György
12 °C
23 °C

Villám csapott a világ legnagyobb Jézus-szobrába

2008. 02. 13. 08:03

A vasárnapi, Rio de Janeirót sújtó vihar nem kímélte a Megváltó Krisztust sem: mint az a Daily Mail által közölt, jól elkapott képen látható, villám csapott az óriási szoborba, amit 2007-ben a világ hét új csodája közé választottak. Bár a városban sok gondot okozott a vihar, a szobornak nem esett baja. (Természetesen mivel ez a város legmagasabb pontja, és villámhárító is van rajta, az eset nem különleges, csak a fénykép az.)

 

A szobor története

A XIX. század közepén jutott eszébe egy Rio de Janeiró-i katolikus papnak - név szerint Dom Pedro Maria Bossnak - hogy építeni kellene egy, a városra letekintő hatalmas Jézus-szobrot a Corcovado-hegy gránittömbjére. A pap a vallási emlékmű kivitelezéséhez a portugál izabella hercegnőtől kért anyagi segítséget, de az európai arisztokrata nem látott fantáziát az ötletben, ami aztán 1889-ben, a Brazil Köztársaság kikiáltásakor - és az állam és az egyház szétválasztásakor - jó időre feledésbe is merült.

A tervet 1921-ben melegítette fel a Rio de Janeiró-i főegyházmegye, az apropót az ország függetlenségének százéves évfordulója adta. Az egyház megrendezte az országos Emlékműhetet, hogy Brazília lakosaitól adományokat gyűjtsenek a messziről is jól érzékelhető tereptárgy felépítéséhez. Több elképzelés is volt, hogyan nézzen ki a szobor, végül a széttárt karjaival keresztet formáló változatot fogadták el.

A terveket egy francia szobrász, Paul Landowski alkotta, a 8 méteres talapzaton álló, 30 méter magas szobor felépítését egy helyi mérnök, Heitor da Silva Costa irányította. A szobor ujjbegyei közti távolság megegyezik az alak magasságával: a riói Jézus ölelése pontosan 30 méteres. A századelő rendkívül népszerű, mindent átható art deco stílusában fogant szobor öt évig készült. A fő szerkezeti elemeket vasbetonból öntötték, a külső borítás könnyen tisztítható, az időjárás viszontagságait jól bíró, könnyen megmunkálható zsírkőből készült.

A kivitelezésben fontos szerepet játszott a 710 méter magas hegyre felvezető vasút, a szobor építtetőinek ez az egy lehetőségük volt a hatalmas elemek helyszínre szállítására. A Megváltó Krisztus (portugálul: Cristo Redentor) 1145 tonnás szobra 1931-re készült el, október 12-én avatták föl.

Hozzászólások (100)

  • mikrovp2008.02.13 12:36:44

    Hogy a témában kinek mennyi a tudása, azt nehéz pár sorból kideríteni, de hogy a legtöbbeteknek mennyire NINCS tudása, azt ennyiből is lehet.

  • Ali2008.02.13 12:45:12

    qweasd: nem tudom, hogy magyarul Muhamad vagy Mohamed a jo forditas, mert ezt arab nyelvbol forditottak at es tobbfele keppen is lehet forditani!!!!!

  • Ali2008.02.13 12:45:35

    qweasd: nem tudom, hogy magyarul Muhamad vagy Mohamed a jo forditas, mert ezt arab nyelvbol forditottak at es tobbfele keppen is lehet forditani!!!!!

  • Daygum2008.02.13 12:48:37

    Nekem csak azt mondjátok meg, miért nekem kell eltartani az egyházat. Tartsák el azok a korlátoltak, akik hisznek ebben az emberfeletti marhaságban! Legyen önfenntartó, pénzeljék a hívők. Mi közöm van nekem az ő lelki üdvükhöz?! Tudom, keresztény állam vagyunk... Na de akkor hol itt a demokrácia?!



    A biblia egyenértékű a Grimm mesékkel, vagy a micimackóval, csak ezek nevében nem nyírtak ki milliókat... Az egészet azért találták ki, hogy a nyájat megvezethessék, és minél több lóvét beszedhessenek. Sikerült nekik, Semmi többről nem szólt és szól.



    Egyébként sajnos nem fog eltűnni, mert azoknak az ingyenélőknek (papok meg maskarában rohangálók)nagy befolyásuk és még annál is több pénzük van, amit többek között tőlem is beszednek. Felháborít!

  • Ali2008.02.13 12:54:01

    D-Fens: Csak az iszlam a beke vallasa!

    Az iszlamban soha nem volt inkvizicio csak a keresztenyseg ben!!!!! Csak a hitetlenek csinalnak ilyen dolgokat.

    A Vatikab most is tele van bunnel. Kolombiai kokainpenzeket mosnak ott! 1978ban megoltek a papat, mert o fel akarta szamolni ezt es kiderult volna ez!

  • Ali2008.02.13 12:54:13

    D-Fens: Csak az iszlam a beke vallasa!

    Az iszlamban soha nem volt inkvizicio csak a keresztenyseg ben!!!!! Csak a hitetlenek csinalnak ilyen dolgokat.

    A Vatikab most is tele van bunnel. Kolombiai kokainpenzeket mosnak ott! 1978ban megoltek a papat, mert o fel akarta szamolni ezt es kiderult volna ez!

  • mikrovp2008.02.13 12:54:15

    Azannyát! Daygum, Tőled, egy ilyen kemény ateistától hogy szed be pénzt az egyház?

  • Lalam2008.02.13 12:55:00

    Elég vegyesek itt az érzelmek.



    Én eljutottam arra a pontra, hogy húztam egy vonalat az un. istenhit vagy nevezhetjük felsőbb rendű dolgokban való hitnél,

    mert onnan már csak implementáció kérdése, hogy ez épp melyik vallásban nyílvánul meg.

    Ez engem már nem érdekel. Nyilván valahová be kell sorolnod magad, ez egy dolog.



    Ezért kifejezettképpen nem szeretem azt mikor a sokféle vallást hívő egymást fikázza, anyázza, mert

    szerintem felsőbb rendű dolog csak egy van és ugyanaz. Egyház=1 ház. :) Egyisten hit.



    Szerintem ettől a ponttól le kell szarni a részletkérdéseket, hogy pl. melyik napon pihent meg

    az Úr, stb. Nem mindegy? A lényeg, hogy hiszel benne és kész.



    És még valami: el lehet gondolkodni, hogy mondjuk vallási okokból indított háborúból, viszályból, vagy gyülőlködésből van-e több, mint mondjuk gazdasági vagy egyéb okokból kirobbantból.

    Mert szerintem igen..





  • csiga2008.02.13 12:56:16

    Persze: nem minden hivo hulye, mint ahogy minden "hitetlen" sem az, csak az elvakultak ezt szeretik elfelejteni.



    Szd: a joszandek rendben van, de egy epeszu ember nem akarhatja, hogy a masiknak is PONT UGYANUGY legyen remenye.



    qweasd: sajnos az intelligencia hianya part- es hitfuggetlen, ahogy elnezem mindket loveszarokban vannak "erdekes" arcok...



    Ha nincs Isten, akkor azt csinalsz amit akarsz.

    Ha van Isten, akkor meg megadja a szabad dontes jogat, hogy azt csinalj amit akarsz. Ergo: hitetlenek ne fikazzak a hivoket kollektiv felelosseg alapon, mert szabad akaratukbol teszik.

    Hivok pedig ne fikazzak a hitetleneket, mert azt is szabad.



    Uff, beszeltem.

  • tj2008.02.13 12:56:34

    Ez milyen vicces... 2000, sőt a zsidó vallás miatt még sokkal több évvel ezelőtt a papi arisztokrácia rájött, hogy valamit le kell nyomni a megalázott, rabszolgasorban tartott pórnép torkán. Kitalálták hát, hogy ugyan most szenvedsz, de ez egy erény Istennek ez tetszik és majd halálod után milyen jó lesz. Mivel a halálból még senki nem jött vissza elmondani, hogy milyen is ott, EZ A TRÜKK MÉG MIND A MAI NAPIG MŰKÖDIK!!!! Civilizáció? Fejlődés? Modern kor? Nézd meg Amerikát - az emberek hülyítése sokezer év óta ugyanazon az elven megy...

  • Lord_Cica2008.02.13 12:57:53

    Érthető, hogy odafenntről megvillámozták azt a szobrot. Jézus ugyanis néger nő volt, és nem egy fehér férfi!

  • csiga2008.02.13 13:07:16

    Ali: jo reggel kivanok akkor neked is, ha egyszer felebredsz...



    Az iszlam a beke vallasa. Viszont vannak tulbuzgok, akik felremagyarazva haborut inditanak a neveben. Hiba.

    A keresztenyseg a beke vallasa. Viszont vannak tulbuzgok, akik felremagyarazva haborut inditottak a neveben. Hiba volt. Legalabb ennek mar vege.

    Az "igazhitu" zsidokkal sem lenne semmi problema. A cionistakkal viszont van.

    Szoval az ateistaknak is be kellene latniuk, hogy nem a vallassal magaval van a gond, mint ahogy nem az ateizmussal van gond. Mindenhol a szelsoseges nezeteket vallok generaljak a problemat.



    Azzal meg mint katolikus is egyetertek, hogy az egyhazat es az allamot kette lehet valasztani. Mukodhet egy allam a kereszteny ERKOLCSI ertekrend szerint, de ehhez nem kell eroltetett keresztenyseg sehova, valamint az egyhazi finanszirozas is a hivok dolga, nem az egyhaze.

    Normalis orszagban, nincs kulonosebb tamogatas, hanem az alany az adohivatalban megmondja, hogy melyik egyhazhoz tartozik, es annak automatikusan megy az adojanak egy kis resze. Aki azt mondja, hogy semmi koze hozza, attol nyilvan nem vonjak, arra kolti amire akarja.

  • Bono2008.02.13 13:07:48

    Zeusz odab*szott Jesusnak.

    így megy ez...

  • csiga2008.02.13 13:10:57

    javitas...

    "valamint az egyhazi finanszirozas is a hivok dolga, nem az ALLAME"

  • helló2008.02.13 13:12:53

    Helló.Én Róm .kat. hívő vagyok., és már szánalmas, ahogy itt mindenki hittudóskodik. Bár, nem is szánalmas, csak hiábavaló. Mindenki véleményét elfogadom, akkor meg nem sokkal jobb vicceseket írni ide?

    Amúgy meg: belecsapott a villám. Kb. olyan jel, mint ha belecsap a Karinthy út 43-ba. Ennyi.

  • Daygum2008.02.13 13:14:00

    mikrovp



    Én mint kemény ateista fizetek adót.

    Állam mint eltartó fizet az egyháznak.



    Remélem látod az összefüggést a kettő között! :-)

  • Lajos2008.02.13 13:19:08

    Daygum: Őszintén remélem, hogy legalább ennyire bassza az ateista csőrödet a pártok finanszírozása is. Ez ellen miért nem tiltakozol? Ja, hogy akkor a szadeszod sem kapna...?

    A sok tetves, hazug párt mire föl kap állami támogatást az én adómból?

  • Lajos2008.02.13 13:19:16

    Daygum: Őszintén remélem, hogy legalább ennyire bassza az ateista csőrödet a pártok finanszírozása is. Ez ellen miért nem tiltakozol? Ja, hogy akkor a szadeszod sem kapna...?

    A sok tetves, hazug párt mire föl kap állami támogatást az én adómból?

  • Hoffy2008.02.13 13:22:34

    robi, bobby, satya, linda, tajgli stb.

    A kat egyház tényleg a legrégebbi egyház, de nem Jézus mint szegletkő az alapítója, hanem az özönvíz után létrejövő Babilon kultusz keresztény köntösbe. Ugyan olyan bálványimádó, hazug és mocskos, mint az.

    Nincs egy pápátok se a menybe, mind a pokolba landolt és ez a ti sorsotok is, ha meg nem tértek. Hogy tényleg meg szűnik a kat egyház azt a Biblia mondja a Jelenések könyvébe, de a katolikus egyház malakiás próféciája is ezt mondja. Ti már csak állami támogatásból tudtok élni, mert kihaló faj vagytok.

  • Daygum2008.02.13 13:23:27

    Lajos



    Őket én választottam, és 4 év múlva, ha nem tetszik nem szavazok rájuk. Ez a demokrácia.



    Az egyházat nem választottam, támogatni sem akarom. Támogasd (értsd: tartsd el) el pl te! Én meg abból a pénzből utazgatok. Hm?!



    Ha ez így lesz, tőlem abban hiszel, amiben akarsz! Csak ne én fizessem a te hitedet!

  • Pisti2008.02.13 13:25:38

    Lajos!



    Bar a megfogalmazasod kisse eros, de a lenyeg a helyen van. A partfinanszirozas is az en penzembol megy, es tobbsegunk lassan meg annyira sem hisz bennuk, mint Istenben.....

  • Lajos2008.02.13 13:26:29

    Én meg ne fizessem a te pártodat! Se a tiédet, se a másét!

  • Hoffy2008.02.13 13:27:05

    Azhát!



    Te nagyon sötét ember! Már volt reformáció és nem csak a Zsidók tagadják egyházad korrektségét.

    Nem vagyok Zsidó hanem protestáns. De szerintem azt se tudod miről beszélek. Luther, vagy Kálvin mond neked valamit? Nekem sokat de a pápátok meg pedofil papjaid semmit.

  • Hoffy2008.02.13 13:30:06

    Kedves Lajos és mindenki aki azt vallja, hogy az egyházak tartsák el magukat. Egyetértek. Ne én támogassam azt a sok vallásos embert.

  • Daygum2008.02.13 13:30:39

    Édes drága Lajosom!



    Te nem az én vagy a saját pártodat fizeted! Befizetsz egy összeget a közösbe, és abból súlyozás alapján szétosztják a pártok között.

    Nagy párt nagy szavzóbázissal (értsd sok befizetett adóval) sok pénzt kap. kis párt kis szavazóbázissal keveset kap. És ez 4 évente változhat. Rajtad és rajtam múlik.



    Az egyház eltartása fix. Soha nem kérdeztek meg róla, akarok e ingyenélőket a nyakamba. Elárulom: NEM



  • Büdösgyökér2008.02.13 13:31:07

    Hátbazdmeg!

    Egy szaros, hétköznapi villám telibever egy műtárgyat.

    Nektek ez elég indok arra, hogy egymás ellen forduljatok?!

    Szégyellhetnétek magatokat!

    Góranga!

  • CULY2008.02.13 13:33:30

    sztem ez nem jel ez csak egy villám ami épp a legmagasabb dologba csapott bele ennyi

  • Lajos2008.02.13 13:41:43

    Daygum: Duma a köbön, amit csinálsz! Nem válaszoltál arra, hogy mire föl kapnak pénzt az én adómból is a pártok? Tartsák el őkat a párttagok!

  • Mr teacher2008.02.13 13:50:31

    Az gondolom hogy ez egy kamu kép.Photoshoppal fantasztikusan valósághű képeket lehet összehozni. Szerintem csak már nem tudtak az index szerkesztöi milyen cikket leadni. Eddig gyanitom senki nem tudta a szobor történetét és senkit nem érdekelt.



    Eddig a pillanatig.



    BAr most sem biztos hogy érdekel valakit is rajtam kivül de legalább elolvastuk.

    Szal vitatkozhattok minek a jele a villám, de szerintem csak annak a jele hogy a szerkesztö unatkozott:D:D LOL

  • maastricht2008.02.13 13:50:41

    Kisse tul lett spirazva a tema, es ertelmesre nem juttok az biztos, emberek millioi vitatkoznak ezeken evszazadok ota.

  • pisti2008.02.13 13:53:23

    MR teacher:

    Hat azert szerintem van eleg dolga a szerkesztonek, es van boven info es hir amit betehetnek.

    De teny, hogy igy nagyobb erdeklodes ovezi a szobrot az elmult par oraban.:):)



    Ha mar villam. A szimbolum vilagban mit is jelent pontosan, vagy mit kapcsolunk hozza?

  • Daygum2008.02.13 13:54:51

    Lajosom!



    Ha egy festő kifesti a szobádat, fizetsz neki, mert szolgáltatást nyújtott neked, és ha egy ügyvédet megkérsz, képviselje az érdekeidet, mert mondjuk nem fizetsz adót amit aztán elvársz, hogy az állam adjon az egyházadnak, és ő eljár az érdekeidben, akkor fizetned kell az ügyvédnek.



    Szolgáltat, ellentételez. Ilyen egy működő piacgazdaság.



    A pártok illetve az a párt akire szavaztál, az a te "ügyvéded", csak éppen a politikai véleményedet képviselik, tehát szolgáltatást nyújt neked. És mint a piac minden szereplőjének, azoknak, akik szolgáltatást nyújtanak (jelen esetben az érdekeidet képviselik) ellentételezést kell adni.



    A mai rendszerben ez az ellentételezés a pénz, amit adó formájában fizetsz be abba a bizonyos nagy kasszába.



    Ezért kapnak ők pénzt.



    Épp ezért nem értem, hogy miért fizessek én oylan szolgáltatásért, amit nem kértem. Egyházra gondolok. Szerintem te lennél a legjobban felháborodva, ha olyanért kellene fizetned, amit nem kértél.

  • Trabantbadogos2008.02.13 13:57:32

    Letöltöttem. Jobb gomb tuladonságok. Létrehozó szoftver Adobe Photoshop. Ennyi

  • Dolce Vita2008.02.13 14:03:03

    Ha mar kezdjuk unni, ugorhatnank masik fikazasra. Mit szoltok egy win-linux-hoz? :)

    Minden vallas ugy jo, ahogy van, hisz a hivek ugy szeretik. Azt kene felfogni, hogy egyikonk velemenye sem er tobbet e teren, akar egy masik vallasbol jon, akar ateista az illeto. Kulonosen vonatkozik ez a sajat vallasukat masokenal nagyobbra tartoakra.

    Akep egy gyonyoru jelenseget abrazol, ahol a negativ polus a legkozelebbi pozitivat valasztja kisuleskor.

    udv

  • sezlonyrugo2008.02.13 14:06:08

    "Nincs Isten" - Nietzsche



    "Nincs Nietzsche" - Isten

  • Daygum2008.02.13 14:10:22

    Dolce Vita...



    Ez nagyon szép volt, de én egy vallást sem szeretnék eltartani, Legyen úgy jó, hogy önfenntartó!

  • Erdö P.2008.02.13 14:22:43

    Mi itt a baj?

  • pisti2008.02.13 14:27:24

    Daygum: Kerlek ne mond el tobbszor, hogy nem akarod eltartani az Egyhazat, nyilvan nem vagy egyedul a velemenyeddel.

  • Dolce Vita2008.02.13 14:33:30

    Daygum,



    Igazad van.

    Csak sajnos az adombol olyanokat is eltartok, akiket igazan nem szeretnek (ertekelnem, ha senki nem nevesitene ezek kozul egyet se), ugyhogy efelett is inkabb szemet hunyok.

    Sot egyik sem zavarna, ha a maradek reszebol kicsit haladnank elore.

  • Lajos2008.02.13 14:49:52

    Daygum: Engem semmilyen párt nem képvisel! Az ügyvédes hasonlatod meg azért is sántít, mert ha ügyvédet fogadok, azt én fogadom fel, kizárólag én fizetem, amiért ő engem képvisel, nem pedig mást. De a hazug, kizárólag a saját érdekeit képviselő pártok ne kapjanak az én adómból! Tök mindegy, hogy zsideszről, maszopról, vagy másról van szó!



    Ha azt mondod, hogy az egyházakat a hívők tartsák el, akkor én meg azt, hogy a pártokat is KIZÁRÓLAG a párttagok!!!

  • jtrencsenyi2008.02.13 14:57:34

    Daygum és Lajos: valóban igazatok van. Az állami pénzekből sem a pártérdekeket, sem az egyházat nem kellene finanszírozni. Mindkettő tartsa el magát, vagy dögöljön éhen, ha a tagok nem tudják eltartani. Csak az a gond, hogy évszázadok óta a politikusok és a papok is ugyanakkora ingyenélő senkiháziak. Egyik kutya másik eb. Csak hát az ilyen egyház- és párthuszárok, mint Ti, nem látnak az orruknál tovább. Fújjátok csak a magatokét!

  • Kinyilt szemu2008.02.13 15:03:25

    egyreszt balvanyimadas, masreszt meg egy ilyen kepmutato, befolyasolo, nem is rejtetten iranyito hatalmi eszkozt mint az egyhaz, nehez lenne kitalalni...

  • wood2008.02.13 15:19:50

    Trabantbadogos



    ez még nem azt jelenti, hogy retus...

    mennyi? :)

  • gr2008.02.13 15:26:31

    sztem jol nez ki

  • akilenc2008.02.13 15:27:24

    A legviccesebb a kialakult vitan kivul, hogy a villam nem csap sehova.

    A villam egy kisules.

    Az egbol a fold fele es a foldbol az eg fele.

    Tehat feluton talalkoznak.

    Csak most epp koztuk volt egy hegy egy szoborral.



    A vitahoz meg annyit: az emberisegen (mint ahogy ez a blog is mintazza) csak a tisztito tuz segithet. De azt sem felsobb ero fogja elinditani, hanem emberek. Hogy milyen felsobb inditatasbol arrol mar mindenki hisz amit akar.

  • nihil2008.02.13 15:39:38

    előbb utóbb minden és mindenki eltűnik...aztán újrakezdődik...aztán megint eltűnik...ilyen ez a fránya univerzum.

  • Tóthúr2008.02.13 15:45:35

    A villám bármibe belecsap.Nem kíméli krisztust sem.

    De azért a vallásokról csak annyit,hogy óriási manipuláló erők,viszont erkölcsileg a tanítások követendőek lehetnének.Isten létezésében a leghatározottabban nem hiszek.

    Amúgy meg azokat,akik hisznek isten létezésében,nem kellene a sárga földig alázni...

  • HaliGali2008.02.13 15:46:58

    ez annyira képletes egy keresztmetszet, h kénytelen vok megismételni:





    falatka2003 - 2008.02.13. 10:37:05



    "Nincs nagyobb őrültség, mint zsidó-keresztény örökségről beszélni."



    Most akkor ezt nem értem. Jézus Dávid házi zsidó nemesi sarj volt, akitől a "megváltást" (a római rabigából...) várták. Ehelyett ő ugye tizenévesen eltűnt a sivatagban és kb. húsz év múlva került elő. Csak épp harcos király helyett egy szeretetet prédikáló tógás hippi lett, ezért a saját népe (gyk. a zsidók), kinyírták, mert ugye "nem ezt a lovat akarták", rájöttek, h nem ő lesz, aki felszabadítja őket. Aztán Pál apostol frankón túlmisztifikálta a dolgot egy görbe este után, majd 313-ban I. Constantinus ugye döntéshelyzetbe került, Mithras kultusz vagy Jézus kultusz legyen-e. Ma körülnézel, és látohatod a döntést, hogy a birkák nem bikát áldoznak és a vérét isszák(Mithras), hanem az artista hippisrác előtt térdepelnek(Kvízkérdés: Vajh ki ő?). Aztán mivel sok volt akkoriban is a kételkedő, ezért a királygyilkosság után 325 (!) évvel az okosok megmondták a frankót, h ő nem is király volt, hanem isten fia. A többezer éves ünnepeket átcímkézték sebtében, lett hirtelen pészáh-ból húsvét, stb.



    Nem folytatom, csak kérdezem: most akkor mi van a zsidó-keresztyén örökséggel? (r és k betű tetszés szerint felcserélhető)



    Üdv!



  • trabantbadogos2008.02.13 15:51:12

    Wood

    Akkor mi szükség volt berakni a Photoshopba? Miért nem natúr tette fel?

    Akkor legalább megtudtuk volna a fényképezőgép nevét beállításait.



    Kérdés!

    Fogott már valaki kezet istennel?

    Nem?

    Akkor miről beszélünk

  • Musi2008.02.13 15:54:27

    Ilyet én is tudok Photoshoppal xD

  • Daygum2008.02.13 15:54:43

    "Amúgy meg azokat,akik hisznek isten létezésében,nem kellene a sárga földig alázni..."



    Szerintem meg de!

  • Tomi2008.02.13 15:59:53

    Adobe Photoshop CS2-vel készült a kép, méghozzá Windows-ban.

  • dorrkka2008.02.13 16:00:24

    "Térjetek meg, mert elközelített a mennyeknek országa." Máté 3,2

  • .:sz-b:.2008.02.13 16:04:33

    tarbantbadogos: az a szenzacios magyarazat, hogy at lett meretezve 800-asrol, hogy beferjen a blogba.

  • pumpa2008.02.13 16:07:28

    ilyet en meg fotosoppal se tudok ...

  • S2008.02.13 16:38:09

    Szerintem mindenki higgyen abban amiben akar. Mindenki azt kapja halála után amit szeretne. A Krisztusban hívő, Jézus szeretetét, a lélekvándorlásban hívő egy új testet, a Budhista a Nirvánát, az ateista meg megkapja azt, amiben Ő hisz. Semmit?

  • G. Lóci2008.02.13 16:47:36

    Isten gyermeke



    "Jézus meghalt értünk a kereszten."



    És? Ki kérte? Ha megtette önként, megtette, de akkor meg ne hánytorgassa föl.

    Majd akkor pattogjon, ha én kérem, hogy haljon meg értem.



    Amúgy meg értem ugyan nem halt meg.

  • G. Lóci2008.02.13 16:54:17

    qweasd



    "annyi intelligencia szorulhatott volna midnenkibe, hogy normális hangnemben ír Istenről és Jézusról, ha már ez elvileg egy kultúrblog..."



    IGEEEN!

    Valamint Hóferkéről, Piroksáról és a farkasról meg Hamupipőkéről is! Mivel mindegyik pont ugyanolyan igaz történet főszereplője.

    Igaz, az általam felsoroltak nevében nem irtottak ki egész népeket. De ilyen apróságra nem adunk, nem igaz?

  • Sáfrány2008.02.13 16:56:49

    A katolikus egyház konkrétan a vérkultuszra alapuló kereszténységnek a kannibál vonala (vö. testem, ez az én vérem). Tök mindegy hogy szimbolikus vagy nem, embereket enni és a vérüket inni nem civilizált viselkedés, simán párhuzamosítható a mezoamerikai gyerekgyilkos vallásokkal. A zsidó vallás még gázabb, azok nem ok nélkül sunnyognak. A vallásosok elsősorban önmagukban nem hisznek, sérült mind, egytől egyig.

  • B.Voetbal2008.02.13 16:59:03

    A cikk írója pontatlan volt, a világ legnagyobb Jézus-szobra Bolíviában van, Cochabamba város közvetlen közelében..

    Tessék leelenőrizni akár a helyszínen, akár itt:

    en.wikipedia.org/wiki/Cochabamba

  • Kerek Perec2008.02.13 17:09:44

    Linda:



    "Isten lehetôvé tette a technikai fejlôdést. Egyébkén is nélküle nem csveghetnénk itt . . ."



    Hmm, akkor én is egy isten vagyok...

    Technikát fejlesztek, ezt a lehetőséget másoknak is biztosítom, és látom hogy ez így jó, hétvégén meg is pihenek majd :-)

  • Kerek Perec2008.02.13 17:11:12

    A hivő és a nem hívő között pedig az a különbség hogy a hívő azt hiszi igaza van, a nem hívő pedig tudja :-D

  • K. István2008.02.13 17:12:11

    Igen, ez igaz!!!



    Perched atop the San Pedro hill, the 33m (109ft) tall statue of the Cristo de la Concordia is the tallest of its kind in the world (although it is commonly believed that the Christ the Redeemer in Rio de Janeiro is the tallest). Visitors can climb inside up to the arms for a panoramic view of the city.

  • tanti2008.02.13 17:18:33

    Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy a rettenetesen rossz napomat, kedvemet sikerült jóra fordítani! Ennyi vicces, meg őrült dolgot összehozni... :)

    KÖSZÖNÖM!!!

  • atleta.hu2008.02.13 17:27:53

    Ez tenyleg egy jel. Annak a jele, hogy a villamharito mukodokepes elgondolas. Bar ezt eddig is tudtuk. :)

  • mikrovp2008.02.13 17:46:12

    Gyurcsányország.

  • Rakenro2008.02.13 17:51:08

    Tapsoljunk!!!

  • G. Lóci2008.02.13 17:55:33

    mikrovp 2008.02.13 17:46:12



    "Gyurcsányország."



    Dehogy, Brazília.

  • mikrovp2008.02.13 18:04:05

    Még jobb.

  • FikuszKukisz2008.02.13 18:53:01

    Lord_Cica



    Érthető, hogy odafenntről megvillámozták azt a szobrot. Jézus ugyanis néger nő volt, és nem egy fehér férfi!



    He??

  • Bélapu2008.02.13 19:00:37

    Ha a zsidó egyház és Izrael eltünéséről beszélne valaki, akkor az rasszista fasiszta geci lenne, de az, hogy a keresztény egyhát és a katolikus világ eltünést váró is kijelentő hozzászólás szalonképes???????? Hááááááát......

  • Franky Conrans2008.02.13 19:12:43

    Itt van egy cikk egy jó fotóról, erre miről szólnak a hozzászólások? Zsidózás, Gyurcsány, pusztuljon a katolikus egyház, hulljanak a hitetlenek. Kettő-nulla-nulla-nyolc, Magyarország. Hát riszpekt.

  • amélie2008.02.13 19:15:23

    franky, max. egyetértek

  • trabantbadogos2008.02.13 19:31:59

    .:sz-b:.

    Honnan tudod hogy, 800-ról lett átméretezve? Te készítetted a fotót?

  • trabantbadogos2008.02.13 19:34:46

    Egyébként meg teljesen mindegy hogy, ki és miért tette a Photoshopba a lényeg, ami egyszer átment eme szoftveren annak a valódiságát ÉN megkérdőjelezem.

  • ááá2008.02.13 20:01:17

    mi az hogy photoshop, meg webakamera, meg folyamatos exponálás?!! ha nem értünk valamihez legalább ne okoskodjunk. Itt talán egy embert láttam, aki leírta a helyes megoldást. Ami nem más, hogy jön a vihar, akkor a jó fotós ember kinéz egy helyet ahova valszeg csapni fog villám(egy villámhárító az ilyen) aztán állványra rakja a gépét, kiválasztja a jó hosszú záridőt és lenyomja a gombot. Az állvány miatt nem mozdul be és azért lesz ilyen a minősége mert a mai digitális gépek sajnos zajosodnak hosszú záridőnél.

  • balázs2008.02.13 20:04:07

    Kedves Mindenki:

    A bálványok olyan szobrok, amiket aranyból stb készítettek a ZSIDÓK AZ ÓSZÖVETSÉGBEN és azt imádták. arról nincs szó, hogy Jézus szobrokat ne lehetne építeni.Ez akkor lenne bálványimádás, ha mindenki ott hajlongana előtte...

    Az, hogy meddig marad fenn az Egyház az valószínűleg nem a ti hozzászólásaitokon fog eldőlni.

    De valószínű hogy a világ legnépszerűbb vallása még sokat ki fog bírni az is biztos.

    Gondolj bele, csak ha szép lassan elkezdenétek lebontani, mennyi időbe telne.

    Valamiben minden embernek hinnie kell, és az sokszor sajnos önnmaga.Azt nem értem, mi bajotok az Egyházzal.

    Pedofil pap? Hát igen ez elég kellemetlen az egyháznak DE hány pedo pap van és hány pedo nem pap?

    vagy az emberek pénzéből él?Hát az adófizetőkéből nem, azzal nincs bajotok aki meg adakozik az meg had döntse már el hogy mit csináljon a rohatt pénzével.Esküszöm néhány hozzászóló olyan seggfejségeket mond, hogy még a kistestvérem is röhög rajta...

  • FikuszKukisz2008.02.13 20:11:31

    Kedves balázs kisöccse! Ha a nagybetűs ZSIDÓK az ÓSZÖVETSÉGBEN szobrokat készítettek azoknak az isteneiknek, akiket akkor tiszteltek, és azt imádták, akkor a Jézus-szobor gyakorlatilag egy ennek egy hasonló változata, csak nem látványosan leborulunk előtte, hanem szépen magunkban mormogunk, mert hát mégiscsak civilizácó, vagy mi a szösz. Az meg, hogy nem arany, hanem zsírkő, nem hiszem, hogy számítana...

  • Pilatus2008.02.13 20:31:01

    Csak egy pici adalék ahhoz, hogy valaki nem akarja "eltartani" az Egyházat, a saját adójából.



    De arra nem gondol a szentem, hogy az a sok turista, aki meglátogatja az Egyház műemlék épületeit, részt vesz bizonyos szertartásain, gyűjtésein - bizony, itt, Magyarországon költi el azt a pár napos-pénzét. Ez, elvileg, mindenkinek jó. Kivétel nélkül.

    Tényleg nem értem, mi a bajotok az Egyházzal? Bántott titeket??

  • Max Hansen2008.02.13 20:38:24

    Ááá.. Bamba majmok! Ez nyilvánvalóan Odin műve volt. Rühelli ám az öreg a keresztényeket!

  • Lilla2008.02.13 20:39:24

    Szerintem ez az egész úgy került ide, hogy valaki lefotózta a szobrot amint villám csap bele (ami igenis nehéz művelet), és nem azért mert ez egy >égi jel

  • airbela2008.02.13 20:42:21

    Tényleg nem értek sok mindenkit!

    Hát nézzetek már rá emberek, photoshop, méghozzá nem is valami nagy durranás, kb 3 perces munka, de lehet annyi se!

  • geri782008.02.13 20:46:27

    Én bejelentkeznék bálás ügyben.

    Írj.Biztosan megegyezünk. :)

  • balázs2008.02.13 20:49:24

    Kedves Pilatus!

    Ha Te el akarsz menni megnézni valamit ami az Egyházé, nem mindenhol kell fizetni..Pl Szt Péter bazilika...

    Ahol kell, ott eldöntheted hogy megnézed vagy nem

    az Coca-cola is pénzt kér a kóláért,mert azt te megiszod ő kap pénzt, mindenkinek jó.

  • balázs2008.02.13 20:56:43

    FikuszKukisz!

    A zsidók nem hisznek Jézus istenségében, hanem csak egy prófétának tartják, szóval ők nem imádhatják, mint bálványt!

    A Keresztények, Jézust is Istennek tekintik, innentől kezdve imádják, azaz Őt magát...Nos, ha készítenek róla szobrot, akkor nem a tárgyat, hanem a mögötte lévő Istent imádják...Szóval hülyeség amit mondasz:D

    Imádják Jézust, de nem a szobrot.Jézust imádni meg benne van a Katolikus hitben ennyi.



    PILATUS te azt akartad mondani amit leirtam?

    Mert ha igen akkor egyetértek Veled!

  • FikuszKukisz2008.02.13 21:06:47

    Jó, de nincs akkora különbség egy bálvány, és egy "elképzelt" isten között. Arra akarok rámutatni, hogy nem lehet a bálványimádást élesen elkülöníteni a többiféle istenimádástól, csak úgy, mint a monoteizmust a politeizmustól. A szobor jelképezi az istent, vagy ő maga az, szinte mindegy. A bálványimádáds meg benne van a bálványimádók hitében, ennyi. :)

  • vadember2008.02.13 21:37:05

    ááá még mindig tart a szarrágás... ezt már szeretem :)

    Szóval ma van egy 2000 éves "modern" civilizáció, egy pár tízezer éves főemlőstől egy 4.6 milliárd éves bolygón. Ezalatt istenek, hitek jöttek-mentek és amig ember él a földön ez valószínű így is marad. Furcsamód sosem az istenekkel volt a gond hanem az emberekkel (az istenekben való hit gyakorlati megnyilvánulásával).

    Olyan ez mint mikor a fociklubbok szurkolótáborai utálják egymást.

    Szerintem mindenki magába keresse istent amelyben hinni akar vagy nem akar azt hagyja békén a másikat a hitével. A hit magánügy akár a szex, egyiket sem nyilvánosan művelni. Csak hát ahogy bordélyok, úgy egyházak is vannak...

    Villám meg amióta légkör :)))

  • Rakenro2008.02.13 22:26:39

    Tapsoljunk!!!

  • Gábor22008.02.13 22:29:18

    az ilyen Lophas-októl mentsen meg az Isten! Több kárt okoznak mint a Katrina hurrikán

  • kukatr2008.02.13 23:04:46

    Ez egy jel volt, hogy Xenu újra eljön, és elpusztít minden élőt és élettelent a földön. Csak a szcientológiai egyház tudja megállítani eme förtelmet és képes az életed új irányba terelni. Lépjetek be hát ti is, mentsük meg a világot, szabaduljunk meg a thetán fogságából!

    Számlaszámunk a köv...

  • fizika2008.02.13 23:26:32

    Ez egy jel volt, hogy zuhogo esoben, ne allj a domb tetejere, mert beled csap a villam.

  • huh2008.02.14 02:04:17

    Sokáig tarott mig a végére értem az eddigi kommenteknek. Nem semmi, hogy mennyi vak, elvetemült ostoba ember ül az internet szemétdombján. Gyanútlan fotónak indult a megtekintése és lehidaltam az itt leírt baromságtól.

    Lényegtelen ki mit hisz vagy sem a lényeg ne essen túlzásokba.

    Az adó elosztásról meg csak annyit, hogy senki nem nézi, hogy az ország a béka segge alatt van, és egyik általunk szponzorált csapat se tett ellene semmit?(de még mi se)

    remélem ezzel itt vége is az oltogatásnak

  • VR62008.02.14 13:49:53

    Ha meg az Eiffel-toronyba csap bele a villám, akkor jel, hogy Franciaországot újra leigázza valaki?



    Sima fizika, semmi más.

  • yorgash2008.02.14 22:16:17

    Hagyjátok már abba egymás fikázását :/

    Aki akarja az vegye Isteni jelnek; aki akarja higgyen Istenben, és gondolja úgy, de ne hangoztassa, hogy ettől sokkal jobban él; aki csak egy átlagos villlámhárítóról jó időben jó helyen lekapott, esetleg érdekesnek nevezhető fényképnek látja, az szépen írja le, hogy ez nem semmi; akit idegesít az istenhívők hozzáállása az is állja meg szó nélkül, hagyja meg nekik azt, hogy higyjenek, ha nekik ez örömöt ad.

    Nem azért írom ezt, mert szeretetmániás vagyok, hanem mert egyszerűen idegesítenek az olyan viták, amiben ennyi ember jártatja a száját a saját igazát bizonygatva, miközben úgy sincs egy ilyen helyen semmi esélye annak, hogy közös egyetértést érjenek el, akár csak annak legkisebb formájában is.

    És egyszerűen fárasztó végigkövetni azt, hogy ismétlődően ugyanazokat írkálja mindenki, és mindenki mindent jobban tud, mint az előtte szóló.

  • timtim2008.02.14 23:45:03

    hajaj, de örülök h idetaláltam, unalmamban nézelődve...majdnem végigolvastam és tényleg jókat derültem...de hogy ne feleslegesen írjak: szerintem jesus magyar volt:) --> csakmer ez még nemjött elő...

  • tomhal2008.02.15 01:44:26

    Csak azért írok, hogy 3 nap is tart e bölcs vita,aztán még nagyon kevés értelmes gyűlt össze.Persze még várnék rá. timtim: a mellett,hogy magyar volt és ledobta a sárga csillagot, felvette a fogaskerekes (lehet nyilaskeresztes) karszallagot,csak amikor felment a várba meglengetni szép árpádsávos zászlóját nem tetszett neki, hogy nem áll senki mellé a "cigánybűnözés" elleni harcában és nem is "csoda", hogy még odaföntről is kapott egy utolsó figyelmeztetést.Mert a végén nem érezheti a magasban magát szép egyenruhájában, ha rosszalkodni akar.

  • 2008.02.15 15:08:09

    tomhal 2008.02.15 01:44:26



    ez kevés...

    lássuk be, elkúrta :) nem kicsit nagyon!

    koránál fogva tagja volt a kommunista pártnak, a nyilaskeresztes pártnak, haynaunak, meg török-tatár dúlta meg vazul meg palesztin öngyilkos kommandó (Brian élete). Remélem nem hagytam ki senkit. :)

    2008-ben nem kéne esetleg molekuláris biológiáról, nanotechnológiáról, adatátviteli technológiákról, megújuló energiaforrásokról meg sok másról vitázni, mint arról, hogy ki ölt meg kit! A történelem lassan elmegy mellettünk, és mi még mindig Kádárnál tartunk miközben plazma tévé a sláger hitelre.

    Egyébként jó a cikk :)

    ...és ilyen jót már rég röhögtem

  • .lupi2008.02.15 16:48:40

    ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ !!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁ !!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!



    (Ez csak úgy jött most, a kommentek nagy többsége ébresztette bennem.)

  • alicia2008.02.15 17:11:49

    én is végigolvastam irtó vicces az elején aztán eldurvul az egész..néztetek már ma tükörbe?

    ..vallás és politika amiben nem lát senki sem mértéket, a 2 szükséges rossz...pedig mennyi értelmes téma van még a világon..

  • mukki2008.02.16 17:33:28

    Adobe Photoshop CS2 Windows 2008:02:13 08:04:57

    ...

Utazni indul a család?

A nyaralás könnyen rémálommá változhat, ha nincs utasbiztosítása. Kösse meg online!

Lejár a Szép-kártyája?

Foglaljon szállást időben! Ajánlatok országszerte, már 5 675 Ft / fő / éjtől.