A nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel még 200 millió jut az 56-os emlékévre

2017.04.18. 10:40
Schmidt Máriáék egyik reklámszerződése másfélszeresére drágult, az indoklás szerint azért, hogy az ’56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el.

Az Átlátszó vette észre az EU-s közbeszerzési értesítő április 13-i számában, hogy a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány 400 millióról 599,6 millió forintra emelte a Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel kötött reklámszerződés összegét, mely az 1956-os emlékév népszerűsítésére vonatkozik.

A másfélszeres drágulásra a “nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel” volt szükség “annak érdekében, hogy az '56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el”. 

Balásy Gyula cégei felelnek az Átlátszó szerint az összes kormányzati plakátkampányért, így a "Ha Magyarországra jössz..." kezdetű őrületért és az "Állítsuk meg Brüsszelt" című szürreális tragikomédiáért.

Az 56-os emlékév másik két reklámszerződése még márciusban drágult 135 millióval, de az egész emlékév is kapott újabb 830 milliót az Emmi fejlesztési előirányzataiból, úgy, hogy még a korábban kapott összegekkel sem számolt el. A Halszagú Magyarországként elhíresült dallal kapcsolatos költések adatait az Index még augusztusban kérte ki, de egyelőre hiába, mert Schmidt Mária szerint az egyébként közérdekű adatok nyilvánosságra kerülése "indokolatlanul zavarná az emlékév méltó lebonyolítását."