Bence
10 °C
25 °C

Borat csábítóan szép nője menti a filmet

2009.04.09. 10:38 Módosítva: 2009-04-09 15:19:26
A forgalmazók most tartják az újrahasznosított filmek hetét. Mozikba került a negyedik Halálos iramban, a Dragonball hollywoodi remake-je meg egy Szex és New York-klón. Aki kihagyta a szemledíjas Papírrepülőket, vagy a Titanicot nyitó Gomorrát, mától pótolhat.

Halálos iram

Vin Diesel, Hollywood kettes számú kopasz sofőrje (az első ugye Jason Statham) visszatért a tuningolt verdák és a nagymellű nők világába. Két rész kihagyása után a Tokio Drift rendezőjével, Justin Linnel leforgatta a negyedik Halálos irambant. A film 71 millió dollárral nyitott. 7,1 pontot kapott az IMDb-n, a Rottentomatoeson viszont csak 23 százalékot. "A negyedik rész lett a legrosszabb" - írja a Variety, a Mineapolis Star Tribune szerint meg "minden, amiről ez a film szól megvolt már az előző háromban is, meg az Ágyúgolyú futamban." A mostani részben egyébként tényleg mindenki benne van, akit a korábbi részekben láttunk: Vin Diesel anyósülésén újra a dögös Michelle Rodriguez pattog, Paul Walker meg tovább folytatja a kettős játékait, pedig már 2003-ban kiderült róla, hogy zsaru.

Dragonball - Evolúció

A tüskehajú törpe, meg a kopasz haverja kungfuleckéket vesznek a nagyszemű mangacsajokat csöcsörésző öreg mestertől, de pont amikor lenyomnák a főellenfelet egy Kamehame tűzgolyóval, jön a stáblista meg az idétlen főcímdal. Nekünk ennyi maradt meg a több száz Dragonball epizódból, és James Wong rendezőnek is, aki 100 millió dollárt kapott a Foxtól a moziváltozatra. Kihagyta a sztoriból a három szemű Tien Shinhant, és a perverz mester, Zseniális Teknős is csak nyomokban maradt meg, az őt alakító Chow Yun-Fatnek nincs se ősz haja, se teknőspáncélja, se oldszkúl napszemüvege. A Dragonball - Evolúciót április 10-én mutatják be Amerikában, az ázsiai országokban eddig 21,9 milliós bevételt termelt. A rajongóknak nem jött be, csak 3,1 pontot kapott az IMDb-n. A Rottentomatoeson még kevés kritika van, és az is inkább negativ, mint az IGN Movies UK-é: "Otrombán és cinikusan váltották aprópénzre minden idők egyik legnépszerűbb rajzfilmsorozatát."

Papírrepülők

Szabó Simont láttuk már színészként hamis vonatjegyekkel seftelni a Moszkva térben, most meg rendező lett, pedig nem is járt filmes iskolába. Igaz, a Papírrepülőkkel elvitte az idei szemle elsőfilmes díját (megosztva az Intim fejlövéssel), meg a diákzsűriét is, Csáky Attila pedig produceri díjat kapott. "A Papírrepülők hét, egymástól független történet, ami 18 és 30 év közötti, mai, nagyvárosi fiatalok életét mutatja be. Szórakoztató film, nem az a szoció érfelvágós" - januárban így foglalta össze a rendező két mondatban. A költségvetés 27 millió forint volt, az MMK-tól 5 milliót kaptak, amiből 1,5 millió a rendező Megyünk című kisfilmjének tavalyi szemledíja után járt, 3,5 millió a producer előző filmje után. Kritikusunk szerint nagyon jó, hogy végre egy alulról jött rendező forgatott "nagyvárosi utcafilmet", bár szerinte súlyos hiba, hogy végig "rumbatökként rázzák a kamerát". De a film, amiben több szálon fut a semmi a Moszkva tér-hez hasonló hangulatú, talán ezért nyitotta meg a csütörtöki díszbemutatót Török Ferenc rendező.

Egy boltkóros naplója

A Szex és New York óta minden forgatókönyvíró ugyanúgy képzeli el a manhattani újságírónőt: jól kereső 30 éves szingli, aki pasigondokkal küzd, és soha nem tud ellenálni a kirakatoknak. Ezúttal Borat nője, Isla Fisher vásárolja fel az összes Gucci táskát meg Chanel magassarkút. "Fájdalmas időpazarlás. Isla Fisher viszont csábítóan szép, miatta talán meg lehet nézni" - írja a Rolling Stone. A külsejéről annyit leszögeznénk, elődjére, Sarah Jessica Parkerre csak annyiban hasonlít, hogy ugyanolyan alacsony, az arca szerencsére kevésbé lószerű. A filmben persze csavar is van: a laptopján a spórolásról írogat egy menő magazinnak, ami aktuális így válság idején. Az Álljon meg a nászmenetet rendező P.J. Hogan új vígjátéka szerény 17,8 millió dollárral nyitott februárban, azóta már 92,6 milliónál tart. 6,8 pontot kapott az IMDb-n, 23 százalékot a Rotten Tomatoeson. A New York Magazine szerint "ez a film csak a Doktor Szöszi meg a Szex és New York rajongóinak szól." Azért ők is sokan vannak.

Gomorra

A Gomorra a poszt-Keresztapa korszak legjobb maffiás filmje, sőt a Coppola-félénél is jobb, ha a rendszer megismerését és a cosa nostrába sodródás bemutatását tartjuk fontosnak. Meg a Keresztapát jegyző Mario Puzót nem akarták úgy kinyírni soha, mint a tényfeltáró regényt, a Gomorrát szerző Roberto Savianót, aki a könyv megjelenése óta folyamatosan változtatja a helyét testőreivel. Plusz a film Cannes-ban nyert, majd az Európai Filmakadémia legfontosabb díjait is haza vitte. Rétegfilmtől szokatlan, 33 millió dolláros bevételt ért el eddig a világon, vagyis érdekli a nézőket a többszálon futó, Matteo Garrone rendezte történet, amiben a fiatal wannabe gengszterek, a kínaiaknak és Scarlett Johanssonnak dolgozó szabó, a befásult pénzbehajtó is szerepet kap, az illegális szemétlerakó, de valójában mindenki, akinek egy kicsit is köze lehet Nápolyhoz. Ennél is többet a kritikánkból tudhat meg.