amibe összeomlott a szovjet gazdaság. Ha ez elhuzódik Bill idejéig, akkor se az ő érdeme lett volna.
2008.01.08 22:28:01ocsi
En csak arra lennek kivancsi, hogy hogy csinalta. Hetekig gyakorolta, vagy volt vakami hagymakapszulaja? Na nehogy mar egy elnökjelölt magatol elsirja magat... Ez olyan mint a Gy. Feri es a szökött kislany esete.
2008.01.08 23:06:46Tamás
Ne feledjétek, amit most írok. Barack Obama nem lesz az Egyesült Államok elnöke! White-America nem választ afroamerikai embert a saját főnökének. El tudnátok képzelni egy romát a főnökötöknek? Nem, hinném. Ami nálunk roma, az az USA-ban a fekete. És nem rasszizmusból írtam, engem qummára nem érdekel, hogy ki milyen színű. De, a fehér-Amerikát igen - főleg a Biblia-övezetben. És ne gyertek Iowával, mert az egy mérsékelten konzervatív állam. Menjen el Alabamába, Arkansas-ba, Louisianába, Georgiá-ba, North- és South-Carolinába, Texasba, aztán mindjárt felébred Mr. Obama. Emellett zöldfülű, nulla gyakorlattal, nulla vezetési képességekkel. Frázisokat én is tudok puffogtatni. És hiába mondja el százszor, hogy egyseítem Amerikát. Baromság, az USA ugyanannyira megosztott, mint Mo. Obama vagy Clinton egy evangéliumi keresztény számára maga a Sátán.
2008.01.08 23:18:23flimo13
Obamának nem kell megnyernie a Bibliaövezetet. Elég a swing statek közül annyit hozni, hogy a blue statekkel együtt több elektora legyen, ilyen egyszerű :)
2008.01.08 23:39:23Nyúl
Clinton szuficit-be hozta a költségvetést id. Bush után. Az elején volt deficit és a konresszus szopatta, hogy nem lesz emelés 4500-ról 4700-ra (md$) az eladósodhatóság mértéke, akkor szövetségi leállás volt a válasz (lsd: idevágó West Wing rész), és ezután csinált pozitív mérleget 600 md-os Bush hiányból. (Számok emlékezetből.)
Én egyre jobban nem bírom a csaját (biztos az itteni pártos hangvétel hatott rám ;) ), de ha belegondolunk mekkora zakót kapott rögtön az első megméretésnél (nem a Nemzeti Gyűlésen, nem az országos választáson, nem szuperkedden, hanem az elején), hogy könnyen egyszereplőssé szűkülhet már itt a mezőny. És erre a választásra készült már 2-5, illetve több éve, hát nem mindegyikünk venné félvállról a szitut a helyében. (És annyira szerintem nem volt gáz)
Egy evangéliumi keresztény pedig a republikánusokra szavaz, nem pedig Edwards-ra.
2008.01.09 00:04:03Nukleáris tél
Nem veszélyes Obamára nézve, ha már az elején eldől, hogy ő lesz a jelölt?
Úgy értem ha ez történik, akkor a "hátralevő" államokban már nem kampányol akkora hévvel és a mozgosítás hiánya az elnökválasztásnál jön rosszul.
Persze kicsit előreszaladtam, Clintont még nem kéne leírnom :)
2008.01.09 00:18:22vasika
h.c. állandó fikázásánál (nyilván, van mit, melyik jelöltön nincs? nem a fikázás, az egyoldalú, szelektív fikázás a látványos) már csak az szánalmasabb, ahogy itten többen mentegetődztök, áááá, nem szexizmus, ááá, nem is fikázás. b+, a "krokodilkönny" mint cím, az neked mitől "dicsérés" akiraly? legalább ne hazudoznál, annyira átlátszó, nincs abban semmi szégyenletes, h elfogultan utálod h.c-t, mást meg elfogultan szeretsz. de ez, h így tagadod, tényleg gyanússá teszi, h ugyan minek próbálod leplezni a leplezhetetlent? még az is lehet, h tényleg egy kis szexizmus, mi?
2008.01.09 00:26:46flimo13
Attól, hogy nő, és sérti egyes feministák lelkivilágát, HC még szar jelölt. És inkább azok szexisták, akik nem mondják ki, hámerhá nő. Pont.
2008.01.09 00:45:42skido
ezt is gyurcsány találta ki "Hillary félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó" hehe
2008.01.09 01:05:44Josh_Lyman
Azért ez mindig elgondolkodtató, az emberek milyen okokból szavaznak valamely jelöltre. Hillaryt mesterkéltnek, törtenőnek, sokminden antipatikus jelzővel illeték. De ezek mind érzelmi viszonyulást jelentenek. Tényleg ez számít? Hiszen a legfőbb hivatalnokot választják. Vajon amikor dönteni kell hogy pl.: megbízhatatlan CIA infók alapján megtámadjanak egy országot al kaida veszélyre vagy bármire hivatkozva, akkor hogyan dönt majd Obama, Hillary. Lehet hogy Hillary olyan amilyen, sokat képzel magáról, már az ovális irodával álmodott, de olyan erős individum, aki akkor lehet jó döntést hoz, és nem engedi magát rábeszélni az olajiparból, hadiiparból érkezett lobbistáknak. mert profibb politikus. utólag bárkit érdekelni fog az, hogy a személyisége meg antipatikus? úgyse haverkodni kell vele... lehet, hogy az érzelmi befolyások miatt veszít egy alkalmas jelölt? mondom ezt úgy, hogy én is obamára hajlok, mert ebben a fickóban több van mint egy sikeres , tehetséges politikusban....
Gondoljunk 2000re. volt egy tök felkészült Gore, aki viszont okoskodva beszélt, karót nyelt mikor tévében szerepelt, nem érezték szimpatikusnak az emberek. ellenben ott volt egy humoros, haverkodó George W, akit szívesen elfogadtak volna az emberek szomszédjuknak.....szóval nekünk választóknak nem kéne felülemelkedni a saját korlátainkon? végül is ezért kénytelenek nekünk játszani a politikusok, mert mi ilyen motivációk alapján ( érzelmek és nem rátermettség alapján) választunk... az persze külön mázli, ha B.O.ban majd mind2 egyesül. Na ezért legyen Obama-Clinton páros novemberben... meg Clintonnak nem marad más választása ...
2008.01.09 01:17:12flimo13
Namost egy amerikai elnöknek elsősorban emberileg kell megfelelőnek lennie, mert mindenhez úgyse érthet. Arra ott van a tanácsadói gárda. Bushnál ez a gárda, hát khm. Gore meg olyan embernek tünthetett, aki inkább megy a saját feje után, mint hallgat mások tanácsaira, ami hátrány is lehet, ha olyan ügyben magabiztos, amiben nincs igaza. Minden azon múlik, hogy mennyire képes megítélni az embereit, és megtalálni a megfelelő embereket a megfelelő feladatra. Célok kitűzése és döntések meghozatala egy elnök fő dolga, a többit a stáb intézi. A hamis cia-jelentések kiszűrésén meg nem biztos, hogy 8 év first ladység sokat segít.
2008.01.09 01:21:15Josh_Lyman
Akkor mi alapján válasszanak? ahogy most? Hillary öreg, megszállott nem szimpatikus, Barack zöldfülű, tapasztalatlan de szimpatikus és stb. stb. ??
felszínes érzelmek, benyomások?
2008.01.09 01:27:43Josh_Lyman
de first lady után 4-8 évnyi szenátorság? + ő nem az odaadó feleséget játszotta mint a többi. simán követhette az ügyeket, döntéshozatal menetét a fehér házban.... ugyanúgy érdekelte őt a politika mint Billt..94es eü reform elbukása... first lady még sosem menedzselt egy komoly törvényjavaslatot ahogy ő akkor... el is bukott vele, igaz, nem érett men rá az idő... na majd alelnökként jövőre...
2008.01.09 01:34:47xy
Sajnos mindig érzelmek alapján választanak, legalábbis a túlnyomó többség. A többség zsarnoksága...
2008.01.09 01:40:21flimo13
Nem lesz alelnök. Az meg, hogy az elnöki stáb szerint úgy volt a törvénynek a legtöbb esélye, ha Hillary az arca, és nem Bill, az még nem sokat jelent.
2008.01.09 02:00:22xy
Szerintem az a baj Hillary-vel, hogy az átlag amerikai csak egy másodosztályú Clinton-t lát benne, aki majd otthon megkérdezi a férjét, mit is csináljon nehéz helyzetekben. És ezen nem segít a sírdogálás. Így aztán szegénynek a saját férjével is versenyezni kell, nem beszélve arról, hogy eleve handicappel indul Monika miatt. Ezzel együtt azt gondolom, hogy egy nő lehet legalább olyan alkalmas egy ország vezetésére, csakhát én nem vagyok átlag amerikai...
2008.01.09 04:37:09yaris
xy, érdekes amit írsz, ui. a jelenlegi elnökben is azt látták, h majd megkérdezi apucit. Olyan is lett.
2008.01.09 08:01:18Zsolt
Ha nem szólnak előre, hogy sír, észre sem veszem..ezt én nem nevezném könnyeknek.
2008.01.10 01:21:08Zeusz
Abba belegondoltatok, hogy ha Hillary Klingon lesz az elnök, akkor Billy Clit lesz a first man? :)
2008.01.10 07:37:46flimo13
first laddie
Mellesleg Richardson out. Érdekes lehet, mert ugye Clinton kormányában volt benne, Obama mellett alelnökségben meg nem nagyon reménykedhet (durva lenne egy afro-mexico páros), ez elvileg a turncoat bitchnek segít.
2008.01.10 07:42:46flimo13
Hm, NYT:
Mr. Richardson was the only Democrat to rise to Mrs. Clinton’s defense as she was seen to be criticized by other candidates in an early Democratic debate.
At the same time, reports had been circulating that the Richardson campaign had told supporters to make Mr. Obama their second-place choice in Iowa
His withdrawal could swing those voters to Mr. Obama, who had a strong Hispanic following in Iowa, or to Mrs. Clinton, whose campaign is making an equally vigorous outreach effort.
2008.01.10 12:35:35Walmer
akiraly
ki is? richard nixon? vagy te jimmy carterra gondolsz? LBJ-re? vagy Kennedyre?
(nixonnak meg volt hozza nemi koze, az enyhules kinaval betett az oroszoknak. de a hideghaborut a csillaghaborus program es a fegyverkezesi verseny nyerte meg az amiknak, azzal, hogy beomlasztotta az orosz gazdasagot.)
Ha ezt hiszed, akkor elég rossz töritanáraid voltak. Vagy csak rossz középiskolás könyvből tanultál. Az oroszok bőven betettek a saját gazdaságuknak már jóval korábban. Kolhoz-szovhoz rendszer, szüzföld program (Hruscsov), brezsnyevi pangás. Az, hogy Reagan, meg az SDI program rogyasztotta volna meg a gazdaságukat, legalábbis véleményes, de inkább, már megbocsáss, butaság.