Reméljük, ezek moziba kerülnek 2016-ban

maxresdefault
2016.01.03. 12:04 Módosítva: 2016.01.03. 12:21

2016-ban is biztosak lehetünk abban, hogy be fogják mutatni Magyarországon a legújabb Marvel-szuperhősfilmeket, jönni fog a Star Trek 3., az új X-Men, és mindenféle nagyon híres franchise újabb darabja, amivel temérdek mennyiségű pénzt lehet keresni. Viszont lesz rengeteg film, ami közül sok kétesélyes, hogy magyar mozikba fog-e kerülni. Mi ezeket szeretnénk látni nagyvásznon.

Még tavaly februárban raktunk össze egy hasonló cikket arról, hogy mik azok a filmek, amiknek a magyar premierjében reménykedünk, és annyira nem is lőttünk mellé. Habár az említett Michael Winterbottom- és Paul Verhoeven-film nem készült el, magyar mozikba került a Valami követ, A hangok és (sajnos) az Önkívület is. A Don Verdean, a Mistress America, és a Straight Outta Compton hozzáférhető lett az interneten az amerikai premierek után, két film pedig átcsúszott 2016-ra. Az egyik Thomas Vinterbeg kommunás drámája, a Kollektivet volt, a második pedig a cikkünk első szereplője:

Midnight Special 

Szóval Jeff Nichols amerikai rendező negyedik játékfilmjét már tavaly vártuk, de lehet, hogy erre az évvégére a Star Wars mellé már igazán túlzás lett volna. Egy hibátlan előzetest viszont kaptunk belőle, amiből nagy vonalakban a sztorit is megismerhettük: két szülő a különléges képességekkel rendelkező kisfiukkal menekül feltehetőleg a titkosszolgálat vagy valami más szervezet elől. Mivel Nicholsról van szó – aki olyan remek filmeket rendezett, mint a Shotgun Stories és a Take Shelter –, a történet egészen biztosan nem lesz ilyen egyszerű. Vagy ha mégis, akkor a remek érzéke, hogy bemutassa az Egyesült Államok vidékének kevésbé ismert részeit, ki fogja egyensúlyozni. Nicholsnak ez a film lehet a betörés a mainstreambe, bár állítólag felkérték az Aquaman rendezésére is, ő viszont a szuperhős helyett a saját története mellett döntött. A Midnight Specialban  pedig olyan színészek közreműködnek ebben, mint Michael Shannon, Joel Edgerton, Adam Driver, és Kirsten Dunst.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Adam Driver a Star Wars után elég nagy vonzerő, de Nichols eddigi egy filmjét sem mutatták be.

War Machine 

Michael Hastings író a The Operators című könyvéből készül az ausztrál David Michôd következő filmje, amiben a sajtóanyag szerint „rocksztár ezredesek” afganisztáni háborúhoz köthető machinációiról szól, hogyan tarolták le a washingtoni politikát és utána nem sokkal Kabult. A film a Netflixnek készül, akárcsak a 2015-ös Beasts Of No Nation, úgyhogy ezek szerint a streamingszolgáltató szeretné magához vonzani a finanszírozást nehezen találó projekteket. Ehhez sikerült berántani Brad Pittet főszereplőnek, és az ő gyártócégét is. Ha legalább feleannyira vicces és aggasztó lesz, mint a 2009-es Egy kis gubanc, akkor már megérte, bár Michôd nem arról híres, hogy vicces filmeket készít. Lásd: Animal Kingdom, Országúti bosszú.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Nehéz megtippelni. Brad Pitt még mindig sztár, de az amerikai külpolitika nem túl nézőcsábító. Plusz ugye a Netflix.

La La Land 

Fontos mérce a nézőszám, de nem minden. A Whiplash Magyarországon (miután fél évvel előtte ment a miskolci Jameson Cinefesten, és kiszivárgott torrenten) összesen 3500 nézőt tudott összeszedni az első hétvégéjén, de így is kijár a dicséret az Intercomnak, amiért a 2014-es év egyik legjobb amerikai filmjét megnézhettük itthon nagyvásznon is. A rendező Damien Chazelle a harmadik filmjére már sikerült olyan A-listás színészeket megnyernie, mint Emma Stone és Ryan Gosling. A zenét viszont nem hagyta maga mögött, a Whiplash dobosa után itt egy jazzzongoristáról fog szólni a sztori, aki beleszeret egy színésznőbe. Kíváncsiak vagyunk, hogy Chazelle megtartja-e az előző filmjéből a nyaktörő rendezői tempóját. Meg arra is, hogy az ebben szintén szereplő J.K. Simmons mennyit fog kiabálni.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: A Whiplash magyar bemutatója presztízskérdés volt, reméljük, hogy a La La Land már magától értetődő lesz.

Neon Demon 

neon-demon

Nicolas Winding Refn a Csak Isten bocsáthat meg nagy bukása ellenére is egy érdekes filmrendező, akár a korai dán korszakát, vagy a későbbi magasművészetnek álcázott trashfilmjeit nézzük. A Neon Demon című film az utóbbi fázisának folytatása lesz. A korai hírek szerint kizárólag női szereplők lettek volna a horrorjában, de azóta már Keanu Reeves és a Szerelemben a szemünk előtt szeretkező Karl Glusman is is beszivárgott a szereposztásba. A sztori egy fiatal modellről fog szólni, akit kikészít a Los Angeles-i szakma. Izgatottan várjuk, hogy Refn, akit a Csak Isten bocsáthat meg miatt komolyan nőgyűlölettel vádoltak, mit hoz ki ebből. Főleg azért, mert kicsit úgy tűnik, mintha vezekelne: a Neon Demonnak a forgatókönyvírója, és operatőre is nő, ami nagy váltás Refn eddig fiúöltözős filmkészítéséhez képest.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: A Csak Isten Bocsáthat meg kritikailag és a közönség szempontjából is bukás volt. Reevesen kívül nincsenek akkora sztárok a filmben, legalábbis nem hiszem, hogy Jena Malone sok embert vonzana a moziba, szóval ez is presztízsdöntés lehet.

King Cobra 

king cobra jamesfrancotv in
Fotó: jamesfrancotv / instagram.com

James Franco nagyjából 350 filmet forgat egyszerre, és ezek csak azok, amikben producer, rendező, és/vagy író, nem is beszéltünk azokról, amiben szerepel. Mondjuk lassan nem is érdemes, Franco karrierjében sokkal érdekesebb lesz mindig az információ, hogy jelenleg milyen filmterven dolgozik, mint az elkészült film – valószínűleg a The Disaster Artist című dráma/vígjátéka a világ egyik legrosszabb filmjének forgatásáról például a fejemben (és az eredeti könyv alakjában) sokkal nagyobb élmény lesz, mint moziban látni, de ne legyen igazam! Kicsit így vagyok most a King Cobrával is, amiben James Franco csak szerepel. Justin Kelly filmje ugyanis egy 2000-es évek elején történt, melegpornóipar-közeli gyilkosságról szól, amiben Franco karaktere, egy volt férfiprostituált és pornóproducer a főgyanúsított. Ha ehhez még hozzárakjuk a nyolcvanas-kilencvenes éveket idézi, meglehetősen eklektikus szereplőválogatottat (Alicia Silverstone, Christian Slater, Molly Ringwald), és a határozottan nem egy állatról elnevezett King Cobra vagy egy érdekes dráma lesz – vagy egy totális katasztrófa.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Nagyon kevés.

High-Rise 

Sokáig megfilmesíthetetlennek tartották J. G. Ballard (Karambol, A Nap birodalma) 1975-ös High-Rise című regényét, amit sajnos nem olvastam, de ha tényleg annyira kettyósnak tűnik az egész, mint az ebből készült film előzetese, akkor még meggondolom. Mert az előzetes alapján Ben Wheatley filmje, amiben Tom Hiddleston (Loki a Bosszúállókból) egy puccos körülmények között élő orvost alakít, elég bizarrnak és érdekesnek tűnik. A film egyébként a Torontói Filmfesztiválon mutatkozott be, szóval Hiddleston neve mellett kritikai érdeklődést is kiváltott. Ezt persze meg lehetne magyarázni a rendező nevével is, de Magyarországon Wheatley-nek csak egy filmjét, az elég gyenge Vérturistákat mutatták be.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Hiddlestont imádják az emberek, de a film hasonló hangulatúnak tűnik, mint a Cosmopolis, az meg a kutyát sem érdekelte itthon.

The Green Room

Nagyon szerettem Jeremy Saulnier előző filmjét, a direkt béna főszereplővel készült bosszúfilmet, a Blue Ruint, és nagyszerű dolgokat várok a következő rendezésétől, a Green Roomtól, amihez már Patrick Stewartot is sikerült megnyernie az egyik nagyobb szerepre. Mint egy neonáci bandavezér. A  Green Room ugyanis egy punkbandáról szól, akik egy koncert után akkora kalamajkába keverednek, hogy el kell magukat barikádozni a címbeli szobában a támadó neonáci horda elől. A kritikákat olvasva Saulnier megint nem fogta vissza magát vérben és erőszakban, ha valaki szörnyű részletekre kíváncsi a filmből, olvassa el a Cannes-i premier után írt cikkeket. Én inkább szeretném úgy megnézni, hogy minél kevesebbet tudok róla.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Kevés. Patrick Stewart neve nem elég, hogy elegen beüljenek egy filmre, aminek a címe nem X-betűvel kezdődik.

Julieta

Nagyon keveset tudni a Julietáról, Pedro Almodóvar következő játékfilmjéről. Egész pontosan én csak az IMDb szerinti történetet tudom ("Julieta 2015-ben az őrület szélén éli az életét, de látjuk harminc évvel ezelőtt, életének egy sokkal sikeresebb korszakában is"), illetve azt, hogy a rendezőnek be kellett hódolnia Martin Scorsese előtt, ugyanis sokáig úgy volt, hogy mindketten egy Silence című filmmel fognak előrukkolni 2016-ban. Almodóvarra ráférne egy igazi, nemzetközi siker, két legutóbbi filmje ugyanis felemás fogadtatást kapott. A bőr, amelyben élek Georges Franju-, Hitchcock- és különböző olasz horrorfilmes utalásait sokan elég rosszul fogadták, a Szeretők, utazók pedig inkább volt egy kabarétréfa, mint egy értékelhető vígjáték - bár tagadhatatlan, hogy mindkettőnek voltak erényei.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják: Sok. Mindegy, hogyan sikerülnek Almodóvar filmjei, Magyarországon úgyis meg lehet nézni.

The Book Of Henry 

Azt írtam, hogy a Julietáról alig tudunk valamit? Hát a The Book Of Henry-ről gyakorlatilag semmit, azon kívül, hogy Colin Trevorrow, a Jurassic World című pénzgyár és kulturális úthenger rendezője készítette, a főszerepeket pedig Lee Pace és Naomi Watts fogják játszani. Feltételezem, hogy Trevorrow azért készítette ezt a filmet, hogy pont az előbbi rendezése után szusszanjon egyet (ilyen Joss Whedon is művelt: a Bosszúállók szünetében leforgatta a Sok hűhó semmiért szuperolcsó változatát a saját házában). Amit viszont gyakran elfelejtünk vele kapcsolatban, hogy a Jurassic World előtt készített egy szuper kis filmet: a Kockázatos túra pont az a pici film volt, ami elég érdekes és egyedi volt, amivel felhívta magára a figyelmet Steven Spielberg előtt. Remélem, hogy a The Book Of Henry is hasonló lesz.

Mennyi az esély arra, hogy bemutatják:  Jó kérdés. Először is tudni kellene, hogy ez micsoda igazából.