Sarah Palin eltűnik a süllyesztőben

2008.11.24. 11:45 - F.Balazs

[Ezt az írást Felcsuti Balázs jegyzi. Balázs a Massachusetts-i Bostonban él, ahol egy biotechnológiai cég munkatársa.]

A választás óta Sarah Palin éli a celebek csillogó-villogó életét. Alaszkában hősként ünneplik. Többmillió dolláros könyvszerződése van előkészülőben. A kampány szigorúan megkoreografált média szerepléseivel ellentétben szabadon nyilatkozik szinte bárkinek, aki elé tart egy mikrofont. Még magánéletébe is bepillantást enged: Sarah rénszarvaspörköltet főz, figyelhetjük meg. Sarah megkegyelmez egy hálaadási pulykának, lélegezhetünk fel, bár közben a háttérben mégiscsak kivérzik egy másik, a társánál balszerencsésebb madár.

És Sarah nyitva hagyja a 2012-es elnökválasztáson való indulás lehetőségét is: “Mindig csak azért imádkozom, hogy ha valahol nyitva van számomra egy ajtó, akkor isten engedje, hogy beléphessek rajta.” - hangzik a kriptikus, ámde félreéerthetetlen válasz. És valóban: a republikánus párton belül is sokan úgy gondolják, hogy Palin lehet a párt egyik meghatározó egyénisége az elkövetkező időszakban és eséllyel pályázhat a 2012-es elnökválasztáson.

Vizsgáljuk tehát meg néhány szempontból – a teljesség igénye nélkül -, hogy milyenek Sarah Palin esélyei 2012-ben.

Először is általában vesztes alelnökjelölteknek nem kedvez a szerencse. 1796 óta, mióta az USA-ban először választottak alelnököt az elnökkel együtt, mindössze hat vesztes VP jelöltnek sikerült később valóra váltania elnöki álmait. Legutóbb Franklin Rooseveltnek, aki 1920-ban maradt alul mint alelnökjelölt, igaz őt négyszer is megválasztották elnöknek. A közelmúlt jelöltjei igencsak pórul jártak. John Edwards, a népszerű ex-szenátor, aki 2004-ben alaposan megszorongatta John Kerryt mielőtt ketten összeállva szoros küzdelemben kikaptak a Bush-Cheney párostól, már házasságtörésének kitudódása előtt sem igazán rúgott labdába a 2008-as demokrata előválasztáson Hillary és Obama mellett. Joe Lieberman, akit Al Gore-ral együtt 2000-ben csak egy paraszthajszál választott el a Fehér Háztól, pár évvel később a szenátusi helyét is csak kínnal-keservvel, függetlenként indulva tudta megtartani. Idén pedig ismét rossz lóra tett, hisz nyiltan John McCainnek szurkolt, amiért sok demokrata szivesen átlökte volna őt a republikánus frakcióba. A többi vesztes közül néhányan eljutottak az elnökjelöltségig (Bob Dole, Walter Mondale), de a legtöbbük számára sosem tért vissza a nagy lehetőség.

A rossz omennél talán fontosabb szempont, hogy a 2012-es választás - mint általában mindig, mikor a hivatalban lévő elnök indul újraválasztásért – Obamáról fog szólni. Ha Obama nem hibázik nagyot, és nem esik szét mögüle a demokrata koalíció, viszont a dolgok – főleg a gazdaság – legalább elindulnak a jó irányba, akkor nagyon nehéz dolga lesz kihívójának. A legutóbbi demokrata elnök, Bill Clinton sem alkotott maradandót első négy évében, sőt 1994-ben pártja elvesztette kongresszusi többségét, az elnök mégis simán nyert 1996-ban Bob Dole ellen.

Talán a legfontosabb kétség Palinnel szemben saját pártjában fog megfogalmazódni. A 2008-as Sarah Palinben a republikánusok egy rendkívül tehetséges, karizmatikus, fiatal politikust ismerhettek meg, aki kétségkívül aktivizálta a McCainre fintorgó konzervatív bázist. Ugyanakkor felkészületlenségével és szélsőségesen konzervatív nézeteivel elriasztott rengeteg, a győzelemhez elengedhetetlenül szükséges, mérsékelt republikánus és független szavazót. Rádásul, minden retorika ellenére, Palin alaszkai munkássága közelebb áll a demokrata tax-and-spend modelhez, mint a republikánusok “kis állam, alacsony adók” mantrájához.

Az elkövetkezendő időszak várható republikánus hatalmi harcában Sarah Palinnek rengeteg támadási pontot kell majd kivédenie. Palinnek nincs önálló gondolata a világ nagy kérdéseiről, Palin túl szélsőséges személyes nézeteiben, Palin nem eléggé konzervatív politikájában. Ráadásul egy ajtó már bezárult előtte: a jogerősen elítélt alaszkai szenátor, Ted Stevens szoros küzdelemben alul maradt demokrata kihívójával szemben, így Palinnek nincs lehetősége arra, hogy Stevens - akit győzelme esetén minden bizonnyal kizártak volna a Szenátusból – helyére magát jelölje szenátornak és ezzel bennmaradjon az országos politika vérkeringésében.

És persze ott van még a többi republikánus trónkövetelő. A dúsgazdag Mitt Romney, aki gazdasági tapasztalatai miatt sokak szerint a legjobb választás lett volna McCain számára. A sikeres Minnesotai kormányzó, Tim Pawlenty. A republikánusok Obamája, a mindössze 37 éves "csodagyerek", Louisiana indiai származású kormányzója, Bobby Jindal. Vagy a szintén kormányzó (Dél-Karolina), pragmatikus, fiskális konzervatív, Mark Sanford.

Négy év sok idő, politikában pedig egy emberöltő, sok minden megtörténhet. A most Sarah Palinre áradó rivaldafényben nehéz elképzelni, de könnyen lehet, hogy pár év múlva már csak mint a második női alelnökjelöltre fogunk rá emlékezni.

Kommentek

  • 2008.11.24 12:12:25rockjano

    Nem Sarah Palin nem lessz elnök de még jelölt se, ebben szinte biztos vagyok.



    Sok lényegessen tehetségesebb fiatal politikust látok ott, de ôk is inkább 2016-ra mennek szerintem. Obamának nemigen lessz potens kihívója 2012-ben. Talán Romney mag Huckabe de ôk sem nyernek ellene, ha csak valami nagyon váratlan be nem üt.

  • 2008.11.24 12:14:55transistor

    Egyre nagyobb élmény olvasni a cikkeidet Balázs.

  • 2008.11.24 12:20:58Pat Bateman

    A "lessz" továbbra is 1 db "sz" a magyar nyelvben. Bocs rockjano, de bántotta a szemem.

  • 2008.11.24 12:44:53Nick_

    Ez az elnökválasztás szerintem kellemes meglepetést jelentett sokunk számára. Palin egy igen rossz vicc, egy súlyosan elhibázott blöff volt, és az amerikaiak átláttak rajta. Azért egy kicsit féltem, hogy alelnöknek lehet jelölni valakit csak ezért, mert nő, mert fiatal, és mert nincs kormányzati tapasztalata. És ha McCainnel valami történt volna, ő lett volna az elnök. Jesszus !!!!

  • 2008.11.24 12:45:11rossgeller

    a lenyegesen is egy s :)

  • 2008.11.24 12:51:27Beyonder

    2016-ban esélye sem lesz Palinnek. Az ok pofonegyszerű: addigra már nem lesz MILF.

  • 2008.11.24 13:17:20Levai Jutka

    Clinton sem volt MILF, mégis volt esélye. És 8 éve ugyanígy fingja nem volt a világról, mint most Palinnak.

  • 2008.11.24 13:29:04rockjano

    Pat Bateman



    nem bírtad kihagyni ugye??? Valami a témához???

  • 2008.11.24 13:29:43Callie-comment

    Az a médiaarmada,amelyik a kampányban gátlástalanul lejáratni akarta az alaszkai kormányzót, most se talál magának tartalmasabb szórakozást,minta azt magyarázgatni, miért "tűnik el a süllyesztőben".

    Kiszámítható,hogy egy ilyen posztra, ha nem is fogalmazzák túlságosan szélsőségesen meg,akkor is egy csomó olyan reagálás,érkezik amelyik már lekezelő-szidalmazó módon emlegeti.

    Mert újra fel van mutatva a céltábla, az ellenségkép -ide köpjetek, emberek!



    És ezzel együtt Obama olyan szuper elnök - már most - hogy másoknak semmi esélyük nem lesz ellene.

    A banbketét meg = a tőzsdei részvénytulajdonnal, mindenki tudja. Szép,kerek a világ.

  • 2008.11.24 13:31:23rockjano

    Mi az a MILF???

  • 2008.11.24 13:32:48nyomasek_bobo

    Beszállok én is :-)



    "Talán Romney mag Huckabe" - ez ugye meg akart lenni..

  • 2008.11.24 13:36:19is

    ha Palint akarod fikázni, akkor nem kell intellektuális, jövőbelátós, dialektikusnak tetsző fejtegetésekbe bonyolódni. ez is blöff (ilyen értelmiségi, PC konverziós), mint Palin jelölése, de ezen is átlátni. mondd ki, hogy tele van a tököd hogy még három hét után sem tűnt el a süllyesztőben, most már igazán húzzon a francba, mit keres még itt, mikor már jól megmondtuk, hogy milyen egy sötét picsa.



    azaz vedd észre, hogy sajnos az élet nem igazolta vissza, hogy Palin annyira sötét, hogy már másnap örökre eltűnik, és hogy valójában a saját rossz meglátásodat próbálod kikompenzálni, hogy "jó, három hét alatt nem dőlt még be, de majd akkor egy év alatt fog bedőlni".



    hagyd a fenébe, írd le őszintén, hogy tévedtél, valaminek mégiscsak kell lenni Palinban, hogy egy szerinted ekkora égés után még mindig népszerű, és még mindig sokakat érdekel, hogy mit mond. és inkább arról beszéljünk, hogy mi is az akkor, ami miatt még mindig népszerű.

  • 2008.11.24 13:43:22szbszig

    rockjano: MILF = mother I'd like to fuck

  • 2008.11.24 13:46:51rockjano

    szbszig



    Ja :-)))

  • 2008.11.24 14:06:09Callie-comment

    is

    De ellenségkép kell, mert anélkül mit tehetnek a jóemberek?

    A Fradi-tábornak kellenek a "lila majmok", máskülönben üres lesz a délutánjuk.

  • 2008.11.24 14:15:09BF79

    Romney nem meggyőző. Eleinte nagy esélyesnek látszott, de főleg a debate-ek idején kiderült, hogy nem elég stabil, görcsöl, és mindenkinek tetszeni akar, ezért senkinek sem elég szimpatikus. Nem tudom 60 évesen le lehet-e, ezt még vetkőzni. Többször annyi pénzzel maradt alul Huckabee ellen Iowa-ban, majd utána McCain ellen.



    Tudom, hogy olajat öntök ezzel a lángra, de: a Palin eltűnik a süllyesztőben engem az Orbán eltűnik a süllyesztőben-re emlékeztet 2006 tavaszáról. A nagy formátumú, széles tömegeket mozgósítani képes politikusok nem tűnnek el egyik pillanatról a másikra, akármennyire buták is.

  • 2008.11.24 14:20:48Callie-comment

    A magyar párhuzamokkal valóban vigyázzunk - értelmes és tisztelettudó beszélgetésben persze lehetne érdekesen vitázni róluk.



    Se Orbán, se Palin nem buta - az ellenfeleik szeretnénk annak feltüntetni őket. Az őszinteségükben viszont valóban nagy különbség fedezheteő fel - mindenki ossza be magának, milyen irányban és hogyan.

  • 2008.11.24 14:30:25Link Elek

    romney-val az a baj, hogy uzletember, es nem politikus.

    az uzletben ami sikeres azt masolni kell (copy-paste modell), es egyaltalan nem gond, ha ma pont az ellenkezojet mondod, mint amit tegnap mondtal. a politikaban egeszen maskepp van, a valasztoknak szuskege van a stabilitasra.

    bill clinton mar 92-ben is azzal kapmanyolt, hogy kettot kapnak egy araert, mert a felesege is ert a politikahoz.

    HRC 91-ben jobb politikus volt, mint palin most.

  • 2008.11.24 14:44:59BF79

    2012 kapcsán ez még érdekes, remélem nem lesz jelentősége, de:



    "Texas is expected to gain three votes, Florida is expected to gain two; Arizona, California, Georgia, Nevada, and Utah will each gain one vote. Illinois, Iowa, Louisiana, Massachusetts, Missouri, and Pennsylvania are all expected to lose a vote while New York and Ohio are expected to lose two votes."



    Ez azt jelenti, hogy a mostani állapothoz képest a Republikánus államok nyernek 4 EV-t, a Demokraták viszont veszítenek 4 EV-t, az máris 8 különbség, ami pl. 2000-hez hasonló szoros versenyen már döntő lett volna. Ha nem veszem bele a swing államokat, akkor R +5, D -4, ami már 9 különbség.



    Még valami 2012 kapcsán: ez az év az utolsó lehetőség, hogy Bloomberg elinduljon (elmúlt 60 éves). És szerintem el is fog. Állítólag ő az az ember, aki bármit megtesz, hogy feljebb jusson. NY az övé lehet, az kapásból 31 EV, és a Demokratákat gyengíti, ráadásul Clinton-t Obama takarította el az útjából. A gazdaság, ami 4 év múlva is fő téma lesz, szintén az ő terepe. Valamint 20 mrd dolláros háttérrel rendelkezik. Hozzá képest Romney egy ágrólszakadt szerencsétlen. Valamint, középen áll, mindkét oldalról tud elhalászni szavazatokat. Ha elindul mindenképpen sikeresebb lehet mint Perot, és még a végső győzelem sincs kizárva. Addigra valószínűleg a polgármesterség is leketyeg.

  • 2008.11.24 14:45:35BF79

    2012 kapcsán ez még érdekes, remélem nem lesz jelentősége, de:



    "Texas is expected to gain three votes, Florida is expected to gain two; Arizona, California, Georgia, Nevada, and Utah will each gain one vote. Illinois, Iowa, Louisiana, Massachusetts, Missouri, and Pennsylvania are all expected to lose a vote while New York and Ohio are expected to lose two votes."



    Ez azt jelenti, hogy a mostani állapothoz képest a Republikánus államok nyernek 4 EV-t, a Demokraták viszont veszítenek 4 EV-t, az máris 8 különbség, ami pl. 2000-hez hasonló szoros versenyen már döntő lett volna. Ha nem veszem bele a swing államokat, akkor R +5, D -4, ami már 9 különbség.



    Még valami 2012 kapcsán: ez az év az utolsó lehetőség, hogy Bloomberg elinduljon (elmúlt 60 éves). És szerintem el is fog. Állítólag ő az az ember, aki bármit megtesz, hogy feljebb jusson. NY az övé lehet, az kapásból 31 EV, és a Demokratákat gyengíti, ráadásul Clinton-t Obama takarította el az útjából. A gazdaság, ami 4 év múlva is fő téma lesz, szintén az ő terepe. Valamint 20 mrd dolláros háttérrel rendelkezik. Hozzá képest Romney egy ágrólszakadt szerencsétlen. Valamint, középen áll, mindkét oldalról tud elhalászni szavazatokat. Ha elindul mindenképpen sikeresebb lehet mint Perot, és még a végső győzelem sincs kizárva. Addigra valószínűleg a polgármesterség is leketyeg.

  • 2008.11.24 14:50:38BF79

    Anr, Romney-nál (és bárki másnál) nem lenne baj a sikeres modell lemásolása, ha azt konzekvens módon végig is vinné. A probléma az, hogy a politikában ő ezzel sem törődik. Most azonnal, mindentől függetlenül, mindenkinek tetszeni akar. Ha egy nő csinálja ezt egy főiskolás bulin, az bizony az évfolyam ribanca lesz, még akkor is, ha nem fekszik le senkivel. Még ha meg is nyeri a szépségversenyt, akkor sem fogja senki tiszteletét kivívni.

    A másik pedig a fellépése, a gesztusai: eléggé látszik rajta a görcsölés, és a megfelelni vágyás. Benne nyoma sincs annak a jó értelemben vett lazaságnak, amit Huckabee-n, vagy McCain-en a primary-k során láthattunk.

  • 2008.11.24 15:02:36BF79

    Az én tippem MOST 2012-re:



    A gazdaság gyengélkedni fog néhány évig, Obama a ciklus vége felé megbírkózik a problémával, de ez néhány jóléti intézkedésébe fog kerülni, emiatt népszerűsége megcsappan. Az utolsó évben viszont határozottan erősít, és végül nem lesz érdemi kihívója.

    A Republikánusoknál komoly csata lesz, főleg eleinte, mert Obama vesztét várják. Idővel ez csillapodni fog. Palin mindenképpen az egyik esélyes lesz 3-4 név közül, akiket fent is említettek. McCain endorsement-je kritikus lesz, és ő nem Palin mögé fog állni, ami eldönti a republikánus versenyt február elején.

    Bloomberg elindul, és mindkét párt táborából nagyon sokat fog elszedni magának. A végén a megveri a Republikánus jelöltet, elhozza NY-ot, de Obama még így is nyer kb. 290 EV-vel.

    A Republikánusok visszaszerzik a fölényt mindkét házban, Bloomberg elnöki főtanácsadó lesz, és a három fél kínkeserves kompromisszumokkal, de visszaállítja az ország szekerét a jó útra. Itt a vége, fuss el véle.

  • 2008.11.24 15:03:12BF79

    Az én tippem MOST 2012-re:



    A gazdaság gyengélkedni fog néhány évig, Obama a ciklus vége felé megbírkózik a problémával, de ez néhány jóléti intézkedésébe fog kerülni, emiatt népszerűsége megcsappan. Az utolsó évben viszont határozottan erősít, és végül nem lesz érdemi kihívója.

    A Republikánusoknál komoly csata lesz, főleg eleinte, mert Obama vesztét várják. Idővel ez csillapodni fog. Palin mindenképpen az egyik esélyes lesz 3-4 név közül, akiket fent is említettek. McCain endorsement-je kritikus lesz, és ő nem Palin mögé fog állni, ami eldönti a republikánus versenyt február elején.

    Bloomberg elindul, és mindkét párt táborából nagyon sokat fog elszedni magának. A végén a megveri a Republikánus jelöltet, elhozza NY-ot, de Obama még így is nyer kb. 290 EV-vel.

    A Republikánusok visszaszerzik a fölényt mindkét házban, Bloomberg elnöki főtanácsadó lesz, és a három fél kínkeserves kompromisszumokkal, de visszaállítja az ország szekerét a jó útra. Itt a vége, fuss el véle.

  • 2008.11.24 15:11:34Callie-comment

    Huckabeeban van a legtöbb fantázia a most látható szereplők közül. Szerintem 2010-ben elkéne indulnia az arkansasi szenátorságért (vagy képviselőségért),és 2012-ig felépíthetik köré a McCain által képviselt centrumot is, anélkül,hogy a szociális konzervatív-bázis elpártolna.

  • 2008.11.24 15:13:47mn0

    BF79: 2004-ben mit tippeltel volna? hillary es romney, hillary nyer?



    'A Republikánusok visszaszerzik a fölényt mindkét házban'



    milyen alapon? ha az egeszsegugyet keresztulviszik, lesz uj energiaprogram es iran nem csinal valami krizist ami obama elnez, a republikanusok egy hosszu evtized (ha nem tobb) ele neznek a rengetegben.

  • 2008.11.24 15:16:45mn0

    szerintem bobby jindal 2012. obamanak bush nyitotta meg a lehetoseget, jindalnak meg obama. de amelyik jeloltnek van esze, az var 2016-ig, mert itt 4 ev alatt nem lesz repi reneszansz. el tudom kepzelni azt is, hogy 2012-ben hagyjak palint indulni komoly kihivo nelkul, mintegy aldozati baranykent megszabadulva tole, hogy 2016-ban jindal es eric cantor prezentalhassanak egy modern republikanus reformprogramot.

  • 2008.11.24 15:23:02petimegmondja

    Azt azért a "csakazértis Palin" hívek is észrevehetnék, hogy a média nem a nagyformátumú politikust, hanem a bohócot látja benne és ő boldogan csinál hülyét magából a nagy nyilvánosság elött.



    Azt, hogy mi lesz 4 év múlva, senki sem látja. Bármi. Háború, béke, csőd, virágzás. Bármi. Emberemlékezet óta nem volt ilyen kiszámíthatatlan a jövő, mint most. Az sem biztos, hogy Obama életben marad a ciklusa végéig és Biden még elötte feldobhatja a talpát...

  • 2008.11.24 17:17:26Zahal

    szbszig: hát, csak 4 évvel lesz idősebb Sarah. akkor még sztem bőven MILF, bár meglátjuk!:-DD

  • 2008.11.24 19:48:39F.Balazs

    BF79, es masok: nem mondom, hogy a TIME magazine a legelfogulatlanabb forras, de az alabbi cikk eleg jo argumentumot fektet le arra nezve, hogy ha a dem-ek ugyesek, akkor hogy hasznalhatjak fel a mostani valsagot, es az emberek gazdasagi biztonsag utani vagyat (amiert hajlandok gazdasagi szabadsagot - ertsd alacsony adokat - aldozni) arra, hogy hosszu idore bebetonozzak magukat. Nem kell egyeterteni vele, de erdekes eszmefuttatas.



    www.time.com/time/nation/article/0,8599,1858771,00.html

  • 2008.11.24 20:09:23mn0

    Somali Pirates in Discussions to Acquire Citigroup



    November 20 (Bloomberg) -- The Somali pirates, renegade Somalis known for hijacking ships for ransom in the Gulf of Aden, are negotiating a purchase of Citigroup.



    The pirates will finance part of the purchase by selling new Pirate Ransom Backed Securities. The PRBS's are backed by the cash flows from future ransom payments from hijackings in the Gulf of Aden. Moody's and S&P have already issued their top investment grade ratings for the PRBS's.



    blog.foreignpolicy.com/node/10367

  • 2008.11.24 20:16:40mn0

    'ha a dem-ek ugyesek, akkor hogy hasznalhatjak fel a mostani valsagot'



    The New Liberalism

    How the economic crisis can help Obama redefine the Democrats.

    by George Packer



    For the first time since the Johnson Administration, the idea that government should take bold action to create equal opportunity for all citizens doesn’t have to explain itself in a defensive mumble.



    www.newyorker.com/reporting/2008/11/17/081117fa_fact_packer

  • 2008.11.24 20:25:15BF79

    mno:



    "BF79: 2004-ben mit tippeltel volna? hillary es romney, hillary nyer?"



    Egy éve HRC-Rudy párharc volt várható. 4 éve biztosan nem tippeltem volna Obama-t, hanem Al Gore-t. Sajnálom, hogy nem így alakult, de az indulók között Obama volt a legjobb.



    "milyen alapon? ha az egeszsegugyet keresztulviszik, lesz uj energiaprogram es iran nem csinal valami krizist ami obama elnez, a republikanusok egy hosszu evtized (ha nem tobb) ele neznek a rengetegben."



    Gazdaság.

  • 2008.11.24 20:27:28mn0

    bobby jindal 2012



    WEST DES MOINES, IOWA -- Louisiana Gov. Bobby Jindal introduced himself to Christian conservatives in this first-in-the-nation presidential-caucus state Saturday by talking up Louisiana's hurricane recovery efforts and emphasizing the central role of culture in rebuilding America.



    www.nola.com/news/t-p/index.ssf?/base/news-0/1227423865321590.xml&coll=1

  • 2008.11.24 20:27:49BF79

    "2016-ban jindal es eric cantor prezentalhassanak egy modern republikanus reformprogramot. "



    Jindal még csak 41 lesz 4 év múlva, úgyhogy a 2016 neki is jobb lenne. Obama-t is sok vád érte, hogy milyen fiatalon indul az elnökségért. Jindal, ha indul 4 év múlva és nyer, akkor még Kennedy-nél is fiatalabb lenne a beiktatása napján, ami ha jól emlékszem rekord.

  • 2008.11.24 20:36:46mn0

    'Gazdaság.'



    igen, az eddig is a repiket segitette. ?

  • 2008.11.24 20:40:34mn0

    'Obama-t is sok vád érte, hogy milyen fiatalon indul'



    nem a kora miatt erte vad, hanem a tapasztalata (hianya) miatt. jindal louisianai kormanyzo, eddig kifigastalanul vegzi a munkajat, es a hurrikankatasztrofak alatt elismeresre meltoan helytallt. egy obama - jindal parharc eleg erdekes lenne, de ha 2016-ban indul, es foleg ha clinton az ellenfele, es jindallal vagyok.

  • 2008.11.24 20:40:39BF79

    Balázs, a cikk érdekes, de ott elkövet egy hibát, hogy túl éles párhuzamot von a Nagy Világválság és a mostani helyzet mögött. Nem a súlyosságáról beszélek, hanem arról, hogy a kiváltó okok között bár vannak hasonlóságok, nem ugyanarról a problémáról van szó, ezért a megoldás sem tud ugyanaz lenni.



    "Obama doesn't have to turn the economy around overnight. After all, Roosevelt hadn't ended the Depression by 1936. Obama just needs modest economic improvement by the time he starts running for re-election and an image as someone relentlessly focused on fixing America's economic woes."



    FDR-nek egy dogmán (a Say dogmán) kellett túllépnie, hogy egy alapvetően erős és feltörekvő gazdaságot rendbehozzon, és ezt a New Deal-el megtette.

    Obama-nak azt kell kezelnie, hogy az országa a világban túl nagyra nőtt, amit egyre inkább erőltetve tud csak fenntartani. 300 millió ember, akik a világátlag többszörösét használják fel és fogyasztják el, miközben minden globális és a versenytársak iszonyú ütemben jönnek felfelé. Teljesen át kell alakítani a hozzáállást, és ez nem megy 4 év alatt. Obama-nak van annyi bölcsessége szerintem, hogy ezt kompromisszumokkal és fokozatosan érje el, de erre generáció hosszan tartó előnyt nem lehet építeni.

  • 2008.11.24 20:41:01mn0

    'en jindallal vagyok'

  • 2008.11.24 20:42:52BF79

    "igen, az eddig is a repiket segitette. ?"



    Nem, de nem is ők voltak az elnöki székben eddig. 92-ben Bill-t segítette, de akkor is Republikánus: H Bush volt az elnök, aki ízt ígérte, hogy nem lesznek új adók.



    Kérdés, hogy Obama mit tud tenni 4 év alatt. 4 év múlva már senki nem fogja a GOP-t hibáztatni.

  • 2008.11.24 20:49:57BF79

    "nem a kora miatt erte vad, hanem a tapasztalata (hianya) miatt. jindal louisianai kormanyzo"



    Ez igaz, de a tapasztalt korral jön. Jindal-nak 4 év tapasztalata van az országos politikában képviselőként és 1 év mint kormányzó, persze előtte se volt egy nulla.



    De ez Obama-ra is igaz. 4 év múlva Jindal-nak semmivel se lesz több politikai tapasztalata mint most Obama-nak. 8 év múlva viszont igen, és akkor már korban is OK.

  • 2008.11.24 20:57:56mn0

    'Kérdés, hogy Obama mit tud tenni 4 év alatt.'



    a belinkelt cikkeknek eppen az a veleje, hogy a valsag oriasi lehetoseget ad obamanak, hogy atformalja egesz amerikat. ha obama megvalositja az egeszsegugyi terveit (es daschle szemelyeben nem egy kispalyas burokratat ultetett oda), veghez visz egy ambiciozus energiaprogramot, es kozben a penzugyi valsagot okosan menedzseli (mit nem menedzselt eddig okosan?), a kovetkezo ciklusokban csak noni fog a demo elony.csak a valasztas ele nezo kongresszusi tagok listajat nezve valoszinu, hogy 2010-ben meg tobb helyet fognak vesziteni a repik. a tulnyomo demo tobbseggel obama egy olyan liberalis programot fog tudni keresztulvinni a kovetkezo evekben, amellyel megvalosulhat egy rove-fele 'permanent majority'.



    'McCain endorsement-je kritikus lesz,'



    csak viccelsz, ugye? mccain pont annyi embert fog erdekelni, mint bob dole. mccain mar most egy paria a repik szemeben: szerintuk azert veszitett, mert mccain egy RINO (republican in name only).

  • 2008.11.24 21:37:48mn0

    '4 év múlva Jindal-nak semmivel se lesz több politikai tapasztalata mint most Obama-nak'



    talan kormanyzokent valamivel tobb lesz, mint most obamanak. es ne felejtsuk, hogy a repik (es akiraly...) honapokig azzal oltottak mindenkit, hogy palin egy allam kormanyzojakent a legtapasztaltabb a negy jelolt kozul. jindal mar most bizonyitotta, hogy nehez helyzetekben jo vezetokent helyt tud allni, es lousiana nem alaska, ahol a legfobb gond, hogy hogyan osszak el az olajpenzeket.



    btw, kivancsi vagyok, palin sorsa hogy fog alakulni alaskaban, miutan az olaj ara oriasit zuhant. alaska beveteleinek 80%-a olajbol es foldgazbol jon... konnyu ugy nepszerunek lenni, ha csak a penzt kell szorni.

  • 2008.11.24 21:57:39odamondok

    érdekes kérdés. ki mit reagálna egy HRC-Jindalra?

    én HRC-nek szurkolnék.

  • 2008.11.24 22:15:18markoferko

    azert jindallal tobb problema is van, ha obama tenyleg kornyezetvedelmi programmal kivanja kezelni a valsagot, akkor nincs sok eselye.



    "In 2006, Jindal sponsored the Deep Ocean Energy Resources Act (H.R. 4761), a bill to eliminate the moratorium on offshore oil and gas drilling over the U.S. outer continental shelf, which prompted the watchdog group Republicans for Environmental Protection to issue him "an environmental harm demerit".[43] Jindal's 2006 rating from that organization was -4, among the lowest in Congress. The nonpartisan League of Conservation Voters also censured Jindal for securing passage of H.R. 4761 in the House of Representatives; the group rated his environmental performance that year at seven percent, citing anti-environment votes on 11 out of 12 critical issues. Jindal's lifetime score from the League of Conservation Voters is seven percent.[44] Despite claims that Jindal's bill was successful,[45] H.R. 4761 was replaced by S 3711 (known as the Domenici-Landrieu Fair Share Plan). The original Senate version was passed by both houses of Congress and signed by President Bush.[46]"



    meg egyebkent is:

    "Bobby Jindal has a 100% pro-life voting record according to the National Right to Life Committee.[30] He opposes abortion without exception.[31][32] He does not condemn medical procedures meant to save the life of a pregnant woman that would indirectly cause the termination of the pregnancy.[33][32] Jindal also supports the use of emergency contraception in the case of rape.[32] He opposes embryonic stem cell research[34] and voted against increasing federal funding to expand embryonic stem cell lines.[30]"



    "Jindal voted yes on making the PATRIOT Act permanent, voted in favor of the 2006 Military Commissions Act, supported a constitutional amendment banning flag burning,[37] and voted for the Real ID Act of 2005.[38] Jindal has an A rating from Gun Owners of America.[39]"



    es ami a legdurvabb:

    "On June 25, 2008, Jindal signed the "Sex Offender Chemical Castration Bill", authorizing the chemical castration of those convicted of certain sex offenses.[50]"



    plusz nem nagyon tudta novelni a bazisat louisianaban.



    2003-ban is indult a kormanyzosagert, akkor a 676,484 (48%) szavazatot kapott, negy evvel kesobb, kepviselokent is mindossze 699,672 voksot (54%) szerzett



    egy jindal vs HRC parbajban nyilvan HRC-nek drukkolnek

  • 2008.11.24 22:24:49lyesmith

    Bobby [Exorcist] Jindal??? Simán HRC. Majdnem bármelyik republikánussal szemben HRC-t választanám. Hacsak nem egy über-liberális republikánus indulna mint Schwarzi.

  • 2008.11.25 00:01:41mn0

    a republikanus felhozatalt nezve inkabb jindal, mint barki mas, hacsak nem modositanak alkotmanyt, mert akkor csak schwarzi...:) huckabee egy katasztrofa lenne (a repiknek, ha megvalasztanak, az egesz vilagnak). romney egy joravalo figura lenne (mint az apja volt), csak gerinctelen. a fiatalabbak kozul eric cantornak (R-VA) lehet eselye, ha jol pozicionalja magat, de egyelore ellenszenves figuranak tunik.

  • 2008.11.25 00:23:07mn0

    mellesleg az obama-jindal parhuzam vissza fog meg jonni 4, inkabb 8, ev mulva with a vengeance. jindal szinesboru (indiai szarmazasu) republikanus, tehat tortenelmet irna, es a fent jelzett kivalo social conservative bizonyitvanyaval erte is lelkesednenek, mint palinert. jindalt mint fiatal, tapasztalatlan, de elit iskolakban vegzett (oxford, rhodes scholar) politikust valasztottak meg egy katasztrofalis idoszak (katrina+rita) utan. raadasul meg a hulye nev es a vallasi problema is stimmel (szuletett piyush jindal, hindu).



    jindal lehet a repik valasza obamara, de ahhoz kormanyzokent fel kell epitsen egy 'bipartisan' image-t, es kis langon kell tartania a vadkonzervativ megnyilvanulasokat.



    "To succeed," Jindal said, "we have to be the party of change, we have to root out corruption in our own ranks and we have to be the party of solutions."



    Ez kezdetnek nem hangzik rosszul.

  • 2008.11.25 00:51:57markoferko

    bf79-nek es minden al gore rajongonak:



    www.indavideo.hu/video/South_Park_A_medvedisznoember



    South Park 10. 6., Al Gore es a medvedisznoember

    :DDDDDDDD

  • 2008.11.25 02:33:22mn0

    Peter Orszag: An Overview

    economix.blogs.nytimes.com/2008/11/24/peter-orszag-an-overview/

  • 2008.11.25 06:32:29Link Elek

    GOP senator: We haven't learned

    www.politico.com/news/stories/1108/15940.html

  • 2008.11.25 12:28:09BF79

    "'Kérdés, hogy Obama mit tud tenni 4 év alatt.'



    "a belinkelt cikkeknek eppen az a veleje, hogy a valsag oriasi lehetoseget ad obamanak, hogy atformalja egesz amerikat. ha obama megvalositja az egeszsegugyi terveit (es daschle szemelyeben nem egy kispalyas burokratat ultetett oda), veghez visz egy ambiciozus energiaprogramot, es kozben a penzugyi valsagot okosan menedzseli"



    Hogy egyszerre menedzselje okosan és népszerű is maradjon, az a probléma mélységét tekintve, nem lesz könnyű feladat. Sikerülhet neki, és az eddigi jelek bíztatóak, de feljebb és korábbi topicokban leírtam, hogy egyszerre kell hozzáállást váltani fogyasztás, és környezetvédelem-energia területén, felpörgetni a gazdaságot, gondoskodni a munkanélküliség problémájáról, csökkenteni a költségvetési hiányt, és helyt állni a globális gazdaságban, miközben a pénzügyi szektorban a bizalom alulról súrolja a nullát. Ez még ha gyors, akkor is két term-es házi feladat, és közben 4 év múlva újra kell választatnia magát.



    "(mit nem menedzselt eddig okosan?)"



    Szinte mindent okosan kezelt eddig. Ha a kampányt nézzük, akkor egyedül a Wright ügyet az elején kezelte rosszul, és eleinte Palin-re is rosszul reagált.



    "a kovetkezo ciklusokban csak noni fog a demo elony.csak a valasztas ele nezo kongresszusi tagok listajat nezve valoszinu, hogy 2010-ben meg tobb helyet fognak vesziteni a repik."



    Mármint a szenátusra gondolsz.



    "a tulnyomo demo tobbseggel obama egy olyan liberalis programot fog tudni keresztulvinni a kovetkezo evekben, amellyel megvalosulhat egy rove-fele 'permanent majority'."



    Van rá esély, de a válság miatt ez nem lesz könnyű.



    'McCain endorsement-je kritikus lesz,'



    csak viccelsz, ugye? mccain pont annyi embert fog erdekelni, mint bob dole. mccain mar most egy paria a repik szemeben: szerintuk azert veszitett, mert mccain egy RINO (republican in name only)."



    Dole is és McCain is régi motoros volt a veresége idején, még akkor is érdekelné a repiket a véleményük, ha nem indultak el soha.

    De ami fontosabb: Palin-ről lesz szó 2012-ben, akit McCain választott ki a saját VP jelöltjének (ki fog emlékezni rá 4 év múlva, hogy mennyire saját elhatározásból), és ha éppen ő fogja mondani, hogy ne őt válasszák az sokat jelent.



    Képzeld el, hogy 2000-ben egy véres primary szezon közepén a front-runner Jack Kemp helyett Dole valaki mást támogatott volna.



    Vagy ha Edwards komolyabb esélyes lett volna idén, és Kerry ugyanúgy Obama mellé áll, sokkal nagyobb jelentősége lett volna.

  • 2008.11.25 12:29:55BF79

    Megint várok 5 perce, ha duplán megy, bocs.



    "'Kérdés, hogy Obama mit tud tenni 4 év alatt.'



    "a belinkelt cikkeknek eppen az a veleje, hogy a valsag oriasi lehetoseget ad obamanak, hogy atformalja egesz amerikat. ha obama megvalositja az egeszsegugyi terveit (es daschle szemelyeben nem egy kispalyas burokratat ultetett oda), veghez visz egy ambiciozus energiaprogramot, es kozben a penzugyi valsagot okosan menedzseli"



    Hogy egyszerre menedzselje okosan és népszerű is maradjon, az a probléma mélységét tekintve, nem lesz könnyű feladat. Sikerülhet neki, és az eddigi jelek bíztatóak, de feljebb és korábbi topicokban leírtam, hogy egyszerre kell hozzáállást váltani fogyasztás, és környezetvédelem-energia területén, felpörgetni a gazdaságot, gondoskodni a munkanélküliség problémájáról, csökkenteni a költségvetési hiányt, és helyt állni a globális gazdaságban, miközben a pénzügyi szektorban a bizalom alulról súrolja a nullát. Ez még ha gyors, akkor is két term-es házi feladat, és közben 4 év múlva újra kell választatnia magát.



    "(mit nem menedzselt eddig okosan?)"



    Szinte mindent okosan kezelt eddig. Ha a kampányt nézzük, akkor egyedül a Wright ügyet az elején kezelte rosszul, és eleinte Palin-re is rosszul reagált.



    "a kovetkezo ciklusokban csak noni fog a demo elony.csak a valasztas ele nezo kongresszusi tagok listajat nezve valoszinu, hogy 2010-ben meg tobb helyet fognak vesziteni a repik."



    Mármint a szenátusra gondolsz.



    "a tulnyomo demo tobbseggel obama egy olyan liberalis programot fog tudni keresztulvinni a kovetkezo evekben, amellyel megvalosulhat egy rove-fele 'permanent majority'."



    Van rá esély, de a válság miatt ez nem lesz könnyű.



    'McCain endorsement-je kritikus lesz,'



    csak viccelsz, ugye? mccain pont annyi embert fog erdekelni, mint bob dole. mccain mar most egy paria a repik szemeben: szerintuk azert veszitett, mert mccain egy RINO (republican in name only)."



    Dole is és McCain is régi motoros volt a veresége idején, még akkor is érdekelné a repiket a véleményük, ha nem indultak el soha.

    De ami fontosabb: Palin-ről lesz szó 2012-ben, akit McCain választott ki a saját VP jelöltjének (ki fog emlékezni rá 4 év múlva, hogy mennyire saját elhatározásból), és ha éppen ő fogja mondani, hogy ne őt válasszák az sokat jelent.



    Képzeld el, hogy 2000-ben egy véres primary szezon közepén a front-runner Jack Kemp helyett Dole valaki mást támogatott volna.



    Vagy ha Edwards komolyabb esélyes lett volna idén, és Kerry ugyanúgy Obama mellé áll, sokkal nagyobb jelentősége lett volna.

  • 2008.11.25 12:34:03BF79

    "talan kormanyzokent valamivel tobb lesz, mint most obamanak. es ne felejtsuk, hogy a repik (es akiraly...) honapokig azzal oltottak mindenkit, hogy palin egy allam kormanyzojakent a legtapasztaltabb a negy jelolt kozul."



    :) és én minden alkalommal leírtam, hogy egy 600 e fős állam kormányzói posztja sehol sincs az országos politikai tapasztalathoz. Ráadásul csak másfél évről van szó Palin esetében, Obama viszont az egyik legnagyobb állam state szenátusában volt 96-tól, utána pedig ugyanennek az államnak az egyik szenátora DC-ben.

  • 2008.11.25 12:35:26BF79

    "érdekes kérdés. ki mit reagálna egy HRC-Jindalra?"



    Valószínűleg HRC.

  • 2008.11.25 13:33:12mn0

    'Mármint a szenátusra gondolsz.'



    a kongresszusra, mindket hazra. a szenatusban szerezhetnek meg 1-2 helyet, a HoR-ban pedig meg jo parat. raadasul a legrangosabb repi szenatorok mint kozepjobbosak, mint specter es snowe, vagyis nem lesz akkora ideologiai ellenallas obama programja ellen.



    egy masik fontos tenyezo, hogy 2010-ben jon az uj census, ami alapjan at-gerrymanderelhetik a kongresszusi valasztokorzet-hatarokat. a nepessegi trendek nem a repiknek kedveznek; a tipikus demo-szavazok (kisebbsegek, fiatalok, varosiak) szama noni fog a tobbiekhez kepest. ennek a hatasa 2012-re lehetmajd erezheto.

  • 2008.11.25 16:45:15BF79

    De te a tagok listájára céloztál, a kongresszusinál minden körzetben 2 évente újraválasztanak. Arra gondolsz, hogy te mindenkit átböngésztél és most annyira népszerűtlenek? (bár akit most is újraválasztottak az vagy nem népszerűtlen, vagy nagyon piros körzetben van)



    A szenátusban viszont sokan lehetnek, akik az elmúlt 4 évben lettek népszerűtlenek és 2 év múlva következik be az "igazság napja".



    Census: nem tudok adatot rá, de OK, a demográfiai trendek már idén is a Demokratáknak ekdveztek. Viszont feljebb belinkeltem és kiszámoltam, hogy az EV kiosztás változása 6-8 EV előnyt a Republikánus államoknak ad, pl. TX valószínűleg 3 EV hellyel nagyobb lesz. De ennek csak 12-ben lehet jelentősége.

  • 2008.11.25 17:46:23mn0

    'Viszont feljebb belinkeltem és kiszámoltam, hogy az EV kiosztás változása 6-8 EV előnyt a Republikánus államoknak'



    a kongresszusi helyeknel maradva, ha peldaul elvesznek NY-tol 2 HoR poziciot, az biztos hogy ket repi kepviselo helyet fogja jelenteni.



    'te mindenkit átböngésztél '



    jean schmidt, john shadegg, ken calvert, erik paulsen, don young, mario diaz-balart, dean heller es meg egy paran kapasbol menni fognak. es ehhez nem kell bongeszni, csak a trendeket kell nezni.

  • 2008.11.25 17:58:58mn0

    a census meg azert lenyeges, mert az alapjan rajzolnak at valasztokorzeteket. a gerrymandering regi hagyomany, es a lenyege, hogy ugy osszak fel a korzeteket, hogy az az egyik partnak kedvezzen, jelen esetben a demokrataknak, mivel ok vannak tobbsegben. leegyszerusitve, ha az egyik korzetben +40,000 szavazttal nyertek, a szomszedosban meg eppen vesztettek, atrajzolnak 20,000 demo szavazot a masik korzetbe, es ugy ok nyernek mindenhol.



    az elemzesed, amit most nem talalok, valoszinuleg karl rove-era alapul:



    [T]he 2010 Census could allocate as many as four additional congressional districts to Texas, two each to Arizona and Florida, and one district to each of a number of (mostly) red-leaning states, while subtracting seats from (mostly) blue-leaning states like Michigan, New York, Ohio and Pennsylvania and, for the first time, California. Redistricting and reapportionment could help... moving seven House seats (and electoral votes) from mostly blue to mostly red states.

    online.wsj.com/article/SB122653996148523063.html



    ezzel csak az a baj, hogy hiaba a par EV plusz, a nepessegnovekedes (kisebbsegek, fiatalok, etc.) a demo szavazok szamat noveli. a kek allamokban megszuno kongresszusi poziciok meg egeszen biztosan jelenleg repik altal betoltott helyek lesznek.

  • 2008.11.25 18:09:37mn0

    www.youtube.com/watch?v=y39vdTFQLos

  • 2008.11.25 22:13:50MakkosMaria

    Joslasba nem bocsatkoznek mert nekem sose jon be, de szerintem 2012-ben Tim Pawlenty, Charlie Crist es Jon Huntsman mind kozelebb lehet egy elnokjeloltseghez, mint Jindal. Ha pedig megsem, akkor ismet tuti dem szavazo leszek.



  • 2008.11.25 22:14:28MakkosMaria

    Kifelejtettem Jeb Busht :-)))

  • 2008.11.25 22:49:51clownfish

    végre nyert az Arsenal!!! :D

    Bendner, akit nem csípek bepakolt egyet a dinamonak, ehhez talán aprócskát a "sors kezét" is igénybe vette... XD

  • 2008.11.25 22:50:33clownfish

    egyébként ez a 9 sérült nem rossz... ez egyedül ennek a csapatnak szokott összejönni. ügyes fiúk! :D nembaj, nyertüüüüüüüüüüüüünk!!!

  • 2008.11.26 00:33:00mn0

    'Kifelejtettem Jeb Busht'



    pedig a neve nyero.

  • 2008.11.26 00:34:43mn0

    es ha mar itt tarunk, minek nagyobb a valoszinusege: egy giants-jets hazi superbowl, vagy hogy egy hussein nevu fekete lesz az US elnoke?



    (majdnem ugyanakkora.)

  • 2008.11.26 00:47:48mn0

    With Body Language Like This, Who Needs a Caption?



    Rahm Emanuel, hands on hips, eyes scanning the room, looking ready to intervene in any way necessary. What shall we call this pose? “Football coach”? “Bad cop”? Or, as some have said of Emanuel, “absolute enforcer”?

    freakonomics.blogs.nytimes.com/2008/11/10/with-body-language-like-this-who-needs-a-caption/

  • 2008.11.26 01:14:47atgm

    Hatodik komment nagyon jó:



    "What you call “firing squad,” I might call “at ease,” since it’s the standard military stance when not at attention. Just a semantic difference, but pretty different connotations there."



    Megesik, hogy valaki nagyot szeretne írni, de belesül :)

  • 2008.11.26 03:23:11mn0

    If we add in the Citi bailout, the total cost now exceeds $4.6165 trillion dollars. People have a hard time conceptualizing very large numbers, so let’s give this some context. The current Credit Crisis bailout is now the largest outlay In American history.



    Jim Bianco of Bianco Research crunched the inflation adjusted numbers. The bailout has cost more than all of these big budget government expenditures – combined:



    • Marshall Plan: Cost: $12.7 billion, Inflation Adjusted Cost: $115.3 billion

    • Louisiana Purchase: Cost: $15 million, Inflation Adjusted Cost: $217 billion

    • Race to the Moon: Cost: $36.4 billion, Inflation Adjusted Cost: $237 billion

    • S&L Crisis: Cost: $153 billion, Inflation Adjusted Cost: $256 billion

    • Korean War: Cost: $54 billion, Inflation Adjusted Cost: $454 billion

    • The New Deal: Cost: $32 billion (Est), Inflation Adjusted Cost: $500 billion (Est)

    • Invasion of Iraq: Cost: $551b, Inflation Adjusted Cost: $597 billion

    • Vietnam War: Cost: $111 billion, Inflation Adjusted Cost: $698 billion

    • NASA: Cost: $416.7 billion, Inflation Adjusted Cost: $851.2 billion



    www.ritholtz.com/blog/2008/11/big-bailouts-bigger-bucks/

  • 2008.11.26 06:50:39Link Elek

    mn0

    2 dolog:

    -meg kozel sincs itt a vege.

    -ebben a 4trillioban a FED hitelek is benne vannak, amit azert maskepp kellene szamolni, mint a TARP-ot.



    tudtok valami ROI-hoz hasonlo meroszamot kormanyzati programokhoz/cselekedetekhez?

  • 2008.11.26 13:50:32mn0

    A new brand of (presumably black Moroccan) hashish has appeared in the Egyptian town of Marsa Matrouh, called “Obama”.



    I recall in in 2003, a quite popular brand of hash that appeared in Cairo was named “Saddam” coz it was “stronger than chemical weapons.”



    arabist.net/arabawy/2008/11/18/obama-blunts/

  • 2008.11.26 15:57:02BF79

    "az elemzesed, amit most nem talalok, valoszinuleg karl rove-era alapul"



    Azt hiszem a Wikipedia-n a 2012-es választás cikkéből indulva találtam.

  • 2008.11.26 16:00:48BF79

    "es ha mar itt tarunk, minek nagyobb a valoszinusege: egy giants-jets hazi superbowl, vagy hogy egy hussein nevu fekete lesz az US elnoke?"



    :)



    10 hónapja úgy volt, hogy Favre nemhogy nem fog a playoff-ban többé játszani (pláne SB-ban), hanem soha többé nem fog játszani, de ha mégis, akkor GB. Ehhez képest amit a Jets-ben művel, egy csoda ez az ember.



    Viszont előbb várok Manning házi döntőt, mint a NY-i csapatok házi döntőjét. Ott van még a Titans, a Panthers, vagy akár a számomra nagy meglepetés Cardinals, akik az elmúlt években semmit nem tettek le az asztalra, és éhesek a sikerre. Tegnap a Saints-et elnézve is lehetnek érdekes délen.

  • 2008.11.26 16:01:46BF79

    "2012-ben Tim Pawlenty, Charlie Crist es Jon Huntsman mind kozelebb lehet egy elnokjeloltseghez, mint Jindal."



    A kora miatt, vagy más okból (is)?

  • 2008.11.26 16:10:46mn0

    az a baj, hogy charlie crist valoszinuleg homo/biszexualis. bizonyitek nincs, de sok a pletyka, es szerintem nem elne tul a GOP primaryt. nem mint ha nem tenne jot a vilagnak, ha egy fekete utan egy meleg republikanus elnoke lenne amerikanak.

  • 2008.11.26 16:23:45mn0

    All Fall Down



    ...Check out Michael Lewis’s superb essay, “The End of Wall Street’s Boom,” on Portfolio.com. Lewis, who first chronicled Wall Street’s excesses in “Liar’s Poker,” profiles some of the decent people on Wall Street who tried to expose the credit binge — including Meredith Whitney, a little known banking analyst who declared, over a year ago, that “Citigroup had so mismanaged its affairs that it would need to slash its dividend or go bust,” wrote Lewis.



    “This woman wasn’t saying that Wall Street bankers were corrupt,” he added. “She was saying they were stupid. Her message was clear. If you want to know what these Wall Street firms are really worth, take a hard look at the crappy assets they bought with huge sums of borrowed money, and imagine what they’d fetch in a fire sale... For better than a year now, Whitney has responded to the claims by bankers and brokers that they had put their problems behind them with this write-down or that capital raise with a claim of her own: You’re wrong. You’re still not facing up to how badly you have mismanaged your business.”



    Lewis also tracked down Steve Eisman, the hedge fund investor who early on saw through the subprime mortgages and shorted the companies engaged in them, like Long Beach Financial, owned by Washington Mutual.



    “Long Beach Financial,” wrote Lewis, “was moving money out the door as fast as it could, few questions asked, in loans built to self-destruct. It specialized in asking homeowners with bad credit and no proof of income to put no money down and defer interest payments for as long as possible. In Bakersfield, Calif., a Mexican strawberry picker with an income of $14,000 and no English was lent every penny he needed to buy a house for $720,000.”



    Lewis continued: Eisman knew that subprime lenders could be disreputable. “What he underestimated was the total unabashed complicity of the upper class of American capitalism... ‘We always asked the same question,’ says Eisman. ‘Where are the rating agencies in all of this? And I’d always get the same reaction. It was a smirk.’ He called Standard & Poor’s and asked what would happen to default rates if real estate prices fell. The man at S.& P. couldn’t say; its model for home prices had no ability to accept a negative number. ‘They were just assuming home prices would keep going up,’ Eisman says.”



    That’s how we got here — a near total breakdown of responsibility at every link in our financial chain, and now we either bail out the people who brought us here or risk a total systemic crash. These are the wages of our sins. I used to say our kids will pay dearly for this. But actually, it’s our problem. For the next few years we’re all going to be working harder for less money and fewer government services — if we’re lucky.



    www.nytimes.com/2008/11/26/opinion/26friedman.html?_r=1&ref=opinion

  • 2008.11.26 16:43:26BF79

    Hogy ontopic legyek, ezt dolgozzátok fel ha tudjátok:



    www.youtube.com/watch?v=bBoJDXW-ly0



    (hangot fel)

  • 2008.11.26 16:53:09markoferko

    bf: Thank You Sarah Palin:)



    kedvencem a kalapos neger! kulonben ezt a videot axelrod forgatta poenbol, megkoszonve a nagyaranyu valasztasi gyozelmet Palinnek, nem?:)

  • 2008.11.26 17:20:20F.Balazs

    "Thank You Sarah Palin:)"



    Ilyenkor miert nincs itt Callie-comment, hogy felhaborodjon a szemelyi kultusz elterjedesen :)))

  • 2008.11.26 19:45:16mn0

    "Thank You Sarah Palin:)"



    flashback:



    Sep 02, 2008

    Only You Can Help Keep Sarah Palin on the GOP Ticket



    ...In conclusion, let us not squander this opportunity to ensure an Obama landslide in November. Help make sure Sarah Palin stays on the Republican ticket.



    www.dailykos.com/storyonly/2008/9/2/102515/7552/575/583201

  • 2008.11.27 00:05:59Link Elek

    This is the 6th largest victory margin of all time, and the largest ever by a non-incumbent.



    Largest Popular Vote Margin



    Year Candidate Inc? Margin

    1972 Nixon Yes 17,995,488

    1964 Johnson Yes 17,951,287

    1984 Reagan Yes 16,678,120

    1936 Roosevelt Yes 11,070,786

    1956 Eisenhower Yes 9,551,152

    2008 Obama No 9,124,522*

    1980 Reagan No 8,423,115

    1996 Clinton Yes 8,201,370

    1924 Coolidge Yes 7,377,547

    1988 Bush No 7,077,121

    * Provisional

    www.fivethirtyeight.com/2008/11/obama-popular-vote-margin-largest-ever.html

  • 2008.11.27 01:17:03Link Elek

    The U.S. government is now willing to spend more than $7 trillion to help rescue the economy. That's about $23,000 for every American, and more than half of U.S. annual gross domestic product.

    money.cnn.com/2008/11/26/news/economy/where_bailout_stands/index.htm

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Fehér ház

Santorum feltámadt, háromból hármat nyert

Santorum feltámadt, háromból hármat nyertA kedden szavazó összes államot hozta, míg ellenfele, Romney kapott egy újabb pofont a konzervatívoktól az amerikai előválasztáson.

Friss kommentek

Események

  • 2012. 02. 04. Nevada Kaukusz
  • 2012. 02. 04. Maine Kaukusz
  • 2012. 02. 07. Colorado Kaukusz
  • 2012. 02. 07. Minnesota Kaukusz
  • 2012. 02. 07. Missouri Előválasztás
  • 2012. 02. 28. Arizona Előválasztás
  • 2012. 02. 28. Michigan Előválasztás
  •  
    2012 - január
    H K SZ CS P SZ V
    - - - - - - 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 - - - - -
     
  •  
    2012 - február
    H K SZ CS P SZ V
    - - 1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 - - - -
    - - - - - - -
     
  • Iowa Kaukusz
2012. január 03.
  • New Hampshire Előválasztás
2012. január 10.
  • Dél-Karolina Előválasztás
2012. január 21.
  • Florida Elnökjelölti vita
2012. január 26.
  • Florida Előválasztás
2012. január 31.
  • Nevada Kaukusz
  • Maine Kaukusz
2012. február 04.
  • Colorado Kaukusz
  • Minnesota Kaukusz
  • Missouri Előválasztás
2012. február 07.
  • Arizona Előválasztás
  • Michigan Előválasztás
2012. február 28.

Keresés

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
Nyerj őssejttárolást!
Játssz a Krio kvízjátékán a 2o éves őssejttárolásért. Krio – az őssejt életet menthet!