A kínaiak miatt kap folytatást az Egy kutya négy élete

2017.06.22. 11:10

(Kamunak bizonyuló) állatkínzós botrányok, lefújt díszbemutató és nagyon visszafogott promóciós kampány ide, 60 milliós, erősen közepes bevétel oda, a kínai piac úgy zabálta az Egy kutya négy élete című filmet, amiben egy kutya lélekvándorásán(!) keresztül követhetjük le négy gazdája történetét, hogy lesz belőle folytatás.  

A 22 millió dollárból forgatott filmet hiába rendezte Lasse Hallström (Csokoládé), az amerikai közönséget nem nagyon érdekelte, a nyitóhétvégéje 18 millió dollárt hozott, a végén Észak-Amerikában 64 milliónál állt meg. Igen ám, de a világpiac, mint oly sok más filmet szokott mostanában, ezt is megmentette: 128 millió dollárt keresett az amerikai bevételhez, amiből csak Kínában 88 millió jött be.

Pedig ugye az egész úgy indult hogy a gyártó Amblin Partners be sem akarta mutatni a filmet Kínában, mert a kisebb amerikai drámák, amikben nem robban fel semmi, és a főszereplője sem egy igazán eladható név (Dennis Quaid) nem szoktak jól termelni arrafelé. Aztán felvették a kapcsolatot az Alibabab.com nevű online szatócsbolttal (na jó, a világ egyik legnagyobb online kereskedőcége), akiknek köszönhetően kiderült, hogy a helyi középosztály imádja a kutyákat. Agresszív médiakampány következett, és a kínaiak tódultak a filmre, az Alibaba meg azóta is kismillió terméket árul a film címével és logójával feldíszítve.

Márpedig a sikert nem kell megmagyarázni, így az Amblin bejelentette a folytatást, amit kifejezetten a kínai közönségre szabnak, és nagyon úgy néz ki, hogy az USA-ban be sem fognak mutatni, mert minek.