Most már hivatalos: Obama az új Kennedy

2008.01.27. 20:40 - Gitár János

A New York Times mai számában jelent meg egy cikk Caroline Kennedy - John F. Kennedy lánya - tollából, melynek címe Egy olyan elnök, mint az apám. A legendás elnök gyermeke azt írja, egymással összefüggő "hazafias, politikai és személyes" okokból Barack Obamát támogatja az előválasztásokon. "Soha nem volt olyan elnököm, aki úgy inspirált volna, ahogyan apám inspirálta azokat, akik beszélnek nekem róla. Most először hiszem úgy, hogy megtaláltam az embert, aki ez az elnök lehet - nemcsak számomra, hanem egy új amerikai generáció számára."

Caroline Kennedy tavaly múlt ötven éves, szakmáját tekintve jogász, ő apja hagyatékának egyik gondozója, alkalmanként részt vesz a Demokrata Párt rendezvényein, rendszeresen különféle alapítványok munkájában. Obama melletti kiállása némileg meglepő, hiszen egykor Hillary Clinton mellett kampányolt (például azon a 2000-es eseményen, melyen illusztrációnk készült).

Bár néhány napja már suttognak róla, még nagyobb meglepetés, hogy úgy tűnik, a Kennedy klán pátriárkája, JFK öccse, az 1962 óta szenátor, ennek megfelelően óriási tekintéllyel és félelmetes kapcsolatrendszerrel bíró Edward Kennedy is Obamát fogja támogatni. Magyar idő szerint vasárnap este a dolog még nem hivatalos, de a Boston Globe és a CNN is biztosra veszi, hogy hétfőn meglesz a bejelentés.

A Globe szerint ez "hatalmas csapás" Clinton számára, aki barátjának tudta Kennedyt és mindent elkövetett, hogy megszerezze támogatását. A CNN egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva azt írja: Kennedy "óriási tisztelettel" viseltetik Clinton szenátor iránt, ám úgy véli, Obama különleges üzenetet fogalmaz meg, s különleges esélyt jelent.

Edward Kennedy elköteleződése - amellett, hogy Obamában látja tragikus sorsú bátyjai, Jack és Bobby mai politikai inkarnációját - azt is jelezheti, hogy a Demokrata Párt megmondóemberei Obamát tartják az megválasztathatóbb jelöltnek, vagyis annak, aki jobb eséllyel szállhat majd szembe novemberben a republikánus ellenféllel. Az ő támogatása ugyanakkor minden bizonnyal sokkal kevesebb konkrét szavazatot hozhat, mint a másik demokrata nagyágyú, Al Gore majdani kiállása. Arról azonban egyelőre nincs hír, hogy Bill Clinton egykori alelnöke támogatja-e majd valamelyik jelöltet.

Kommentek

  • 2008.01.28 10:26:40Nobama

    Etuki: Nem éretm, hogy miért gondolod, hogy már a novemberi elnökválasztásra gondol.

  • 2008.01.28 10:27:59Asymov

    Ahogy mondottad, szerintem elhamarkodott a dolog, de ezt majd őszre megtudjuk, higy így volt-e.

  • 2008.01.28 10:31:14Etuki

    Nobama

    Etuki: Nem éretm, hogy miért gondolod, hogy már a novemberi elnökválasztásra gondol.



    Mondjuk olyan felkiáltással, hogy én akkor is eljöttem hozzátok, amikor mindenki tett a fejetekre nagy ívben!

  • 2008.01.28 10:32:39Nobama

    Egyébként kezd olyan érzésem lenni, hogy Clinton nagyit fogja Al Gore támogatni és lehet, hogy a vége megint Clinton/Gore lesz :)

  • 2008.01.28 10:36:15Etuki

    Egyébként kezd olyan érzésem lenni, hogy Clinton nagyit fogja Al Gore támogatni és lehet, hogy a vége megint Clinton/Gore lesz :)



    Na ez szerintem már túl sok lenne az amerikaiaknak! Nem elég, hogy 20 évig csak Clinton vagy Bush volt/lesz elnök, de még az alelnökben sincs változás. Pláne mikor mindenki változásról ebszél.:)))

  • 2008.01.28 10:39:17reporting

    re.: d.tomika!



    Azt Neked is tudnod kell, hogy a Kennedy név még mindig jól cseng az államokban. És ha valaki 62-óta (!!!) szenátor, mint Edward Kennedy, az jelent valamit.

    Az hogy mennyire elfogadott pl Ted Kennedy azt alább láthatod.



    kennedy.senate.gov/senator/index.cfm

    en.wikipedia.org/wiki/Ted_Kennedy





    2006 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 69.46%

    Kenneth Chase (R) 30.54%





    2000 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 73%

    Jack E. Robinson III (R) 13%

    Carla Howell (Lib.) 11.9%



    1994 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 58%

    Mitt Romney (R) 41%



    1988 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 65.6%

    Joseph D. Malone (R) 34.4%



    1982 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 60.8%

    Raymond Shamie (R) 38.3%



    1976 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 69.3%

    Michael Robertson (R) 29%



    1970 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 61.2%

    Josiah A. Spaulding (R) 37%



    1964 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) (inc.) 74.3%

    Howard Whitmore, Jr. (R) 25.4%



    1962 Massachusetts United States Senatorial Election

    Ted Kennedy (D) 55%

    George C. Lodge (R) 41%

    H. Steuart Hughes (I) 2%

    Lawrence Gilfedder (Socialist Labor) 0.2%

    Mark R. Shaw (Prohibition) .06%

  • 2008.01.28 10:44:26Bukott Rockzenész

    Gore joggal neheztelhet a Clintonokra: ha annak idején Arkansasban mellé állnak, behúzta volna az ottani elektori szavazatokat és ő lett volna az elnök. Arról nem is beszélve, hogy sok minden másképp alakult volna a világpolitikában...



    A kampánystáb a Lewinsky-hiszti miatt nem támogatta Clinton intenzív jelenlétét az országos kampányban, mondván, hogy rossz fényt vetne alelnökére. Ettől függetlenül a saját állama szavazatait megszerezhette volna neki.



    Innentől kezdve szerintem egyértelmű, hogy Gore is Obamát fogja támogatni. Már csak az a kérdés, hogy mikortól...

  • 2008.01.28 10:46:39bullshit

    Egy szavat sem olvasom el az okoskodo ekezeteket hasznalo nyilvanvaloan magyarorszagon elo honfitarsaimnak.

  • 2008.01.28 10:51:28Anr

    aki szeretne tudi hog yerzi magat clinton nezzen ra MOST a drudgereport.com/ -ra

    Kennedy For Obama: Intends to campaign aggressively with Western trip this week, followed by appearances in Northeast... Kennedy upset over attempts by Clinton campaign to highlight Obama's race and distortions of statements, record... made views known in call with former president.... Developing...

  • 2008.01.28 10:54:17Bukott Rockzenész

    bullshit: Nézd el nekünk, a sárteke elmaradottabb részén élő véglényeknek, hogy érdeklődéssel kísérjük az első számú világhatalom első számú vezetőjének megválasztását. Az okoskodásról pedig annyit, hogy a hozzászólások színvonala alapján itt főként jogi, gazdasági, történész és egyéb releváns végzettségű emberkék "okoskodnak".



    Sajnos nem vagyunk olyan szerencsések (vagy éppen szerencsések vagyunk?), hogy az Államokban keressük kenyerünket (vagy tanuljunk ott), így kínai tömeggyártásban készült ékezetes billentyűzeten próbáljuk meg helyesen használni gyönyörű anyanyelvünket. Bocsánat, hogy létezünk! Atomot nekünk, de azonnal!

  • 2008.01.28 11:09:12Asymov

    Bukott Rockzenész: Én sem írhattam volna szebben!:)

  • 2008.01.28 11:10:49MIK

    Visszatérve a Kennedy -Obama párhuzamhoz , és a tpasztalap kérdésséhe. Azért azt nem ártana figyelembe venni, hogy Kennedy katonáskodása alatt még sorozás volt az US-ban - most zsoldoshadsereg, akkor világháború - Obama fiatalkorában 0 komolyabb háború.

  • 2008.01.28 11:16:29MIK

    tpasztalap kérdésséhe. -tapasztalat kérdéséhez

  • 2008.01.28 11:24:03lyesmith

    bullshit, spec nem Magyarországon élek. Képzeld 20-as IQ fellett már nem esik nehezére az embereknek megnézni a help-ben, hogy hogyan kell átállítani a billenyűzet kiosztást. Átváltani magyar ékezetes karakterekre US vagy az én esetemben norvég billentyűzetről kb 1.3 másodperc.

  • 2008.01.28 11:25:37MIK

    Ja és még valami a vietnami háborús hős John Kerry kikapott,a "háborús hős " geroge w-tól aki otthon a légvédelemnél szolgált...

  • 2008.01.28 11:46:50Bukott Rockzenész

    Asymov: köszönöm, kikívánkozott!



    Nem szeretem a netes trollokat, a fennhéjázó embereket pedig még kevésbé. A nevéhez méltóan hozzászóló bullshit remélem elgondolkodott...

  • 2008.01.28 12:02:15pinbota

    A hatalomátvétel megkezdődött. A feketék fogják uralni az Egyesült Államokat!

    Nálunk hamarosan a cigányok.

    Európában meg a muzulmánok.

    Szép kilátások.

  • 2008.01.28 12:05:47Mr Anderson

    Megkérnénk minden "tisztelt" neonáci kommentelőt, hogy haladéktalanul hagyja el a Földet.

  • 2008.01.28 12:08:13Walmer

    "Ja és még valami a vietnami háborús hős John Kerry kikapott,a "háborús hős " geroge w-tól aki otthon a légvédelemnél szolgált..."



    De ott állítólag valami fenomenális volt:-)



  • 2008.01.28 12:22:49Nádudvari Anna

    Hajrá Omaha!

  • 2008.01.28 12:29:20Lili Jane

    Hajrá Omaha!

  • 2008.01.28 12:38:40gradven

    Kedves pinbota, előre szólok, hogy Magyarországon az elkövetkező 50 évben nem lesz roma "hatalomátvétel", csak hogy téged idézzelek, mégpedig az olyan emberek miatt nem, mint TE!

    Amerikában pedig már épp itt lenne az ideje, hogy ezen túllépjenek az emberek, 300 éve forognak ekörül a probléma körül, és azt gondolom, hogy a világ összes feketebőrű emberének sorsa jobbra fordulna, ha Obama lenne az elnök, több okból is:

    1. Obama figyelne rájuk (Afrikára is)

    2. És az emberek, akik amúgy elnéznek vagy átmennek az utca túl oldalára, amikor szembejön velük egy fekete bőrű ember; lehet, hogy elgondolkodnának, hogy jé, ha ez az Obama tudott valami jót csinálni, akkor lehet benned is vmi!!!

    (Természetesen ehhez 2 nagyon fontos dolog kell: hogy Obama tényleg jó dolgokat csináljon, és hogy az emberek gondolkozzanak!)



    Bukott Rockzenész, csak egyetérteni tudok Asymovval! :) Köszi!

  • 2008.01.28 12:44:39flimo13

    "És az emberek, akik amúgy elnéznek vagy átmennek az utca túl oldalára, amikor szembejön velük egy fekete bőrű ember; lehet, hogy elgondolkodnának, hogy jé, ha ez az Obama tudott valami jót csinálni, akkor lehet benned is vmi!!!"



    Azért az emberek nagy része nem azért megy át az utca túloldalára ilyenkor, mert utálja őket, hanem mert fél, hogy kirabolják, jobb esetben.

  • 2008.01.28 12:50:07Anr

    jo poen, de nem kene keverni:)

    en.wikipedia.org/wiki/Omaha

    Omaha is the largest city in the state of Nebraska, United States.



    en.wikipedia.org/wiki/Obama

    Barack Hussein Obama (pronounced /bəˈrɑːk huːˈseɪn oʊˈbɑːmə/[1]) (born August 4, 1961) is the junior United States Senator from Illinois and a leading candidate for the Democratic nomination in the 2008 presidential election. He is the fifth African American Senator in U.S. history, the third to have been popularly elected, and the only African American currently serving in the U.S. Senate.

  • 2008.01.28 12:55:50highlander

    Némi vigaszt jelenthet Hillary Clintonnak, hogy Kathleen Kennedy Townsend, Robert Kennedy lánya viszont őt választotta. Közleményében azt írja, hogy tudja, hogy a család többi tagja Obama mellett döntött, de szerinte akkor is jobb választás Hillary.



    Könnyen lehet azonban, hogy ezzel a döntéssel egyedül marad az egész családban, mivel az édesanyja, Ethel Kennedy egy két évvel ezelőtti interjúban "a következő elnöknek" nevezte Obamát. Igaz, most még nem állt ki senki mellett.

  • 2008.01.28 12:56:04highlander

    www.napivalasztas.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=396

  • 2008.01.28 13:00:43Walmer

    gradven,

    korábban már írtam, most is megteszem. Obamának annyi köze van az amerikai feketékhez, mint nekem. Jó, kicsit több, mert a bőre fekete, az enyém meg fehér. Nem köztük nevelkedett, nem ismeri a problémáikat és ha megválasztják pontosan akkora ívben szarik majd rájuk, ahogy ezt az összes amerikai elnök tette az utóbbi 20 évben

  • 2008.01.28 13:11:31gradven

    Ebben nem értek egyet veled! De lássuk meg, beszéljünk róla 2 év múlva! És csak remélni tudom, hogy nem lesz igazad!

  • 2008.01.28 13:15:51gradven

    flimo13:

    Igen, igazad van, de ha félnek tőle, akkor az hamarosan átcsap utálatba! Hány olyan magyar embert tudsz, aki fennhangon beszél arról, hogy mennyire utálja a romákat, aztán ha rákérdezel, hogy miért is, akkor csak mekeg-makog, vagy elmesél egy olyan történetet, amikor őt bántották vagy megfenyegették... magyarul fél tőlük!

    Persze, tudom, tudom, rengeteg kivétel van, itt is van olyan roma ember, akitől félni lehet, ott is biztos sok fekete van, akitől félnek, de szerintem a valós arány ugyanakkora lehet ott is és nálunk is! (Gondolok itt arra az arányra, amit azok között van akiktől valójában félni kell, és akiktől csak félnek, de semmi ok nincs rá!)

  • 2008.01.28 13:19:01MIK

    A napiválasztás oldalon szokás szerint:-( nincs semmi Ron Paulról aki még versenyben van ,viszont ott van Fred Thompson, aki már nincs...

  • 2008.01.28 13:20:51gradven

    Csak egy kis kiegészítés:

    A magyarok között hány olyan ember van, aki miatt nem az utca túl oldalára, hanem sokkal messzebb kéne menjenek az emberek?

    Csak amiatt jutott eszembe, hogy nehogy már csak a fekete bőrűekről ejtsünk szót!

    Sőt biztos a fehér amerikaiak között is bőven van sok milliószor aljasabb és gonoszabb, mint a feketék között!

    De ez csak egy "hangos" gondolat volt!

  • 2008.01.28 14:15:10maastricht

    Szemely szerint nem vok tul nagy Amerika parti, de sajnos vagy nem, befolyassal vannak rank is. Hitelvalsag, Irak, korvonalazodo recesszio mind valtozasert kialtanak, megsem biztos, hogy megerett az amerika tarsadalom egy fekete elnokre. Mindamellett van valami ebben az Obamaban, nekem HRC kisse arisztokratikus.



    Ja es Bullshit: nem teged lattalak legutobb az amerikai "okosabb vagy egy otodikesnel" cimu musorban?

  • 2008.01.28 14:41:59Anr

    Walmer

    abban igazad van, hogy obama nem afr-am aktivista, mint mondjuk al sharpton, viszont abba nincs igazad, hogy obama szarna barmilyen kisebbsegi, vagy barmilyen problemara. sok fele olvastam, hogy akik szemelyesen beszeltek obama-val azoknak a beszelgetes kozben nagyon elojon, hogy obama figyel rajuk. es szamomra nem tunik cinikus, mindenre szaro, csak a sajat szemelyes celjaval torodo embernek. a igy lenne, akkor a Harward jogi diplomajaval, miutan osztalyelso volt nem chicago szegenynegyedebe ment volna dolozni. egyebkent ott foleg feketek laknak. tehar 2x evesen _sajat valasztasa_ miatt foglalkozott a "getto" problemaval. igaz nem oda szuletett. szerintem ezert kepes minden lelki problema nelkul feldolgozni a dolgot, es kepes "raceless" kampanyt folytatni.

  • 2008.01.28 15:09:20kerdes

    Par napja olvasom a blogot, es sok velemenyt olvastam. Obama vagy Clinton, sok erv es meg tobb ellenerv. Jo hogy sokat nyom a latba a szimpatia, ezt alairom. De tobbet hallanek inkabb a konkretumokrol. Mit jelent pl Obamanal a valtozas?

    Valaki osszefoglalna mi is HRC es Obama kampanya, celjai es politikaja kozt a kulonbseg?

    Koszi

  • 2008.01.28 15:15:38Walmer

    Anr,



    Ok, majd meglátjuk. (illetve ne lássuk meg, mert az azt jelentené, hogy ő az elnök. Azt meg nem szeretném, ugye:-)

  • 2008.01.28 18:47:07Anr

    Six Reasons Why the Kennedy Endorsement is a Big Deal

    thepage.time.com/halperins-take-five-reasons-why-the-kennedy-endorsement-is-a-big-deal/

    1. He has a huge following with Hispanics, a big deal in California and other Super Tuesday states, and one of Obama’s weaknesses.



    2. The symbolic Kennedy family thing — the ultimate message of change, viability, Democratic legitimacy, and youthful excitement.



    3. The national press will be obsessed with the story for days and days to come, with no downside for Obama; the local press coverage when Kennedy travels for Obama will be ginormous.



    4. It sends a message to other senators and superdelegates that it is OK to be for Obama — they don’t have to be afraid of the Clintons.



    5. He has a huge following among working-class, traditional Democrats, one of Obama’s weaknesses.



    6. He has a huge following among union households, another of Obama’s weaknesses.

  • 2008.01.28 19:31:17reporting

    re.: kerdes!



    Megmondom én Neked, hogy mit jelent: adóemelést, mert csak adóemelésből lehet rövid távon megcsinálni a szociálpolitikai korrekcióit.

    Hallgasd meg a SC-i győzelmi beszédét. Egy mondatra hívnám fel a figyelmed. Ez arról szól, hogy nem lesz könnyű és rövid sem ez a változás, de akkor is hinnünk kell. Hát ez egy csomó népszerűtlen és nehéz kormányzati lépést jelent. Adóemelést, és még lehet, hogy az egészségbiztosítók korlátozását is. Nem lehet konkrétabb, mert akkor a biztosítók is, és az emberek is elreszelnék alatta a fát, amit még meg sem mászott.



    A többi az csak stílusváltásra utal szerintem.



  • 2008.01.28 19:35:06flimo13

    HRC épp arról beszél, hogy a veteránoknak mennyi pénzt akar adni, az se az égből fog potyogni.

  • 2008.01.28 19:38:47MIK

    Azért Obama nem semmi szónok , de szerintem Teddy még ilyen idősen is kiemelkedőbb. Mindenesetre Obama beszédírói megérdemelnek 1 jó kis prémiumot ezért a maiért.

  • 2008.01.28 19:42:46reporting

    re.: flimo13!



    Én kedvelem Obamát, és nem tartom rossznak, ha meglépi azt, amit írtam. Csak azért írtam, hogy válaszoljak arra, miért nem beszél senki konkrétumokról, így ő sem. Sztem aki figyel, és jó füle van a politikai szólamokhoz, az tudja, hogy ez mit jelent. Lásd Sarkozy.



    re.: MIK!



    Hol láttad/hallottad Őket?



  • 2008.01.28 19:50:58oliv

    reporting: úgy jár majd mint a mi ferink. jönnek a refomok és a tiltakozás hullám :)

  • 2008.01.28 19:51:13MIK

    reporting : Sima kábel tv általában van link, de most nem volt időm keresni, a cnn adta élőben. Olyan volt mintha megnyert volna 1 előválasztást. Tuti fogják még a hírekben ismételni.

  • 2008.01.28 20:08:29Anr

    www.dailykos.com/storyonly/2008/1/28/122949/512

    itt vannak linkek obama/kennedy videokra, szovegekre

  • 2008.01.28 20:38:21reporting

    re.: Anr!



    Csak egy 41 másodperces videót találtam, meg egy olyan videót, amit nem enged letölteni. A többi az nem videó

  • 2008.01.28 20:51:41t81

    megnéztem a videót...

    (az msnbc.com-on a friss videók közt fenn van - 21 perc)

    nekem nagyon tetszett.

    szerintem csak így van esélye obama-nak. ilyen támogatókra, ilyen beszédekre van szüksége.

    ha jól olvastam amit írtatok a cnn élőben adta, de ezt leadja minden tv-adó, az biztos. ha máshogy nem a hírekben pár másodpercre.

    szerintem nem szabad elszállni... iowa után azt hittem meglesz new hampshire és nevada is, aztán mégse...



    én úgy gondolom, még mindig nem obama az esélyes. az utóbbi napok az ő kezére játszottak(s.c.+bill rossz kritikája+kennedy-ek), de szerintem ez még (sajnos) csak ahhoz elég, hogy valóban versenyben maradjon.

    úgy gondolom, hillary még mindig bőven vezet ca-ban és ny-ban, de ha obama fenn tudja még egy hétig tartani ezt a hangulatot, talán tud annyit faragni, hogy a szuperkedd után is életben maradjon.

    és talán a szuperdelegáltak is mellé állnak akkor.



    floridáról meg az a véleményem, hogy nagyon meg fogja nyerni hillary (10-15%) de sokra nem megy majd vele, mert ugyebár (jelenleg) 0 delegált + mindenki a repi-meccsre koncentrál, így azzal lesz tele a média és nem hillary győzelmével.



    bocs hogy ilyen hosszú voltam... persze nyugodtan lehet vitatkozni, egyet nem érteni :))

  • 2008.01.28 20:57:23Anr

    www.c-span.org/VideoArchives.asp?z1=&PopupMenu_Name=Politics/Elections&CatCodePairs=Issue,PE;

    itt az egesz (44perc)

  • 2008.01.28 21:02:30Anr

    t81

    eloben adta a CNN, MSNBC, CSPAN, FOX(!), tele lesz vele az osszes hirado, a holnapi ujsagok..

    CA,NJ Hillary vezetes latszolagos. annak szol, hogy ismertebb. de ez most sokat fordit a dolgon. a NY-es vezetese mas. ott van kozvetlen kapcsolata a valasztokkal. meg is fogja nyerni nagyon, de az nem eleg. (es harlemet elvesztheti, ami delegaltakat jelent)

  • 2008.01.28 21:06:32reporting

    re.: Anr!



    Köszönöm szépen. Sokat kerestem.

  • 2008.01.28 21:15:58reporting

    Ted Kennedynél jobb szónokot kerseni kell, mert nem hiszem, hogy van.

    Igaz, lassan 46 éve szenetor.







  • 2008.01.28 21:23:18reporting

    Szerintetek Ted Kennedy melyik mondata volt a legmeredekebb?

  • 2008.01.28 21:25:50t81

    Anr:

    legyen neked igazad :)



    de egyelőre azt vesszük alapul, hogy hillary nem csinál semmi "nagyot" a következő egy hétben...márpedig láthattuk milyen széles a trükkök tárháza (pityergés, robocalls edwards ellen...stb.) szóval ne igyunk előre a medve bőrére. semmiképp.

    ha jövő szerda hajnalban arról fogunk beszélni, hogy a hátralévő államok meghozhatják obama végső sikerét, akkor annak örülni fogok.



    ui.: én is köszönöm a sok hasznos linket :)

  • 2008.01.28 21:30:37t81

    és hat indok miért hasznos a kennedy-támogatás



    (TIME)

    HALPERIN’S TAKE: Six Reasons Why the Kennedy Endorsement is a Big DealWhile endorsements don’t usually matter much, Edward Kennedy’s does because:

    1. He has a huge following with Hispanics, a big deal in California and other Super Tuesday states, and one of Obama’s weaknesses.

    2. The symbolic Kennedy family thing — the ultimate message of change, viability, Democratic legitimacy, and youthful excitement.

    3. The national press will be obsessed with the story for days and days to come, with no downside for Obama; the local press coverage when Kennedy travels for Obama will be ginormous.

    4. It sends a message to other senators and superdelegates that it is OK to be for Obama — they don’t have to be afraid of the Clintons.

    5. He has a huge following among working-class, traditional Democrats, one of Obama’s weaknesses.

    6. He has a huge following among union households, another of Obama’s weaknesses.



    bocs, csak nem tudok linket betenni...

  • 2008.01.29 01:17:45Anr

    na ez az amit mindenkepp erdemes elolvasni.

    a time az egyetlen akinek a kennedy elmondtak pontosan miert is alltak be obama tamogatoi koze

    www.time.com/time/politics/article/0,8599,1707700,00.html?xid=rss-topstories

  • 2008.01.29 01:28:03markoferko

    anr: kosz a cikket,



    kozben clintonek is elorangattak par kennedyt



    "Former Maryland Lt. Gov. Kathleen Kennedy Townsend issued a statement Sunday stating her support for Clinton.



    "I respect Caroline and Teddy's decision, but I have made a different choice," she said. "While I admire Sen. Obama greatly, I have known Hillary Clinton for over 25 years and have seen firsthand how she gets results. As a woman, leader and person of deep convictions, I believe Hillary Clinton would make the best possible choice for president."



    She added that her brother Bobby and sister Kerry are also backing Clinton.



    Kennedy Townsend is the oldest child of Robert F. Kennedy."

  • 2008.01.29 01:36:57markofer

    anr:

    "CA,NJ Hillary vezetes latszolagos. annak szol, hogy ismertebb. de ez most sokat fordit a dolgon. a NY-es vezetese mas. ott van kozvetlen kapcsolata a valasztokkal. meg is fogja nyerni nagyon, de az nem eleg. (es harlemet elvesztheti, ami delegaltakat jelent)"



    illinoist meg obama. igazan kalifornia es new jersey szamit, itt is fognak kampanyolni

  • 2008.01.29 02:21:31Anr

    a legjobban a slate foglalja ossze mi tortent:

    Sen. Ted Kennedy did not just endorse Barack Obama today; he passed him his brother John's baton, 35 years on, and bet the whole darn Kennedy Compound that this man is The One. Oh, and he performed a double vivisection on the Clintons as 6,000 cheered.



    The biggest applause line of the day came when Kennedy said that Obama fights for what he believes in, "without demonizing those who hold a different view." And unlike some he could name, what Obama is selling is "not just about himself, but about all of us," Kennedy thundered.



    www.slate.com/id/2182996/fr/rss/

    a dupla elveboncolas kicsit durva:)

  • 2008.01.29 06:50:53lupin the 3rd

    Szerintem tulertekelitek Ted Kennedy jelentoseget. Azon tul hogy a Kennedy csalad valoban eszmeletlenul nepszeru a mai napig, ez csak egy mozzanat a kampanyban. Raadasul tul korai volt a megnyilvanulas. Meg sok esemeny lesz ami hatterbe fogja szoritani a tamogatas jelentoseget.

    Azokkal ertek egyet akik a valos vitat pedzegetik a konkret programokrol. Ez lesz az igazan perdonto a vegen.

  • 2008.01.29 07:45:50flimo13

    Korai? Egy héttel a szuperkedd elött, 98%-ig biztosítva, hogy róla és Obamáról szóljon addig a sajtó? Mikor kellett volna, az utolsó állam elött, mikor már mindennek vége?

  • 2008.01.29 08:08:21flimo13

    politicalticker.blogs.cnn.com/2008/01/28/womens-group-slams-kennedy-for-betrayal/#comments



    Na most dobom el az agyamat. Hülye vérfeministák, nc.

  • 2008.01.29 08:27:20Ted

    "Who is this guy anyway to tell democrats how to vote. Happily, he belongs to the ages gone by and has no voice. Florida votes tomorrow for Hillary and she will carry Super Tuesday. Teddy's day is done."

  • 2008.01.29 08:40:27reporting

    re.: lupin the 3rd!



    Igazad lehet. Talán én is túlértékeltem a Kennedy család támogatását! Tegnap éjszaka néztem a CNN-t, és a fő téma nem ez, hanem Bush beszéde és a McCain vs. Romney harc volt. És ha jól láttam, CA poll-okat is mutattak már.

  • 2008.01.29 09:30:31lyesmith

    Érdekes kommentek vannak a blogon. Ha T.K. Clintont támogatja akkor azért mert C az érdemesebb jelölt ha Obamát akkor meg azért mert férfi. Női gondolkodás. :)

  • 2008.01.29 13:59:04Anr

    gondolkodtam miert allt be obama moge a kennedy _klan_, es miert epp _most_?

    az, hogy obama hasonlit jack-re csak marketing szoveg. ezt lehet elmondani az embereknek. a valodi ok nem ez szerintem.a eloszor azt kell tisztazni miert most, 1 hettel febr.5. elott lep be a kennedy klan, minden elemzes azt mutatta, hogy febr.5. utan is kiegyenlitett lesz averseny. vagyis nem amiatt, hogy obamanak "eluszott" volna a hajoja. ha teddy szamara obama annyira fontos lenne, akkor tamogatta volna mar iowa utan. valaminek most kellett tortennie az elmult 1-1.5 hetben, ami miatt teddy szamara letszukseglet volt, hogy _most_ tamogasson, _ES_ obamat.

    mindossze ketto dolog tortent, ami megkulonbozteti az utobbi hetet pl: az iowa utani allapottol.

    1. mivel billary nagyon vesztett, durva modszerekhez kellett folyamodni obama nyeresenek hatasat csokkentendo. ez volt a race kartya, ami nagyuo veszelyes, mivel igy sok fekete szavazatot vesztene HRC a fo valasztason. ez teddy szamara is kockazat, mivel az ellenzek vezerenek lenni sokkal kevesbe jovedelmezo politikailag, mint a kormanypart vezerenek lenni. foleg amerikaban.

    de ne mez a lenyeg. vajon mi az ami a kennedy klnat megkulonbozteti a tobbi demokrata hatalmassagtol? vajon mi az a pozicio aminek elvesztese legjobban fajna teddy-nek? az hogy o amerika legbefolyasosabb dem. csaladjaak a feje. nem veletlen, hogy kinnt ult a podiumon patrick kenedy, a Long Island(!)-i kepviselo(nem szenator !), es az elso sorban ott ult meg vagy 5 kennedy teenager. teddy veszelyben erezte a kennedy klan politikai jovojet, megpedig azert, mert

    2. Chelsea clinton is nekiallt kampanyolni. ha vegig kampanyolja a teljes orszagot febr.5.-ig akkor joval nagyobb sajtonyilvanossagot kapott volna, mint a ifju (politikailag senki) kennedy. ha HRc elnok lesz, es chelsea is politikaileg ismert, a clintonok konyen valtak volna amerika legbefolyasosabb dem. klanjava. na ez az ami nagyon nem tetszik teddy-nek.

    ezekbol kovetkezik nehany dolog:

    0. a kennedy klan _ellen_ jatszani politikai ongyilkosag dem. oldalon. a clintonok kiegyezesre fognak torekedni.

    1. ha teddy biztositottnak latja, hogy nincs veszelyben a kennedy klan, akkor siman tamogatja HRC-t (kello politikai fizetseg fejeben pl. patrick-ot fogjak agyba fobe dicseri a clintonok.

    2. obama krva jol mnoverezett, mert teddy nelkul alig lenne eselye. biztos vagyok benne, hogy atlatta elore a helyzetet, es nem veletleul vonta be nehany hete a feleseget a kampanyba. szerintem az volt a beugratas, es a clintonok is nekialltak csaladi kampanyt futtatni. szerintem az sem volt veletlen, hogy obama rengeteget mutatja (a ketsegkivul fotogen) csaladjat.

    3. chelsea es obama felesege el fog tunnia kampanybol. nagyon.

    4. clinton amig nem egyezik ki, addig valoszinuleg bucsut mondhat a szakszervezeteknek, es a latino szervezeteknek. teddy nehany telefonjaval kiszaritja a foldi (ground work) clinton stab legalabb felet.

    5. sokat olvastam dunet:) de amerikaban, ahol a Wall-MArt, es a Ford csaladi businessek e egyaltalan nem hihetetlen scenarico. Mo-n ez lehetetlen, nincsenek ennyire befolyasos csaladok. remelem.

    na menyire hiheto? sci-fi-nek szerintem jo, csak kene koze irni 3-4oldal osszekoto szoveget:)

  • 2008.01.29 14:15:24Callie

    Szerintem az alapfeltevés hibás benne, az, hogy "a Kennedy-klán Amerika legbefolyásosabb családja, és mindenki tart tőlük stb."

    Ha így lenne,miért nem támogattak eleve egy jelöltet, aki az ő emberük,és miért nem juttatják be a Fehér Házba (amikor a demokratáknak áll a történelmi zászló)? Miért várnának a támogatásukal egy véletlenül felbukkanó jelöltre,és miért csak az utolsó pillanatban állnak mögéje?

    Illogikus.

    Persze, van befolyásuk, meg legendájuk, ezekkel sáfárkodnak. De pont ez az utolsó heti kapkodás (és hogy vannak HC-ét támogató Kennedyk is),mutatja,hogy korántsem annyira fontosak.



  • 2008.01.29 14:19:46Anr

    callie

    sok lud disznot gyoz. ha az osszes demokrata azt latna, hogy a kennedy kizarolag a sajat embereiket engedik pozicioba elzavarnak oket. most ez van, hogy a kennedy-k nem engedik az _ellensegeiket_ pozicioba. vagyis aki nem ellenseg (ok nagyon sokan vannak), azok barmit elerhetnek.

    a HC-t tamogato kennedy meg csak nem is szenator.

  • 2008.01.29 14:26:44Callie

    A Kennedyek legbefolyásosabb volta 1968-ban, Robert Kennedy megölésével véget ért. Ezt az 1980-as elnökjelölti kampány világosan megmutatta.

    HC meg egyáltalán nem "ellenségük",nyugodtan engedhetnék őt is győzni a te logikád szerint.

    Abban szerintem igazad lehet,hogy a sok fiatal Kennedy pozícióját próbálják előkészíteni. Ha egy kezelhető, friss,nem a mainstreambe tartozó jelölt győzne az ő támogatásukkal,sokkal inkább ismét előtérbe kerülhetnének, mint a Wall Street mainstream kedvence, HC győzelme esetén.

    De hát ez csak scifi, Obama a szuperkedd után már csak utóvédharcokat fog folytatni,hogy alelnökjelöltként szóba jöhessen.

  • 2008.01.29 14:35:23flimo13

    Istenem, hova lett ma a józan paraszti ész az emberekből?

    Callie: a legbefolyásosabb család még nem jelenti, hogy a befolyásuk nagyobb az összes többi demokratánál együttvéve.

  • 2008.01.29 14:42:06ivand

    Anr: Patrick Kennedy Rhode Island-i képviselő.

  • 2008.01.29 14:55:51Anr

    ivand

    ahh. elirtam. tudom mi a kulonbseg:)

  • 2008.01.29 14:59:36ivand

    Jó, gondoltam:)

  • 2008.01.29 15:03:22Anr

    akiraly,ivand

    tudtok valamit arrol, hogy 2004-ben miutan Kerry bebiztositotta a jeloltseget mit csinaltak a Clintonok?

    ebbol a holisztikus elmeletbol, amit itt osszetakoltam az is kovetkezik, hogy a clintonok szamara _rossz_ lett volna ha 2004-ben egy (nem clinton) dem. nyer. pl: arkansas-ban kampanyoltak 2004-ben a clintonok? vagy akar 2000-ben? valahogy tul korai volt szamomra Kerry Obama melle allasa. az is inkabb anti HRC lepes lehetett, es keresem az okat.

    ami bizonyos: a politikai intrikak nem egyszeruek:)

  • 2008.01.29 15:10:40Walmer

    "2. obama krva jol mnoverezett, mert teddy nelkul alig lenne eselye. biztos vagyok benne, hogy atlatta elore a helyzetet, es nem veletleul vonta be nehany hete a feleseget a kampanyba. szerintem az volt a beugratas, es a clintonok is nekialltak csaladi kampanyt futtatni. szerintem az sem volt veletlen, hogy obama rengeteget mutatja (a ketsegkivul fotogen) csaladjat."



    Ezt én utólagos belemagyarázásnak érzem. Most már tudjuk, hogy Ted kennedy Obama mellé állt, azért mert, .... tehát Obama biztos azt csinálta, hogy....

  • 2008.01.29 15:11:54Walmer

    Nota bene: nekem még ennyi ötletem sincs:-)

  • 2008.01.29 15:14:08Walmer

    Bár Callie-é nekem valamivel hihetőbb. A "Kennedy-klán" tudja, hogy a "nyeretlen 2éves" Obama sokkal "jobb" elnök lesz, mint az a Clinton, akit nem tudnának kézzel vezérelni.

  • 2008.01.29 15:18:15Anr

    walmer

    igaz.

    viszont a kovetekezo van meg:

    az, hogy obama egy inspiralo/kivalo beszedeket tarto/... politikus, akihez az emberek egy resze ugy viszonyul, mint egy rockstarhoz, meg nem jelenti azt, hogy kepes megmaradni a politikaban. ha csak a 2004-es beszede letezne, akkor most nem lenne holtversenyben az elen az elnoksegert. az amerikai szenatus _iszonyatosan_ hierarhizatl. obama a 99. pozicioba kerult 2004-ben most rendkivul befolyasos. a politika mindennek elott matematikai pontossagu _szamito_ tudomany. indirekt bizonyitasom van ra, hogy ebben obama _kivalo_, ha nem lenne az, nem lenne elnokjelolt, sot.

    azert en azt a feltetelezest, hogy obama "veletlenul" tart ott ahol most van oriasi butasagnak tartom. nem egeszen ertem, miert van ott ahol van, de az _bizonyos_ hogy nem veletlenul. ha pedig feltesszuk, hogy nagyon jo politikus _is_ akkor normalis feltetelezni, hogy politikai szamitgats ugyben azonos, vagy kozel azonos szinten van, mint Tedyd, vagy Billary. sot mivel o jott alulrol, es utolerni valakit sokkal nehezebb, mint csak tartani a tempot, valoszinuleg meg jobb is naluk.

  • 2008.01.29 15:18:55Walmer

    Szóval szerintem itt nem Obama mozgatdja a szálakat

    ha mozgatja egyáltalán valaki. Lehet, hogy tök véletlen:-)

  • 2008.01.29 15:22:42Anr

    Drudge mar megint nagyot alkotott. tegnap ota ez a kep van kinnt a cimlapon. _nagyon_ pontosan jelzi a helyzetet:):)

    d.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20080129/capt.af7aa88fb4ad40f0b7ce1d7d365db7e2.aptopix_bush_state_of_union_wcap208.jpg?x=248&y=345&sig=icZB7FUHOv_ZfdxA63KRKg--

  • 2008.01.29 15:26:15Walmer

    Anr, vitatkoznom kell

    ha valaki 40 éve a politikai darálóban van, az jobban érti és csinálja a politikát, mint az, aki pár éve van ott. Főleg az USA-ban, ahol a politikai kultúra lényegében nagy változások nélküli. Az elképzelhető, hogy Obamának olyan befolyásos barátai, támogatói vannak, akik szeretnék őt magas pozícióban látni. Róluk el tudom képzelni, hogy ilyen jól "futtatják" Obamát.



    Lehet, hogy túl földhözragadt vagyok, de én nem hiszek az üstökösszerű politikai pályákban. A legutóbbi, aki ilyet csinált az Octavianus volt a KR.e. I. században.

  • 2008.01.29 15:27:58Walmer

    Előnytelen kép: Itt két gonosz férfiember épp összeesküszik a gyenge nő ellen:-)

  • 2008.01.29 15:31:47flimo13

    "I just, I think what I was trying to say is, sometimes agents of change end of being targets, as you well know, and that was why I was asking if you were at all fearful of that."



    CBS-es ürge kérdése Ted Kennedynek. Hátizé..as you well know..

  • 2008.01.29 15:48:15Mr Anderson

    Anr: A két demokrata család pozíció harca elmélet tetszik nekem, reális a dolog.

    Szerintem Kennedyéknek legalább akkora szükségük van Obamára mint fordítva. A helyzet hasonló egy alelnök választáshoz. Ma Obama a legdemokratább és legfeketébb politikus akinek befolyása van és lesz a jövőben. Másrészt egy tiszta előéletű politikus javítja a Kennedy-átlagot. (az egyiknek múlt kell a másiknak friss hús)

    Az, hogy ez az első eset, hogy Ted Kennedy beáll valaki mögé az előválasztások alatt nekem azt mutatja, hogy senatorkodása végéhez ért (76 éves), és most akarja még kapargatni a gesztenyét amíg tudja.

    Természetes, hogy szuperkeddről szól az időpont amikor latino államok tömkelege jön, és még az ürügyet is ezüsttálcán hozta maga Bill.

    Veszíteni nem fognak semmit, mert ha Obama nyer akkor a változás szlogene nagyon jól áll a Kennedy csemetéknek, ha nem nyer akkor még mindig ott van a Kennedy-Clinton ezeréves két jóbarát szöveg és egy kis oda-vissza dorgálással-dícséréssel helyre lehet tenni a barátság 3. tagját a sajtót. Másrészt, dugtak azért HRC mögé is egy-két másodvonalas Kennedy-t vésztartaléknak.



    Ezt most nagyvonalúan nevezzük úgy, hogy SAKK a feketével, és a Clintonok jönnek világossal.

  • 2008.01.29 16:17:54Anr

    Mr Anderson

    egyetertek mindennel amit irtal, nem utkozik az enyemmel, de jol kiegesziti azt.

    viszont ha mar igy elindult az agyam van folytatas:

    mit jelet obama "Change' szolgenje, es hogy meg kell valtoztaztni DC-t? Teddy 46-eve befolyasos DC-ben, ezer/millio szallal kotodik az osszes lobbystahoz/szenatorhoz/... ha obama veszleyt jelentene ra, vagyis ha obama "eszetlen nagytakaritasba" kezdene, akkor nem kockaztatna meg, hogy tamogatja. bizonyos, hogy a tamogatas elott obama es teddy szakertoi osszegyeztettek a dolgot, es megtalaltak a kozos nevezot, amivel teddy "hatalma" is megmarad, _ÉS_ obama change szovege is valtoztatas elkul megvalosithato. szerintem a kozos nevezo az az, hogy:

    "nem tortenhet meg, hogy az amerikai polgarok ugy 'érezzék', nincs rahatasuk a DC tortenesekre"

    ezzel obama change szovege maradektalanul megvalosul, lesznek majd mindenfele atlathatosagi torvenyek, tilos lesz titokbantamogatni, mindenfele javaslat elott az adott szakma velemenye ki lesz kerve,... de aki kepes a valasztokat megnyerni, azok ezek utan is jol el fognak boldogulni. vagyis pl: a 7-szer ujravalasztott teddy hatalma nem fog egy icipicit sem gorbulni.

    obama nem kidobni akarja a status quo-t, hanem reszese lenni. persze hosszabb tavon az ilyen "demokracia szelesito" lepeseknek sok fontos kovetkezmenye lesz. de az lassu folyamat. es mivel teddy-obama egyezseg mar letrejott indirekten az is bizonyitott, hogy ezt obama tudja.



    walmer

    hogy kik obama igazi (korai) tamogatoi azt szerintem ugy lehet megnezni, hogy ki kell deriteni kinek koszonheto, hogy egy teljesen ismeretlen illinois-i state szenator mutathatta be KErry-t a 2004-es DNC-n. az ott egy oriasi ugras volt obama-nak. a semmibol lett orszagosan ismert politikus. amit utana csinalt arrol mar el tudom kepzelni, hogy egyedul nyomta (rengeteg szakerto 'konyorgott', hogy a szenatori cspatanak tagja legyen. a beszed miatt latszott, hogy 2012-ben, vagy 2016-ban bizonysan jo esellyen indul elnoksegert.) az az erdekes, hogy volt kepes IL-i ismertsegbol egy pillanat alatt orszagos ismertseget megcsinalni.

  • 2008.01.29 16:32:32Anr

    >az Octavianus volt a KR.e. I. században.

    ez tetszik

    obama-octavianus

    teddy-cicero

    billary-marcus aurelius

    :)

  • 2008.01.29 18:33:29reporting

    re.: Anr! Mr Anderson! Walmer!



    Érdekes kérdés, hogy Kennedy szenátor miért állt be Obama mögé, ha eddig még ezt soha sem tette. Milyen alkut kötött Kennedy és Obama, hogy ne sérüljenek Ted érdekei sem.

    Lehet, hogy naív a megközelítés, de az is lehet, hogy Ted már nem akar politizálni, és mivel a ciklusából már csak 4 év van hátra, és a Kennedy név is kezd halványulni, most, még utoljára történelmet akart csinálni, melynél szintén segédkeztek a Kennedyek. Lehet, hogy már a pályafutása végén tesz a lobbykra.

  • 2008.01.29 19:08:56flimo13

    Tednek már mindegy imho. A változásba meg belefér, hogy a Kennedy-ifjakat is beleváltoztatják a hatalomba.

  • 2008.01.29 19:10:02flimo13

    Anr: Aurelius kicsit késöbb élt, mint az első kettő. Szerintem Antoniusra gondoltál:)) De akkor már inkább Cleopátra, és Bill Antonius :)

  • 2008.01.29 19:46:21Mr Anderson

    Reporting: A gesztenye kapargatással a történelmet csinálásra is akartam utalni, nemcsak az utódokra, de így egyértelműbb ahogy te írod. Azt viszont nem hinném, hogy tenne a lobbyra; a kapcsolatrendszereit is átörökíti, csak az egy másik történet. (vagy lehet, hogy pont ez)

  • 2008.01.30 00:16:52Sassy

    Obama hirdetés, megspékelve Caroline Kennedy-vel és JFK-vel :)



    www.youtube.com/watch?v=vVlnL1_xXJM

  • 2008.01.30 00:17:48dany82

    Azt mondtátok, hogy a primary utáni győzelmi beszéde volt talán a legjobb szónoklata eddig.



    Hát ez a beszéd, amit a Kennedy-támogatás elmondása után mondott szerintem sokkal nagyobb volt. Még ha a közönség nem is volt annyira hangos:



    youtube.com/watch?v=X8weKKUTAlo

  • 2008.01.30 00:30:13oliv

    dany82: az az érzésem, hogy nem ezt akartad linkelni :) egyébként én is pont videket nézegetek. ez is tök jó:

    youtube.com/watch?v=AwiXzjVZ-8U

  • 2008.01.30 00:43:52MIK

    oliv : Zseniális :-)

  • 2008.01.30 01:10:06flimo13

    www.youtube.com/watch?v=ENCRu-2d35g&NR=1



    :))

  • 2008.01.30 01:38:23oliv

    MIK: szerintem a romney, meg a Giuliani karaktere telitalálat. a hillary meg a röhögése miatt :)



    flimo: hát igen elég jók a vidjeik :) nekem még a rambo-s tetszik nagyon.



    ezt egyébként nem tom, hogy gondolta(egyáltalán ez komoly?):

    www.youtube.com/watch?v=y2iFhGtKO-Q



    nem hibába lett ez: www.youtube.com/watch?v=vSk4SUpWVuY



  • 2008.01.30 09:38:07Nyúl

    Nagyon érdekesek voltak a gondolatok számomra a Kennedy sztoriról.



    Ez a batman-es videó szerintem eléggé durva lett.

  • 2008.02.01 20:27:43gradven

    Olyan jó, hogy még anno két-három hete rátaláltam erre az oldalra, és le a kalappal mindenki előtt(Anr,reporting,Walmer, stb...-aki rendszeres blogolvasó, tudja, kikre gondolok)! Olvasva a hozzászólásaitokat, mindig bővül egy picit a látóköröm és a "hozzáértésem" a témában, köszi ezért! :)

    (Néha picit kellemetlenül is érzem magam, amikor írok egy véleményt... :))

  • 2008.02.01 21:05:35Anr

    gradven

    :)

    ha pozitiv amit irsz (akarmelyik jeloltrol is irod), akkor nem kell "félned", ha meg akarod "dobalni" valamelyiket, keszulj fel, hogy visszakapod:)

  • 2008.02.01 21:15:06gradven

    re: Anr

    Direktbe dobálni véletlenül sem akarok, persze sokszor -nőként- érzelemből mondok, írok dolgokat! Hillary nem szimpatikus, Obamának tetszik az ereje, és ezenkívül nyitott szemmel figyelek és borzalmasan kiváncsi vagyok már most, hogy mi lesz novemberben! :)



  • 2008.02.01 21:19:00Anr

    az eredeti Kennedy-s sztorihoz egy adalek, kesobb jutott eszembe, de keruljon ide.

    amerikaban ha egy szenator nem tudja ellatni a hivatalat, mondjuk meg meghal, vagy megvalasztjak elnoknek, akkor nem minden esetben van azonnal potvalasztas, neha elofordul (nem tudom a pontos jogi kulonbseget), hogy az adott allam kormanyzoja kinevezhet valakit a helyere. pl: amikor Jack Kennedy 60-ban elnok lett, akkor a hatralevo 2 evere az occset TEDDY KENNEDY _neveztek ki_ a helyere a szenatusba. ahol 7-szer ujra is sikerult valasztatnia magat.

    amire most szerintem a clintonok jatszottak, hogy chelsea-t nevezze ki HRC helyere New York allam kormanyzoja 2009 jan.20-an. a kormanyzo egyebkent nagy haverja a clintonoknak.

    tenyleg hova tunt chelsea azota? :):):)

  • 2008.02.01 21:23:40flimo

    Ilyen volt is a west wingben, az elhunyt képviselőnő férje lett a képviselő, asszem a családból szokás felkérni valaki.

  • 2008.02.01 21:25:02flimo

    Meg a Jack & Bobby nevezetű sorozatban volt, hogy Bobby úgy lett politikus, hogy az bátyját, Jacket lelőtték, a felesége nem akarta elfoglalni a helyét, így lett Bobby képviselő, majd elnök.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Fehér ház

Mormon, gazdag, Romney

Mormon, gazdag, RomneyMitt Romney legveszélyesebb ellenfele saját maga. A republikánus elnökjelölt színtelen, szagtalan, cserébe legalább már harcolt egy kicsit.

Friss kommentek

  • BF79: A GOP SuperPAC-ek átlépik a bűvös határt? [link] 2012-05-30 13:12
    Romney átugrotta a lécet
  • ivand: Tulelo: kiegészítettem, de valójában mindegy, hogy most mondjuk, hogy átugrotta a lécet, vagy később, az a lényeg, hogy átugorja így vagy úgy. 2012-05-30 11:07
    Romney átugrotta a lécet
  • Tuleloblog: Ez azért annyira nem egyszerű. 2012-05-30 10:35
    Romney átugrotta a lécet

Események

  •  
    2012 - január
    H K SZ CS P SZ V
    - - - - - - 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 - - - - -
     
  •  
    2012 - február
    H K SZ CS P SZ V
    - - 1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 - - - -
    - - - - - - -
     
  •  
    2012 - március
    H K SZ CS P SZ V
    - - - 1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31 -
    - - - - - - -
     
  •  
    2012 - április
    H K SZ CS P SZ V
    - - - - - - 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 - - - - - -
     
  • Iowa Kaukusz
2012. január 03.
  • New Hampshire Előválasztás
2012. január 10.
  • Dél-Karolina Előválasztás
2012. január 21.
  • Florida Elnökjelölti vita
2012. január 26.
  • Florida Előválasztás
2012. január 31.
  • Nevada Kaukusz
  • Maine Kaukusz
2012. február 04.
  • Colorado Kaukusz
  • Minnesota Kaukusz
  • Missouri Előválasztás
2012. február 07.
  • Arizona Előválasztás
  • Michigan Előválasztás
2012. február 28.
  • Washington Kaukusz
2012. március 03.
  • Alaska Kaukusz
  • Georgia Előválasztás
  • Idaho Kaukusz
  • Massachusetts Előválasztás
  • Észak-Dakota Kaukusz
  • Ohio Előválasztás
  • Oklahoma Előválasztás
  • Tennessee Előválasztás
  • Vermont Előválasztás
  • Virginia Előválasztás
2012. március 06.
  • Kansas Kaukusz
2012. március 10.
  • Alabama Előválasztás
  • Hawaii Kaukusz
  • Mississippi Előválasztás
2012. március 13.
  • Missouri Kaukusz
2012. március 15.
  • Illinois Előválasztás
2012. március 20.
  • Louisiana Előválasztás
2012. március 24.
  • Maryland Előválasztás
  • Washington Előválasztás
  • Wisconsin Előválasztás
2012. április 03.
  • Connecticut Előválasztás
  • Delaware Előválasztás
  • New York Előválasztás
  • Pennsylvania Előválasztás
  • Rhode Island Előválasztás
2012. április 24.

Keresés

Shopline

OnGo beszámolók

  • Zakynthos
    Zakynthos A természeti szépségei és élővilága egyedülálló....
  • Toszkána Műkincsek szobrok, mozaikok, építészeti csemegék, kultúrtörténeti emlékek......
  • Hawaii Összefoglalva, ez az öböl a világ egyik legszebb tengerpartjai közé tartozik....

Hirdetés