Ezer klikkért már jár az állami elismerés

2015.01.30. 07:00

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság  úgy érezhette, nem kell mindig az akadékoskodó jogvédőket vagy a biztonsági protokollokon molyoló geekek vállát veregetni, ezért  idén Vastag Tamásnak adta a adatvédelemi tevékenységet elismerő évente kiosztott díját. A volt X-faktoros figura emlékérmét a NAIH az MTI-nek olyasmivel magyarázta, hogy az el­múlt években kiemelkedő tevékenységet folytatott

az internetes adatvédelemmel, a fiatalok tudatos internethasználatával kapcsolatos ismeretek népszerűsítése érdekében

A hatóság egy 2013-as, kiskorúakat célzó kampányra gondolt, ami a fantáziadús Kulcs a net világához címet viselte. Ennek keretében rendeltek meg - nyilván nem ingyen - egy 38 másodperces filmecskét, melynek aláfestő zenéje egy Vastag Tamás-szám, de az énekes a végén maga is elmondja a fő okosságokat. Ezen kívül készült egy adatvédelmi témájú szám (!) is, a Biztos hely. Az iszonyatos produkciót én ugyan be nem linkelem, higgyék el, elég, hogy én megnéztem. Viszont a Borsnak eszébe jutott, hogy vessen egy pillantást, ugyan mekkora tömeget ért el a díjjal jutalmazott kampány. Nos, a díjazott reklámfilmet kemény ezren nézték meg, az oktató-nevelő-felvilágosító témájú dalt is csak  38 ezren. 

Vastag Tamás és testvére, Csaba egyébként korábban is tevékenyen hozzájárult az állami szervek promotálásához, tavaly januárban a Parlamentben dallal emelték a diákolimpikonok tiszteletére rendezett fogadást, majd pózoltak egy jót Orbán Viktorral.