A Spotify nekimegy a Youtube-nak

2016.01.25. 19:22

Keményen ráerősít a videós tartalomra a Spotify, írja a Wall Street Journal. A zenestreaming-szolgáltató ezen héten kezd el mozgóképes tartalmakat is sugározni a mobilos applikációján keresztül olyan kontentgyártóktól, mint az ABC, a Condé Nast, TBS, Fusion, Comedy Central, Vice, ESPN, BBC vagy a Disneyhez tartozó, eddig kizárólag a Youtube-ra fókuszáló Maker Studios. Az újítás egyelőre csak Androidon lesz elérhető Nagy-Britanniában, Németország, Svédországban és Amerikában, jövő héten pedig már iOS-en is.

A Spotify egy ideje már teszteli a videós tartalmakat és a terveik szerint alapvetően rövidebb videókra fókuszálnak, de az ígéretek szerint már fejlesztés alatt egy kifejezetten zenés tematikájú sorozat is.

A videók reklámok nélkül mennek majd, mert az a célja a cégnek, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az applikáción belül. Reklámok a fizetők felhasználóknak egyébként sincsenek, így nem csak nekik, de a Spotifyt ingyenesen használó usereknek is elérhetőek lesznek a videós tartalmak.

Egy ideje a Facebook is nagyon komoly lépéseket tesz a videós tartalmak erőltetésére, így a műfaj abszolút legnépszerűbbjének számító Youtube újabb konkurenst kapott.