A közösségi hálón buzdítanak szavazásra az USA-ban

2012.11.04. 22:20

A CNN az olyan közösségi hálókon, mint a Facebook, a Twitter vagy a Google+ igyekszik hat amerikait meggyőzni arról, hogy menjenek el az amerikai elnökválasztásra és nyilvánítsák ki akaratukat. A projekt célja, hogy a hat, a szavazástól egyelőre határozottan elhatárolódó amerikai állampolgárt rávegyék arra, hogy mégis válasszanak. Közöttük van egy olyan hawaii nő, aki szerint az USA illegálisan foglalta el és csatolta az országhoz szülőállamát, Hawaii-t.

Hawaii-n hagyományosan sokan tartózkodnak a szavazástól, talán azért, mert a szigeteket egy óceán választja el a kontinenstől. A Change the List kezdeményezést elindító újságíró-riporter szerint remélhetőleg így erősíthetnek a köteléken. „Az interneten minden sokkal közelebb van" – mondta Jon Sutter.

A legnagyobb közösségi szolgáltatókat többféle kezdeményezés keretein belül igyekeznek arra használni, hogy az amerikaiakat szavazásra ösztönözzék november 6-án. A cél az, hogy a rekordrészvételt hozó 2008-as választások eredményét is felülmúlják. Az egyik programot maga a first lady, Michelle Obama támogatja, ő például arra biztatja a szavazókat, hogy vigyék el a gyerekeiket magukkal szavazni, majd az eseményről készült képet töltsék fel a Facebookra vagy Twitterre, ezzel mutatva példát a fiatalabb generációnak.

A Foursquare-en bárki megnézheti, hol van a lakhelyéhez, vagy adott pozíciójához legközelebbi szavazóhelyiség, és online térképen követheti, ki szavazott már ismerősei közül. Kalifornia állam egyeteme (University of California) a 2010-es helyhatósági választások során mérte fel a Facebook szavazói létszámra gyakorolt hatását. Az eredmény azt mutatta, a közösségi hálós aktivitás szoros összefüggésben van a szavazók számával. A kutatók 61 millió felhasználót vizsgáltak, akiket két csoportra osztottak.

Az egyik tagjai egy üzenetet kaptak a választás napján, ami szavazásra biztatta őket, és egy „Én már szavaztam" feliratú gommbal jelezhették, ha elmentek választani. A másik csoportban az üzenet ezen kívül hat barátjuk fényképét is tartalmazta. A felmérésből kiderült, hogy a második csoport tagjai közül 340 000-en mentek el szavazni. A projekt egyik vezetője, Robert Bond elemző szerint a személyes információ közzététele megnövelte a választási hajlandóságot. „Egy barátoktól kapott üzenet sokkal hatásosabb, mint egy személytelen, kéretlen reklámnak tűnő felhívás."

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM