Így készül a tökéletes nő

2011.11.02. 22:57
Volt egy férfi a világtörténelemben, aki megsejtette a Tökéletes Nő szerkezetét és alkímiáját, és érthetően üzletet is látott ebben a tudásban. A művészetet a meztelenséggel keverő Crazy Horse Párizsból érkezik Budapestre. Megnéztük, milyen az előadás eredeti környezetében, és eláruljuk a Tökéletes Nő pontos paramétereit is, készíthetik a mérőszalagot.

A Crazy Horse sikerét állítólag egy rajzra lehet visszavezetni. Alain Bernardin fogott egy papírt és egy ceruzát, majd lerajzolta a tökéletes nőt, pontos számokat írt a mellmérethez, a szeméremdomb és a köldök közti távolsághoz, a magassághoz, illetve hogy mekkora a két mellbimbó fesztávja. Semmiféle plasztikázás nem jöhet szóba, sőt a tetoválás is kérdéses. Amennyire sikeres lett üzletileg, annyira macsó és péniszvezérelt szórakozóhelyet alapított 1951-ben a festő Alain Bernardin Párizs divatnegyedében.

Bernardin célja volt, hogy a lányok kicserélhetőek legyenek. Gyárként működtette a Crazy Horse-t: egyik lány sem válhat sztárrá, ezért azonos fellépő ruhákban, megkülönböztethetetlenül léptek fel. A férfivilág Frankenstein-történeteként próbálkoztak meg a kísérlettel, ami több-kevesebb sikerrel azóta is tart. A világon van Crazy Horse Las Vegasban, New Yorkban, Bejrútban, Ausztráliában, Kínában. Milyen ez a világ? A nem túl jóra sikeredett, Cher és Christina Aguilera főszereplésével készült Burlesque című filmben az I'm a Good Girl című dalból kicsit kiderül, mert tőlük vették át, büszkék is rá.

Saját bevallásuk szerint a munkára jelentkező lányokat egy hónap alatt dekonstruálják, hogy utána saját képükre formázva, vérből és húsból, de újragyúrják őket. Az eredmény szerintük nem hasonlít semmi másra, mert a Crazy Horse az elegáns, artisztikus, meztelenül táncolást jelenti. Bernardin titka mindig a lányok érinthetetlenségének és titokzatosságának elérése volt, az előadásban ezt sikerült megvalósítani.

Nagyon szép melleket és fenekek sorakoznak fel a színpadon, semmi disznólkodás nincs, egyszer sem érzem kellemetlenül magam. A lényeg a lányok mozgása, amivel elhitetik a szenvedélyt. Összehasonlító példát is hozunk: egy átlagos sztriptíztáncossal talán röviden és határozottan dugni akar az ember, egy crazy horse-ossal szeretkezni és együtt ébredni. A hívószavak tehát a szenvedély, az erotika és az izgalmas mozgások.

Az általunk látogatott esten tizenegy lány lépett fel, de mint később kiderült, lehetnének negyvenheten is, mert annyira egyformák, hogy csak az előadás vége felé tudtam némelyiket a melléről és a fenekéről megkülönböztetni. Tizennyolc és harminchat éves is van közöttük, de ezt nem a mellükről vagy a fenekükről állapítottam meg, hanem ügyesen megkérdeztem.

Pici és sötét

A meglepően és szándékosan kicsi Crazy Horse-ban sötét van, minden vörös, jeges vödröket pakolnak ki saját márkás pezsgővel (italok egyébként: Chateau Monton Rotschild 2002 665 euró, Dom Pérignon Rosé 580 euró, de 25-80 euró között is voltak borok). Egy óra van az előadásig. Egy férfi a színpadra leeresztett köteleket ellenőrzi. A színpad hat méter széles, 2,5 méter mély. 1951 óta ugyanez a helyszíne az előadásoknak, a célja szintén nem változott, hogy művészien, intim térben mutasson izgalmas, meztelen nőket.

Az étteremtulajdonos Bernardinnek elég jól ment, imádta a művészeteket és a nőket, vagyunk ezzel páran. Mondjuk Bring Crosbyval kevesebben futunk össze a saját éttermünkben, de így nem is tudja telebeszélni a fejünket olyan hülyeségekkel, hogy Amerikában megy a meztelenkedés és az éneklés. Bernardin a feleségét vette rá, hogy vetkőzzön és énekeljen, még parókát is adott neki.

A lány mint vászon

A Crazy Horse estjén semmi zavarba ejtő nincs, mehet férj és feleség, apa és fia együtt. Űrjelenet, viccelődés és rúdtánc kényelmesen megfér egymás mellett, ahogy a pénzügyi válságot megfestő jelenet és Britney Spears Toxicjára tükrökkel trükköző lábtánc is. Moulin Rouge-t nem akart Bernardin, az Párizs másik felén elég jól futott már, eleinte Saloonnak hívta a helyet, de az áttörést egy véletlen hozta.

Egy újabb legenda szerint az egyik táncoslány átsétált a fény alatt, amikor jött a hoppá, hogy a meztelenséggel és a fénnyel egyszerre kell játszani! Az előadásnak valóban a leglényegesebb szervezőeleme a fényjáték, a tizennyolc jelenetből jópár csak az ügyes bevilágítással és a videoanyagokkal játszik. Rúd- és kötéltáncos is van, finom mozgások, szép nők, de végig figyelnek rá, nehogy az erotikából a gondolatébresztő szexualitásba csapjanak át. Annak idején a Lady Chatterly szeretőjére (nyilván a filmre, mert gondolni sem akartam olyan lohasztó dologra, hogy az esetleg egy könyv) hittem azt, hogy az maga a szexfilm.

A képgalériánkban leellenőrizheti, hogy a lányok teste vászonként funkcionál, amiket jelenetenként festenek újra fénnyel. Hol tigrisminta, hol kocka lesz a fényből gyúrt testdísz, otthon az asztali lámpával és a csillárral ez kevésbé működik sajnos. (November 10-én és 11-én viszont Budapesten vendégszerepel a műsor a Radnóti Collosseumban.)

Néha sztárok is táncolnak

1994-ben elhunyt az ötletgazda és tulajdonos Bernardin, így 2002-ig nem tudták, mihez kezdjenek a Crazy Horse-szal. Addig játszották a már meglévő műsorokat, amíg meg nem unták a táncosok és a közönség is. 2006-ban jött a változás: meghívták Dita Von Teese-t, a Crazy Horse egyik legnagyobb sztárját.

Szerepelt egy-egy műsorban Carmen Electra, Aria Cascaval, Arielle Dombasle és Pamela Anderson is. Két nappal előttünk Scarlett Johansson ült a VIP-szobában, ami persze semmit nem jelent, de a Crazy Horse önmagát szereti egy olyan fontos, legendás kulturális helyként azonosítani, ahol a legnagyobb sztárok megfordulnak. Pedró Almodóvar, Madonna, Christina Aguilera, Beyoncé vagy Kanye West is volt már vendégük, Gautier meg visszajár, mondjuk az utcában dolgozik.

Végül mindenki vegyen elő egy mérőszalagot, kezdődik a méredzkedés: az ideális nő Bernardin szerint 24-26 éves, 168-172 centiméter, a szeméremdombja és a köldök között 13 cm van, a két mellbimbója között 21 centi, arányaiban kétharmad láb és egyharmad felsőtest.