Meghalt Bill Cunningham, a legendás divatfotós
Elhunyt Bill Cunningham, a The New York Times divatfotósa – írja az MTI.
Cunningham 87 éves korában, szombaton halt meg, miután stroke-ot kapott és kórházba szállították. Csaknem negyven évig dolgozott a The New York Times-nak. A lap megerősítette Cunningham halálhírét; a nekrológban a divat elhivatott krónikásaként, illetve hihetetlen kulturális antropológusként emlegették.
Emlékezni fogunk az élő, élettel teli New Yorkra, amelyet képei megörökítettek.
– mondta Bill de Blasio, New York polgármestere.
Cunningham 19 évesen érkezett New Yorkba. Eleinte kalaposként dolgozott. Csak később kezdett a divatról írni, és indította be a divatfotós karrierjét. Jellegzetes kék zakójában, kerékpárral járta New York utcáit. Úgy tartották róla, hogy páratlan szeme van az új divatirányzatok felfedezéséhez. Fáradhatatlanul készítette képeit az utcákon és a rangos divatrendezvényeken.
Függetlenség és puritanizmus
Arthur Ochs Sulzberger Jr., a The New York Times elnöke így emlékezett meg Cunninghamről:
Társaságát a divatvilág leggazdagabb és legbefolyásosabb tagjai keresték, de megmaradt a legkedvesebb, legszerényebb embernek, akit valaha ismertem. Egy legendát veszítettünk el, össze vagyok törve, mert egy barátom távozott.
Cunningham kapcsolatban állt a legelegánsabb divatházakkal, mégis visszafogott életet élt. 2010-ig a Carnegie Hall fölötti műteremben lakott. A lakás tele volt a negatívokat tároló szekrényekkel, és csupán egy puritán, egyszemélyes ágya volt. A The New York Times szerint szinte minden nap ugyanabban a kis üzletben fogyasztotta el a reggelijét: kávét, kolbászt, tojást és sajtot.
Rendszeresen összetépte a csekkeket, amiket a magazinoktó kapott a munkáiért. Amikor megkérdezték, miért csinálja ezt, azt mondta:
A pénz a legolcsóbb dolog. A szabadság és a függetlenség a legdrágább.
2010-ben Richard Press dokumentumfilmet forgatott róla, Bill Cunningham New York címmel. A filmet az Amerikai Rendezők Céhe (DGA) és az Amerikai Producerek Céhe (PGA) is díjára jelölte.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.