Unott Szépség, lagymatag Szörnyeteg

2014.06.09. 07:59

Hát ilyen az, amikor a franciák Disney filmet próbálnak csinálni, sok jó nem sülhet ki belőle. Ráadásul érthetetlen az egész, ha már ráköltenek egy rakás pénzt a Szépség és a szörnyeteg újabb feldolgozására, miért nem próbálnak meg valami mást csinálni, mint a jól ismert rajzfilm. Mert Christophe Gans új, Szépség és a szörnyeteg feldolgozásában még a szörny figuráját is egyértelműen a Disney-től koppintotta. Pont úgy néz ki szegény, ahogyan a Disney megálmodta, a sztoriba ugyan némi újat belevittek, de bár csak ne tették volna! Szépségnek az új feldolgozás szerint van három bátyja, meg feltűnik a színen egy sebhelyes arcú bandita egy csinos jósnővel, de ez is csak a giccses, rózsapiros vonalat erősíti.

Az új Szépség és a szörnyeteg egy tipikus 3D-s film, a sztori és a színész alakítás nem sokat nyom a latba, mindent feltettek egy lapra: a látványra, de sajnos néhol ez is súrolja a gagyiság határát, és a képi világ annyira giccses és direkt, hogy az néhol már szinte fájó. Nehéz elhinni, hogy 33

 

millió euróból mindössze ennyire futotta.

Hiába próbál lavírozni a film és a rendező a jól bevált Disney-recept mentén, - azaz váltogatni egymással a drámát és a humort, sajnos ez sem sikerült. Ha kínálnának is némi humorforrást a kutymákok, és Szépség Jane Austinos, borzasztó nővérei, végül ez a szál is elhal a semmibe, vércsordogálós drámából meg aztán jut bőven a nézőnek.

Ennyit ér

Imdb: 10/6
Index: 10/5
Rotten Tomatoes: 58%
Metacritic: 24%
Port.hu: 10/7

Külön elemzést érdemelne a főszereplő, Léa Seydoux szenvtelen arca, - pedig Seydoux-t az Adéle életében mindenki dicsére, legutóbb pedig Grand Budapest Hotel című filmben láthattuk. Ő sem visz bele semmi érzelmet a szerepbe, de nem tehet szegény semmit, ha nem sok szöveget írtak neki: érthetetlen hogy miért szeret bele a szörny ebbe a nyafka, kényes lányba, akiben nem sok szimpatikus van. Mondjuk az egész film, mintha el is feledkezne arról, hogy ez tulajdonképpen az ő kettejük sztorija, van itt szó mindenről, aranyszőrű őzgidáktól kezdve kártyajóslatokon át, csak éppen a szerelmükről nem. Ez már csak azért is furcsa, mert az egész mese lényege ugye, - ahogy az már egy hatévesnek is átjön - hogy Szépség romlatlan, egy olyan lény, aki meglátja a rondaság mögött az emberi lelket. Szépség figurája azonban nem sikerült túl szimpatikusra, a Szörnyetegnek meg az a leghosszabb jelenete, amikor vadállat módjára marcangol szét egy malacot. Hogy Szépség ezt az érthető undort hogyan küzdi le magában, arról sajnos a filmben nincs szó.

A családi film kategória megint csak egy vicc, aki kicsit is ismeri a gyerekeket, az tudja, hogy a hercegnős sztorik hat és tízéves kor között jönnek be igazán, - nem véletlen, hogy a Disney is erre a korosztályra játszik. A franciák erre csináltak egy 12-es karikás családi filmet, ami egyébként inkább felnőtteknek való, már ha érdekli őket egyáltalán a sztori.

Vincent Cassel, aki a film nagy húzóneve, és beültethetné a nézőket a moziba, nem sokat tűnik fel a filmben, ha igen, akkor sem csinál más, mint Lázár Jánost is megszégyenítő megszállottsággal vadászatokra jár és őzeket üldöz. Egyetlen élvezetet a filmben valóban csak a látvány nyújthat, persze néha emiatt is megéri beülni a moziba. A Szépség és a szörnyeteg sajnos nem ilyen, hiszen a története lényege, a jóság és varázslat tűnt el belőle.