Luca, Ottilia
2 °C
5 °C

Új tulajdonos vette meg a 168 Órát

2015.11.05. 07:07
A Brit Media Kft. vásárolta meg a 168 Órát, jelentette be Mester Ákos főszerkesztő a lapban. A hetilap politikai irányultsága a tervek szerint nem változik, az újságírói gárda egy évig biztosan a helyén maradhat.

Szerkesztőségi dosszié című vezércikkében jelentette be Mester Ákos főszerkesztő, hogy új tulajdonosa van a 168 Órának. Korábban már kiszivárgott információ arról, hogy a Klubrádióba befektető és az Origóra is pályázó Brit Media Kft. szeretné megvenni a balliberális hetilapot, ezek szerint a tranzakció megtörtént.

Mester Ákos a cikkben elárulja, hogy a gazdasági válság, az internetes lapok elszívó hatása, a reklámszabályozás, illetve az „Orbán-párti lapok helyzetbe hozása” is szerepet játszott abban, hogy elfogytak a lap tartalékai.

Egyre világosabbá vált, hogy a lap életben tartásához szükségünk van egy szakmai, pénzügyi befektetőcsoport támogató együttműködésére.

A főszerkesztő elárulja, hogy az első potenciális befektető, amelyet nem nevez meg, azt kérte, hogy „tágítsuk a lap attitűdskáláját". Ez a gyakorlatban azt jelentette volna, hogy beleférne a tágításba „az illiberális értékrend képviselete”. Ez viszont a szerkesztőségnek nem fért bele.

Így kezdtek el tárgyalni a Brit Médiával. (Erről a cégről azt írta korábban a Heti Válasz, hogy Amerikában élő, magyar származású zsidó üzletemberek állnak mögötte.) Mester Ákos szerint az új tulajdonos elfogadta, hogy 

  • nem változik a lap politikai irányultsága,
  • egy évig a 168 Óra újságírói és fotóriporteri gárdája a helyén marad,
  • finanszírozni fogják a lap veszteségeit és a közösen tervezett fejlesztéseket,
  • az alapító főszerkesztő, vagyis Mester Ákos irányítja a lapot továbbra is.

Mester Ákos szerint a tulajdonos azt kérte, hogy közösen hangsúlyozzák a tulajdonosváltásról szóló első közleményben: a 168 Óra marad, ami 25 évvel ezelőtt volt, polgári-értelmiségi hetilap.