Nándor
6 °C
22 °C

Antropológusokkal vizsgáltatta a gyerekeket a Disney

2009.04.15. 16:30 Módosítva: 2009-04-15 16:46:51
Tizennyolc hónapon át kutatta a Disney megbízásából antropológusok és pszichológusok csoportja, hogyan tudná a stúdió újra elérni, hogy ők határozzák meg a gyerekek gondolkodásmódját.

A Disney nem titkolt célja az alapos kutatással az volt, hogy az eredmények felhasználásával olyan új szórakoztató műsorokat készítsenek, amik segítségével a filmstúdió újra az elsőszámú kedvenc lehet a 6-tól 14 éves korig. Mint a stúdió fénykorában.

A kutatás eredményeit már most átültették a gyakorlatba a disneysek új kábelcsatornájuk és weboldaluk megtervezésekor. A 2009-ben debütált új Disney-sorozat, az Aaron Stone főhőse egy közepes képességekkel megáldott kosárlabdajátékos. A kisfiúk ugyanis nem a könnyen győztessé váló szuperhősökkel tudnak könnyebben azonosulni, hanem azokkal a szereplőkkel, akik igazán megküzdenek a sikereikért.

disney

Szintén az antropológusoknak köszönhető az a megállapítás is, hogy a színészek a sorozatban az alsó felével kifelé hurcolják magukkal a gördeszkáikat, mivel ez a kutatók szerint a való világban az erőfitogtatás fontos eleme. Az új Disney-honlapon pedig inkább olyan játékokat lehet kipróbálni, amiknél nem az újabb szintek teljesítése a fő cél, hanem a kisebb sikerek közös átélése.

A fiúk lelki világának feltérképezésében gyakorlatilag a Verdák volt az utolsó olyan film, amivel hódítani tudtak a srácok körében is. Igaz ugyan, hogy a Disney-filmek nézőinek 40 százaléka az erősebb nem tagjai közül kerül ki, viszont a filmekre épülő értékesítési hálózat főként a lányokra tud hatást gyakorolni.

A kutatás során a lehető legkülönfélébb módszerekhez folyamodtak a Disney tudósai: végeztek csoportos felméréseket, bekukkantottak a gyerekszobákba és a fiókok mélyére, vagy éppen elmentek közösen vásárolni a szülőkkel és a gyerekekkel, akik cserébe hetvenöt dollárt kaptak fejenként együttműködésükért. Azt persze nem kötötték a résztvevők orrára, hogy a kutatás hátterében a Disney áll.