Sok magyar internetező azt sem tudja, mi az az Oscar-díj

2017.02.24. 11:58

A  vasárnapi Oscar-gála előtt a Google megnézte, hogy a magyar internetezőket mennyire érdeklik az Oscar-filmek, és úgy egyébként maga a díj, mármint úgy értve, hogy melyik filmre és a gálával kapcsolatos kérdésre kerestek rá a legtöbben. A cég nem a dettó hozzájuk tartozó YouTube-kereséseket vette figyelembe, hanem a guglizást. 

Az idei Oscar-díjra jelölt filmek toplistája a Google keresések alapján Magyarországon: 

  1. Kalifornia Álom
  2. Holdfény
  3. Oroszlán
  4. A számolás joga
  5. A fegyvertelen katona

A Kaliforniai álom első helye nem meglepő, elképesztően jó a sajtója, bár a a hazai mozikban annyira nem hozott kiugróan nagy nézettségek (kb. 160 000 nézőbél tart most, és ezen egy Oscar-eső sem változtatna sokat. A Holdfény második helye meglepőbb, az Oroszlán harmadikja dettó, mi azt hittük, az Érkezés előrébb lesz majd a listában, és tessék, az első ötbe nem fért be.

A legkeresettebb kérdések az elmúlt 7 napban az Oscár-gálával kapcsolatban Magyarországon:

  1. Mikor lesz az Oscar-gála?
  2. Mi az az Oscar-díj?
  3. Mi volt a címe az első nyertes hangosfilmnek?
  4. Mi a címe annak a rövid filmnek amit Oscar-díjra jelöltek, élőszereplők?
  5. Ki készítette eredetileg az Oscar-szobrot és milyen anyagokból készült?

Kocsmakvízhez, vetélkedőhöz ideális témák és az idei magyar jelölt Deák Kristóf megguglizása mellett azért álljunk meg egy kicsit, és ízlelgessük azt a tényt, hogy 

a magyar internezetők kimutatható hányada azt sem tudja, mi az az Oscar-díj.

A valaha Google keresőben 10 legtöbbet keresett Oscar-díjas film Magyarországon:

  1. A keresztapa
  2. Argo
  3. Titanic
  4. Forrest Gump
  5. Elfújta a szél
  6. A bárányok hallgatnak
  7. Schindler listája
  8. Birdman
  9. A tégla
  10. Gigi

Ez az a lista, amit ha összevetünk egy nemzetközi változattal, elég nagy átfedést tapasztalhatunk majd, bár a Gigi és az Argo elég fura, hogy rajta van - ez Ben Affleck hazai népszerűségének betudható, aminek eredetét még mindig csak azzal tudjuk magyarázni, hogy második keresztneve, a Géza, nagyon közel vitte a magyar néplélekhez.

A végére pár globális adat a Google-től:

  • A kilenc legtöbbet nézett Oscar-előzetes összesen 3 milló órányi nézettséget produkált.
  • Az év legnépszerűbb Oscar-jelölt előzetese a YouTube-on a Kalifornia álom volt, második az Érkezés, harmadik a Fegyvertelen katona.
  • A Pixability kutatócég által végzett kutatás alapján a YouTube-on a szuperhősös előzetesek a legnézettebbek: a szuperhősös/animációs/sci-fi-előzetesek teszik ki a 100-as toplista 74 százalékát. 

Ne maradjon le semmiről!