Katalin
3 °C
9 °C

A filmszakmát nem érdekli Polanski bűne

2010.07.15. 11:15
A kritikusok imádták Roman Polanski Szellemíróját, amit a rendező a svájci házi őrizetben vágott meg. Tom Cruise Mission Impossible-paródiával jelentkezik a héten.

Szellemíró

Roman Polanski 5 éve rendezett utoljára, és most egy akciójelenetek nélkül is izgalmas politikai thrillerrel tért vissza, amiben Ewan McGregor az angol exminiszterelnök életrajzát írva egyre mélyebben bonyolódik bele a fegyvergyártó lobbi világ-összeesküvésébe. A kritikusokat nem érdekelte a Polanski körül kialakult lincshangulat, a pedofilbotrány és a svájci házi őrizet, csak a rendező új filmjére koncentráltak, és egekbe magasztalták: "Briliáns politikai thriller" (Rolling Stone), "Polanski egy mágus" (Wall Street Journal), "Ewan McGregor nagyon jól eltalálta, hogyan kell lelkiismeretes, elszánt, de örök balek karaktert játszani" (Hollywood Reporter). A 45 millió dollárból Németországban forgatott Szellemíró eddig 52,9 milliós bevételt termelt, az IMDb-n 7,8 pontot, a Rottentomatoeson 84 százalékot kapott, Berlinből pedig elhozott egy Ezüstmedve díjat.

Kéjjel-nappal

Remek film a Kéjjel-nappal, mégha az elmúlt húsz év Tom Cruise -mozijai közül ez a negatív rekorder is: leggyengébben nyitott a tengerentúlon. Kicsit emlékeztet a Két tűz között-re, bár ez annyiban több a 94-es Cameron-mozinál, hogy az ügynököt is figyelhetjük az akciós kavalkádban, vajon a jó oldalon áll-e. A szereplők kicsit furcsán a múltban ragadtak: Tom Cruise 24 évvel a Top Gun után még mindig a napszemüveg mögül néz csábítóan, Cameron Diaz a 14 évvel ezelőtti télicsizmás szőke jónőt hozza. A film költségvetése úgy is 107 millióra kúszott fel, hogy Cruise-nak az LA Times szerint csak 11 milliót kellett fizetni a szokásos 20 milliós tarifája helyett. A Kéjjel-nappal bevétele eddig szerény 102 millió, az IMDb-n 6,7 pontot kapott, a Rottentomatoeson 54 százalékon áll. "A logika és a hitelesség szabadságra ment, amikor Tom Cruise és Cameron Diaz lenyomták a torkunkon ezt a nonstop akciózást" - fanyalgott a Hollywood Reporter kritikusa, a Time-nál viszont ütős és jól összerakott filmnek nevezték.