Ezeket a filmeket nem mutatták be idén Cannes-ban

2020.06.03. 19:48

2020-ban a világot sújtó koronavírus-járvány miatt elmaradt a cannes-i filmfesztivál, ahol az utóbbi években olyan filmek kezdték a pályafutásukat, mint a négy Oscar-díjat nyert Élősködők, vagy a szintén Oscar-díjas, ráadásul magyar Saul fia. Ha nincs a koronavírus, idén itt mutatták volna be az új Wes Anderson-filmet, Viggo Mortensen új rendezését, vagy a legújabb Pixar-filmet. Magyar film idén sem került volna a versenyprogramba.

A szervezők szinte az utolsó lehetséges pillanatig tagadták, hogy az idei filmfesztivál elmarad, de végül úgy döntöttek, hogy nem lesz érdemes tovább várni, hogy világ minden pontjáról filmesek és újságírók érkezzenek a francia tengerpartra, mert nagy valószínűséggel ez lehetetlen.

Viszont a cannes-i fesztiválon szerepelni őrületes presztízs, a díjazott, vagy csak a programba válogatott filmeknek nagyobb esélye van más fesztiválra bekerülni, forgalmazót találni. A Cannes-ban szereplő filmek első képkockája általában egy logó arról, hogyan szerepelt a fesztiválon, milyen szekcióban volt, nyert-e díjat. A szervezők ezt nem akarták elvenni a filmesektől, ezért, hogy ezt a plecsnit hivatalosan használhassák a filmek, szerda délután bejelentették azt az 56 filmet, amely versenyben lett volna az eredetileg május közepére szervezett fesztiválon. 

A fesztivált fennállásának történetében egyszer, 1939-ban nem rendezték meg. 1968-ban politikai okokból félbeszakadt, erről itt írtunk hosszabban.

A versenyprogramot általában szekciókra szokták szedni, de most ömlesztve sorolták fel a filmeket (via Indiewire):

  • “The French Dispatch,” Wes Anderson
  • “Summer of 85,” François Ozon
  • “True Mothers,” Naomi Kawase
  • “Lover's Rock,” Steve McQueen
  • “Mangrove,” Steve McQueen
  • “Druk (Another Round),” Thomas Vinterberg
  • “Peninsula,” Sang-ho Yeon
  • “ADN,” Maïwenn
  • “Soul,” Pete Docter
  • “Ammonite,” Francis Lee
  • “Falling,” Viggo Mortensen
  • “Broken Keys,” Jimmy Keyrouz
  • “Truffle Hunters,” Gregory Kershaw és Michael Dweck
  • “Aya and the Witch,” Goro Miyazaki
  • “Limbo,” Ben Sharrock
  • “Heaven,” Im Sang-soo
  • “Last Words,” Jonathan Nossiter
  • “Des Hommes,” Lucas Belvaux
  • “Passion Simple,” Danielle Arbid
  • “Good Man,” Marie-Castille Mention Schaar
  • “The Things We Say, the Things We Do,” Emmanuel Mouret
  • “John and the Hole,” Pascual Sisto
  • “Limbo,” Ben Sharrock
  • “Here We Are,” Nir Bergman
  • “Rouge,” Farid Bentoumi
  • “Sweat,” Magnus von Horn
  • “Teddy,” Ludovic and Zoran Boukherma
  • “Un médecin de nuit,” Elie Wajeman
  • “Enfant Terrible,” Oskar Roehler
  • “Nadia, Butterfly,” Pascal Plante
  • “Pleasure,” Ninja Thyberg
  • “Slalom,” Charlène Favier
  • “Casa de Antiguidades,” João Paulo Miranda Maria
  • “Ibrahim,” Samuel Gueismi
  • “Gagarine,” Fanny Liatard, Jérémy Trouilh
  • “16 Printemps,” Suzanne Lindon
  • “Vaurien,” Peter Dourountzis
  • “Garçon chiffon,” Nicolas Maury
  • “Si Le Vent Tombe,” Nora Martirosyan
  • “On the Way to the Billion,” Dieudo Hamadi
  • “9 Days at Raqqa,” Xavier de Lauzanne
  • “Cévennes,” Caroline Vignal
  • “French Tench,” Bruno Podalydès
  • “Un Triomphe,” Emmanuel Courcol
  • “Le Discours,” Laurent Tirard
  • “L'Origine du Monde,” Laurent Lafitte
  • “Flee,” Jonas Poher Rasmussen
  • “Eight and a Half,” Ann Hui, Sammo Kam-Bo Hung, Ringo Lam, Patrick Tam, Johnnie To, Hark Tsui, John Woo, Woo-Ping Yuen