Német kitüntetés a Mohamed-karikatúráért

2010.09.08. 20:43 - MTI

A német kancellár adta át Potsdam város médiadíját szerdán este Kurt Westergaardnak, aki öt évvel ezelőtt Mohamed prófétát gyújtózsinóros turbánnal a fején ábrázoló karikatúrájával keltett felháborodást az iszlám országokban. A média szabadságát védő rendíthetetlen magatartásáért részesült az M100 díjban. A potsdami Sanssouci kastélyban rendezett ünnepségen Angela Merkel köszöntőjében kiemelte a sajtószabadság jelentőségét. "Európa olyan hely, ahol karikaturisták ilyen rajzot is készíthetnek" - szögezte le. Kitért egy amerikai vallási csoport által tervezett akcióra is, amikor nyilvánosan el akarták égetni a muzulmánok szent könyvének, a Koránnak egy példányát. Tiszteletlennek minősítette az elképzelést. A 75 éves dán karikaturista, aki öt éve muzulmán szélsőségesek állandó fenyegetése alatt él, szigorú biztonsági intézkedések közepette vett részt a díjátadáson.

Kommentek

  • 2010.09.08 21:10:45shúméker

    ühhüm.jó lesz nekünk...

  • 2010.09.08 21:28:06táncosokkal farkaló

    hazazavarni az összes arab hulladékot! Ébredj Európa!

  • 2010.09.08 21:28:27Brain$torming

    Ha a holokamuval szorakozott volna, akkor is kituntetnek?

    Ja, azzal szorakozni nem tartozik a sajtoszabadsagba? De Mohameddel igen?

  • 2010.09.08 21:34:47shúméker

    kicsit hülyék vagytok??

  • 2010.09.08 21:43:20csirkeGL

    @Brain$torming:

    Ott a pont. A sajtószabadság éber őreinek hirtelen elszáll a humorérzéke ha a Holokausztról van szó...

    Szerintem van különbség sajtószabadság és az ízléstelenség között.

  • 2010.09.08 22:01:40hümmögő cserebogár

    A Holocaustra hivatkozva nem gyilkoltak.

    Aki mégis megtette, azt Ben Gurion elhajtotta a picsába.

    Vicces, röhejes és szánalmas ez az egyre jobban frusztrálódó európai "szolidaritás" az iszlám despotizmusával.

  • 2010.09.08 22:07:00csirkeGL

    @hümmögő cserebogár:

    Ezt remélem te sem gondoltad komolyan a holokausztos megjegyzésedet...

    Szerintem meg az vicces, röhejes és szánalmas, hogy a zsidók zsigeri arabgyűlöletét átvesszük és papagájként ismételjük a hülyeségeiket, miközben nekünk alapvetően semmi bajunk se az iszlámmal, se az arabokkal.

  • 2010.09.08 22:08:27hümmögő cserebogár

    igen csirke, a te maszturbáló idiotizmusodra is céloztam

  • 2010.09.08 22:09:53hümmögő cserebogár

    "zsidók zsigeri arabgyűlölete" :DDDDDDD

    erre a hazugságodra biztos nagyot élveztél, hülyegyerek :DDD

  • 2010.09.08 22:21:17hessrudi

    Harry herceg óta mindenki tudja hogy két dolog nem lehetsz egy maszkabálon: náci és Oszama.... ugyan kiknek bántja a szemét ez..... netán a jud
    mert bármilyen más népirtónak, Sztálinnak, Pol Pot-nak, stb öltözhetsz nyugodtan....

  • 2010.09.08 22:23:24Mikrobi

    cserebogár: szentföldi utunkon a gyűlölettől elvakult zsidó idegenvezetőnk állandóan a holokausztot emlegette. Ezzel tartják életben a gyűlöletet a németek és minden "ellenségük"-kel szemben. Sokat segít a lelkiismeret elfojtásában gyilkosság elkövetésekor!

    Merkel meg egy idióta. Gratulálok neki!

  • 2010.09.08 22:30:56pg2

    @hümmögő cserebogár, @csirkeGL: Mielőtt nagyon elbasznátok az itteni hangulatot, kis kitekintés nem ártana. Csak hogy vicces is legyen, ajánlanám Kerekes Péter filmjét, The cooking history (magyarul Gulyáságyú címen), ami a holokauszt nevében elkövetett tömeges gyilkolást (aka bosszú) illeti. A zsigeri gyűlöletre meg a Zenekar érkezését. Lehet, nektek nehezen érthető lesz, de próbáljátok elképzelni, hogy minden "történelminek" van emberi, mondhatni alulnézete is...

  • 2010.09.08 22:35:26shúméker

    hölgyeim és uraim:
    akinek meg vagyon adatva nézze meg(lehet nézte élöben,mint én most) a ma esti híreket a német közszolgálati elsö csatornán.
    sok minden hülye kommentálás onnan kezdve érdemtelen(pro és kontra)
    üdv és tépjék a szájukat,akiknek ez a jó.

  • 2010.09.08 22:35:27pg2

    @Mikrobi: Peched volt, vannak ilyenek is. Amúgy téves és elhamarkodott az általánosítás. A Korán arabok által is elmismert legnagyobb szakértője pl. óhitű (magyar) zsidó. Ebből mit tudnál általánosítani? Hogy vannak kivételek? A másikból miért nem sikerül?

  • 2010.09.08 22:39:50Mikrobi

    pg2: Köves Slomó pl. kifejezetten szimpatikus nekem. Akkor ebből általánosítsak?

  • 2010.09.08 22:47:50shúméker

    írnám,ha engednék:a zdf-en volt a hírek és ott volt egy nagyon nagyon jó interjú a muszlimok német fögurujával a hír után,hogy merkel miért is állt ott ahol.

  • 2010.09.08 22:50:32e30st

    Veletek zsidógyűlölő jobbikos ürgékkel az az egyik legnagyobb bajom, hogy csak azért toleráljátok annyira az iszlámot, meg úgy az egész arab világot, mert ők is utálják a zsidókat.
    CsirkeGL mondta: "miközben nekünk alapvetően semmi bajunk se az iszlámmal, se az arabokkal." --- ekkora baromságot mondani arra vall, hogy te egy szélsőjobbos agymosott idióta vagy, aki még nemzeted egyik legjobb irodalmi alkotását, az Egri csillagokat sem olvastad ki. Ha olyan nagy magyar vagy te, meg a gárdista társaid, akkor ne a mein kampfot olvasgasd, hanem az Egri csillagokat, meg a Hunyadiról, a törökverőről szóló írásokat, és hasonlókat.
    Mikrobi te meg gondolkozzál reálisan azon, hogy egy minden államnak, még izraelnek is kötelessége a nagy nemzeti tragédiákról való megemlékezés. Ha téged zavar, hogy a zsidók emlékeznek arra, hogy többmillió társukat megfosztották alapvető jogaikról, és kivégeztéék őket, akkor ugyanez jusson eszedbe akkor is, amikor nagymagyarországos matricát teszel a kocsidra. a kettő között nincs semmi különbség. minden nemzetnek joga van arra, hogy közösen emlékezzen a nemzeti tragédiákra, hogy ezáltal erősödjön a nemzeti öntudat.
    Az arabok pedig töröljék ki a seggüket a koránnal. Továbbá szólnék hozzátok, zsidógyűlölő, keresztény magyarok. A koránban az van leírva, hogy egészen addig kell folytatni a szent háborút, a dzsihádot, amíg a világon minden ember hulla, vagy muszlim lesz. El kéne gondolkozni ezen, mert a kurucinfót, meg az itteni kommenteket olvasva látszik, hogy tövig benne van a fejetek az iszlám seggében. Európára nem a zsidók, hanem az arabok jelentik az igazi veszélyt. fel kéne ébredni.

  • 2010.09.08 23:03:25hicks

    e30st ! Végre egy értelmes hozzászólás!

  • 2010.09.08 23:11:00Rot

    ez ám a brainstorming...

  • 2010.09.08 23:14:53pg2

    @Mikrobi: Szerintem ebből se. Ne általánosíts. Vagy legföljebb annyit, hogy mindenhol vannak hülyék meg jófejek. Hol ebből, hol abból van több...

  • 2010.09.08 23:16:03pg2

    @shúméker: Ki nem engedi? Írjad, az leglább a tárgyhoz tartozik!

  • 2010.09.08 23:19:10pg2

    @e30st: Hát, az Egri csillagok lehet mára nem aktuális politikai kiskáté. Amúgy meg Európára, mint a világ bármely tájára, az igazi veszélyt az ellenségkreátorok jelentik...

  • 2010.09.08 23:42:37e30st

    @pg2: igazad van, az Egri csillagok valóban nem aktuális politikailag mostanában, de azt remekül belevési az általános iskolások fejébe, hogy az Iszlám egy rossz dolog, amitől tartózkodni kell. részben emiatt is van az, hogy magyarországon nincs olyan erős muszlim közösség, mint a németeknél, angoloknál, franciáknál. Mi magyarok átéltük a hódoltságot, és annyi elég is volt.
    ellenségkreálás: nekem nem volt célom gyűlöletre felbújtani az olvasókat, aki annak vette, attól ezúton is elnézést kérek.

  • 2010.09.08 23:47:42Gugyo

    Érdekesek ezek a vallások. Ugyanarról írnak ugyanazon személyekről és sokan el se olvassák de beszélnek róla. Mi meg egymást írtjuk egy jó ideje ezen tanok alapján a Földön. Oroszok töltögetik az atomreaktort. Irán nagyon bátor. Síták és szunniták egymást gyilkolják szintén.
    Közben a jégsapka meg egyre olvad, meg a vulkánok pöfögnek (amit szerintem nem a TESCO szatyorral csináltunk) meg megint jön valami vírus.
    Nem lehet gyerekek, hogy itt valami közeledik amit nem akarnak, hogy észrevegyünk és esetleg sokan vagyunk nekik, pláne ha netalántán tovább olvadna a jég mindenhol. (Georgia Monolyth)
    Valami miatt Leonardo (Keresztelő Szent János) , Platon és Ptolemaios is az ég felé mutatott, valami történik a Földdel amit ők tudnak, mi meg nem. "Minden jel ránk mutat"
    és olvassatok Kispál és Borz szöveget:
    pl. Zár az égbolt, Diszno táncolj, meg Tegyetek el befőttet - Marosvásárhelyi koncert.

    [link]

    [link]

  • 2010.09.08 23:52:20Gugyo

    [link]
    [link]

  • 2010.09.08 23:55:36Gugyo

    Nem tudom miért nem működik, akkor így írom:

    Youtube: "HU - Az Angol-Szász Misszió" keres
    Google: "mesterházi házkutatás szigliget index" keres

  • 2010.09.08 23:59:57l.x.

    "Ha a holokamuval szorakozott volna, akkor is kituntetnek?"

    Ha nem tudod, miben különbözik egy (akármelyik, hogy neked jó legyen, pl. Mózes) vallási alakról és embermilliók kiirtásáról poént gyártani, akkor van még mit behoznod, és nem csak számtanból.

  • 2010.09.09 01:42:19Serio

    Brain$torming, csirkeGL:

    Kicsoda nektek Mohamed? Honnét ez a hatalmas arabimádat?

    Nevetséges, hogy azokat próbáljátok kebletekre ölelni, akik gondolkodás nélkül belefojtanának egy kiskanál vízbe.
    Vagy tán a Jobbik programjának része a kereszténység helyett az iszlám államvallássá tétele is? Nem mondom, kétségtelenül vannak hasonlóságok az iráni sííta őrültek és köztetek, de eddig azt hittem hogy - legalábbis szóban - magyarok és keresztények vagytok.

  • 2010.09.09 02:45:33csirkeGL

    @e30st:

    A stílusodra inkább nem kommentálnék, az magáért beszél. Csak legalább a tartalomban lenne valami... persze aki ilyen stílusban ír, attól hiú remény akármi tartalmat várni.

    A hódoltságnak semmi köze nem volt az iszlámhoz te szerencsétlen! Legalább a történelmet ismernéd ha már síkhülye vagy...

    A hódoltság alatt nagyobb vallási szabadságban éltek az "elnyomott népek" mint a habsburg katolikus inkvizíció alatt... Tudod a fajtársaidat mikor űzték ki pl. Spanyolországból (igen, a szefárdokról beszélek)? Akkor amikor a "keresztény" hadak visszafoglalták a muszlimoktól. Addig tökéletes vallási szabadságban tevékenyhettek évszázadokig.

    Csak egy kicsit tudnád, hogy miről beszélsz... Az ismeretanyag halvány szikrája sem világít a fejedből, de anyázni azt tudsz. Gratulálok:)

    A legviccesebb az egészben a hirtelen nácizás/gárdázás. Ha nem tartanám szánalmas csürhének őket akkor még akár jól is mulatnék ezen.

    @Serio:

    Nincs itt semmiféle arab-imádat, csak ha valamit nem bírok, az a kettős mérce. Holokausztról nem lehet viccelődni, mohamedről igen? Hogy is van ez?

    Kíváncsi lennék meddig lenne munkahelyem ha pl. mózesről csinálnék karikatúrákat... persze azt nyilván tilos, mert hát szegény zsidóknak sérti az ízlését. Micsoda dolog ez?

    Tudod mi van ezzel szemben a Talmudba írva (ha már felcsaptál amatőr teológusnak)? Hát ajánlom, hogy olvasgasd kicsit, mielőtt a világ második legnagyobb vallását kikiáltod erőszakosnak...

    Szánalmas kis senkiháziak vagytok. Azt hiszitek tudtok akármit az iszlámról vagy a kereszténységről? Még a saját vallásotokat sem ismeritek...

    Azt gondoltam valami színvonalasabb vita kerekedik itt, de hát ilyen sok véresszájú antifa között ez hiú remény volt azt hiszem.

  • 2010.09.09 02:52:22csirkeGL

    @hümmögő cserebogár:

    Téged majdnem kihagytalak. Ezzel a mocskos száddal beszélsz anyukáddal is?

    Őszintén szánom az ilyen netes pornón nevelkedett ficsúrokat, akik jó ízes primitívségekkel próbálják leplezni hiányosságaikat.

    Lehet Veled a szüleid is így beszéltek gyerekkorodban, de nekem még volt gyerekszobám. Szóval kérlek fogd vissza magad, fiatalok is olvashatják a híreket. Elég ha a véleményed miatt néznek hülyének, szerintem nem hiányzik hogy a stílusod miatt is parasztnak tartsanak...

  • 2010.09.09 06:38:41ashkata ashkataji

    @csirkeGL te se vagy jobb mint a zsidó fajvedő cserebogár mivel te meg parasztozol tudhatnád, ha paraszt nem "sz@rik" a nemes nem eszik......magyarul ő hasznos része társadalomnak olyanok mint a méhek és nem patkányok, mint a zsidók és cigányok.

    A antifáknak üzenném: NEM Érdekell HOL mi zsidó vallásból áltkonvertált pápaizmus ami keresténységnek hívnak!!!! Egy dolog érdekell ami örök!

    "AZ ELLENSÉGEM ellensége az én Bartátom" :)

    ui: haza az összes sémivel :D

  • 2010.09.09 06:55:11alonzomosely

    Agyvihar és Tsai! Fárasztó már, hogy minden témában akad ember, aki nagy okosan előrángatja a Holocaustot. Egy vallásalapító-vezető kifigurázása meg emberek ipari szintű kisemmizése-kiirtása között (számot nem írok, mert persze meg sem történt!) között azért van némi különbség. Ha igazán agyasak lennétek, nem a Holocaustot emlegetnétek, hanem Jézus vagy Mózes kifigurázását, mert igazából ők passzolnának Mohamed mellé. De hát itt nincs antiszemitizmus csak igény rá...

  • 2010.09.09 06:56:44Sixy

    Csak én vagyok olyan idióta agymosott barom, hogy se az iszlámmal, se a zsidókkal nincs bajom? Csak én vagyok olyan idióta agymosott barom, hogy próbálok különbséget tenni a muszlim hívők és a muszlim terroristák, valamint a zsidó emberek és az arabokat válogatás nélküli legyilkolásra utasítást adó vezetők között?

    Szerintem a holokauszttal viccelni ugyanolyan ízléstelen baromság, mint Trianonnal viccelni, ha nem nagyobb. Ahogy fent írta valaki, mindkettő egy nemzeti tragédia, amivel az a gond, hogy a mai napig nem vagyunk képesek normálisan kommunikálni és feldolgozni. De ilyesmit nem is egyszerű. Mohamedet bombával a fején ábrázolni lehet ízléstelen, de - az összes létező toleranciámmal együtt - azért nem hinném, hogy egy kalap alá vehető a fentiekkel. Nagyjából annyira gáz, mint a nagymagyarországos gyászhuszárokat kifigurázni, amik nem Trianont, hanem ezt az ostoba félreértett álrevizionizmust és annak drága képviselőit röhögik ki. Nem az egész arab világnak volt baja amúgy a karikatúrákkal. Egy jó részük értette őket.

  • 2010.09.09 07:39:26ivrilider

    @Brain$torming, csirkeGL: Maus?

  • 2010.09.09 07:46:17ivrilider

    @csirkeGL: a szefárdoknak meg semmi közük a török invázióhoz. balfasz.

  • 2010.09.09 07:50:24ivrilider

    @Sixy: Mikor gyilkolták válogatás nélkül az arabokat? Ez éppen inkább egy (a) másik történelmi eseményre illik..

  • 2010.09.09 08:41:09roki

    Ezek a jelenleg az iszlám faszát szopó jobbikos kretének bezzeg az Európába beköltözött mohamedánok normaszegéseit, felháborító civilizációs pusztítását, a megemelkedett bűnözést ott, ahol blokkban élnek, már nem veszik észre, pedig a dettó uyanúgy élő cigányok ellen hangosan kikelnek.

    Borítékolható, hogy kb. addig tart az antiszemitizmusukból táplálkozó mohamedán-barátságuk, míg Magyarországon az életszínvonal javulásával megjelennek a migránsok, megjelenik maga az iszlám is.

    Megjelenik Csepelen, megjelenik Ózdon, megjelenik azokban a lepukkant környezetekben, ahonnét ez a magyarországi fasiszta(korábban rákosista, mert kicsi ország, egy söpredéke van) jobbikos ideológia táplálkozik.
    Borítékolható, hogy akkor (amikor már kicsit késő is lesz), pont ezek a ma mohamedánok faszát szopó hangok lesznek a legnagyobb ellenzőik.

  • 2010.09.09 08:54:36altec

    bravo! nem kell betojni a terroristáktól! féljenek ők!

  • 2010.09.09 08:58:18faqq

    Toleranciát.

  • 2010.09.09 09:03:54shúméker

    rokinak sok igazsága vagyon...

    érdekes,azt hittem reggelre meghülyülnek itt a hírekben,de egész normálisan tálalják,hogy merkel anyó miért is vett részt ezen a kitüntetésen.
    viszont a muszlimok fömuftija itt az teljesen kiborult :-D

  • 2010.09.09 09:20:46Frank Morgan

    affene
    hümmögő cserebogár orra átb@szta a monitorom kijelzőjét
    most vehetek újat :/

  • 2010.09.09 09:23:17bgp

    roki: ja, majd ha itt is sok lesz az arab akkor a Jobbik hirtelen rájuk fog izgulni, különbségtétel nélkül, mindegyikre.

  • 2010.09.09 09:25:17valódi dj érdekvédelem

    @roki: csepeli vagyok és kikérem magamnak! :)

  • 2010.09.09 09:38:00szürke_tag

    Szánalmasan vak aki nem veszi észre, hogy sok muzulmán nem békés szándékkal jön Európába. Nekik a céljuk, hogy egész Európát Iszlám vallásúvá tegyék. atv.hu/kulfold/20100830_egesz_europanak_iszlam_vallasuva_kell_valnia_kadhafi_noket_teritett Én olvastam a koránt és beszéltem arabokkal, addig nagyon békések amíg arról nem beszélsz velük, hogy legyenek toleránsak más vallással, ne nyomják el a nőket, maguk közül irtsák ki a terrorizmust, stb. Akkor elkezdenek üvölteni és vérbe forog a szemük. Igen Európának nem szabad hagyni, hogy az arab világ befészkelje magát és itt megerősödjön. Azok a muszlimok akik nem veszik figyelembe, hogy neki alkalmazkodni kell a befogadó ország törvényeihez az húzzon haza. Aki meg oda van értük az nézze meg ezeket a filmeket és kitisztul az agya.

    www.yv.hu/play_a_video.html?autostartvideoplaying=true&uploadedfileidhash=c1e0d5c86a77e6a51191ce9dc5565a83
    filmnet7.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=25:a-nap-m%C3%B6g%C3%B6tt&Itemid=2
    Az arab országokban nem csinálhatod azt amit akarsz, mert megölnek, ők itt meg jogokat követelnek.

  • 2010.09.09 09:41:33kacce

    Csak azok védik annyira a muszlimokat, akik soha nem láttak egyet se, pláne nem élnek velük szomszédságban.
    Hollandiából írok, épp nemrég költöztünk el egy muszlimok lakta negyedből, ahogy teszik ezt egyébként az őslakos hollandok is.

    Csak annyit mondnanék, hogy örüljünk, hogy Magyarországon még nincs az, ami itt megy és reménykedjünk, hogy a jövőben is így marad. Inkább legyen Mo szegény, minthogy sáskahad módjára ellepjék az arabok.

  • 2010.09.09 09:44:07Brain$torming

    Értem én, mit mondtok, csak nem akarom elfogadni.
    Tehát az teljesen rendben van, és ki kell tüntetni, aki egy vallás szent emberét gyalázza.
    Ez ám a sajtószabadság!

    De, aki kifigurázná a nyilvánvalóan eltúlzott holokausztot, azt azonnal zárjuk ki a közéletből, ítéljük el, bélyegezzük meg!

    De akkor nem menjünk ilyen messzire. Elég bármilyen antiszemita viccet elsütni
    (az én értékrendem szerint egy rasszra jellemző viselkedésformán szórakozni sokkal kisebb bűn, mint egy szenttel(olaszok: lusták, franciák: igénytelenek, magyarok: megfojtják egymást egy kanál vízben, cigányok: lusták, zsidók: a pénz nem számít, csak a kamat!))

    máris Izrael, meg a helyi zsidó szervezet azonnal újabb 6 millió áldozatot vizionál, a poénkodót kizárják a közéletből.

    Kettős mérce? Ááááá, dehoooogy. Ez így van rendjén!

  • 2010.09.09 09:45:09Brain$torming

    szerintem itt senki sem a muszlimokat védi(mivel nem ismerem őket, akár meg is tehetném), hanem a kettős mérce ellen habzik a szánk.

  • 2010.09.09 09:49:58ca2

    Jó, igazatok van: Mohamed meg a holokauszt más...
    Akkor mondjuk ha rajzol valaki kettétépett palesztin gyereket a szájában tartó rabbit (ugye mert az olyan vicces...kb mint a bomba fejű Mohamed...)azt is kitünteti a ddr-es takarítónő, mert annyit tett a sajtószabadságért?

    Azt már csak mellékesen jegyezném meg, hogy a mohamedánoknak nem (csak) a karikatúra "vicces" mivoltával van bajuk. Valaki itt írta, hogy a mohamedánok egy része is érti a viccet... Ebben az esetben ezt kétlem, mivel az iszlámban tilos a próféták ábrázolása.
    Másik hozzászólásban meg olvasom, hogy "mi lenne ha Mózest...?"
    Feltételezem a mohamedánok azt sem díjaznák különösebben ugyanis az iszlámnak Mózes is prófétája.

  • 2010.09.09 10:00:30ca2

    "Csak azok védik annyira a muszlimokat, akik soha nem láttak egyet se, pláne nem élnek velük szomszédságban.
    Hollandiából írok, épp nemrég költöztünk el egy muszlimok lakta negyedből, ahogy teszik ezt egyébként az őslakos hollandok is. "

    Te, figyi! És hogy kerültek oda azok a muszlimok?
    Mert máskor meg, amikor valaki a bevándorlás (akár még az illegális bevándorlást is ide értve) ellen mer szólni, akkor aztán rögtön "nacionalista, meg fasiszta, és milyen hülye, hogy nem érti milyen jó is ez a multikulti..."
    Mert ha egyszer támogatjuk a bevándorlást, akkor el kell fogadni, hogy a bevándorlók hoznak magukkal egy másik kultúrát is, amit illik tiszteletben tartani.
    Ha meg nem kell a másság, akkor nem kell beengedni a bevándorlókat, de az kissé véleményes dolog, hogy bevándorlási kérdésben liberálisok, kulturális kérdésben meg fajvédők akarunk lenni. Vagy a búr liberalizmus csak a kokózásig, meg a buziházasságig tart, a vallásgyakorlás már nem fér bele?

  • 2010.09.09 10:07:22szürke_tag

    Ti örültek vagytok. Nincs kettős mérce azt csak ti vizionáljátok. Itt csak arról van szó, hogy kitüntették. Nem egy vallási vezetőt gúnyolt ki, hanem egy terroristavezért. Mert ha a muszlimok elhatárolódnának a terroristáktól akkor igenis ez egy gonosz dolog lenne. De így azt jelzik, hogy ezt elfogadják. Egyébként a korán azt mondja, hogy mindenáron iszlámvallásúvá kell tenni a földet. Ők ezen is vannak, ti meg asszisztáltok. Ja a zsidók nem akarják a vallásukat rád erőltetni. Itt vallásról van szó. A holokauszt meg tény, az, hogy milyen mértékben az más kérdés, de ez nem arab kérdés, ezért ezt belekeverni nagy butaság. Máskülönben azt, hogy milyen az arabokkal szomszédságban élni az tudja igazán aki így él. Ha ne-adj Isten itt rengeteg muzulmán élne akkor tudnád meg milyen velük élni és lehet, hogy akkor Izraelt is megértenéd.

  • 2010.09.09 10:17:18ca2

    szürke_tag: Lehet, hogy részben igazad van (bár elég együgyű a megközelítésed), na de akkor ezt hogyan oldja meg a kultúrharc?
    Esetleg talán az európai országoknak olyan népesedés és gazdaságpolitikát kellene folytatnia, hogy ne szoruljanak folyamatos bevándorlásra és olcsó külső munkaerőre, a libsiknek nem kéne tovább rugózni a "de jó ez a multikultin" és akkor lehet húzni egy vonalat és azt mondani, hogy Európa az európaiaké és nem szeretnénk millió szám idegeneket betelepíteni.
    Ez persze azon a mellékes tényen nem változtat, hogy ettől az idegenek vallását, világnézetét még illik tiszteletben tartani.
    Vagy el kell fogadni, hogy a jelenlegi gyakorlat folytatása mellett az európaiak egyre nagyobb hányadát fogják a bevándorlók alkotni és ezzel egyre nagyobb súlyuk lesz a közéletben is.
    Már lelki szemeim előtt lebeg, amikor Hollandiában majd az iszlám törvénykezés bevezetése lesz a legfontosabb politikai kérdés... :))

  • 2010.09.09 10:36:29alonzomosely

    ca2: A kultúrák közötti különbség az, hogy a "kettétépett palesztin gyereket szájában tartó rabbi" karikatúra miatt nem mennek ki emberek habzó szájjal az utcára, törni-zúzni, gyújtogatni, halálba küldeni mindenkit + másokat megölni. Másrészt ilyen típusú gúnyrajzok bőven keringenek az arab világban, mégsem molotovozza le senki az iszlám országok képviseleteit. A gond az, hogy a "világuralomra született" iszlám vallás jó 500 évvel le van maradva a mai korhoz képest és ez igencsak frusztráló lehet sokakanak. Egy kis vallási reform sokat segítene az egész világon. De ilyen reform nem lesz soha.

  • 2010.09.09 10:36:30ca2

    Az a nagy helyzet szürke_tag-kém, hogy itt leginkább a sajtószabadságot gúnyolták ki azok, aki rohadtul haladónak és sokszínűnek szeretnék láttatni magukat.
    A mohamedánok nagy részét-bár feltételezem sérti a dolog- nem fogja terrorcselekményekre ragadtatni egy-két idióta karikatúrája még akkor sem, ha talál a karikatúrista egy-két magához hasonló idiótát, akik ezért a faszságért még ki is tüntetik...
    Mint ahogy az európaiak nagy része sem hiszem, hogy különösebb örömét lelné az ilyen jellegű debilis viselkedésben, még akkor sem ha egyébként kezd neki derengeni, hogy a bevándorlók vég nélküli betelepítése kellemetlen következményekkel járhat..
    Csak a nagy gond az, hogy -mivel százmilliós tömegekről beszélünk- nyilván mindig lesz hozzá elég mennyiségű barom, hogy a konfliktust fenn lehessen tartani és cél pontosan ez.
    A politika mindig a konfliktusokból él, ha közben a rettenetes külső ellenséggel, a gonosz birodalmával, Szaddám-Husszein atom rakétáival, cserebogár náthával meg a jó ég tudja még mivel riogatjuk a népet, akkor sokkal könnyebb rászedni a sok marhát, mert nem foglakozik annyira a nép a mindennapjaival, hiszen küzdeni kell a "nagy globális ellenségek" ellen.

  • 2010.09.09 10:48:09ca2

    "kultúrák közötti különbség az, hogy a "kettétépett palesztin gyereket szájában tartó rabbi" karikatúra miatt nem mennek ki emberek habzó szájjal az utcára, törni-zúzni, gyújtogatni, halálba küldeni mindenkit + másokat megölni. "
    Na ebben azért ne legyél ennyire biztos! Keresgélj kicsit az interneten, aztán amikor látod, hogy hogy megy át az izraeli tank a palesztin gyereken és mikor észreveszi, hogy mindezt filmezik, hogyan próbálja lelőni a kamerást, meg amikor látod, hogy mi történik Irakban meg Afganisztánban akkor gondolkodjál egy kicsit erről a kultúrfölényről!

  • 2010.09.09 10:58:59alonzomosely

    Én meg javaslom a Pallywood című dokumentumfilm megtekintését + a legutóbbi hajós incidens kiretusált képeinek megnézését, hogy tisztában legyél azzal: nem minden úgy van, ahogy azt a médiában láttatják. (Ja igen, ez oda-vissza érvényes, mielőtt még te írnád le!) Amúgy ez igazából nem a kultúrfölényről szól, hanem arról, hogy a karikatúra mint olyan ugyebár a humor egyfajta formája. Ami sajna nem csak iszlámiában, de itten, nálunk is sok helyen hiánycikk.

  • 2010.09.09 11:19:14yota

    ca2: Én nem ismerem azt a videót, de ha egy tankból kiszúrod, hogy amit valaki a vállán tart és feléd irányít, az kamera és nem gránátvető, akkor minden respekt. Nekem biztos kellene hozzá kettő odanézés, bár nem vagyok profi.

    Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy ezek a konfliktusok pont azért vannak, mert gerjesztik őket.

    Ezzel a "gesztussal" azt érte el Merkel, hogy a köznép radikális ágazata úgy gondolja, hogy "na az arabok most jól megkapták, ez ELLENÜK van", a szabadelvűje meg úgy, hogy "micsoda tett ez a sajtószabadságért, az európai értékek MELLETT".

    Valószínűleg mindkét csoport pont ilyesmit szeretett volna levenni ebből az egészből, így ez az egész dolog PR szempontból egyáltalán nem rossz.

    Ez egyedül a muzulmán szélsőségesek számára lehet bosszantó, akik ezt egyértelműen ellenséges lépésnek érezhetik.

    Az ő szavazatuk meg úgy tűnik, nem számít.

    Szép napot mindenkinek!

  • 2010.09.09 13:46:03csirkeGL

    @ca2:

    Na itt azért befigyel a tájékozatlanság elég magas foka...:)

    Kezdjük akkor az alapokkal: nyugati muszlimok.

    Egyetértek, vannak velük gondok, csak épp rohadtul nem az iszlám miatt (amit Izraelből sugallnak), hanem egyszerűen azért mert képzetlen, más kultúrát képviselő bevándorlók.

    A cigányok muszlimok? Nem. Mégis ugyanaz a szar van velük, mint Nyugaton a muszlimokkal. Ennyi. Ez nem vallásfüggő, hanem szociális/társadalmi helyzet-függő.

    @szürke_tag:

    A különbség az, hogy Nyugat-Európába az arabok jöttek és az európaiak vannak otthon, Palesztinába meg a zsidók vándoroltak oda, és egyébként az arabok voltak otthon.

    Izrael nem akar az arabokkal együtt élni? Vissza lehet költözni Oroszországba meg Ukrajnába! Senki nem kényszerítette őket h költözzenek arabok közé...

    Szerintem meg a holokausztot most példaként vették elő. Valaki kommentelte éppen a palesztin gyereket a szájában tartó rabbi karikatúráját. Kérdés, azért kapnék-e kitüntetést, vagy esetleg kirúgnának a munkahelyemről? Na igen, itt a kettős mérce.

    A próféta kifigurázása többszintű bűn az iszlámban: egyrészt mert a prófétát figurázza ki, másodszor meg ábrázolja, ami szintén tilos vallásilag. Tehát itt szó sincs "sajtószabadságról", megint a jóöreg provokációnál tartunk, ami után aztán mutogathatunk a jogosan feldühödött muszlimokra, hogy "nézzétek a vadállatokat, most már megértitek Izraelt?"...

    Tipikus zsidó hangulatkeltés, hogy Európát Izrael-pártivá tegye. Ezért akar egyenlőség-jelet tenni az európai BEVÁNDORLÓ muszlimok és a palesztinai ŐSHONOS muszlimok között. Az, hogy Európában a muszlimok így viselkednek, azt mi nem tűrhetjük, mert mi vagyunk itthon, mi csináljuk a szabályokat. Palesztinában viszont épphogy az arabok vannak otthon. Ha nem tetszik a zsidóknak, vissza lehet költözni onnan!

  • 2010.09.09 13:49:22csirkeGL

    Az iszlám egyébként megalakulása óta a legtoleránsabb vallás volt. Nem is csoda, hogy miközben Európában kb. a 18-19. századig intézményesen üldözték a zsidókat, addig muszlim területeken éltek és virultak, egy hajuk szála sem görbült.

    Erre mondtam példának a spanyolországi szefárdok esetét, akik évszázadokig kényelmesen elvoltak a muszlim fennhatóság alatt, majd amikor a keresztények visszafoglalták, akkor elűzték őket.

    Na de hova telepedtek ezek a derék zsidók? Az oszmán birodalomba. Ennyit a muszlimok intoleranciájáról... Most vagy mazochisták voltak azok a szegény szefárdok, vagy pedig tényleg ott élhettek a legnagyobb békében.

    A muszlimoknak SOHA nem volt semmilyen baja a zsidókkal (sőt a keresztényekkel sem, ha már itt tartunk), már Mohamed elfogadta őket testvérnépnek. Az egész akkor változott amikor a zsidók rátelepedtek a palesztinai arabokra, és 60 éve elűztek majdnem egy milliót közűlük a szülőföldjükről, hogy megcsinálják Izraelt.

    Érthető módon ez kihúzta a gyufát. A többi nyugati invázió, meg megszállás meg csak olaj volt a tűzre. Így érkeztünk el oda, ahova.

    Azért meg külön gratula Merkelnek, hogy egy ilyen helyzetben tovább aszisztál a muszlimok megalázásához és provokálásához... Politikusként ez elég idióta lépés volt. Kereszténydemokrataként meg különösen.

  • 2010.09.09 15:18:51alonzomosely

    Vegyük már végig. Mi a különbség a bevándorló és az őshonos muszlim között? Ugyanazt a vallást képviseli ugyanazzal a normákkal, törvényekkel, előírásokkal, a probléma az, hogy nem nagyon fér bele a nyugati (zsidó-keresztény) társadalmi-kultúrkörbe és nem is akar egyáltalán beilleszkedni - és nem társadalmi, hanem igenis vallási okokból, mert a kettő szorosan összefügg (pölö: gondolom te sem vagy többnejű, éppen a keresztény berendezkedés miatt). A nagy balhékat a karikatúra miatt egyébként nem Nyugat-Európában csinálták, hanem a saját országaikban (különben hogyan tudtak volna egy nagykövetséget felgyújtani?) A toleranciáról meg annyit, hogy próbálj már meg egy iszlám országban mondjuk Bibliát árulni, esetleg igét hirdetni, templomot (ne adj' Isten zsinagógát!) építeni, megnézném a következményeket! Vagy nézd meg a londoni tüntetéseket, ahol a tolerancia nevében az iszlám egyeduralmáért és a nyugati civilizáció pusztulásáért ordítanak a béke vallásának hívei. Itt igenis társadalmi-vallási összeütközésről van szó, ami előbb-utóbb rossz irányba visz el és Izrael meg a palesztinok csak porhintés a feszültségkeltéshez, amit bármikor elő lehet rángatni. Ez a vita is csak egy karikatúrával kezdődött...

  • 2010.09.09 15:19:32alonzomosely

    Ja, Mohamed pedig elfogadta a zsidókat akkor, ha alávetettként éltek a muszlimok között. Toleráns!

  • 2010.09.09 15:55:01kacce

    "Mert ha egyszer támogatjuk a bevándorlást, akkor el kell fogadni, hogy a bevándorlók hoznak magukkal egy másik kultúrát is, amit illik tiszteletben tartani."

    Te figyi! Es a bevándorlóknak nem kellene tiszteletben tartani a befogadó ország kultúráját?

  • 2010.09.09 15:58:02kacce

    Iszlám, mint toleráns vallás...pfff Lehet ismételgetni unásig, de attól még nem lesz igaz.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

Keresés

Comment:com

Gyerekkori haverja pereli a Walking Dead íróját
Robert Kirkman és Tony Moore fiatalkorukban közösen találtak ki mindenféle történeteket zombikól meg apokaliptikus eseményekről, aztán Kirkman egy szép napon rávette Moore-t, hogy ugyan ruházza már rá az élőhalottas projekt jogait, Moore meg belement, és csak most jött rá, mekkora faszságot csinált.

KönyvesBlog

Kertész Imre: Magyarország a végzetes döntések országa
Kertész Imre interjút adott a Le Monde francia napilapnak, amelyben leginkább Magyarországhoz fűződő viszonyáról, a mai politikai és társadalmi helyzetről beszélt, kevésbé az írásról.

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
Nyerj őssejttárolást!
Játssz a Krio kvízjátékán a 2o éves őssejttárolásért. Krio – az őssejt életet menthet!