Könyvkiadó lett a Bookline

2012.10.18. 11:51
Bárdos András kiadójával működik együtt a Shopline könyváruháza. Évente 20-25 kötetet adnak majd ki, először Mick Jager és Kern András könyvei jelennek meg. Minden kötetet először e-könyvként adnak majd ki, hogy ezzel is segítsék a formátum magyarországi elterjedését.

A kereskedelem után a könyvkiadás terén is kipróbálja magát a hazai online piac meghatározó szereplője, a Shopline.  A Shopline és jelenlegi stratégiai partnere, a XXI. Század Kiadó közös munkájának eredményeként létrejött kiadói üzletág 2012 októberében indítja útjára első saját kiadványait, a Bookline online kötődéséhez méltóan először e-könyv formában. A kiadói tevékenység kínálatának tekintetében egyaránt számíthatunk majd hazai kortárs regényekre, nemzetközi bestsellerekre vagy akár gasztronómiai ínyencségekre.

A saját kiadású könyvek sorát egy igazi nagyágyú, Mick Jagger világsikert aratott életrajza nyitja, őt követi Bárdos András interjúregénye Kern Andrással, a nagy sikerű  Szerdán habcsók című regény szerzője, Papp Diána második könyve, a Bodza Bisztró, valamint a  két népszerű újságírónő, Nagy Szilvia és Szabó Anna tényfeltáró riportkönyvének második része.

„Egyrészről szeretnénk kihasználni a könyvkiadásban rejlő üzleti lehetőségeket, másrészről pedig szeretnénk élenjárni a digitális tartalom-előállításban is, ezek alapján döntöttünk úgy, hogy nem elégszünk meg a forgalmazói szereppel, hanem elindítjuk új üzletágunkat, a könyvkiadást”- emelte ki Starcz Ákos, a Shopline-webáruház Nyrt. vezérigazgatója.  „A nemzetközi trenddel ellentétben a hazai könyvpiacon sajnos még mindig mostohaszerepben vannak az elektronikus kiadványok, mi szeretnénk ezen érdemben változtatni. Stratégiánk alapján a könyveink többségét először elektronikus formában jelentetjük meg, és minden esetben törekszünk majd rá, hogy a digitális változat tartalmazzon valami exkluzív, csak az e-könyv változatban megjelenő tartalmat is.”

A XXI. Század Kiadó társtulajdonosai, Bárdos András és Rényi Ádám a Bookline-nal történő együttműködést azzal is indokolják, hogy a könyves piac Magyarországon a következő években alapvetően meg fog változni, a Bookline Könyvek már ennek előfutárai. „Egyszerre izgalmas és üzenetértékű, hogy közös könyveink először elektronikus formában jelennek meg.” – mondta Bárdos András.

A Shopline tervei szerint a kulturális cikkek kereskedelméhez rendelt Bookline márkanév alatt évente 20-25 kötetet jelentet majd meg,