Káoszba fulladt a Star Wars online jegyelővételi akciója

2015.10.19. 09:51 Módosítva: 2015.10.20. 08:46

Ma reggel 9 óra óta lehet jegyet foglalni a Csillagok háborúja: Az ébredő erő című filmre, amit december 18-án hajnal 00:01-kor mutatnak majd be nálunk. Az óriási érdeklődéssel várt film jegyeire persze le akar csapni mindenki jó előre, és erre a Cinema City szerverei nincsenek felkészülve, legalábbis mi ezt tapasztaltuk fél tíz körül.

A nyitólapon mondjuk eleve az a figyelmeztetés várja a látogatót, hogy erre a filmre most nem lehet jegyet foglalni, ami azért furcsa, mert a filmet jelképező kis plakátszerűség felett meg az a felirat olvasható, hogy

Jegyelővétel október 19-én 9 órától.

A képre klikkolva odáig minden kollégánk eljutott, hogy kiválasztott egy mozit, egy filmtípust (2D feliratos, 2D szinkronos, 3D, stb.), és még időpontot is lehet választani a legördülő menüből, de utána azt a rendszerüzenetet kapjuk, hogy a szerver túlterhelt.

Egy fanatikus kollégánk nem hagyta annyiban, és megpróbált másik moziba jegyet foglalni – a Corvin Filmpalota internetes oldalán nem járt sikerrel, de egyik haverja személyesen tudott jegyet venni, igaz, nagyon sokáig kellett sorban állnia érte, DE KIT ÉRDEKEL, NEKI MÁR VAN JEGYE.  

Star Wars jegyfoglalás FAIL

Buda Andrea, a Cinema City mozihálózat PR-igazgatója az alábbi hivatalos választ adta az Indexnek a jegyfoglalási nehézségek ügyében:

‎Eddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a weboldalunkat, hogy jegyet vásároljon a filmre. A szervereink, annak ellenére, hogy próbáltunk felkészülni erre, nehezen tudják kezelni ezt az extra túlterhelést. A tegnap befejeződött Filmünnep ideje alatt is több tízezer ember vásárolt egyszerre az oldalunkon, s nem volt semmilyen tapasztalható hiba. Ez is mutatja a Star Wars filmre az érdeklődés mértékét.‎ Folyamatosan dolgozunk a szolgáltatóval plusz kiszolgáló kapacitáson. Minden moziban, ahogy telnek a termek, újabb előadásokat fogunk nyitni a premier naptól (dec. 18.)  kezdve. Kis türelmet kérnénk mind a mozipénztárakban, mind az online foglalás esetén.

Illetve hozzátette:

Szeretnénk még egyszer kiemelni, s ezzel megnyugtatni a nézőket, hogy a mai nap folyamán mind éjféli előadásokra, mind más időpontokra és napokra, az adott moziban tapasztalható igények szerint plusz termeket fogunk nyitni (ez alól az IMAX és a 4DX a kivétel, mert ezekből‎ csak egy-egy terem van Magyarországon).

Ami fontos: a filmre csak venni lehet jegyet, foglalni nem! A vásárlást a mozik weboldalán vagy személyesen a mozipénztárakban lehet megtenni.

UPDATE: Egy olvasónktól kaptuk az alábbi kiegészítést:

Kicsit lassan, de ment az online jegyvétel. Pénzt levonták a kártyámról, de beragadt a "tranzakció folyamatban" szövegnél. Jegyet nem kaptam (emailben kellene küldeniük), viszont ha újra betöltöm a foglalás oldalát, akkor a székeim már szabadnak látszanak. A honlapjukon elérhetőségnek csak egy telefonszám van, ami természetesen folyamatosan foglalt. Hogy nem lehetett felkészülni erre a rohamra?

A helyzet azóta sem lett jobb: egy olvasónk szerint a rendszer ugyan látszólag fogadja a kéréseket, és akik vásárolnak (és nem csak lefoglalnak jegyeket), ki is tudják azokat fizetni, és visszaigazolást is kapnak a vásárlásról. Igen ám, de a helyeket, amiket lefoglaltak és kifizettek, a rendszer továbbra is eladhatónak, zöld színnel jelöli. Ez azért problémás, mert ha a rendszerben nem regisztrálták a kérést, ugyanarra a helyre több jegyet is eladnak, akkor az ég irgalmazzon a Cinema Citynek december 17-től, amikor síró kisgyerekek, üvöltő felnőttek és rohamosztagosnak öltözött rajongók akarnak majd ugyanarra a székre leülni. Aki viszont elment valamelyik moziba, némi sorban állás után tudott jegyet venni.

UPDATE 2: Egy másik olvasónak a Cinema Cityben azt tanácsolták, hogy menjen személyesen jegyet venni, a neten vásárolt jegy árát pedig 8 napon belül visszatérítik. Hogy ez azt jelenti-e, hogy a cég feladta az online jegyforgalmazást a filmre vagy sem, azt nem tudjuk, mindenesetre a Cinema City kérdéseinkre azt felelte, hogy majd a Facebookon tájékoztatják a vásárlókat. 

UPDATE #2:A Cinema City hétfő este újabb közleményt adott ki, és elnézést kért a kellemetlenségét:

A mai napon eddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a Cinema City weboldalát, hogy jegyet vásároljon a Star Wars 7 – Az ébredő erő című filmre. Az oldal eddig mért maximális leterheltségének többszörösét regisztrálta a rendszer. A mozilánc a problémát észlelve a szerver kapacitását azonnal megnövelte. A Cinema City technikai csapata jelenleg is a cég és a jegyvásárlást biztosító rendszer kommunikációjának javítását végzi. A Call Center és a jegypénztárak megnövelt kapacitással a panaszok kezelésén, azok megoldásán dolgozik.

A mozilánc részletes útmutatót is adott, mit kell tenni, ha valaki nem kapott jegyet vagy vásárlást visszaigazoló üzenetet, de a pénzét már lebonták:

Egy adott jegyvásárlási tranzakció sikertelennek minősül, ha a néző a Cinema City visszaigazoló emailjét nem kapja meg pár perccel a tranzakciót követően. Igaz ez annak ellenére is, ha  a bankkártyáról a PayU rendszere a pénzt levette.   A Cinema City vásárlást visszaigazoló emailjével nem rendelkező nézők számára a vásárlás napját követően  8 napon belül a PayU szolgáltató elindítja az összeg visszautalását. Nekik azt tanácsolja a Cinema City, hogy próbálkozzanak újra a jegypénztáraknál, illetve a holnapi nap folyamán online. Azok, akik jegyvásárlása sikeresnek minősül, értesítést (visszaigazoló levelet) kaptak a tranzakcióról a mozihálózattól, és a rendszer az összeget a bankkártyáról levette. Ők immár érvényes jeggyel rendelkeznek a filmre. Ha ennek ellenére kétségük volna a jegyük meglétéről, a Call Centeren (06 40 600 600) keresztül tájékozódhatnak. A Cinema City semmilyen esetben sem árusítja kétszer ugyanazt a jegyet. Azok, akiknek a ”tranzakció folyamatban” felirat jelenik meg képernyőjükön, és az oldal nem frissül belátható időn belül, jegyvásárlása nem teljesült, így az újbóli próbálkozást javasolja a Cinema City.