Az Index-olvasók gyűlölik a Ponyvaregényt

2010. augusztus 10., kedd 20:01

Elképesztő kommentáradatot generáltunk egy hete, amikor összeszedtük a filmtörténet legtúlértékeltebb alkotásait. Olvasóink hiányolták többek között a Schindlert, az Avatart, a Titanicot és a Keresztapát, ezért most itt az újabb lista: nyomjon 10-est a kedvencére, adjon 1-est a hulladékokra! A videók alatti szövegeket a gyalázkodó hozzászólásokból válogattuk.

1. Ben Hur (1959)

"A színészi alakításokból nekem az maradt meg, hogy Charlton Heston helyenként veri mimikában Steven Seagalt" - írta DArchAngel nevű kommentelőnk a 11 Oscarral jutalmazott szandálos klasszikusról, majd így folytatta: "A sztori a Gladiátornál is egyszerűbb: gazdag ember szegény lesz, de akkor hirtelen nagy hős lesz, majd megint gazdag, és elmegy, és bosszút áll. Ennyi csavar egy fél magyar népmesében is van." Magyarországon egyébként a Ben Hurt csak 82-ben mutatták be, de 5,5 milliós nézőszámával [21] azóta is rekorder a hazai moziforgalmazásban. (A film 144. az IMDb legjobb 250 filmet összegyűjtő listáján.)

2. A keresztapa (1972)

DArchAngel a 3 Oscart, 5 Golden Globe-ot és 14 további díjat besöprő A Keresztapát is savazta, szerinte "vontatott és tele van idegesítő digókkal". Panko szerint "mocskos bűnözőkről készített érdektelen, hosszú film", anarcho78 pedig a sorozatfüggők nevében jelentette ki: "a Maffiózók százszor jobb". Kinsey nevű kommentelőnk Coppola helyett inkább Scorsesét javasolja: "Ha jó maffiafilmet akarok nézni, akkor Nagymenők. A keresztapa a nyomába se ér". Maka pedig azért akadt ki a korábbi cikken, mert az megkérdőjelezte A remény rabjai első helyét az IMDb listáján: "A Keresztapa minden idők legjobb filmje? Ezt inkább nem minősítem, jó lehet egyébként arra ráncigálni, hogy épp ki az első a listán." (A Keresztapa a 2. legjobb film az IMDb-n.)

3. Schindler listája (1993)

Sok olvasónk még a habzó szájú holokamuzások moderálása után is Schindlert követelte a listába. A szofisztikáltabb anyázások nagyjából ugyanarról szóltak: Spielberg 7 Oscart és 65 további díjat elnyerő fekete-fehér filmje "a legnyálasabb hazugság a földön" (Valaki1), "a legkamubb, túlértékelt, ajnározott vicc, amit valaha láttam" (hessrudi), "nagyobb giccsparádé, mint a felsoroltak együttvéve" (shitgun). Igazi csemege volt Intizar véleménye: "Én ugyan zsidó vagyok, tehát örvendeznem kéne a holocaustiparnak, de ilyen rettenetesen förtelmes, giccses izét még a világ sem látott. Az emelkedett esztétikai igényeivel pont odáig jut, ameddig Leni Riefenstahl a filmjeivel. Ha pedig egy holocaustfilm zsigerből Riefenstahl-emlékeket hív elő, az kicsit kínos." A hét bölcsességét viszont vau nevű olvasónk nyögte be: "Nem az a zsidózás, ha valaki azt mondja, a Schindler fos, hanem ha mellé még paraszt is." (A Schindler 7. az IMDb toplistán.)

4. Ponyvaregény (1994)

"A Ponyvaregény minden idők leginkább túlhypeolt filmje" - írta Dirty nevű olvasónk az Oscar-díjas, Golden Globe-os, aranypálmás és 41 további díjjal kitüntetett alkotásról. De a kommentelők közül sokan már nem elégedtek meg ennyivel, és Tarantino egész életművét gyalázták: "Az összes Tarantino-film szar, mégis állandóan ajnározzák" (Kerek Perec), "Tarantino egy szélhámos, aki hihetetlenül népszerű, és sajnos már ő is elhiszi, mekkora rendező. Szánalmas, amit filmként eddig csinált" (falalla), "Tarantino filmjei valódi übermocskok, értéktelen szarok" (Valaki1). Shitgun többször is végigmantrázta, miért utálja szívből Tarantinót: "A legtúlértékeltebb mocsokszar rendező, persze gondolom a bölcsészek nagyon buknak rá. Aztán csak meg kell kérdezni tőlük, hogy miért jó, és ott vége is a beszélgetésnek. Tarantino tipikusan azok szerint jó, akik nem értenek a filmhez, vagy nem néznek minőségi filmet, viszont hallották, hogy Tarantino kurva jó, tehát szerintük is cool, meg újító, meg egyedi. A Jackie Brownt kivéve a munkássága egy nulla." (A Ponyvaregény 6. az IMDb-n.)

5. Titanic (1997)

Szerjóska tömören és velősen megmondta, mit gondol James Cameron 11 Oscart és 76 egyéb díjat besöprő filmjéről: "a giccses szar eposzi csúcsa". Hasonló véleményen volt a többi olvasó is: "Az egyetlen pozitív jelenet DiCaprio halála" (zabiela), "Giccsparádé. Színészi teljesítmény nuku, nem tudom, mire kapott Oscart" (Elencar), "A tévét ellepi a slejm és sosem tudhatom meg, kipurcan-e az a törpe meg a kopott lotyója, aki a hajó orrán vigéckedik" (piszok alfréd). A Titanic előhozta egyébként a régi mozis emlékeket is: "13 évesen telebőgtem a mozit, mikor Leo meghalt, pedig az egész film egy nyáltenger, pont 13 éves kislányoknak való" - nosztalgiázott epres négercsók, Hétfejű tündér pedig bevallotta: annyira röhögött az érzelmes jeleneteken, hogy ki akarták zavarni a vetítőteremből.

6. A Gyűrűk Ura - A király visszatér (2004)


A Schindler listájához vagy Tarantino filmjeihez képest Peter Jackson 11 Oscart, 4 Golden Globe-ot és 102 további filmes díjat besöprő fantasyje egész jól megúszta a népharagot. Henry06 szerint "sem az első rész minőségét, sem a könyvét nem sikerült utolérnie. Ráadásul néha elég unalmas, mégis 11 Oscar-díjas." Az aranyszobrokon és az elnyújtott lezáráson akadt ki DArchAngel is: "11 Oscar, csak tudnám mire? Ugyanannyira érthetetlen számomra, mint a Titanic. A végén a hobbitok búcsúzása és hazatérése a Megyébe külön taktikai atomcsapásért kiállt." (A király visszatér 13. az IMDb 250-es toplistáján.)

7. A sötét lovag (2008)

Heath Ledgertől érdekes módon egy olvasó sem vitatta el a Joker szerepéért posztumusz elnyert Oscart és a többi 27 díjat. Maga A sötét lovag, valamint a rendező, Christopher Nolan viszont több negatív kommentet is kapott. "Maga a lista megérdemel tőlem egy 1-est, mert az utóbbi idők legnagyobb túlhype-olt szutykai (Inception, Dark Knight, Inglorious Basterds) nincsenek rajta" - fakadt ki probes, de victor vacendaknak sem jött be a rebootolt Denevérember: "A legtúlértékeltebb kategória jeles képviselői Nolan Batmanjei." A 81 díjat (köztük 2 Oscart) besöprő film 12. az IMDb toplistáján.

8. Becstelen Brigantyk (2009)

Shitgun ezt a filmet is ugyanúgy hosszasan savazta, mint a Ponyvaregényt: "Az egyik legnagyobb szar, blöff, gagyi, ami valaha ment a mozikban. Tarantino egy műkedvelő bájgúnár, akinek abban áll a művészete, hogy nem egy filmet dolgoz fel, mint a remake-készítők, hanem egy filmjében harminc másikat dobál egymásra. Ennyit tud. Védjegye még a frappáns párbeszéd, ami egyszer vicces, kétszer oké, de folyamatosan ezt használni dramaturgiaként (illetve ahelyett) gáz. Jól ráérzett arra, hogy ha a nagyközönség számára ismeretlen filmekből szemezget, akkor akár be is vallhatja, hogy lopkod, akkor is egyedinek fogják tartani, és ez be is jött neki. Aztán egy idő után már ez se ment, a Halálbiztos például gyakorlatilag nézhetetlen, azoknak poén, akik otthon vannak a '70-es évek exploitationjeiben. A Brigantik pedig már erősen szánalmas, mert ott még a vaker is gyenge. Tarantino jó helyekről szedi a jeleneteit, egyszer-kétszer jól is keverte őket, de ettől még csak egy bármixer színvonalát hozza, nem a pálinkafőzőét." (A Becstelen Brigantyk 76. az IMDb toplistáján.)

9. A bombák földjén (2009)

Kathryn Bigelow 6 Oscarral és 73 egyéb díjjal elismert iraki háborús filmjét sem kímélték az olvasók: "Az utóbbi évek legtúlértékeltebb filmje. Nagy nulla a sztori, semmi színészi alakítás, rendezés gyenge, látvány átlagos" (sircharley), "Oscar-hegyek a nagy semmire" (Curacao86), "Az az évszázad legtúlértékeltebb filmje. Katasztrófa, hogy mennyire ajnározták, annak ellenére, mekkora szerencsétlenséget hoztak össze a készítők" (davideo).

I0. Avatar (2009)

A kommentelők a 3 Oscarral és 28 további díjjal jutalmazott, bevételrekorder Avatart hiányolták leginkább a listából. Szinte szóról szóra ugyanazt írta mindenki: "A világon a legtúlértékeltebb film. Maximum 10/2-t adnék neki, amilyen szánalmas, kiszámítható, fos történetet hoztak össze hozzá" (Siiiiix), "A közelmúlt legtúlértékeltebb "seggemen a szarom ki"-filmje" (dzső), "Az Avatar tényleg szar, a filmvilág all time legtúlértékeltebb filmje. Engem a látvány sem nyűgözött le, egy idő után már unalmas is volt a foszforeszkáló erdő." (rollerpig), "Egyszerűen direkt népbutítás, techdemo, szánalom." (SubZero), "Az évszázad legtúlértékeltebb filmje. Ha nem lett volna király a 3D, akkor addig vártam volna a megnézésével, amíg nem látom 300 Ft-os dvd-n egy nagy ládában a Kutyák és Macskák 2-vel, meg vmi Adam Sandler válogatással." (c3as84). Szerjóska így foglalta össze az Avatar lényegét: "A fejlettebb nép leigázza az erdőben lakó sükebóka kék faszfejeket. De elég csak a számítógépes játékra gondolni: ott valahogy senki nem akar ilyen kék vuki lenni." (Az Avatar jelenleg az IMDb toplista 115. helyén áll.)


Kommentek

  • 2010.08.11 10:55:54Solarian

    Ez mind jó film, ti meg egyszerűen szánalmasok vagytok.

  • 2010.08.11 10:58:45MUGEN

    Aki a keresztapát fikázza az nincs tisztában azzal, hogy mit neveznek jó filmnek!

    Listám:
    Nagy Kékség
    Keresztapa
    Hetedik
    Halálsoron
    Szemtől Szembe
    Amerikai Historia X
    Remény Rabjai
    Bronxi mese
    Korcs szerelmek
    Vér Kötelez
    sorolhatnám reggelig

  • 2010.08.11 10:58:46Dr. Körömlakk ®

    amerikai história x

  • 2010.08.11 11:02:24koschwarz

    ez az egyik legjobb cikk, amit az indexen az utóbbi időben olvastam. konkrét bizonyítéka annak, hogy sokan az interneten élik ki ál-intellektüel, "ki tudja milyen alapon" sznob attitűdjüket. és ez nem csak kultúrális témákban igaz, elég megnézni bármelyik posztot, rögtön tucatjával jelennek meg a trollok.

    ahogy tegnap asszem valami brit sunáról, kelly brookról (?)szóló cikknél jöttek a "lógacsöcse" hozzászólások...tetszett amikor egy csaj (nő) beírt, hogy "neki is úgy lógnak, de ti biztos jobb nőket dugtok", de a legjobb a befejezés volt, ami sasszem így hangzott: "mütyür kukik".

    na, a neten leginkább ilyen "mütyür kukik" trollkodnak, akik megmondják, mekkora fos a ponyvaregény. ahh, én is megyek már, mert kezdek trollkodni.

  • 2010.08.11 11:02:50E220

    MUGEN

    akkor itt a kerdes: Mitol jo a keresztapa?
    en lattam, tetszett de nem tartom olyan kult filmnek, h lancorgazmust kapjon tole az ember ha szoba kerul.

  • 2010.08.11 11:02:55brczi

    A cikkhez összeválogatott kommentekben az a legidegesítőbb, amikor megkérdik a "hozzáértők", vajon mire fel kapott pl. a Titanic 11 Oscart mert a színészi játék egy kalap sz@r. Mielőtt a hasonló kommenteket leírták, utána nézhettek volna, mert sok esetben a sok Oscarral jutalmazott alkotások nem a színészi kategóriákban kapták a díjakat, hanem a vágás, zene, forgatókönyv stb. kategóriában.
    Az, hogy a Keresztapa története mai szemmel nem nagy durranás, oké, aláírom. De azóta eltelt közel 40 év! Nem szerencsés a pl. Maffiózókkal összehasonlítani mint vki tette.
    A fenti filmek mindegyike a maga korában valamilyen szempontból a legjobb, ezen szerintem nincs mit vitatkozni!

  • 2010.08.11 11:06:21koschwarz

    hozzáteszem, nyilván most is igaz, hogy "ízlések és pofonok", de van amikor valaki ÉRTELMESEN MEG TUDJA INDOKOLNI, hogy valami miért tetszik/nem tetszik neki, meg van az akinek kb. ebből áll a kritikája: "a ponyvaregény egy fos, és csak az szereti, aki szeretni ha seggbe basznak egy négert".

    hát mit mondjak, ha csak ezt vette észre a filmből, akkor nem is tudom, ki a látens buzi, vagy éppen homofób, tökmindegy.

  • 2010.08.11 11:06:30Brancalleone

    Az a szép ezekben a kommentekben, hogy megint kiderült: mekkora egy nagyarc, gusztustalan, fikagép ország vagyunk, és hogy a magyar film a magyar focihoz hasonlóan azért lett világszínvonalúból halálciki, mert itt mindenki jobban ért mindenhez.
    Úgyhogy sommásan:
    MINDENKI, aki még nem csinált filmet, és nagyképűen kritizál éljen boldogan azzal a tudattal, hogy ő is részese annak, hogy zúgunk lefele, mint a fociválogatott a világranglistán.

  • 2010.08.11 11:08:04MUGEN

    Nem tudom, hogy hányszor láttad a keresztapát kedves E220? Miért jó film? Mert azóta sem született olyan alkotás amely olyan mélységben mutatta volna be az akkori olaszok tevékenységét amerikában, egyik film sem nyúlt ennyire mélyre, a párbeszédek zseniálisak az operatör ugyszintén az, no meg nem sietnek a filmmel van idejük mindent szépen kibontani, nézzd meg pl a családi összejöveteleket, annyira autentikus és szép, h csak na no meg a zene kiválló! 1972 ben készült a film szerinted?

  • 2010.08.11 11:09:53Messzi Vetek

    a cím hazugság. Index-olvasóként is imádom a Ponyvaregényt.

  • 2010.08.11 11:10:01pergy

    azoknak akik filmlistákat kommentelnek:

    a "túlértékelt" azt jelenti, hogy a film annak ellenére kapott sok nemzetközi díjat vagy elismerést, hogy valójában fos. Szóval nem egy olyan lista, hogy neked mi nem tetszik.
    Szerintem.

  • 2010.08.11 11:10:58E220

    Brancalleone:

    ez egy hulyeseg. Hagyjuk mar h a magyar az igyszar meg ugyszar meg milyen egy nyomi nep vagyunk meg semmire nem vagyunk jok...max te az vagy de ez a te dolgod.
    Kritikat mindehol mondanak es csak jelzem, h sok esetben sokkal ostobabb emberek adnak "hozzaerto" velemenyt kufoldon. Miert ne mondhatnak el az emberek a velemenyuket, ha nem tetszenek a hozzaszolasok meg a velemenyek akkor zarb be a bongeszodet.

  • 2010.08.11 11:11:19brczi

    @E220

    Szerintem egy részt a színészi játéktól. Másrészt a konfliktusoktól, amelyek nem csak a családok között léteznek, hanem családon belül is. És adott egy ember (Micheal Corleone), aki SZERINTEM nehezen tudja másként kezelni a kettőt.

  • 2010.08.11 11:11:20Brancalleone

    Ja és annak a frusztrált szerkesztőnek üzenem, aki azért ilyen tahó, mert őneki sose sikerült saját filmet összehozni, és azóta bosszút áll a világon, most pedig a cikk címét hazudta, hogy nézze meg a szavazatokat, és javítson....

  • 2010.08.11 11:11:23erdandrea

    Hát szerintem sincs értelme ennek, főleg, h. a többség nem is látta a Ben hur-t, mert még olyan fiatalok, 5,6-os átlag, jézusom!

  • 2010.08.11 11:13:01MUGEN

    A ponyvaregény egy kultusz film, akinek nem tetszik az nem látott még sok jó filmet vagy másképp osztályoz egy filmet. Nála valószínű a B osztályos filmek mennek, vagy egyszerüen a filmben lévő párbeszédek nem jutnak el az agyáig. Akinek a varázslótanonc meg az ehez hasonló Nicolas Cage-es filmek jönnek be sosem fogja megérteni miért is jó a ponyvaregény

  • 2010.08.11 11:13:31brczi

    És még valami a Keresztapához: a mai napig az egyetlen olyan film, amelynek nagyon jó a magyar szinkronja!

  • 2010.08.11 11:14:06jonnglenn

    és Finch meg Lynch úrnak egy filmje sincs a listán

    szomorú

  • 2010.08.11 11:14:28E220

    MUGEN:

    na latod. ezeket te mind eszrevetted, neked ezert tetszik!
    2 v 3szor lattam, mondom tetszik de engem alapban ez a klasszikus maffia filing nem erint meg. Ezert is tartom tulmisztifikaltnak. Az en ertekrendemben mas filmek hasonlo okok miatt ami miatt neked a keresztpa tetszik, sokkal elorebb vannak.

  • 2010.08.11 11:14:42Mazi

    Szánalmas magyar megfejtők.

  • 2010.08.11 11:14:45Kuczu

    És a budin üldögélve?

  • 2010.08.11 11:16:30Messzi Vetek

    brczi - ezzel azért vitatkoznék. Ford Fairlane kalandjai jobb Nagy Feró dumájával, mint az eredeti szöveggel.

  • 2010.08.11 11:17:22MUGEN

    Keresztapa védetséget élvez minden szempontból. Ne kezdjünk már el bántani egy olyan filmet ami meghatározó volt a filmiparban! Szerintem a keresztapa hiába régi film, megkapta már az örökké ragyogó kitüntetést, ha a filmek is csillagot kapnának az aszfalton mint a szinészek a keresztapa az első között tenné le a védjegyét!

  • 2010.08.11 11:18:21MUGEN

    E220 szívesen olvasnám a te kedvenc filmeidet...

  • 2010.08.11 11:19:57Palsif

    kinek a pap, kinek meg a 10 éves kis fiúk pöcse. manapság már az is divat hogy a jófilmekre ráaggatjuk, hogy szarok? mondjuk nem tudom egyeseknek miről szól a film, hogy a keresztapát, a ponyvaregény, a dark knight-ot, meg a gyűrűk urát leszarozza. megmagyarázhatnák mit láttak ezekből a filmekből.

  • 2010.08.11 11:20:55MUGEN

    Jogos Palsif....

  • 2010.08.11 11:23:32Dr. Körömlakk ®

    Ford Fairlanehez amúgy nem illik Feró hangja, de annyira egyedi, hogy azonnal jó is. télleg... :)

    *************

    Woody Allen?

  • 2010.08.11 11:23:48Solarian

    Még mindig nem tudom túltenni magam a múlt heti listán se...

    Jedi Visszatér? Forrest Gump?

    facepalm.jpg

  • 2010.08.11 11:24:18MUGEN

    Woody Allen kirány!! Hanna és nővérei pl szerintem zseniális, de a süti nem süti is az

  • 2010.08.11 11:28:38MUGEN

    Annyit már itt az elején gyorsan le kell írnom, mielőtt bármibe is belekezdenék: ha valaki még nem látta volna ezt a filmet, akkor rohanjon a boltokba, a haverhoz, vagy bárkihez, de szerezze meg, mert ha ez kimarad az életéből, akkor nagyon sokat veszít.
    Az, hogy ilyen szavakat kell használnom, már tükrözi, hogy a Keresztapa a világ egyik legjobb filmje, és azt is bátran állíthatom: minden idők legsikeresebb, legfontosabb és legnépszerűbb alkotása.

  • 2010.08.11 11:28:45erdandrea

    Woody Allen, David Lynch..

  • 2010.08.11 11:29:26MUGEN

    Vannak olyan rendezők, akik nagyon értenek a gengszterfilmekhez, de kettő olyat tudok kiemelni, akiknél a minőség biztos: az egyikük Martin Scorsese, aki folyamatosan építette fel gengszterfilmjeit, jobbaknál jobbat alkotva, a másikuk pedig Francis Ford Coppola, aki horrorfilmjei, és thriller-jei után olyat alkotott a Keresztapával, hogy az szerintem minden idők legfontosabb filmtörténeti eseménye.

  • 2010.08.11 11:29:38Dr. Körömlakk ®

    ahh, télleg forest... No1
    Woody humora kurvanagy :)

  • 2010.08.11 11:30:06MUGEN

    Francis Ford Coppola ezzel a filmmel világhírű rendezővé vált, és ezek után hatalmas filmeket készített, gondolok itt a Keresztapa másik két részére, valamint az Apokalipszis most-ra. De most térjünk rá magára az első részre, ami egyértelműen a trilógia legjobbja, valamint minden idők egyik legnagyszerűbb alkotása.

  • 2010.08.11 11:30:45MUGEN

    Fogadni mernék, hogy aki még nem látta ezt a filmet, akkor úgy ül le megnézni, hogy akkor itt most brutális gyilkosságokat, gengsztertetteket fog látni, minden érzelem nélkül.

  • 2010.08.11 11:31:20MUGEN

    Ha erre gondol az illető, akkor nagyot téved, ugyanis ez a film úgy mutatja be a családot, mindenki életét, hogy bármely gengszterfilm elbújhat mellette, és ezt komolyan mondom..

  • 2010.08.11 11:31:55MUGEN

    Hallottam már olyan vélekedést, hogy a Keresztapa túl békés, de éppen ez a lényege. Ez a film nem a brutalitásról szól, hanem az apró részletekről és érzelmekről, amik befolyásolják a Don családját.

  • 2010.08.11 11:32:33MUGEN

    A történet alapján rögtön belecsöppenünk a család életébe, amit Don Vito Corleone (Marlon Brando) vezet. Rengeteg részesedésük van a városban, talán a legnagyobb név a Corleone. Azonnal egy esküvőn találjuk magunkat, és először úgy láthatjuk, hogy minden a legnagyobb rendben van, minden úgy történik, ahogy a Don akarja. Többen is megkeresik őt kérésükkel, és ha az illető barát, akkor azt teljesíti. Ha kell erőszakkal, de egy a fontos: tisztességesen, és az ellenség épp annyit kap, amennyit megérdemel. Vito Corleone nagyon szerény és tisztességes ember, és Marlon Brando úgy alakítja a keresztapa figuráját, amit ugyancsak ki kell emelnem a filmtörténetben. Egészen haláláig ő a film sztárja, ez kétségen kívüli.
    Mellette azonban mégis úgy játszanak a színészek, hogy egyikük sem kicsinyül le, és egytől egyig fantasztikus alakításokat láthatunk. Itt van azonnal Al Pacino, akinek már az itteni alakításáért is Oscar-t adtam volna, hát még amit a második részben alkot.

  • 2010.08.11 11:33:06MUGEN

    Na az nem semmi.
    A családban mindenkinek meg van a maga feladata, vannak tanácsadók, végrehajtók, de a döntést mindig a keresztapa hozza. Később kiderül, hogy több család is a Corleone-család ellen fordul, mondván, hogy túl sok mindenből kimaradnak. Egy ilyen helyzet gyorsan megoldható lenne (mint később Marlon Brando is mondja), de a helyzet nagyon elmérgesedik, a Don-t megpróbálják megölni, és a családok végleg egymás ellen fordulnak. De hogy ki az igazi ellenség, az csak később fog kiderülni.
    Rengeteg drámai rész van a filmben, ami nekem csak még jobbá teszi, és ott van az a klasszikus maffiás hangulata is, amit semmi más ilyen típusú film nem tud megközelíteni. Ezt látni kell mindenkinek és mellé hallani azt a zenét, amit Nino Rota kompolnált. Minden idők egyik legjobb és leghatásosabb filmzenéje. Talán ilyen ezen kívül csak a Volt egyszer egy vadnyugat-nak van. Nagyon karakteres és tényleg annyira "keresztapás".

  • 2010.08.11 11:33:43MUGEN

    Az a jó ebben a filmben, hogy minden olyan részletes. Minden arckifejezés jelent valamit, és itt mindenki olyat alakít, ami történelemkönyvekbe illik. Marlon Brando, Al Pacino, Robert Duvall, James Caan. Elég csak a színészek nevére pillantani.
    A Keresztapa minden egyes pillanata fantasztikus, az elejétől a végéig. Olyan jelenetekkel van tele, amire mindig emlékezni fogunk, lehetetlen elfelejteni. Vannak nagyon fontos, nagyon megrázó pillanatok, és persze van a zene, ami összefog mindent, és így összegyúrva mindent, olyan arcot kap a film, amitől csak is filmtörténeti klasszikussá válhat. Nálam minden idők harmadik legjobb alkotása, és nem hiszem, hogy bármely film is a jövőben letaszíthatja erről a helyről. Ilyen fontos film nem születik minden évben. Kötelező megnéznie mindenkinek!

  • 2010.08.11 11:35:44ldddgsss

    +1 nézettség az indexnek részemről ismét sikert aratott ez a cikk. A filmek pedig olyanok mint a punci kinek a szőrös, kinek a borotvált jön be. :P

  • 2010.08.11 11:35:58redriot77

    Azért vannak még olyan filmek, amik legalább ötven évesek, mégis időtállóbbak mint pl. az Avatar: Tizenkét dühös ember, A dicsőség ösvényei. Vagy ott van a Das Boot. Na jó ez csak harmincéves. :)

  • 2010.08.11 11:36:01Van melle várkonyi andinak? Én nem látom.

    a keresztapa sajnos nem ér fel a könyvhöz.

    evvan

  • 2010.08.11 11:37:49MUGEN

    jaj istenem sosem szerencsés egy könyvet egy filmel összehasonlítani. Mivel a film film a könyv pedig könyv két külön dologról beszélünk...

  • 2010.08.11 11:41:08MUGEN

    Mert A Keresztapa kozmikus filmtörténeti jelenséggé nőtte ki magát az évek során, és a segélycsomagokat váró etiópiai gyermekeken kívül alig akad ember e föld kerekén, akinek ne csengene ismerősen ez a mágikus és tisztelettel övezett cím. Azelőtt sosem tapasztalt mértékben gyűrűzött be a köztudatba, beleértve más médiumokat, művészeti ágakat is. És legyen bár valaki egyetemi docens, vagy csatornapucoló, abban a túlnyomó többség egyetért, hogy minden idők (talán) legsikerültebb mozgófényképészeti alkotásáról van szó, amely még a legigényesebb néző szemét, szívét is kiszolgálja.

  • 2010.08.11 11:46:33imanuc

    Az én kis falum, Szigorúan ellenőrzött vonatok, LOL

  • 2010.08.11 11:47:39MUGEN

    MIndkettő jóóóóó!!!

  • 2010.08.11 11:49:25MUGEN

    Sebhelyesarcú, Carlitó Utja, Casino, Kárhozat útja

  • 2010.08.11 11:50:32Ratarak

    Bunuel mondta, hogy semmi sem taszítaná jobban morálisan mint megnyerni az oscart.
    Aztán amikor megnyerte, azt mondta, hogy sokmindent lehet mondani az amerikaikról, de hogy nem tartják a szavukat azt nem, 20.000 dollárt kértek az oscarért, és lőn.
    Azért nem minden oscart nyert film szar.
    Amúgy meg aki nem értékeli a keresztapát még objektíve sem, annak nem érdemes filmekkel foglakoznia, mert fingja sincs a filmkészítésről.
    Egyszerűen minden benne van ami nagy filmmé tesz, elsőrangú szereposztás, kiváló alakítások a legnagyobb amerikai színészektől, plasztikus karakterek, jellemfejlődés, méltán kultikussá vált atmoszférateremtő filmzene, feszültségteremtés-nem a percenként abszolvált hullák száma miatt hanem a történetszövés, a gesztusok, a finomságok miatt, igazi dráma(amikor Michael kénytelen megölni a saját testvérét az milyen?).egyszóval mestermű, és punktum.

  • 2010.08.11 11:50:37adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe

    +[o_O]+

    Őszinte részvétem:)

  • 2010.08.11 11:50:38someoneelse

    "taxidermia? és nem a gusztustalansága miatt..."
    Mi benne a gusztustalanság?

    A ponyvaregény pedig fantasztikusan jó film.

  • 2010.08.11 11:54:08Van melle várkonyi andinak? Én nem látom.

    aj istenem sosem szerencsés egy könyvet egy filmel összehasonlítani. Mivel a film film a könyv pedig könyv két külön dologról beszélünk...


    Mivel ma már a többség még ilyet sem olvas, nemhogy szépirodalmat, részben igazat adok.

  • 2010.08.11 11:55:21Dr. Körömlakk ®

    someoneelse

    hát a zabálós-okádós résznél nem jött meg az étvágyam, ellenben elment.

    a disznós-baszós se túl plébojos

    a végső preparálós e

    a csokizabálós se

    a film meg kurvajó.

    ennyi.

  • 2010.08.11 11:56:11MUGEN

    Köszi, de nem részben kéne igazat adnod... mivel tényleg két külön dologról beszélünk.

  • 2010.08.11 11:57:30gorcsev54

    Szerintem az összes felsorolt közül messze a Ponyvaregény,utána Keresztapa,majd a Becstelen brigantik: A többi szót sem érdemel.

  • 2010.08.11 11:57:37Ratarak

    Mugen: igen, részletes, Coppola nyilatkozta is hogy egyszerre akart nagyszabású tablót és intim családi részleteket bemutató filmet készíteni.

  • 2010.08.11 12:00:08MUGEN

    az volt a cél, h részletes legyen, hátha így eljut azoknak az agyáig akik kételkednek a film nagyságában. Másik nagy kedvenc Rekviem egy álomért! kökemény film

  • 2010.08.11 12:00:09sbarrett

    Nem szeretem a filmeket, mivel csak az látszik bennük ami a kamera látókörébe tartozik és csak az hallatszik, ami megfelelő erősségű rezonanciát kelt a mikrofonok számára.

  • 2010.08.11 12:00:59MUGEN

    Egykoron harcocok voltak, látta valaki?

  • 2010.08.11 12:02:22MUGEN

    Egykoron harcosok voltak!!

  • 2010.08.11 12:06:58someoneelse

    Körömlakk:
    Gyomor kérdése.
    :)

  • 2010.08.11 12:07:40Hipper

    Minden film szar, nem is nézek filmeket, utálom a filmvilágot, mindenhol szavaztam.

  • 2010.08.11 12:08:32MUGEN

    akkor minek vagy itt...

  • 2010.08.11 12:09:10Mr. Rocketfinger

    rossz filmek? a teljesség igénye nélkül:

    A tehetséges Mr. Ripley
    Artificial Intelligence: AI
    Macskafogó 2.
    Moulin Rouge
    Kémnők

    valaki írta, hogy csak annak tetszik a Ponyvaregény aki nem ért a filmekhez. nos, lehet, hogy én nem értek, de nekem tetszik. vagy még valószínűbb, hogy az illető a hatalmas hozzáértésével és sznobizmusával csakazértis utálja. vicces, hogy a listában szereplő filmek közül mindegyik a legtúlértékeltebb szar.
    Ben Hur: megnéztem jóvan
    Keresztapa: alapmű
    Schindler: nem a kedvencem de nézhető
    Ponyvaregény: szintén alapmű
    Titanic: mondjuk ezt tényleg rühellem
    Gyűrűk Ura: 1-3 alapmű, nyilván nem éri el a könyv színvonalát, de szerintem kihozták belőle a maximumot, egy ilyen könyvet ráadásul nem egyszerű vászonra vinni.
    A sötét lovag: tetszett, főleg azért, mert Ledger abszolút elviszi a hátán a filmet.
    Becstelen Brigantyk: én jól szórakoztam rajta, nyilván nem vártam történelmi hűséget Tarantinotól, aki igen annak részvétem, Christoph Waltz pedig zseniális.
    Bombák földjén: még nem láttam
    Avatar: megnéztem, látványos volt, nem kedvenc.

    a kinek melyik film tetszik, pedig ugyebár nem objektív kategória, szóval ne én legyek már a hülye azért mert nem egyezik az ízlésem máséval.

  • 2010.08.11 12:14:35Dr. Körömlakk ®

    someoneelse

    nyilván, nekem ott azért néha félre kellett néznem. a brigantiknál is a skalpolásnál...

  • 2010.08.11 12:16:43sbarrett

    "Ledger abszolút elviszi a hátán a filmet" -- nem Ledger, hanem Joker viszi, minden Batman-fimet, rajzfilmet, képregényt ő visz a hátán.

  • 2010.08.11 12:17:20MUGEN

    :(((((((((((((((

  • 2010.08.11 12:25:25Mr. Rocketfinger

    sbarrett
    hát ha ebben a filmeben is a Nicholson féle figura lett volna Joker, még a mozikba se került volna a film. isten őrizz, hogy bántsam az öreget, de ez azért kicsit más volt. lenne tipped, ki tudta volna ilyen szinten hozni a figurát?

  • 2010.08.11 12:26:37Gunther

    MR..

    Sirály Pista:))))))))))))))

  • 2010.08.11 12:32:47Ratarak

    Mr Rocketfinger: Johnny Depp, egyértelműen.

  • 2010.08.11 12:36:57MUGEN

    Johnny nagyon kevés lett volna oda... pedig hidd el én is szeretem, nem neki való...

  • 2010.08.11 12:46:25droid_

    Sok jó filmet felsoroltatok a kommentekben, mutatok én is kötelezőt: La Haine
    [link]
    Zsidó-arab-feka spanok, Európa, dráma, erőszak, röhögés, hiphop... 10/10.

  • 2010.08.11 12:47:28kocsmatk

    a keresztapa zseniális, a többi ofs, élen a bombák földjével, meg az összes álommanó-filmmel (avatar, bohócok, lényecskék, egyszóval ahol nem emberek a szereplők)

  • 2010.08.11 12:48:01jack o'neill

    Ben Hur: Soha többet. Rövid időn belül 3szor kellett megnéznem. Könyökömön jön ki.
    Keresztapa: Zseniális film.
    Schindler: A film valami pocsék, egyszer láttam, bőven elég volt. Igaz, aludtam vagy fél órát alatta. Nem hiszem el, hogy nem lehetett volna jobban megcsinálni. Színészek meg voltak hozzá.
    Ponyvaregény: Láttam már vagy 3szor, bírom.
    Titanic: Na, ezt, ne. Megnézése után minimum 3 Steven Segal v. Halálos Iramban kell, hogy rendbe jöjjek lelkileg/idegileg...
    Gyűrűk Ura: nem láttam
    A sötét lovag: egyszer láttam, annyira nem volt rossz,
    Becstelen Brigantyk: Jó film, tetszett, annak ellenére, hogy Brad gyereket nem bírom.
    Bombák földjén: Az egy nevetséges marhaság...
    Valósághűsége konvergál a nullához.
    Avatar: 1szeri film számomra.

  • 2010.08.11 12:50:03droid_

    Még trailer (La Haine)

    [link]

    [link]

  • 2010.08.11 12:53:16Dr. Körömlakk ®

    harcosok klubja is fasza
    blöff is
    brad egy jó színész
    bábel...

  • 2010.08.11 12:53:48MUGEN

    Gyűlölet iszonyúan jó film! :)

  • 2010.08.11 12:56:31MUGEN

    B 13 a bűnös negyed It,s not paris its Bagdad! nagyon nagy film

  • 2010.08.11 12:57:07falalla

    A Becstelen Brigantyk számomra a csúcs, mitől túlértékelt Tarantinó: semmi történelmi hitele, vicces, hogy egy csapat úgy garázdálkodik ,egy valaki tud csak németül. Senki nem szerethető a filmben, mert vagy ostoba, mint a föld, vagy brutális. Landa olyan nyelven beszél, ami éppen kell, mindenki tud angolul, rengeteget beszélnek, hülyeségeket.Csak vígjátékot kellett volna ebből az anyagból csinálni /amiről úgy tudom, sokáig érlelte a szerző/, és akkor talán....

  • 2010.08.11 13:00:38Mr. Rocketfinger

    én is bírom Johnnyt, de ez nem az ő műfaja. szerintem ennyire nem tud leállatiasodni. és milyen lett volna, amikor a 6 éves kiskrambó felkiált a moziban, hogy "apuapu, ott van dzsekkszperró", vagy "ott a kalózbácsi". forget it.

  • 2010.08.11 13:09:57droid_

    MUGEN: remek példa arra, ahol a fesztiválok és a közízlés találkozik. Mai valós problémák, mai utcai humor, jól kitalált karakterek, remek színészi játék és kevés (de nagyon ütős) látványelem.

  • 2010.08.11 13:18:03droid_

    La Haine magyar "változatban" 20 percben: 1 hét
    [link]

  • 2010.08.11 13:19:45Smog

    Széééép :) Nem is értem.Bebszna ha mindenkinek ugyanazok a filmek, zenék...stb tetszenének.
    Mit kell az ilyesmiről ölre menő vitákat folytatni?...
    A lényeg az, hogy az ember mindig megtalálja a hangulatának való filmet és arra menjen rá.Én pl. a gagyikat, a "B" kategóriát (jókat szórakozhatsz ha nem veszel mindent komolyan), csúcsminőséget, (kevés művészfilm is), pár sorozatot....dráma, vígjáték, horror, adventure...stb...stb és mindegyik különböző irányzatait bírom nézni, attól függ milyenem van.Ezt nevezik filmbuzinak :)Kölyök korom óta sok-sok 1000 filmet megnéztem, sztem eléggé vágom a témát.Pl, ugyanolyan jól tudok szórakozni a Pulp Fiction-on (ez nekem akkor is 10/10...és amikor még nem volt kult film nálam akkor is így volt!!...és abban az időben igenis sokat lendített a fantáziátlan filmiparon...), a Godfather-en de akár a Attack Of The Giant Leeches-en is...pedig az tényleg nevetségesen fos :))...kár is az ilyesmin vitázni...de csak nyomjátok ha jól esik :)
    P!

  • 2010.08.11 13:35:25Senkifia

    Hát lehet,hogy megdobálnak antiszemitizmusért,mert mostanság ha bármire ,ami "olyan" vonatkozású, "arra" való tekintet nélkül azt mondod,hogy szar, az már antiszemitizmus,és fújnácifasiszta... de a schindler listája akkor is egy trutyi szar mondvacsinált "nagy" film. az,hogy akkora a sikere,amekkora,köszönhető az ilyen filmekre jellemző "marketingnek",és nagydobraverésnek, meg a "jaaaj de hát a SPIELBERG akkkora tehetség,hogy ez a film egy zsenialitás"...közben meg lószart mama :)
    de ez persze privát vélemény.
    az avatar-nak a sztorija egy amerikai giccsparádé meg nyálözön, de azért 3szor láttam,és még megnézném. Lévén,hogy egy film nem csak mondanivalóról szól, hanem látványról is. És abból az IMAX 3D-s Avatarban azért van bőven, nem lehet elvitatni tőle.. a természetfilmet(A róka és a gyerek,pl) sem azért nézed,mert olyan mélyenszántó mondanivalója van,hanem a látvány miatt, esetenként. Mélyszántásra vágysz,például a második vh. témájában? Akkor nézd meg az Elem Klimov "Come and see" c. filmjét. na az igen mélyszántás. A schindler listája meg csak egy a sok közül. csak pont ezt felkapták,mert ugye spielberg...
    Keresztapa jó film, a maga nemében. Tök fölösleges fikázni.Titanic ugyanazért volt menő,amiért az Avatar, nyáltenger létére . a látvány.is. Ja az Avatar másért nem is nagyon kapott díjat,ugye.... A Ponyvaregény meg nagyszerű film annak, aki szereti(én,pl:))becstelen brigantyk és a bombák földje nem volt meg,arról nem nyilatkozom érdemben... :)

  • 2010.08.11 14:42:14gpack

    STAR WARS.... na nekem ez hiányzik innen

  • 2010.08.11 15:24:26Solarian

    gpack:

    Viccelődünk halál előtt?

  • 2010.08.11 19:44:44wowerman

    hihetetlen milyen hülye emberek vannak itt :D úgy látszik van lejjebb mint az eddigi átlag index színvonal... és akkor még a magyar ember nem utálkozó, köpködő fajta mi? itt a bizonyíték

  • 2010.08.11 21:00:21szabomelinda

    Áhh megint anyázás, gyülölködés, kérem felnőtt emberek vagyis többségük szerintem az.Mint már előttem írták sokan, mindenki mést szeret ez a lista meg oscar meg egyébb alapján lett összerakva.EZ olyan hogy az Avatar vitte a több pénzt de szerintem a bombák földjén tényleg jobb volt...Szó szót követ, mindneki mást szeret és nem biztos hogy az az imdb-n benen van a 100-ba de ő szereti és ezt mások ha ne is tiszteljék de nem kössenek bele...

  • 2010.08.12 22:02:17nagy lebowski

    jó, gyerekek, ahhoz, hogy észrevegyétek pl a Ponyvaregény vicceit, a feszesre komponált, lecsupaszított(ponyveregény, ugye) háttereket, jellemeket, az ide-oda lapozgatást a sztoriban, és még örülni is tudjatok az ilyesminek, ahhoz tényleg némi szellemi energiát kell befektetni
    kinek van, kinek nincsen

  • 2010.08.12 22:02:47Ben17

    szerintem a remény rabjai a legjobb film, a Fekete Vipera a legjobb sorozat és a Spongyabob meg a Billy és Mandy kalandjai a zord kaszással holtversenyben a legjobb rajzfilmsorozatok.

  • 2010.08.13 11:48:26Auchen

    Mondta valaki is, hogy A Keresztapa gengszterfilm? Még DVD hátulján is az van, hogy családi dráma (amit egyébként büszkén tartom a polcomon mert nekem a kedvenc filmem).

  • 2010.08.13 16:47:55Antisasi

    Már bocs mindenkitől, de a 21. század legszutyadékabb, leglopottabbb filmjéről a Mátrixról senki nem beszél? Komolyan agyfaszt kaptam a műmájersége, megjátszott mélyfilozófiai bugyutasága és összelopott technikai trükkjei miatt.
    Az álló-forgó kamerát már évekkel előtte egy Coolio videoklipben látni lehetett...

  • 2010.08.15 10:41:22peak5

    Az index kulturális cikkeinek nagy része olvashatatlan szar. Nincs stílusa, dilettáns. A kritika minden szabályát(nem túl sok van)semmibe veszi. A szavazásoknál a szájba rágják a negatív véleményt,egyes emberek lehúzós kommentárjaiból ollóznak össze különböző fikázós cikkeket. Írhat-e egy kritikus,h "Elcseszett mese az amerikai álomról", "még egy hippicsaj is összejön neki egy éjszakára. Meg sajnos 6 Oscar, 3 Golden Globe és 23 további díj."(Forest Gump) Az indexen megjelenő cikkek egyre nagyobb része túlzó,csak a bulvárról szól. Az indexen is olyan cikkek jelennek meg,mint a velveten. RSS-nél nem lehet megkülönböztetni az index cikkeket a velvet cikkektől.

    Sajnálom,hogy ilyen lett a színvonal.A régi indexet még érdemes volt olvasni.Mostmár csak próbálkozik az ember,hogy hátha nem így van,de mindig csak a pofonokat kapja.

  • 2010.08.15 19:36:04balage28

    Életem (egyik) legjobb szeretkezése a Ponyvaregényhez kapcsolódik. Csak hogy valaki konkrét indokot is kapjon, hogy miért tartom az egyik legjobb filmnek :))

    Egyébként meg nagy lebowski-val maximálisan egyetértek.

  • 2010.08.15 22:08:55Zetria

    Sajnálom, hogy az index már rég kifogyott a fantáziából és pár kommentező véleménye alapján
    alapozza meg közösség néhány fantasztikus film/rendező
    megitélélését.
    Bár még így is a legmagasabb pontszámot kapta Ponyvaregény, még a lehúzás ellenére is.

  • 2010.08.16 15:20:48122sss

    Megkérdezném a mélyen tisztelt kritikusoktól hogy akik leszarozzák ezeket a moviekat, hogy nekik mi a kedvenc filmük?

  • 2010.08.16 17:22:10v79benno

    Tényleg azt hitte itt valaki, hogy mosdatlan szájú, primitív és még csak végig sem gondolt véleményekből összevágni egy-egy bekezdést minden film alá, az majd ütős lesz? Nem lett.

  • 2010.08.17 22:08:51nyílméregbéka

    A listából az Avatar magasan a legrosszabb. Egyszerűen ki kellene törölni ezt a filmet az emberiség emlékezetéből (vagy elrettentő példának megtartani :-P) Mikor mondtam havernak, hogy a Titanic egy mestermű az Avatarhoz képest, elsápadt és le kellett ülnie, pedig ez így van.
    Keresztapa nem értem, mit keres a listán. Szerintem a világ egyik legjobb filmje. Sötét lovag szintén nagyon jó. Bombák földjén túlértékelt, de nem vészesen, és jó feszült. Schindler nem lenne rossz, de nagyon feltekerték a giccsfaktort. Brigantyk szerintem a legjobb Tarantino-film. Ben Hurt nem láttam; Király visszatér elmegy (a Két Toronyban több hiba volt).

  • 2011.04.06 16:34:23L'Angelus

    Indokolni!!!
    Érvelni!!!
    Konvencionálni!!!
    Értelmesedni!!!

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Keresés

Moziblog

Terrierek kapták a legjobb kutyaalakítás díját
Cannes-ban tavaly is terrier nyert: a Némafilmes kutyája, Uggie lett a legjobb.

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés