Csongor
2 °C
15 °C

Romney lehet Obama kihívója

2012. 04. 10. 22:06

Nem húzzák tovább házon belül a versengést a republikánusok, Rick Santorum bejelentette, hogy visszalép az elnökjelöltségi küzdelemtől, ezzel Mitt Romney lényegében már Barack Obama elnök kihívójának érezheti magát. A republikánus jelöltséget ugyan hivatalosan majd az augusztus végén Tampában tartott jelöltállító konvención nyeri el, de a háromnapos gyűlés így nem véres harcok, hanem a volt massachusettsi kormányzó diadalmenetének színhelye lesz.

„A hétvégén úgy döntöttünk, hogy bár ez az elnöki verseny számomra véget ért, és a mai nappal felfüggesztjük a kampányt, nem fejeztük be a harcot" – ezekkel a szavakkal jelentette be Santorum kedden Gettysburgben, hogy kiszáll az elnökjelöltségért folytatott küzdelemből. Santorum nem biztosította támogatásáról Romney-t, de megfogadta, hogy harcol Obama legyőzéséért, illetve a republikánusok győzelméért az elnökválasztással együtt tartott kongresszusi választásokon.

000 142641798
Fotó: Jeff Swensen

Az állva maradt Romney keddi közleményében hatékony és méltó ellenfélnek nevezte Santorumot, aki „bebizonyította, hogy fontos a hangja a párton belül és az országban". „Mindketten felismertük, hogy az a legfontosabb, hogy magunk mögött hagyjuk az elmúlt három év hibáit, és újra a jólét útjára állítsuk Amerikát" – mondta Romney.

Három és fél hónap

Már január elején Mitt Romney volt massachusettsi kormányzó tűnt a legesélyesebbnek a jelöltségre, végül mégis hónapokig húzódott a versengés. Pokoli szoros küzdelemben megnyerte az előválasztási szezont nyitó iowai kaukuszt, majd hozta New Hampshire-t, és a konzervatív szavazóival nem neki kedvező Dél-Karolinában már-már a végső győzelemre készült. A már leírt Newt Gingrich volt házelnök és tapasztalt nagypolitikai sakkjátékos azonban feltámadt Dél-Karolinában, és a dúsgazdag Romney hirtelen távol került a republikánus jelöltségtől.

A februári államok ugyanakkor egyáltalán nem kedveztek Gingrichnek, aki teljesen háttérbe szorult, a libertárius Ron Paul pedig a nagyobb és drágább államokat egyszerűen kihagyva a kisebb, főként a kaukuszt rendező államokra koncentrált, ahol lelkes aktivistáinak köszönhetően csipegethette a delegáltakat. A négy versenyben maradt jelölt közül az újraszámolás alapján a valódi iowai győztes, a már-már leírt Rick Santorum emelkedett ki Romney legnagyobb riválisaként februárban.

000 142390598
Fotó: Scott Olson

Santorum a Coloradóban, Minnesotában és Missouriban elért hármas sikerrel osztotta ki a konzervatív tábor újabb pofonját Romney-nak, akit sok republikánus szavazó túlságosan mérsékeltnek, egyben az álláspontját szélkakasként változtatónak tart. Santorum hirtelen szárnyakat kapott, azonban nem tudott élni a lehetőséggel, a következő szavazásokig fennmaradó három hétben nem koncentrált eléggé a gazdasági kérdésekre, és a legutóbbi elnökjelölti vitából sem jött ki jól.

Romney újból felzárkózott, visszavette a vezetést az országos felmérésekben, és megnyerte Arizona és Washington mellett Michigant is, majd a szuperkedden is tarolt. Legutóbb április 4-én Washington DC-ben, Marylandben és Wisconsinban is Romney győzött.

Érett a visszalépés

Santorumnak nem sok esélye maradt: a felmérések szerint a legközelebb április 24-én tartott előválasztásokon még hazai pályáján, Pennsylvaniában is Romney győzhetett volna. A volt pennsylvaniai szenátor visszalépésében közrejátszhatott, hogy hároméves kislánya, Bella a múlt héten kórházba került, Santorum pedig két napra felfüggesztette programjait, hogy mellette lehessen.

Romneynak 1144 delegáltra lesz szüksége az augusztusi jelöltállító gyűlésen, a CNN becslései szerint eddig 651-et tudhat maga mögött, Santorumnak 275 volt, mielőtt visszalépett, Gingrich 138-nál, Paul pedig 75-nél tart.

Santorum kilépése után ugyan versenyben van még Newt Gingrich volt házelnök és a libertárius Ron Paul texasi képviselő is, azonban egyiküknek sincs esélye. Gingrich a hét elején már jelezte is, hogy lényegében feladta a küzdelmet. Ron Paul várhatóan egészen az augusztusi jelöltállító gyűlésig kitart, de inkább csak az általa képviselt eszmék népszerűsítéséért marad versenyben.

Romney-ra kemény küzdelem vár

Santorum visszalépésével kezdődhet a valódi küzdelem Mitt Romney és Barack Obama között. A demokraták valójában már eddig is Romney-t tekintették a leginkább esélyes leendő ellenfélnek, és nemrég már Obama is utalt rá, hogy Romney-val kell majd megküzdenie november 6-án. A RealClearPolitics összesítése szerint Obama jelenleg 48,5 százalékkal vezet a 43,2 százalékra mért Romney-val szemben országosan, és az elmúlt hónapokban szinte az összes felmérés a demokrata elnök előnyét jelezte.

000 Was6375784
Fotó: Brendan Smialowski

Ráadásul az elmúlt hetekben Obama vezetett bármelyik republikánus indulóval szemben három fontos csatatér államban, Floridában, Ohióban és Pennsylvaniában. A CNN/ORC felmérésében előző május óta először nőtt 50 százalék fölé az elnök megítélése, és januárhoz képest 13 százalékkal többen gondolják úgy, hogy a gazdaság állapota kezd helyreállni, ugyanakkor még mindig többségben vannak a helyzetet kedvezőtlenül megítélők.

Miközben Romney-nak még az előválasztási küzdelemben kellett feláldoznia értékes dollármilliókat, Obama már építhette tovább az egyébként is a legfejlettebb szervezeti hátterét az összes államban. Obamának szinte az összes államban vannak irodái, és több mint ötszáz ember dolgozik teljes állásban újraválasztásáért. Összehasonlításul Romney-nak nagyjából 100 embere van bostoni központjában, és jelen van 16 másik államban is, de ez még messze van az országos lefedettségtől.

A Washington Post és az ABC News legutóbbi felmérése szerint Obama két számjegyű előnnyel vezet Romney előtt az olyan kérdésekben, mint hogy ki védené meg jobban a középosztály (49:39 százalék) és a nők érdekeit (53:34), ki kezelné jobban a nemzetközi ügyeket (53:36) és az egészségügyet (48:38). Obamát inspirálóbbnak is tartják ellenfelénél.

Romney-nak azonban a megkérdezettek nagyobb bizalmat szavaztak a gazdaság (47:43), az energiapolitika (47:42) és a szövetségi költségvetési deficit csökkentésének kérdésében (51:38). Az amerikaiak a javuló makrogazdasági mutatók ellenére úgy érzik, hogy az ország továbbra is recesszióban van, és hogy a kilábalás túlságosan lassú.

Hozzászólások (34)

  • Kolombusz2012.04.10 23:51:57

    A világpolitika szempontjából öröm, hogy az idióta mélykonzervatívokra még a republikánus párt igazi szavazóbázisában sincs többségi igény.

  • Tuleloblog2012.04.11 00:09:41

    "a CNN becslései szerint"

    De szeretném már a valódi adatokat látni.

  • Tuleloblog2012.04.11 00:13:17

    Úgy valahogy, Kolombusz. Úgy tűnik, hogy Santorum még a legkeményebb konzervatív tábornak is sok volt.

  • makkörlö2012.04.11 08:11:06

    Romney-ben az a lényeg, hogy mormon. Amerika hátterében a mormonok irányitanak. Mindig mindenkor az van, amit ök akarnak. És ettöl most oriási javulás várható. Igazi változások, nagy változások, mint Reagen idején. Arra kell gondolni, hogy a kormány Romney embereiböl alakul, rátermett és tapasztalt társaságra számithatunk, nem mondvacsinált ugromokusok ( Clintonné ) Amerika megindul végre abba az irányba, ami kijár neki.

  • Csermi2012.04.11 09:49:03

    Valodi adatok azert nincsenek meg, mert szamos non-binding (nem kötelezö ervenyü) kaukuszt es primary-t un. konvencio követ, ahol tenylegesen is veglegesitik a delegaltakat - sokszor nem pont az összes szavazat aranyaban kerül erre sor - lasd pl. Virgin Island vagy eppen Ohio. Par allambol pedig unbound (nem kötelezö ervenyü egyes megvalasztott delegaltak szavazata) delegaltak kerülnek megvalasztasra. Az egyes superdelegate-ek is szabadon valtoztathatjak, hogy eppen kit tamogatnak. Amugy a CNN becslesei nagyjabol helytallonak tünnek a temaban.

    A cikkben amugy tevesen szerepel Iowa, mivel azt a vegleges eredmenyek alapjan 8 szavazattal ugyan, de Santorum nyerte. Azt meg plane nem ertem, hogy Romney miert is került tavol a jelöltsegtöl del-karolinai masodik helye utan, ami nagyban annak köszönhetö, hogy Gingrich a szomszedos allam szülöttekent igen nepszerü azon a videken. Romney az elejetöl fogva vilagosan latszik, hogy profi kampanycsapataval es penzevel egyszerüen bedaralja az ellenfeleit ahogy az aktualis elövalaszto allamhoz egyre közelebb kerültünk. Ez az inkabb mersekelt vonalat kepviselö Cain es Huntsman kivalasaval mar igen koran vilagossa valt. Hiaba ö a legeselyesebb Obama ellen viszont nehez vagy szinte lehetetlen lesz gyöznie meg ha Marco Rubio-t vagy Chris Christie-t is valasztja alelnökjelöltjenek is.

  • MEDVE19782012.04.11 10:08:13

    Örülök, hogy ez a Santorum nem nyert. Vallási fanatikus az USA élén, az durva lett volna..

  • m.logic2012.04.11 10:39:30

    Viccelsz makkörlö? A mormonok nem irányítanak semmit saját egyházukon és államukon kívül.

    Semmiféle változás nem várható Romneyval, hiszen Romney 90% Obama. Mindkettőt a Goldman Sachs és az Aipac irányítja. Romney azért képvisel minden kérdésben két ellentétes álláspontot, mert agyilag zokni és nem mindig tudja, mire utasítja majd a Wall Street maffia.

  • Tuleloblog2012.04.11 10:46:31

    Aha...

    De aki túlzottan beleviszi a politikába a vallást, az hogy egyezteti össze az Alkotmány 1. pontjával? Szeritnem senki ne kampányoljon ilyesmivel. Vallással az kampányoljon, aki vallási vezető akar lenni és nem az USA elnöke. (Ez a személyes véleményem, biztos van olyan aki másképp gondolja.)

    Azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen változásokra gondolsz? Romney azért túl nagy változásokat nem ígér, többnyire az egészségügyről beszél és a gazdaságról, de semmi olyanról, amit mondjuk Santorum ne ígért volna. Obama is változásokról beszélt és beszél. Kik Romney emberei? Általában üzletembereket látni a politika színterén, de az még nem biztosíték semmire. Sok üzletember ül most is a Parlamentben, aztán azok is mit csinálnak. Saját zsebüket tömik.

    Én csak erre gondolok. Az ország vezetése nem egy cég, vagy üzlet, nem is szabad úgy rátekinteni, bármelyik országról is van szó. Romney kormányzóként is bukott.

    Azt meg ma olvastam, hogy a Republikánus jelöltek közül Romney kapta a legrosszabb minősítést a GOA (Gun Owners of America) szervezettől, mivel egyáltalán nem konzervatívként, hanem liberálisként állt hozzá a 2nd Amendmenthez.

    Azt se felejtsd el, hogy mit mondott, mikor arról a törvényről kérdezték, amit Obama szilveszterkor írt alá. Romney azt mondta, hogy ő is aláírta volna.

  • ivand2012.04.11 11:12:22

    Csermi: tévesen szerepel Iowa? "A négy versenyben maradt jelölt közül az újraszámolás alapján a valódi iowai győztes, a már-már leírt Rick Santorum"

    Romney azért került távol, mert ha megnyeri Dél-Karolinát, utána hozza Floridát, akkor már akár januárban vége lehetett volna, ehhez képest három és fél hónap kellett.

  • BF792012.04.11 11:49:57

    "A világpolitika szempontjából öröm, hogy az idióta mélykonzervatívokra még a republikánus párt igazi szavazóbázisában sincs többségi igény."

    Ebben nem lennék olyan biztos. Romney azért nyert, mert a mélykonzervatív szavazatok eléggé megosztottak voltak (és persze izomból lenyomta őket). Romney most jutott el arra szintre, hogy Gingrich+Santorum+Bachmann+Perry összesített szavazata nem éri el az 50%-ot, vagy azért mert legyengültek, vagy mert kiszálltak. Azon persze el lehet vitatkozni, hogy kiket tekintünk mélykonzervatívnak, és az említett emberek összes szavazója valamelyiküknél landolt, de az tény, hogy Romney szűkebb bázisa kisebb, mint a méylkonzervatív, ha ezt a szót használjuk.

  • BF792012.04.11 12:02:48

    Túlélő figyelmébe, és Elek véleményét alátámasztva a friss Mike Allen könyvecskéből, ami szerint is együttműködik Paul és Romney, ráadásul személyesen is jóban vannak, asszonyostól.

    [link]

    [link]

  • Tuleloblog2012.04.11 13:15:07

    Paul már több kampányfilmben is beszólt Romney-nak. A legújabb kampányfilmjében is szélkakasnak hívja. Most hogy Santorum is kiesett, gondolom méginkább szembe fog vele menni.

    Kérdezték tőle hogy mi a helyzet Romney-val, azt mondta, hogy mint embert kedveli, de a politikájával egyáltalán nem ért egyet. Kérdezték tőle azt is, hogy szavazna-e rá és buzdítaná-e a szavazóit arra, hogy Romney-ra adják a voksukat. Erre mondta, hogy ennek semmi értelme, mert miért tenné, ha Romney politikáját elítéli és nem ért vele egyet.

    Hogy személyesen jóban vannak, azzal nincs bajom. Voltak liberális barátaim régebben, de attól még nem értettem velük egyet a politikai ügyekben.

    A múltkor belinkelt 3 Romney-ellenes kampányvideót azért majd nézd meg. :-)

  • Tuleloblog2012.04.11 13:17:33

    Most jut eszembe, még valamit akartam írni. Tegnap Texasban több mint 3000 fős tömeg előtt mondott beszédet Paul. És szintén tegnap volt egy Caucus is, Missouriban. (St.Charles) Romney és Santorum összefogtak, de harmatgyenge szerepléssel bukás volt a nagy összefogás. Paul elég lazán, mindent vitt. :-)

  • Tuleloblog2012.04.11 13:19:29

    (Mikor az összefogtak-ot írom, akkor úgy értem, hogy a Santorum nélkül maradt Santorum támogatók, és Romney támogatói fogtak össze.)

  • Link Elek2012.04.11 13:55:55

    4 olyan repub jelolt volt, akit isten segitett, hogy o legyen a repub jelolt.
    bachman, perry, cain, santorum
    ennyti er isten segitsege a politikaban...
    [link]

  • Tuleloblog2012.04.11 15:40:15

    Így van, bár nem csak a politikában. Gondoljunk arra, hogy ha mindenkinek segítene Isten, akkor minden 4. évben lenne vagy 6-8 elnöke az országnak.

    De ugyanez a helyzet, ha egy focicsapatban mind a két térfélen imádkoznak, vagy ha a lövészárok egyik végében is, meg a másik végén is elmondanak egy miatyánkot a győzelemért.

  • BF792012.04.11 16:58:13

    "Paul már több kampányfilmben is beszólt Romney-nak. A legújabb kampányfilmjében is szélkakasnak hívja. Most hogy Santorum is kiesett, gondolom méginkább szembe fog vele menni."

    Ez nagyon valószínű, tényleg :) Eddig is megtehette volna, de nem tette, pedig bő egy hónapja tudja mindenki, a Santorum stáb kivételével (most már ők is), hogy Romney a jelölt.

    A beszólt Romney-nak azt jelenti, hogy mindenkinek beszólt, nagy költekezőnek beállítva őket, hogy erős legyen a kontraszt. Igen, láttam a kampányvideókat, már azelőtt, hogy belinkelted volna, és igen mindenkit támad, nemcsak Romney-t.

    "Kérdezték tőle hogy mi a helyzet Romney-val, azt mondta, hogy mint embert kedveli, de a politikájával egyáltalán nem ért egyet. Kérdezték tőle azt is, hogy szavazna-e rá és buzdítaná-e a szavazóit arra, hogy Romney-ra adják a voksukat. Erre mondta, hogy ennek semmi értelme, mert miért tenné, ha Romney politikáját elítéli és nem ért vele egyet."

    Linket kérek.

    "Hogy személyesen jóban vannak, azzal nincs bajom. Voltak liberális barátaim régebben, de attól még nem értettem velük egyet a politikai ügyekben."

    Egyrészt legjobb tudomásom szerint nem indulsz az Elnöki posztért, így könnyű haverkodni, másrészt a hivatkozott rész a könyvben korántsem azt írja, hogy személyesen jóban vannak (bár a nagy politikai ellenfelek feleségei és gyerekei ritkán ilyen jó barátok), hanem hogy kifejezetten együttműködtek, kölcsönös érdekek miatt.

    Arra készülj fel, hogy amikor Ron Paul Romney mellett kampányol majd, akkor azt többször és kegyetlen módon az orrod alá fogjuk dörgölni >:)

  • BF792012.04.11 17:01:38

    "4 olyan repub jelolt volt, akit isten segitett, hogy o legyen a repub jelolt."

    Nemcsak hogy segített, hanem kifejezetten ez volt az akarata. De miért akarta, hogy elbukjanak, és miért akarta például azt, hogy Perry elfelejtse élőben, hogy melyik minisztériumot akarja bezáratni??? Az útjai kifürkészhetetlenek.

    Vagy: aki szerint Isten akarja, hogy Elnök legyen vagy akár jelölje magát, talán némi személyiségtorzulásban szenved.

  • BF792012.04.11 17:10:07

    Most, hogy már mindenki által beismerten is vége az előválasztási kampánynak, és rongyosra aláztuk a vesztes jelölteket, illetve saját magukat, tekintsünk novemberre.

    Ez egy egész jó összefoglaló az esélyekről:

    [link]

    Romney-nak kell támadnia, de Obama-nak is vanak gyenge pontjai.

    Kérdés, hogy gazdasági ügyekben tényleg annyira támadható-e Obama, mint az felületes szemlélő számára látszik.

    Obama folyamatosan úgy van beállítva jobbról, mint aki felelőtlen költekező lenne. Ryan például azt hazudta, hogy Obama megduplázta a költségvetést. A valóság azonban az, hogy csak 6%-kal nőttek a kiadások három év alatt, és mivel a gazdaság még soha nem termelt annyit egy negyedévben, mint 2011 végén, ezért GDP arányosan ez még csökkenést is jelent.

    [link]

    Miért gondolják azt a GOP kirakatarcai, hogy ekkora ordas hazugsággal lehet választást nyerni?

  • Link Elek2012.04.11 17:13:55

    Tennessee’s Anti-Science Bill Becomes Law
    [link]

  • agent_x2012.04.11 17:16:14

    @ivand: szerintem erre gondolt csermi: "Pokoli szoros küzdelemben megnyerte az előválasztási szezont nyitó iowai kaukuszt".

    Egy "úgy tűnt" hiányzik a mondat elejéről.

  • Link Elek2012.04.11 17:47:17

    Announcing Our Newest Hire: A Current Fox News Channel Employee
    What follows is the inaugural column of a person we are calling The Fox Mole—a long-standing, current employee of Fox News Channel who will be providing Gawker with regular dispatches from inside the organization.
    [link]

  • Link Elek2012.04.11 20:47:48

    >Miért gondolják azt a GOP kirakatarcai, hogy ekkora ordas hazugsággal lehet választást nyerni?

    2004-ben Kerry ordas nagy hazugsagokkal gyoztek le, azt gondoljak, hogy ez orokre mukodni fog. azota is folyamatosan probalkoznak (birtcert,...)
    majd kiderul hanyan vevok erre a stilusra.

    Friedmannak van egy jo cikke Romneyrol,Ryan koltsegveteserol
    [link]
    the most accurate slogan for Obama’s campaign would have to be: “I’m not Mitt Romney.” And when you consider that Romney — a former liberal Republican governor — has spent the whole campaign disavowing his past, for the first time in history both candidates could legitimately run on the same slogan: “I’m not Mitt Romney.”

    And that’s our problem. Romney has embraced the Republican budget drawn up by Representative Paul Ryan that proposes to shrink our long-term structural deficit in a way that not only would make the rich richer and the poor poorer but would deprive the country of the very discretionary spending required to do what we need most: nation-building at home. Sure, Ryan makes deep spending cuts to balance the budget in the long term. If I cut off both my thumbs, I’d also lose weight. But I’d also have a hard time getting another job.

  • Tuleloblog2012.04.12 00:03:04

    BF79, nem olvastam, hanem egy videóriportban láttam. Úgyhogy linket nem hiszem hogy találok majd. Arra se emlékszem, hogy melyik csatornán mondta.

    "Egyrészt legjobb tudomásom szerint nem indulsz az Elnöki posztért, így könnyű haverkodni"

    Ez igaz, viszont ugyanabban a pártban vannak már nagyon rég óta. Gondolom úgy kialakulhat tisztelet vagy barátság egymás iránt. Persze nem tudom a hátterét a dolognak.

    "Arra készülj fel, hogy amikor Ron Paul Romney mellett kampányol majd, akkor azt többször és kegyetlen módon az orrod alá fogjuk dörgölni >:)"

    Ha Paul Romney mellett kampányol, akkor tényleg szóljatok be majd érte. :) Szeritnem kizárt, hogy azt azt a múltkori NDAA-s elszólását elnézze neki. Ha azok utána mellette kampányolna, akkor az nekem is jó nagy csalódás lenne.

  • Tuleloblog2012.04.12 00:06:01

    Én csak azt mondom, hogy Romney esélytelen Obamával szemben. Ha Obama nem csinál valami hatalmas baromságot, amivel elveszít vagy 15-20%-os támogatottságot, akkor Romney nem tud mit csinálni.

  • BF792012.04.12 19:27:09

    Elek, azért a születési anyakönyvi kivonatos hazugsággal komoly GOP stratégák már nem próbálkoznak annyira komolytalan. Egyébként egyetértek. A Rove-féle durva vonal bejött McCain ellen és 4 évvel utána Kerry ellen. Obama ellen nem tudjuk, hogy bejött volna, mert McCain ugyan elvetette a sulykot a kampány végén, de annyi tisztesség volt benne, hogy ne próbálkozzon durva hazugságokkal.

    Amit viszont Ryan állít, és a GOP úton-útfélen sulykol, az tényszerűen nem igaz, és könnyedén cáfolható. Swiftboatolni és kambodzsai (?) kislányozni könnyű, de azt nagyon nehéz megmagyarázni, hogy 6% az valójában 100%.

    Félreértés ne essék, ma már a Demokraták se mennek a szomszédba egy kis negatív kampányért, de jelen pillanatban Romney-nak kell támadnia, és a fenti taktikával ez elég ostobának tűnik.

  • BF792012.04.12 19:28:27

    Romney-nak van esélye. A harc közel 20% függetlenért folyik, itt most Obama vezet kb. 60-40 arányban. Romney-nak elég meggyőzni 3-4 millió embert, ami sok, de nem kilátástalanul sok. Ehhez persze az is kell, hogy a teljes Rep bázis mögé álljon, ők pedig annyira utálják Obama-t, hogy ez meg fog történni.

  • BF792012.04.12 19:28:59

    Az eheti Economist címlap telitalálat.

    [link]

  • Tuleloblog2012.04.13 03:35:44

    Ron Paul Beats Obama 44 to 43 in the Rasmussen daily tracking poll 04-12-2012

    Romney-Obama - each pulled 45 percent, while Texas Rep. Ron Paul (R) edged Obama 44 to 43 in the daily tracking poll. :-)

  • Link Elek2012.04.13 09:31:02

    wikipedia rulez:)

    [link]
    An anonymous smear campaign began against McCain, delivered by push polls, faxes, e-mails, flyers, and audience plants.[125][141] The smears claimed that McCain had fathered a black child out of wedlock (the McCains' dark-skinned daughter was adopted from Bangladesh), that his wife Cindy was a drug addict, that he was a homosexual, and that he was a "Manchurian Candidate" who was either a traitor or mentally unstable from his North Vietnam POW days.

  • Link Elek2012.04.13 09:41:43

    bf
    obama jobban kampanyol, mint romney. ez vilagosan kiderult az elmult honapokban.
    vagyis a mostani helyzethez kepest obama fog elonyre tenni romneyval szemben.
    de ahhoz el kell kezdenie kampanyolni, ami szerintem nyar elott nem tortenik meg.

    ha ez a kampany
    -romneyrol szol, akkor a demek nyernek, az emberek nem szeretik romneyt
    -obamarol szol, akkor is a demek nyernek. az emberek szeretik obamat
    -romney policyjarol szol, akkor is a demek
    -obama policyjarol szol, akkor van a repeknek eselye, ezt sem szeretik az emberek
    -kulpolitikarol szol, akkor egyertelmuen obama nyer, romney nem ert hozza.
    -munkahelyekrol altalaban, akkor szerencsejatek, egyre tobb a munkahely, de nem annyi amennyinek lennie kene, az utolso nehany adaton sok mulna
    -munkahely termtesrol, akkor folyamatosan arrol lesz szo, nhogy romney hany embert rugott ki, es hany csalad eletet tette tonkre, hany ceget hagyott csodbe menni, mikozben felvette a milliokat onnan is.

    viszont a politikai korrektseg azt kivanja, hogy most a demek adjak vissza a 2004-es kampanyt a repuboknak :)
    nem gondolom, hogy axelrodnak gondot okozna egy ilyen kampany megtervezese.

  • Link Elek2012.04.13 11:50:37

    romneyek elfejtettek kikapcsolni a kommentezest az egyik kampanyvideojuknal. a 4chan akcioba lepett :D:D:D:D
    [link]

  • Link Elek2012.04.13 11:59:37

    I am conservative because:
    [link]

  • BF792012.04.14 16:20:05

    Elek :)

Aki a hasát szereti, Máltán boldog lesz

Ahol aranyló erődvárosok és nyúlpörkölt várja.

Féltve őrzött Puglia

Dél-Olaszországi kalandozások 125 500 Ft / fő / 7 éjtől