Kerényi: Az operett nem giccs

2013.11.07. 09:57
Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház eddigi igazgatójának szerződését, Eszenyi Enikőéhez hasonlóan nem hosszabbította meg a Fővárosi Közgyűlés. A direktor a Heti Válasznak adott interjújában elmondta, az operett nemzeti érték, amit védeni kell.

Kerényi szerint az operett egy tipikusan magyar műfaj, például a Csárdáskirálynőben bemutatott szélsőséges érzelmek nagyon jellemzőek a Kárpát-medence lakosságára. Ennek ellenére ez a mű  nem csak itthon ismert, hiszen Kálmán Imre a második legismertebb magyar zeneszerző Liszt Ferenc után.

Kerényi szerint az operett nem giccs, mint azt sokan gondolják, és egyáltalán nem halott műfaj, annak ellenére, hogy a Színművészeti Egyetemen már tíz éve nincs ilyen irányú képzés. Ugyanúgy aktuális tud lenni, mint a görög drámák vagy egy romantikus opera. Szerinte ma nem kell arra törekedni, hogy valaki operettet írjon, de a régi operettek előadásmódját és a történetet lehet aktualizálni. Kerényi úgy érzi, neki is köszönhető, hogy ma egyre több operettet játszanak az országban, hiszen visszavezette a színházba ezt a műfajt, bár tény, hogy a musical műfaja lassan kiszorítja az operettet. A nézők is egyre jobban szeretik a zenés műfajt, ezt mutatja, hogy az Operettszínház az évi 338 ezres nézőszámával a leglátogatottabb színház, bár állami támogatást Kerényi szerint keveset kapnak, ez mindössze a bevételük 16 százalékát teszi ki. Kerényi szeretné, ha a Nemzeti Színházhoz hasonlóan az Operettszínház is állami fenntartásba kerülne, hiszen szerinte a nemzeti operett komoly érték.

Kerényi elmondta: fogalma sincs, miért halasztották el a kinevezéséről szóló döntést. Azt mondta, egyik fele úgy gondolja, az új kiírást is megnyeri majd, de van egy olyan forgatókönyv is, hogy esetleg nem őt akarják az igazgatói székben látni. Az, hogy Balázs Pétert szánnák az Operett élére, szerinte pletyka. Személyesen is beszélt Balázzsal, aki biztosította őt, nem akar az Operettszínházba jönni, csak a Vígszínházra pályázik.