Lajos, Patrícia
16 °C
28 °C

Kimondta a bíróság: hívhatjuk hírhamisítónak a hírhamisító köztévést

2014.11.27. 07:10

Elutasította a Fővárosi Törvényszék első fokon Papp Dániel keresetét az Index ellen. Október közepén írtunk arról, hogy a hírhamisítóra bízzák az egész közszolgálati hírosztályt

Ő pedig beperelt minket, mert szerinte nem hamisított hírt.

Papp Dániel jogi képviselője a tárgyaláson is arra hivatkozott, hogy a felperes nem hamisíthatott, hiszen egyetlen jogi, fegyelmi vagy egyéb eljárás sem állapította meg a hamisítás tényét, és semmilyen egyéb kétes ügyek nem kapcsolódnak a nevéhez.

A tárgyaláson a bíróság megnézte a Daniel Cohn-Benditről készült Híradó-részletet, és a teljes felvételt. Részben ez alapján írtuk róla, hogy hírhamisító.

Az történt ugyanis, hogy az akkor 32 éves Papp Dániel olyan tudósítást készített a Hírcentrumnak, amely szerint Daniel Cohn-Bendit zöldpárti EP-képviselő 3 éve, amikor Magyarországon járt, nem válaszolt a kérdésre, hogy demokratikus értéknek tartja-e kiskorúak szexuális tárgyú megközelítését. A riport képi anyaga azt sugallta, hogy a kínos kérdés feltevése után a francia európai parlamenti képviselő távozott a sajtótájékoztatóról. Az Index birtokába került vágatlan felvételből azonban kiderült, mindkét állítás hamis volt.

2229622 7b36544e35cf506b021ae28e793ee868 wm

A sajtótájékoztatóról készült teljes videóból kiderült, hogy a kérdés elhangzásától számítva fél óra múlva állt fel a politikus (49. perc), mivel indult a repülőtérre, hogy elérje a gépét. Az MTV riportjában az látható, ahogy Cohn-Bendit kimegy, miközben a riporter beszél. A politikus azonban már jóval azelőtt nézni kezdi az óráját, és szól a mellette ülőnek, hogy mennie kell, mielőtt a riporterhez kerülne a mikrofon, hogy újabb kérdést tegyen fel a jelenlévőknek, ezúttal a médiatörvényt elítélő EP-határozattal kapcsolatban.

Tehát a zöldpárti politikus nem akkor és nem azért távozott, amit az MTV riportja sugallt.

Volt egy másik ügye is. A korábban jobbikos tisztségviselőként is tevékenykedő Papp Dániel már főszerkesztőként dolgozott a hír- és hírháttérműsoroknál a köztévénél, amikor Lomnici Zoltánt, a Legfelső Bíróság korábbi elnökét egész egyszerűen kiretusálták, vagyis kitakarták az arcát a Híradóból. A Lomnici-ügyről maga az MTVA akkori vezetői adtak ki közleményt, hogy a felperest felmentették a munkavégzés alól, és a volt főbíró kiretusálása súlyos szakmai hiba volt.

A most hozott ítélet szóbeli indoklásában a bíró rámutatott, hogy az összevágott híradófelvétel annyira eltorzítja a valóságot, hogy egyáltalán nem túlzó az az újságírói értékítélet, hogy ez hírhamisítás. Ráadásul a felperesnek, mint közszereplőnek tűrnie kell az ilyen véleményt.

Az ítélet nem jogerős.