Meghalt a bicepszes poszterlány
2010.12.30. 11:21 - Index
1942-ben Geraldine Doyle 17 évesen egy hetet töltött egy michigani gyárban a háborúban lévő férfiakat helyettesítendő, ekkor készült róla egy fénykép, amiről a nő nem is tudott 1984-ig, és amiből J.Howard Miller készített posztert.
A gyári munkás lány, Rosie the Riveter (Szegecselő Rózsa) először 1942-ben bukkant fel egy dalban, ami országos sláger lett Amerikában. Ekkoriban kellett J. Howard Millernek a háborús kampányhoz posztersorozatot készítenie, amelyek közül az egyik a We Can Do It lett, mert fontosnak tartották, hogy a nők beálltak a gyárakba dolgozni, amíg a férfiak háborúznak.


Kommentek
2010.12.30 11:30:30Palkovicsné
R.I.P. bicepszlány, az örök feszítés vadászmezejére lépett...
2010.12.30 11:38:43Tarkin kormányzó
nyugodjék békében, de hol van itt bicepsz?
2010.12.30 11:47:56málenykij robot
Béke vele.
"1942-ben Geraldine Doyle 17 évesen egy hetet töltött egy michigani gyárban".
Egy heti munka után meglógott.
2010.12.30 11:56:25brabus
85 évig húzta
2010.12.30 12:00:19hussarX
Mijaz a "nőmozgalom"? Némelyik mondjuk jól mozog:)
2010.12.30 12:02:00vernarancs
"We can do it!"
No, you can't.
2010.12.30 12:06:05Dean
Egy hetet dolgozott és ezzel lassan 70 éve a feministák jelképe tud lenni. Jellemző.
2010.12.30 12:07:43Nebameg
@Tarkin kormányzó : A bicepsz az bicepsz. Nincs olyan, h 45 cm-es kerület alatt máshogy hívják.....
2010.12.30 12:07:46orter
a bicepsze ott van a gyárban töltött munkáséveiben. kb. egyforma mértékű.
2010.12.30 12:08:18Nebameg
Tehát a felkaron található, ez a hajlítóizom.
2010.12.30 12:11:53mirharépa
ki nem szrja le?
2010.12.30 12:15:57Veszti1982
Miért nehéz elképzelni, hogy keményebben tudott dolgozni mint a most megfelelő bicepsszel rendelkező, szteroiddal felnyomott plakátarcok?
2010.12.30 12:24:24Gátti
Nagy Feró meg lenyulta a kendőjét.....
2010.12.30 12:29:31ilyen_nick_már_van
Egy hetet dolgozott ott, mikor a kép készült. Sehol nincsen,hogy tovább nem melózott.... egy 17 éves lányanak egy 7 meló után miért kéne hatalmas bicepsznek lennie? De nem is lennétek magyarok, ha azonnal nem oltanátok le.
2010.12.30 12:34:31XXXXXXX
egy hetet töltött a gyárban...
hamar visszajöttek a fiúk, még szerencse h a haláltmegvető bátorsággal otthonmaradt grafikusnak volt ezalatt ideje jól lerajzolni a csajt
:)
2010.12.30 12:35:29Coyote82
"We can do it" - fail
2010.12.30 12:41:20XXXXXXX
ilyen_nick_már_van: de, ha az első linkre rámégy, ott leírja h csak egy hetet tolt le a gyárban ami mondjuk nem gáz, mert ki várná el egy lánytól h acélprést kezeljen tizenhétévesen? Gondolom találtak a helyére valami jobb felépítésű embert ő meg mehetett könnyebb munkára.
2010.12.30 12:43:41upperclass
Sunáznám.
2010.12.30 13:09:00magyar ember teli szájjal
Éljenek a magyar traktorosnők!
2010.12.30 13:19:22zoozo
Köszönjük Dean, hogy lehámoztad a lényeget!
"Dean
Egy hetet dolgozott és ezzel lassan 70 éve a feministák jelképe tud lenni. Jellemző."
2010.12.30 13:27:47tuk
Az egész storynak az a lényege,hogy a nők beállnak a gyárakba dolgozni,ameddig a férfiak háborúznak.:-).
2010.12.30 13:29:02machita
Nekünk, magyaroknak, igen-igen melegebb lesz a szívünk, ha erre a plakátra nézünk. Ismét örömmel emlékezhetünk azokra a kedves légitámadásokra '44 nyarán, amikor a bombázás után emberi húscafatok lógtak a lámpavasakon és a fákon, szétbombázott épületek füstöltek és néhány tízméterre leszálló amerikai bombázók lőttek a menekülő civilekre a pesti utcán.
2010.12.30 13:44:01Kodiac
@machita
Hja, talán nem kellett volna egyszerre hadat üzenni Amerikának és a szovjeteknek.
2010.12.30 13:45:34hallari
Machita: gratulálok, a "sieg heil" viszont lemaradt a végéről, legközelebb pótold!
2010.12.30 13:45:37XXXXXXX
tuk:
ott rontottuk el h '45 után elfelejtettük őket hazaküldeni a gyárakból :-)
2010.12.30 13:47:54szcsongor
Nebameg
@Tarkin kormányzó : A bicepsz az bicepsz. Nincs olyan, h 45 cm-es kerület alatt máshogy hívják.....
ez ugyanaz, amikor egyesek szerint C méret alatt (vagy szilikon nélkül) nem mell a mell...
2010.12.30 14:02:03Pszt!
Pestet nem is bombázták.
2010.12.30 15:52:50ërgërbërgër
Ráverném a bicepszére kulturáltan!
2010.12.30 16:35:16záporjózsi
machita: Kár, hogy amelyik bombázó 10 m-re leszállt volna, az már lejjebb is ment. Géppuska- és gépágyútűzzel a vadászok szálltak lefelé, a bombázók húztak haza mielőtt a légvédelem megtépázta őket. Inkább emlegetted volna azokat a magyar vadászokat, akik honvédként szembeszálltak a túlerővel. (Akiknek mi üzentünk hadat...)
2010.12.30 16:35:38záporjózsi
machita: Kár, hogy amelyik bombázó 10 m-re leszállt volna, az már lejjebb is ment. Géppuska- és gépágyútűzzel a vadászok szálltak lefelé, a bombázók húztak haza mielőtt a légvédelem megtépázta őket. Inkább emlegetted volna azokat a magyar vadászokat, akik honvédként szembeszálltak a túlerővel. (Akiknek mi üzentünk hadat...)
2010.12.30 17:12:39hikori
machita, hagyd a fenébe. Sok embernek egy újabb világháború kellene, hogy felfogja, mi a szenvedés, függetlenül attól, hogy ki kezdte. Mert ugye nem a civil áldozatok üzennek hadat sohasem.
A férfiak háborúja tette amúgy a legnagyobb szolgálatot a nőmozgalomnak, ha nem szeretnék öldökölni egymást, és kiélni az agresszivitásukat, a nők soha nem kerültek volna be tömegesen a munkaerőpiacra. Ahol azóta is úgy játszanak velük a férfiak vezette kormányok, ahogy akarnak, hol visszaengedik őket dolgozni, hol meg hazaüldözik a gyes-gyed, stb. szabályozásokkal.
Tisztességes férfiak és nők között egyébként, akik megbecsülik és tisztelik egymást, szóba se jön semmilyen feminizmus és hasonlók. Hanem társként, szövetségesként teszik a dolgukat.
2010.12.30 18:01:38gyalogkutya
Hmm Engem ez a kép valahogy az 50-es évek kommunista propagandaplakátjaira emlékeztet.
2010.12.30 18:25:44fecsa
Hihetetlen, hogy felkerül egy cikk egy ikonikus poszterről és mennyi féle képpen lehet olvasni, értelmezni. Háborút, támadásokat, ruszkikat és amcsikat belekeverni.
Ki készítette a fotót amiről a grafikus dolgozott?
2010.12.30 20:29:40mansouri
Ebben tényleg minden benne van a feminizmus ostobaságából. Az, hogy a nőknek be kellett állni a férfiak helyett dolgozni, soha nem volt és nem is lesz vívmány, hanem csupán gazdasági kényszer.
2010.12.30 20:51:25Androsz
Különös. Húsz perce láttam Pink egy klipjét, amelyben pont ezt a pózt mutatja, nagyjából még az öltözéke is egyezik, ha jól rémlik. És most látom ezt a cikket. Jópofa egybeesés.
2010.12.30 21:45:40GOLAZ
Nem tudom mi bajotok van vele. Ez a nő egy hetet melózott a független Danzigért. A danzigiak ezt biztos nem tették volna meg. Ezért nem is lettek feminista jelképek.
2010.12.30 23:13:53Hagrid
Nem semmi, hogy a háttérország biztosítása és a folyamatos termelés után olyan remekül megbecsülték a nőket az 50-es években, meg a 60-as években is az USA-ban...
RIP
2010.12.30 23:52:03glad az egyetlen
Az eredeti képet igazból belinkelhetétek volna.[link]
Tisztán látszik, hogy a propaganda jól átszabta.
Nekem amúgy inkább tűnik 30 évesnek mint 17-nek. :)
2010.12.31 01:00:05Ebzon
hikori-nál a pont. A feminizmust azé találták ki, hogy a nőknek legyen mivel foglalkozniuk(mármint akinek nincs jobb dolga). A normális emberek társként kezelik egymást és felse merül hogy nem =-ek...Ennyi(ja persze ettől a fát még én vágom)
2010.12.31 01:07:46Yoyoyo
rip
2010.12.31 02:28:38supertroll2000
nekem ez a kedvencem:[link]
2010.12.31 02:48:59atlagjancsiba
...Csakhogy az elnyomott nők hada, amely csak erre a pillanatra várt, nem jelentkezett. Miután lefényképezték az első amerikai nőt egy telefonpóznán, az első női bádogost, az első építő munkásnőt és az első női bútorszállítót és képeiket a világ minden újságja is hozta, a cirkusznak vége lett. Miért is folytatódott volna? Elvégre nem öröm követ törni, bútorokat cipelni, vagy vízvezetéket javítani. A férfiaktól eltérően a nők választhatnak, hogy akarnak-e így kínlódni vagy nem. Világos, hogy a legtöbben nemet mondanak. És ha választhatnak, a legtöbben a katonai és háborús szolgálat ellen döntenek. A nők véleménye szerint a nő úgyis mindig pacifista: a háborúkat a nők választójoga ellenére, mindig a férfiak kezdeményezik...
Esther Villard: Az idomított férfi.
2010.12.31 02:51:55atlagjancsiba
Persze ezelőtt is dolgoztak nők gyárakban, földeken és mind a mai napig a könnyűiparban főleg, de most már inkább csak a szegény országokban.
2010.12.31 02:55:45Megdobbent
machita: jaja, kurvara igy volt, mert ott voltal. A repulo az olyan, hogy egyenkent bombaz emberekre. Hadat uzentunk? igen. Lotte az osod az artatlan zsidokat a dunaba? Lotte bizony. Szetkurtak erte? Nem, mszmp keretlegeny lett. Vilagra hozott teged? Minek? Ezert?
2010.12.31 03:15:37sanyix
sztahanov kapitalista, és női változata? :D
2010.12.31 03:20:18sanyix
"Géppuska- és gépágyútűzzel a vadászok szálltak lefelé, a bombázók húztak haza mielőtt a légvédelem megtépázta őket."
bombázó nem csak naagy 4motoros gép lehet, akkor is voltak kis csatarepülők kevesebb bombával, gépágyúkkal, esetleg irányítatlan rakétákkal, na meg a vadász/bombázók is akkoriban kezdtek terjedni.
2010.12.31 03:27:27sanyix
"A repulo az olyan, hogy egyenkent bombaz emberekre"
simán... nem bombáz inkább gépágyúzik emberre, akár egyenként... az amcsik szerették egyenként szitává lőni a zuhanó gépből kiugrott ejtőernyőn lógó embert is, az oroszokkal együtt. Csak az angol, német, és magyar részről volt az az íratlan szabály hogy ejtőernyősre nem lövünk, bár a németek a háború vége felé már lőttek ernyősre mivel az amcsik és a ruszkik folyamatosan ezt csinálták velük is.
2010.12.31 04:20:20bandigyerek
a csaj azóta régen nyugdíjba ment 40 év munkaviszony után.
2010.12.31 07:46:20von Mangalitz
Szebb jövőt.
2010.12.31 07:50:57Hasta la vista
Valahol olvastam a múltkor, hogy a háború alatt II. Erzsébet királynő - akkoriban hercegnő - beállt teherautókat javítani, hogy ezzel is segítse a hazát, példát mutatván, és "kitanulta a szakmát" és erről bizonyítványa is van...
2010.12.31 08:00:36von Mangalitz
Ha megnézitek a D-napról vagy más 2. vh-s harctéri eseményről készült eredeti felvételeket, azt kell észrevenni, hogy sehol egy néger, vagyis izé, fekete, vagyis izé, afroamerikai.
A bennünket demokráciáról és toleranciáról annyira kioktató nagyarcú amcsik egyszerűen nem adtak puskát a hogyishívjákok, afroamerikaiak kezébe.
Egyedül csak munkaszolgálatra tartották alkalmasnak őket.
Egészen a 44 decemberi ardenneki német offenzíváig tartott ez - akkor olyan emberhiány lépett fel az amcsiknál, és annyira beszartak, hogy akkor már muszáj volt.
Most meg baxogatnak bennünket munkaszolgálatosok miatt, rásszíízmúúús miatt, sztahanovista nők miatt, mi vagyunk a bűnös nép.
b+
2010.12.31 09:02:56XXXXXXX
von Mangalitz:
Mi meg ott csesszül el h a cigókat nem kezdjük háziasítani, inkább pénzzel tömjük és szeparáljuk, pedig az hosszútávon nem tartható fenn...
2010.12.31 11:07:58siciliano
Meg a drága szabadságért küzdő Amerikaiak 44-ben,Budapest bombázásakor robbanóanyaggal megtöltött írótollakat és játékbabákat dobtak le a pesti utcákra.Nem akarom részletezni,hogy mennyi gyermekáldozattal járt.Kíváncsi lenék,vajon hol gyárthatták és erről is készült e plakát.
2010.12.31 11:15:10Kerek Perec
Hát, már akkor is népszerű volt a photoshop csak nem számítógépen...
2010.12.31 11:56:07Chiro2
Még maga (az enyhén szólva kompetens) McNamara is elismerte, hogy a terrorbombázások emberiség ellenes bűnök voltak. Akkor most mégis minek kell nekimenni annak a hozzászólónak, aki ezt szóvá teszi? A hadüzenet ugyanolyan ócska érv, mint amikor a többmillió szovjet hadifogoly halálra éheztetésével szemben azt az érvet hozzák föl, hogy a Szovjetunió nem írta alá a Genfi Egyezményt.
2010.12.31 12:22:46freja75
Hm,tök érdekes, amit írtok. Nekem a nagymamám azt mesélte, hogy ők (a nők) háború előtt és után is kemény munkát végeztek a földeken, sokszor mindenperces terhesen és kisgyermekes anyaként is, mert a világválság alatt nincstelenekké váltak és valamiből élni kellett.
A pacifizmusról meg annyit, hogy a dédapáim túl öregek és betegek, az egyik nagyapám meg túl fiatal volt ahhoz, hogy harcoljon. A másik meg egyszerűen megszökött, mert nem érzett sorsközösséget a sok agymosott primitívvel, de a halálra rémült birkákkal sem. (Ahhoz, hogy valaki képes legyen embert ölni, primitívnek kell lenni, vagy nagyon-nagyon félni.)
Nincs új a nap alatt, csak az elnevezések változnak.
2011.01.01 16:20:48cameloti
Pszt! "Pestet nem is bombázták":
mielőtt ekkora baromságot írsz, legalább pötyögd be a gugliba, pl. hogy "budapest amerikai bombázás"
tőlem tudd meg: bombázták, méghozzá elég keményen, láncos bombákkal is, (a Mechwart téri civil lakossági légópincét ilyennel vágták telibe) nem csak stratégiai hanem civil lakossági célpontokkal is 2 kerület kivételével, ott más az etnikai összetétel (ezt a neten nem biztos hogy fogod olvasni)
2011.01.01 16:33:39cameloti
ilyen_nick_már_van
"De nem is lennétek magyarok, ha azonnal nem oltanátok le":
Ez az állandó magyarozás már kezd egy kicsit fárasztó (és idegesítő) lenni. Keresd meg a Bolgár Györgyöt, meg a Bakács Tibort, Falusi Mariannt, ők erre vevők. Jártál már külföldön? Olvastál már idegennyelvű oldalon kommenteket? Azt hiszed máshol mások az emberek? Hát tévedsz. Mindenhol vannak mindenféle emberek és kommentek. Ettől a kishitű kommunizmusterméke önleszólástól már meg kellene szabadulni. A sikeres agymosás újabb diadala...
2011.01.03 07:51:28Christines
Megdobbent:
A dunába az oroszoknak információt adókat, azaz hazaárulókat lőtték.
Az hogy a kommunista történetírás ártatlan, csillogó szemű zsidó embereket csinált az orosz kémekből, egy dolog. :)
2011.01.03 11:04:5458múltam
A belinkelt újságcikk szövege és a fénykép nem egyezik... A cikk azt írja, hogy 2 és fél méter átmérőjű, 10 centis vasakba fúrt a leányzó lyukakat, a képen viszont egy kb. 100x50 mm-es gerenda (zárt szelvény?) látszik. A többi képeken félautomata revolveresztergák és további fúrógépek, de azon meg más nők dolgoznak.
Aki azt mondja, hogy tán nem kellett volna hadat üzenni Amerikának, meg a Szovjetúniónak, annak bizony nagy igazsága van, aki azt, hogy a lakosság nem üzent, hanem a (férfi) politikusok, annak még inkább igaza van, és hát még azokat a kormányokat is meg lehetett volna buktatni, ha a "nép" nagy többsége úgy akarja, volt erre példa. De a magyar nép nagy többsége nem akarta, hanem elhitte a populista propagandát Trianon visszacsinálásáról, régi dicsőségről, a bajokat okozó zsidókról, hasonlókról. A józanul gondolkodók, az arányokat nem tévesztők kevesen voltak, a hangjuk nem hallatszott a hőzöngőkétől.
2011.01.04 12:00:16Andrys85
58múltam:
Ja, tényleg baromság volt belépni a háborúba és hadat üzenni a két később már szuperhatalomnak. :) De gondolom azt Te is tod, hogy diktatúra árnyékában, vagy épp konkrétan diktatúrában élve azért nem épp egy leányálom megbuktatni egy kormányt, vagy akár csak annyit tenni, hogy kiáll az ember a térre és azt mondja: nem! Hitler 1938-1941 között hatalma csúcsán volt. Övé, illetve a németeké volt fél Európa, sőt szinte az egész, leszámítva Nagy-Britanniát és egykét semleges államot, amik nem osztottak szoroztak amúgy sem (Svájc, Svédorszárg, Andorra stb). Az atlanti partoktól Moszkváig terjedt hatalmuk. Seregeik hetek alatt leigáztak bárkit. Ilyen helyzetben a magyar kormányzat nem tehetett mást, mint belép a háborúba, mert a szomszédok is beléptek, illetve Magyarország Európa kulcsa. Ha háború idején nem uralja az a hatalom, amelyik hódítani akar, az elbukik. Szóval Közép-Európa szívében nehéz lett volna a háborút semlegesként végigvinni. Ha nem lépünk be, akkor legkésőbb 1 éven belül megszállnak minket, ha belépünk, akkor ott volt az esély rá, hogy ha győz Németország, akkor kegyesek lesznek velünk később. Nem beszélve arról, hogy ha megszállnak minket 42-ben (44 helyett), akkor egy zsidó sem maradt volna életben, mert 44 tavaszáig Horthy keményen védte őket, de aztán engednie kellett a megszálló németeknek, később ezért le is váltják őt. Illetve mert kiugrást hajtott végre, de ez mindegy. (a zsidók sorsára tökéletes példa a megszállt Lengyelország)
2011.01.04 12:01:02Andrys85
Szóval a németek persze elbuktak, de akkor ilyet még a komcsik is csak álmodni mertek, komolyan ők sem gondolták. Sztálin írt is egy levelet mikor Hitler csapatai Moszkvánál jártak már, amiben megírta Churchillnek, hogy a SZU elbukott, nem tudják tovább feltartani a németeket. Szóval erről ennyit... utólag könnyű sajna okosnak lenni, de akkor, abban a pillanatban megnéztem volna, ha valaki tényleg ép ésszel értelmes döntésre jutott volna. Revízió meg... hát igen, szükséges és elvárható dolog volt, hisz példának okáért a határ menti Arad térsége vagy észak bácska többségében magyar volt, keverve németekkel, szlovákokkal és némi románnal. Vagy pl dél felvidék olyan szinten tisztán magyar volt, mint az a mostani Békés vagy Baranya megye szinte. És alig 18-20 éve vették el akkor még őket. De lehetne ezt folytatni. Tehát jogos volt a területi követelés. Ezt kivétel nélkül az összes nyugati nagyhatalom elismerte és szorgalmazta is a határok tartós megváltoztatását a háború után! Csak ezt sokan nem tudják sajna…
2011.01.04 12:01:36Andrys85
Hogy mégis miért jött vissza a régi határ (sőt még kicsit rosszabb is) 1947 februárjában? Egyszerű: a szovjetek utáltak minket és inkább a szomszéd szláv és román csatlósoknak kedveztek. A béke megkötése előtt az angolok és amerikaiak is beadtak egy határtervezetet és egy mai baloldali ember szemével nézve hihetetlennek tűnhet, de tény, hogy jelentős határmódosításokat akartak, madjnem olyanokat mint a bécsi döntések voltak. Hogy kicsit pontosabb legyek: Csehszlovákia felől mindkét nagyhatalom nagyjából elfogadta az I. bécsi döntés rendelkezéseit (max Kassa térségében voltak komolyabb viták), nyugati irányban az angolok vissza adták volna Burgenlandot, az amcsik csak egy kisebb részét. Muravidék felét visszaadták volna mindkettten, valószínűleg népszavazást kiírva. Délvidék felét adták volna vissza, nagyjából a Ferenc-József csatornáig, illetve Nagykikinda térségéig a bánáti szerb részt is. Ott egy részén szintén népszavazás lett volna, de a nagyobbik biztosan ment volna Mo-hoz. Erdély felől pedig a minimális javaslat szerint mindkét állam megközelítőleg 3 Békés megyényi, tehát kb 15ezer km2nyi területet adott volna vissza garantáltan, további 10-15ezer km-ről viták lettek volna. Kárpátalja magyarlakta részei nagyjából az első bécsi döntés szerint szintén Magyarország része maradt volna.
2011.01.04 12:02:10Andrys85
Összefoglalva tehát nekünk akarták: Komáromot, Losoncot, Rozsnyót, (esetleg Kassát), Munkácsot, Szatmárnémetit, Zilahot, Nagyváradot, Nagyszalontát, Aradot, Nagykikindát, (Temesváron esetleg népszavazás), Szabadkát, Zentát, Zombort stb. Ezt elfogadta volna a magyar fél, de mivel a terület szovjet érdekszféra lett és az ő szavuk volt a döntő, így mivel ők elutasították a jeletnősebb határmódosításokat mint egyfajta büntetésként, sajnos nem történt semmi változás. Ja igen, Romsics Ignác: Az 1947-es párizsi békeszerződés. Ebben minden le van írva, és hogy nem akarták a magyarok többsége? Nos erről is vannak akkori 1946-os háború utáni közvéleménykutató intézetek eredményei társadalmi osztály szerint: a munkásokkal együtt az ország 2/3-a vagy teljes, vagy legalább részleges revíziót akart. 10%-át kb nem igazán érdekelte, vagy nem tudta, 20% kb pedig megelégedett volna a népességcserével és a trianoni határok helyreállításával. Na ez jó hosszú lett. :)
2011.01.05 01:10:51Kúró Rudi
Ez mind csodálatos, de tisztelettel kérdem a méltóságos urakat, miért nem lehet hozzászólni a médiatörvény ellen kardoskodó cikkekhez? Az Index a sajtószabadság korlátozásával tiltakozik a sajtószabadság korlátozása ellen?
2011.01.05 10:12:12Andrys85
Személy szerint azért nem szóltam még azokhoz hozzá, mert egyszerűen nem olvastam még a törvényt. Szóval csak mások véleményére adhatnék és az alapján vonhatnék le következtetéseket. Az meg kb olyan, mint amit a szocik is csináltak a nyugattal. Még a törvény jóformán meg sem született, de kint már felháborodtak. Ez meg fizikailag lehetetlenség, de az azt követő napokban is elviekben lehetséges lett volna, de hát megnézem melyik az a nyugati politikus, aki 1-2 napon belül vagy ő maga megtanul tökéletesen magyarul, vagy pedig beszerez egy magyar tolmácsot és az lefordítja neki. Erre hivatalos fordításokat szokás használni, az meg még nem jött ki tudtommal. Persze lehet, hogy tartalmaz, sőt biztosan, hibákat a törvény, de így látatlanból is biztos vagyok benne, hogy túlzás a kommunista cenzúrával összehasonlítgatni. Mondjuk ez is vicces mikor régen ők cenzúráztak, mostanában meg minden fontos embert megfigyeltek. :)
2011.01.16 09:28:00darvinda
A világ egyik leghíresebb poszterlánya?
Hahaha
Max. az amcsiké.
A világ nem = Amerika.