Azt sem tudtuk, mi az a meszkalin
A Facebookon már 8663 követője van a netes prosztóhumor gyöngyszemének, a Narancs, Tetves és Dugó-trilógiának, pedig a Robotkurva, a Parapéntek és a Retekegér 2001-ben voltak a szmóker szubkultúra kultfilmjei. Thavid, aMGee és HankóG 18 évesen hozták össze minden idők legtrágárabb razfilmszinkronjait, azóta egyikőjük multicégnél dolgozik, másikuk öltönyben-nyakkendőben népszerűsíti a szelektív hulladékgyűjtést, az egerek pedig saját vállalkozásban dolgoznak. Idén a BP Forex kosárcsapatában is együtt játszanak, az edzésükön faggattuk ki őket.
A Facebook-rajongóitok között rengeteg bombanő van. Bedobtátok valaha is csajozós szövegnek, hogy ti vagytok Narancs, Tetves és Dugó?
Thavid: Szerencsére nincs szükségünk ilyen trükkökre, inkább utólag szoktuk bevallani. Elég vicces volt, amikor a barátnőm hangosan felkiáltott, hogy „Te vagy Tetves?”.
Dugó is te vagy?
Thavid: Igen, és Don Gatto is. Narancs és Vörös Harry hangja aMGee volt, Geri kapta meg Omlást, a Retekegeret és Félszemű Babylont. Sosem voltam elégedett a saját hangommal, ezért mindegyik szereplőnél eltorzítottam. Sokan amúgy azt hiszik, héliumot szívtam, és attól vinnyogok így.
Ha már szívás: mennyi hasis és fű fogyott el, mire összeraktátok a három részt?
HankóG: Röhögni fogsz, egyikünk sem drogozott, se akkor, se most. Nem voltunk berúgva, se beszívva, egyszerűen csak dőlt belőlünk a színtiszta hülyeség. A drogos vonal amúgy is csak a második résztől jött elő, mert oda ki kellett valami pluszt találnunk miattam, azaz Omlás, a fekete macska miatt.
aMGee: A drogos dumákat a Cypress Hill-szövegekből vettük, 17-18 évesen csak ezt hallgattuk. A Parapéntekben a bong hangeffektjét konkrétan a Hits from the Bong szám elejéről nyúltuk le. Aztán ott volt még a Félelem és reszketés Las Vegasban, innen került be a "két teli bőrönd van a csomagtartóban"-duma. A könyvet többször is elolvastuk és végigröhögtük, pedig azt se tudtuk, mi az a meszkalin.
Thavid: Pia csak a legelején volt. Valamikor a 90-es években durván berúgtunk egy balatonfüredi nyaralóban, ahol találtunk egy szekrénnyi vhs-kazettát, Szív TV-ről felvett, B-kategóriás akciófilmekkel. Kinyomtuk a hangot, és részegen rászinkronizáltunk mindenféle baromságot. A folytatás 98-ban jött, akkor már volt saját videónk, és a faterom szerzett egy kazettányi Inci és Finci rajzfilmet a húgomnak. Ez ugye a világ legszarabb Tom&Jerry-utánzata, szóval azonnal bevillant az ötlet, hogy ide trágár szinkron kell, és már hívtam is aMGee-t, hogy összerakjuk a Robotkurvát egy szilveszteri bulira.
Itt még elég kezdetleges volt a technikai háttér, ugye?
Thavid: Az első rész még csak kreatív kísérletezgetés volt, az informatikus beállítottságom miatt. Nem volt erősítőnk, se keverőpultunk, csak egy Sony mikrofon meg egy Pentium 1-es, 850 megás vincseszterrel. Beraktam az Inci és Finci videókazettát, levettem a hangot, aztán nyomtuk freestyle-ban a hülyeséget. A szöveggel egy nap alatt megvoltunk, utána 2-3 napig csak vágtam. A hanganyag elfoglalta a vinyóm 70 százalékát, és a szilveszteri bulin úgy kellett összehangolni, hogy egyszerre induljon el a vhs-kazi meg a hang. Ha elcsesztük, tekerhettük vissza az elejére.
aMGee: A bulin mindenki visítozva röhögött a Robotkurván, de mi annyira megszenvedtünk vele, hogy utána évekig elő se szedtük. A végleges változat csak 2001-ben, egy prágai sörtúrára készült el, ahová egy 40 fős csapattal, csupa gimis haverral mentünk. Ekkorra már sokkal jobb gépe volt Dávidnak, pikk-pakk be tudtuk digitalizálni az első részt. Felmondtam a végére, hogy „Mi van, puncikám?”, meg még pár hiányzó szöveget, és beraktuk az Onyxtól a Slamet is. Annyira belejöttünk, hogy kitaláltuk, legyen egy második, meglepetés rész is, mert milyen jó lesz majd Prága felé a buszban ezen röhögni.
Mi alapján választottátok ki az új epizódokat?
aMGee: Lepörgettük újra az Inci és Finci kazettát, és mivel már Geri is csatlakozott, eleve olyan részt vadásztunk, amiben legalább egy vendégszereplő van. Nagy volt a választék, ott volt például a palackba zárt dzsinn epizódja is, de a fekete macskára azonnal ráugrottunk, hogy csakis ő kell. Az elején persze még nem tudtuk, mi lesz a szerepe, aztán Geri benyögte hülye hangon, hogy „Hoztam füvet.” Röhögtünk egyet, és kitaláltuk, hogy akkor ez egy feka macska, aki mindig be van tépve. És a sztori szépen felépítette önmagát.
Tényleg nem nyomtatok sör-Seduxen kombót a Parapéntek alatt?
Thavid: Tényleg nem. Egyszerűen csak túl akartuk licitálni egymást a hülyeségben. Alapvetően az volt a felállás, hogy mindig csak egy 10 másodperces jelenetet néztünk meg, amiben mondjuk Narancs és Omlás beszélt. Aztán az adott szereplőnek a kezébe nyomtam a mikrofont, hogy na most te jössz, rögtönözz valamit. Csak azt tartottuk meg, amin mindenki röhögött. Ha valamin csak ketten nevettünk, azt kíméletlenül újravettük. És persze azt is, ha valaki köhögött vagy lihegett.
aMGee: Viszont káromkodva ordibálni csak halkan lehetett, nehogy Dávid anyja átjöjjön a szomszéd szobából.
HankóG: A szöveg hamar megvolt, viszont irgalmatlan meló volt megcsinálni a hangeffekteket, a netről 2001-ben még nem lehetett ilyesmiket csak úgy leszedni. Emlékszem, a gereblyébe lépős pendülést Dávid bátyjának a zenész haverja szerezte meg, „STUDIO 1" feliratú másolt cédén. Szereztünk egy Magic Music Maker nevű programot is, a slattyogás meg a robotkurva zörgése mind onnan voltak. Ezzel tudtuk levinni és megemelni Don Gatto meg az egerek hangszínét.
Mikor készült el a harmadik rész?
Thavid: Még a Parapéntek vágásakor feljött a haver, aki a csehországi sörtúrát szervezte, és annyira bejött neki az új videó, hogy rábeszélt minket a harmadikra is. A Retekegér hanganyagát két éjszaka vettük fel, utána egy nap elment a vágásra, másnap hajnalban meg már indultunk is Prágába.
Kellett valamit változtatni a munkamódszeren?
HankóG: Itt már úgy emlékszem, pukkantottunk egy-két üveg vörösbort, hogy időben meglegyünk.
Thavid: Igen, mert a sorozat történetében először leültünk, és megbeszéltük, hogy nagyvonalakban miről szóljon a mi verziónk. Az új egérszereplőről kitaláltuk, hogy legyen parasztos, hadarjon, és harapja el a szöveg végét, mint az iskolázatlan tahók. Sokan még most is azt hiszik, hogy „gecis" tájszólása van, pedig az „keszis” tájszólás, mert Budakeszire jártunk gimibe.
Ennyi év után eláruljátok, mit mond igazából Retek?
aMGee: Mi sem tudjuk. Csak dobáltuk be egymás után az ötleteket, Geri viszont végig szó nélkül ült mellettünk. Aztán megkapta a mikrofont, hogy akkor az eddigiek alapján nyomjon élesben 7 másodpercnyi szöveget. Erre kapásból ledarált egy iszonyatosan durva, „kóbásztsörtidegeciesszej”-stílusú monológot Retekegér hangján, mi meg egy óráig könnyezve fetrengtünk a földön a röhögéstől.
Hogyan lett a prágai út után netes kultfilm a Parapéntekből és a többi részből?
Thavid: Azt akartam, hogy legyen egy olyan közösségi oldal, ahová az emberek feltölthetik a kreatív videóikat, és beindulhasson egy jó kis műhelymunka. Ez lett a ma már nem létező thavid.hu, viszont nem nagyon tudtuk reklámozni, ezért a Narancs, tetves és Dugó-epizódokat már úgy töltöttük fel a netre, hogy a thavid.hu link látszódjon benne. Sajnos végül csak páran küldtek saját videót. Viszont közöttük volt a Star Wars igen szpesöl edisön, amiben volt pár jó poén.
Azaz a netre szabadítottátok a trágárszinkron műfajt?
Thavid: Valahogy úgy. Persze sokan azt mondják, csak a Dallas-paródiát próbáltuk utánozni. Pedig nem is láttuk.
aMGee: Van már azóta baszdmegelős Barátok közt, meg Star Wars-paródia is. Szörnyűek. Mindegyiken érződik, hogy régi magnóval vagy mikrofonos webkamerával vették fel. A Harry Potter-paródiában Harry Narancs erőltetett torokhangján próbál káromkodni, de az eredmény nagyon gyenge. Természetesen nem az a baj, hogy utánoznak bennünket, hanem hogy nem képesek belevinni semmi eredetit. Egyedül egy másik Hanna-Barbera rajzfilm, a Top Cat paródiája lett vicces.
Most melyik korosztályban vagytok népszerűek?
Thavid: Szerencsére mindegyikben. A mostani harmincasok ugye még cédére másolva adogatták kölcsön a videóinkat, miután egész éjszaka várták, hogy az 56K-s modem letöltse. És itt vannak 14-20 évesek is, akik 2001-ben még nem ismerhették Narancsékat, de most van idejük YouTube-videókat nézegetni és megosztani.
HankóG: Nagyon durva volt szembesülni azzal, hogy már nem mi mutogatjuk a haveroknak a videókat, hanem évekkel később ismeretlen arcok idéznek belőle. Egyik haverom például a Mátrába ment busszal. Valaki hátul benyögte a Parapéntekből, hogy „Hoztam füvet”, elöl meg tinédzser diákok kiabálták vigyorogva a folytatást.
aMGee: Engem egyszer az EFOTT-ról hívott fel egy ismerős csaj, hogy a nagysátorban épp a Retekegeret vetítik a falra, orkánszerű röhögés ment a háttérben. Valamelyik évben meg a Schönherz koliból projektorról nyomták egy lakótelepi ház falára az egyik részt.
Van még hasonló sztoritok, sikoltozó rajongókkal?
Thavid: Nekem már 2001-ben annyi gratuláló mailt küldtek, hogy lebénult a levelezésem. És nemcsak Magyarországról írtak, Ausztriából, Romániából, Szlovéniából is. Szlovákiában még Narancs, Tetves és Dugó Fan Clubot is alakult. A thavid.hun csináltunk egy statisztikai oldalt is, ahol az IP címeket is meg lehetett nézni. A Honvédelmi Minisztériumban például naponta megnézték a Narancs, Tetves és Dugót.
aMGee: Arra vagyok a legbüszkébb, hogy sporttörténelmet írtunk. Koman Vladimir ugyanis Félszemű Babylont utánozta, amikor gólt lőtt szeptemberben, a Moldva ellen az EB-selejtezőn. Fülöp Marcival beszélte meg, hogy ez lesz a gólöröm jele, mert az edzőtáborukban a fél válogatott a Retekegéren röhögött.
HankóG: Volt egy másik focis sztorink is: Dávid születésnapját egy kocsmában ünnepeltük, ahol az asztalok felét a Fradi B-közép foglalta e. Egy győztes meccset meg egy szülinapost ünnepeltek. Meghívták Dávidot is pár kör pálinkára, aztán valamelyik haverom benyögte, hogy most ittak együtt Don Gattóval, az meg ott mellette Narancs. Az összes kopasz, nagydarab, vigyorgó vadember közös fotót akart velünk.
Kérdezték, hogy lesz-e negyedik rész?
aMGee: Mindenki ezt kérdezi. De nem lesz, mert ez a három epizód így kerek. A mozitrilógiákat is mindig csak elrontják a negyedik részek, mi meg 10 év után már nem akarunk lehúzni egy újabb bőrt erről.
Thavid: Valamit azért majd kitalálunk a rajongóknak. Meg lehetne például szerezni hd-minőségben az eredeti Inci és Finci rajzfilmeket, és az alá berakni a hangot. És otthon még megvan a vágatlan verzió is, a bakikkal együtt, amire egy egész vállalatbirodalmat építhetnénk. Sokkal több baromságot vettünk fel, mint ami a végleges verziókba bekerült.
HankóG: Mondjuk ha már Hanna-Barbera-rajzfilmek, akkor egy Maci Laci-paródiára újra összeállhatnánk, úgyis jön a mozifilm. Biztos horzsolna.
Thavid: Jó lenne visszatérni megint a kreatív vonalra. Ha van rá igény, szívesen leporolnám egy régi animációs filmes ötletemet is, ami évek óta csak rajzolóra vár.

Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész
Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész


Kommentek
2010.12.04 20:02:59xxman
Allati! Mar vagy 1000x lattam. Szerintem johetnek az uj reszek! Szerintem annyi ev alatt nem veszett el az a sok hulyeseg :)) Ja es 'soha a k..va eletbe nem talaltam volna ki hogy 3-an vagytok' XD
2010.12.04 20:06:43mr bigshot
nem cuccoltatok mi srácok, nem kell a kamu XDD
2010.12.04 20:07:27fragmented_erugif
van rá igény, van rá! van!
2010.12.04 20:15:32Psion
... nálam az "anyád temetésén huncutkodjál" a mai napig megállja a helyét. :)
Köszönöm!
2010.12.04 20:15:36NorbiJedi
Munka közben...? :D
2010.12.04 20:22:39jimihendrix
Idáig süllyedtünk!!! Magyarország én így szeretlek!!!
2010.12.04 20:26:54crey7
Köszönöm a fiúknak :D alapmű xD
2010.12.04 20:33:55Joseph_
Jaj, első cikk az indexen, ami kapcsán sírva röhögök, pedig évek óta olvasom :D Imádat
2010.12.04 20:34:27Faff84
Az egykori Dallas alkotóira is kíváncsi lennék
2010.12.04 20:35:09Joseph_
@jimihendrix: itt csak neked kéne süllyedni, jó mélyre ha lehet!
2010.12.04 20:36:08yeti-ufo hibrid
Értelmes ember most sem tudja, mi az a meszkalin...
2010.12.04 20:40:17yeti-ufo hibrid
Jeeez, hogy ez milyen szánalmasan gyenge "alkotás".
Gyuszikám, mit keresnek ezek itt? Valamelyik csákó a rokonod?
2010.12.04 20:40:20epeficam
Kultúra rovat. Amúgy a bazmegolás tényleg nagyon vicces. 12 évesen szoktak ilyen faszságokkal foglalkozni az éretlen kölykök.
2010.12.04 20:49:58renhoek
jimihendrix.
Azért mert te bevagy gyöpösödve, a mi szubkultúránk igenis büszke a munkájukra. Magyarok és kreatívak, rengeteg közös röhögést, és idézgetést ajándékoztak nekünk a srácok, amit nem lehet egykönnyen elfelejteni.
2010.12.04 20:50:03hurkatona
epeficam: akkor nem érted miről van szó. menj színházba és légy boldog, SZIA.
2010.12.04 20:55:01kis123435
yeti-ufo hibrid es epeficam:
kezenfogva setaljatok a operaba! ott var viktor es feri titeket
2010.12.04 21:02:39bög
klasszikus
"takarjon be téged földdel a sírásó, hogy a jó buzi kurva anyádat, te geci!"
2010.12.04 21:05:47renhoek
Szerencsére aki ismeri az tudja miről van szó :)
A többiek meg nemvoltak fiatalok sosem...
2010.12.04 21:06:59Godot
Megbaszom anyádat, apád hátán! ;)
2010.12.04 21:07:32CsendesMark
istenkirályok
2010.12.04 21:07:59vamivan
sajnos nem találni HD minőségű képet. sőt dvd minőségű is csak talán a robotkurvának van
2010.12.04 21:14:43sbarrett
'98-ban lett saját videójuk? Már nem azért, de akkor erősen kimaradtak a videó-korszakból...
2010.12.04 21:15:18ZöPö (inda)
[link]
:-))
2010.12.04 21:20:29TemplarOmega
Nem azért... de ilyen fejjel letgadni...
Egy nagy állatság.
2010.12.04 21:22:00RuinDone
"mi a fasz van? megmondtam hogy 4 20kor ne zavarj" és nem téptek a skacok, neeeeeeeeeee
2010.12.04 21:24:17musi
ezek biztos valamelyik drogos indexes drogos haverjai. ez a szar soha nem volt vicces, max a 60-as IQ-val rendelkező emberek számára... címlapon.. pff..
2010.12.04 21:28:22Elender05
" Figyi narancs! Betakarhatlak? "
.....
:D:D:D:
2010.12.04 21:30:51bulvárcsávó az rtlklub sztárja
Nekem ez már régen sem jött be. olyan eröltetett volt. hónaljszagú. Viszont a DALLS! Az igen! Na az fasza volt! Mai napig alap mondások pl.: "szarok a farmra" "kicsit rávertem, nem baj?" "ne nézz dzsokk mert bepörgök" "puszi..valami?"
2010.12.04 21:42:24ragadicspityu
Akármennyire bunkó ez a trilógia, mi ezen nőttünk és merem is kortárs kultúrának nevezni. Örülök, hogy ez a főcikk és van létjogosultsága annak, ami valóban érdelki az embert.
2010.12.04 21:42:35ech
A "kóbász-sört ide ge*i" vagy a "jön a beton" nekem azóta is megmaradt... Király volt srácok!
2010.12.04 21:42:38BaldFish
16 évesen hetente ültünk össze a haverokkal egy jót filmezni, de a film előtt valamely részt mindig megnéztük, kívülről fújtuk (és így 5-6 év után is menne a nagy része)
A 3 rész valóban így kerek, és ezúton köszönném meg a srácoknak, hogy azt az iszonyatos mennyiségű röhögést kiváltották belőlünk!
Lehet, hogy trágár, lehet, hogy polgárpukkasztó, de a szándék teljesen átjött, hogy szórakoztasson... ez a lényeg!
2010.12.04 21:46:39Villy
Gratulálok, ezen nőttem fel!
2010.12.04 21:47:48JamesDM
isten ez a cikk! :) nem gondoltam volna, hogy ma még feldob valami, de ez a szuperprodukció...
2010.12.04 21:53:32CosmoBacsika
Istenkem, hatalmas riszpekt. Ezek örök alapművek, a mai napig egy rakat szófordulat benne van a beszédünkben :)
"Meghozta a csécs a pizzát" :) Kóbásztsörtidegeciesszé :):):) Elpilledtél narancs? :) Foglak duglak :),
2010.12.04 21:56:06hagyma
ritka szar
2010.12.04 22:10:02MailMan
Mai napig idézünk belőle több ismerősi körben is. Bár a Robotkurva szerintem nem annyira jó, de a másik két rész klasszikus :)
Sajnálom azokat, akik szerint nem vicces.
2010.12.04 22:11:11epeficam
Nem tudom milyen színházról meg operáról magyaráztok, de ezek szarok.
2010.12.04 22:14:05kafferbivalybalamber
Jól írja az Index: ez bizony a netes prosztóhumor.
2010.12.04 22:16:55asd123321dsa
A legjobb!
"Anyád temetésén huncutkodjál te farok, hol van a tejem?" :D
2010.12.04 22:22:24mafos
Én is így voltam vele. Narancs tetves annyira nem jött be. Én az SW igen szpesöl edisönre cuppantam rá, az vitte a prímet, rá 2-3 évre valahogy "megértem" a Narancs tetves és dugó részekre :) Respect srácok
2010.12.04 22:24:27exter69
világbajnok trilógia, tényleg nem szabad folytatni, de mai napig idézgeti a mostani 20-as, 30-as korosztály :)
2010.12.04 22:33:01narkoholista
jok vagytok ,de hogy nem cuccoztatok,ez azert eros!ez a legrosszabb verzio,inkabb a frankot mondanatok nem azt tagadni ami nyilvanvalo!ami abszulute nem gaz,mert ki nem tolt mar valamit?a kepmutato pocsok meg bekaphatjak!
2010.12.04 22:34:49Gyíkhúsos szendvics
nagy volt mind a három.
2010.12.04 22:40:53Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu Wa Za Banga
Nincs meg valakinek az eredeti? Dobjonmá egy linket.
2010.12.04 22:44:32ellenszenvesfigura
isten.
aki szerint nem vicces, azon hajtson át a télapó a szánjával!
2010.12.04 23:01:51ssapadn1
a régi szép... :) dallas, bakta rider, esetleg a barkasz video is fent van valahol?
2010.12.04 23:22:35Frau Farbissina
2001-ben sírtunk a röhögéstől tizedszer és századszor is. És most is röhögök rajta, ha megnézem. A srácok zsenik, és nem is tudnak róla. Mindhárom epizód szövegei tökéletesen beépültek a kommunikációnkba. kár, hogy nagyon kevés helyzetben mondhatom ki, hogy "anyád temetésén huncutkodjál" vagy hogy "Viccelődünk halál előtt, k anyád?!" Arról nem is beszélve, hogy "Takarjon be téged a sírásó...stb" A Dallas ezekhez képest nulla. Egy ideig mondtuk, hogy "szrok a farmra", de annak sehol nincs olyan kulturális lenyomata, mint ezeknek. Én mondom, tetves és dugó egyszer még egyetemi tananyag lesz.
amúgy meg: renhoek - ott az igazság
baaazmeg, már dél van!
2010.12.05 00:07:10iceman1986
"nem látok......... höhöhö... lehet ám, hogy mégiscsak látlak"
childhood memories : D
2010.12.05 00:13:30Diguan
És akkor meg senki sem látta a Vektort...ha valami, akkor az méltó folytatása ennek a kulturális hagyománynak. Összerakott, érthető, nagyon vicces. Kell ennél több? Mai napig idézem őket. Azoknak, akik ezt lenézik: sajnálatos a begyöpösödött, semmirekellő sznobizmusuk, a lehetetlen humoruk, és a képmutatásuk. Ezt lehet nem szeretni, de semmiképpen sem szabad letagadni, és semmibe venni. This is EPIC!
Köszi srácok, hogy hozzájárultatok a fiatal koromhoz!
2010.12.05 01:14:59RuinDone
"aztán mehettek lopni Franciaországba ti kis cigányok" :D van ami nem változik
2010.12.05 01:24:57Vincenzo90
Szerintem mondjuk amellett, hogy trágár, erőltetett és gyenge is, de mindegy, van akinek ez a humor kell, hát ízlések és pofonok. (félre ne értse senki, nem önmagával a trágársággal van bajom...)
2010.12.05 02:36:04szerjóska
hejj de buta fatraktor, tszben nincs ilyen geciasszék!
2010.12.05 03:22:10renhoek
Vincenzo90:
Az hogy kb a szófordulatok beépültek a szlengünkbe igen masszívan... Fel lehet fogni valamilyen szinten irodalmiságnak.
De érthető, hogy a 40-50 éves munkában kiégett, jégkocka asszony + két gyerek-féle embereknek ez nem jelent semmit.
Higgyétek el, a mostani "poénos" videók amiket a gyerekeink néznek, meg sem közelítik ezt a nyelvi szintet...
2010.12.05 04:37:44FeroxX
Narancs? Leszophatlak? XD
2010.12.05 08:48:59jimihendrix
Ha ti ezen tudtok röhögni,hogy folyamatosan káromkodnak,akkor tegyétek!Én bele sem szólok,ez benneteket minősít.
2010.12.05 09:13:03Repce Manó
Ha ez kultúra, akkor én autóbusz vagyok. Egyfajta közvetlen agymosás, egy negatív irányú mintakövetésről van szó. Az ember azt tanulja meg ebből, hogy káromkodni jó, illetve, hogy az a menő, ha a másiknak beszólunk. Ugyanezt az értelmi színvonalat pedig a 10-14 éves cigánygyerekek képviselik, ők is hasonló alkotásokon röhögnek, onnan tudom, hogy nevelőként közöm van hozzájuk. Akik ezeket nézik, azoknak a kommunikációja alig magasabb színvonalú, mint a 10-14 éves cigánygyerekeké, ha nem pont ugyanazt a szintet képviselik. Az ilyen videók azok, amelyek trágár és igénytelen kifejezésmódjuk által példaként jelennek meg a befolyásolható agyú emberek számára, majd először csak idézgetik őket, majd észre sem veszik, de már ők sem beszélnek különbül. Magyarán az ilyen videóknak hála elcigányosodik a társadalom nyelvezete... illetve a viselkedésük is inkább arra kezd hajazni, hála ezeknek a műveknek. Valaki említette a Vektort, na az tényleg egy magas színvonalú utószinkron, mert követi a film filozófiáját. A Narancs, Tetves és Dugó viszont szinte csak trágárság és ökörködés, ami talán lehet egyszer-egyszer nevetni, de semmiképp sem hagynám, hogy követendő példa legyen. Márpedig sajnos az lett belőle.
Pedig pár napja nagyon megörültem a Fritz Lang-os cikknek, de ez nagyon ront az összeképen. Vagy ez valami kutatás, hogy melyikre mennyien kattintanak?
2010.12.05 09:14:55Robin' son
Viccelődünk halál előtt? kurvaanyád? :D
2010.12.05 09:44:23Kivlov
óriásira nagy...
2010.12.05 09:56:23nevetőharmadik
A harmadik már egész vicces, vannak benne jó szófordulatok. Az, hogy telenyomják trágár szavakkal, még nem teszi viccessé őket.
2010.12.05 10:25:33fraki
Az egész egy színvonaltalan hígfos. És valakik "ezen nőttek fel"?
Egyébként a műfajjal semmi problémám, de ez attól még úgy szar, ahogy van.
2010.12.05 11:06:41Macropus Rufus
:)
"Viccelődünk halál elött, qurva anyád!"
ezeken én is rommá röhögtem magam anno :)
fraki: hig fos? Lehet, de szarok rá.
Faff84: na arra én is :) "De jót kúrtunk az éjjel, a nyagkedőmet sem tudom bekötni" ;)
2010.12.05 11:13:05Macropus Rufus
Repce Manó: hallottad azt a kiofejezést már, hogy szubkúltúra????
Na akkor fogalmazd újra azt a mondtatot, hogy "Ha ez kultúra, akkor én autóbusz vagyok." ui. ez csak egy rétegnek volt királyságos. Pl. nekem.
És ne nagyon hasonlítgas itt senkit a cigányokhoz mert komoly gondjaid lesznek! Amúgy komoly fajgyülölettel vagy megáldva, hogy elsőként a cigók jutnak az eszedbe egy rajzfilmről...
Orvosod már látod? Esetleg már le is mondott rólad?
"Valaki említette a Vektort, na az tényleg egy magas színvonalú utószinkron, mert követi a film filozófiáját." azért csak kibújt a dolog. Mivel nem azt írják mit te néztél ezért mindenki cigány aki a Tetveséket nézte. Gratula. Igaz okos megközelítés. Nem lehet, hogy túl sokat foglakoztál a rádbízottakkal és némileg asszimilálódtál hozzájuk?
Azért jobb mert követi a film menetét? Hát ez már érv. Az mondjuk nem zavar látom, hogy ez "nem ugyan az a műfaj bazmeg" - Ponyvaregény
Itt nem a sztori követése volt a lényeg okoska.
2010.12.05 11:31:50Repce Manó
Macropus Rufus: én úgy tanultam, és tapasztalom is, hogy maga a szubkultúra támogatja a devianciát. A trágár kifejezések túlnyomó használata beszűkült szókincsre utal. Fajgyűlölet nincs bennem, aki ismer az tudja, hogy nálam kevesen próbálják a cigánytémát objektívebben megközelíteni, egyesek már úgy fogalmaznak, hogy védem őket. De ami tény, az tény. A két társadalmi réteg kommunikációja között egyre szűkebb különbségeket lehet mérni.
A Vektort nem azért szeretem jobban, mert összefüggő története van, hanem, mert nem a trágár kifejezéseket állítják be elsődleges és sokszor kizárólagos poénforrásnak. De akkor említhetném az Ekekapa visszaránt című Birodalom visszavág paródiát, ha már a napokban halt meg a mozi rendezője. Az valóban egy szubkultúrát képvisel, nem folytonos a története, de sokkal szórakoztatóbb, mint a káromkodások egymás után. Nem mondtam, hogy mindenki cigány, aki a Tetveséket nézte, csak utalni próbáltam rá, hogy művelődés szintjén ezek a rajongók nem törekedek rá, hogy magasabb színvonalon tudjanak megnyilvánulni. Elvégre a kommunikáció, a beszéd is kinyilatkoztat egy fajta hovatartozást, különbséget tesz ember és ember státusza között (szakirodalom: Réger Zita - Utak a nyelvhez). Ez alapján pedig azt látom, hogy a Tetvesék rajongóinak kommunikációs szokásai és a cigányok kommunikációja között alig van némi különbség. Ez még nem jelenti azt, hogy én gyűlölném bármelyik csoportot is, csupán megállapítottam ezt a tényt.
2010.12.05 11:35:40Repce Manó
De lehet, hogy Navracsics Judit - A kétnyelvű gyermek című könyv, egyszerre olvastam a kettőt és keverem néha őket. De a lényeg, hogy a nyelv használata tükrözi az egyén társadalomban betöltött szerepét és műveltségi szintjét.
2010.12.05 11:38:10Repce Manó
De nem is arról van szó, hogy nem nevetek én is a jól időzített, vagy ügyes dramaturgiával felépített trágárságokon, ugyanis egyik kedvenc filmem a Trópusi vihar, de szívesen nézem újra az Eddie Murphy Show-t is, melyek ugye nem nagyon kerülik a trágár kifejezéseket, mégis más tészta.
2010.12.05 12:26:45AMDFan
Repce Manó: óriásit tévedsz :)
Ezen a videón az összes jóérzésű ember sírva röhög. A cigányoktól elkezdve az értelmiségi felsővezetőkig. Épp ezért hallhatatlan. Egy jó példa arra, hogy hogyan lehet egyszerűen létrehozni olyat ami egyedi és időtálló.
2010.12.05 12:29:43AMDFan
Még valami: nem kell mindent kategorizálni és kielemezni. Ez úgy jó ahogy van. Mindenki beszél trágárul néhanapján. Nem értek egyet azzal amit írtál, hogy a nyelv használata tükrözi az egyén társadalomban betöltött szerepét és műveltségi szintjét. Lehet, hogy ez le van írva az egyetemi könyveidben, de hogy a valóságban ez nem így van már, az tuti.
2010.12.05 12:59:53Thomas Dantes
Akkor én nem vagyok jóérzésű ember, mert én ezen nem röhögök.
Nincs a trágársággal semmi baj. Én is az vagyok sokszor.
Csak épp, ha valamiben az a poénforrás, hogy trágár, hát az igencsak alacsony színvonalú.
Körülbelül úgy 10-12 éves korban vicces ez, mert hát,, hallod, azt mondta, hogy g*ci háháháháhá..de vicces...háháháháhá g*ci" Ebben a korban viselkedünk így. Van aki továbbfejlődik, és esetleg más színvonalú szórakozást keres.
Van aki nem, és leragad itt.
A nyelv használata pedig igenis tükrözi a használói szellemi színvonalát. Amint mondtam, sokszor én is trágár vagyok, folyamatosan repkednek a ,,b*zd meg-ek, és f*sz ki van-ok" de nem csak ilyen színvonalon tudok megszólalni, másokkal ellentétben.
Persze az is igaz, nem vagyunk egyformák, így a humorérzékünk se egyforma.
Erről mindig a mostanában elég népszerű Showder Klubb jut az eszembe. Hát igen, van akinek azok a fellépők tetszenek akik Győzikén viccelődnek, de nekem inkább azok akik ennél értelmesebb, intellektuálisabb humort képesek előadni.
Na mindegy, inkább megyek és megnézek egy Monty Python jelenetet. Én azon tudok jókat nevetni, pedig nem hangzik el benne fél percenként, hogy f*sz meg g*ci
2010.12.05 13:01:48AvgDvl
Jessz, jessz, jessz !!!
örök hála a rengeteg fetrengve röhögésért !
2010.12.05 13:19:36AvgDvl
Jessz, jessz, jessz !!!
örök hála a rengeteg fetrengve röhögésért !
2010.12.05 15:33:26AMDFan
Thomas Dantes: ez korfüggetlenül jó. A trágárság pedig tud vicces is lenni. Én is szeretem az intellektuális poénokat, szerintem sokkal jobban mint a környezetemben élők. Ez nem azt jelenti, hogy egy jó helyzetben ellőtt "anyád temetésén huncutkodjál te farok" ne lenne poénos.
2010.12.05 15:36:02AMDFan
Mellesleg egy olyan világban élünk ahol a Mucsi Zoltán féle teljesen véletlenszerűen trágár szövegek viccesnek számítanak. Ahhoz képest a NTD egy halhatatlan remekmű, pedig Mucsi elvileg egy elismert (?) színész.
2010.12.05 15:48:38nemlétezőnicknév
"...egyikőjük multicégnél dolgozik..." mekiben eladó :D
2010.12.05 16:04:53Repce Manó
Mucsi Zoltán karakterszínész, az ő filmjeiben egy adott karakterarchetípust jelenít meg, aki többnyire egy emocionális vagy érzelmi tölteteket magában tartani képtelen figurát személyesít meg. Az ő karaktere többnyire a Jancsó filmekben ugye hatásfokozó mechanizmusként jelenik meg. De nem minden karakterre jellemző ez a beszédstílus. Az egész estés filmekben azonban nem minden szereplőre igaz ez, csupán egyre. Amennyiben többen is nagyobb számban káromkodnak indokolatlanul, az már az alkotók hozzá nem értését tanúsítja.
Ezzel még nincs is baj, elvégre a Narancs, Tetves és Dugó sorozat alkotói bevallottan amatőrök, csupán az a probéma, hogy velük ellentétben Mucsi káromkodásai többnyire 18-as karika mellett történnek meg, illetve nem válik népszerűvé olyan körökben, ahol például fiatalabb korosztály is előfordul. A Narancs Tetves és Dugó azonban a fiatalabb korosztály számára lassan már elismert irodalom és sajnos a közönségének döntő többségének csak a trágárságok maradnak meg. Tulajdonképpen ez a sorozat a trágárságot dicsőíti, népszerűsíti, mi több, követendő példaként állítja be. Elvégre végig érződik a művön a trágár kifejezések mögött lévő felettes hangnem.
2010.12.05 16:24:24Hamlet
Repce Manó,
teljesen oké az okfejtésed, de azért vitatkoznék vele. :) Vagy legalábbis a netes prosztóhumort kedvelőiről nem alakítanék ki azonnal pszichológiai portrét kizárólag az alapján, hogy röhögött egy jót a Narancs-videókon.
Mert akkor a te logikád szerint a Napirajz-fanok is diszperzites vödröt cipelő, Blikk-címlaplányokra matyizó, fogatlan melósok... :) Pedig pont, hogy a diplomás, jól kereső, huszas-harmincas juppi-réteg nagy kedvence az a képregénysorozat, és én például a Narancs-videókról, a Dallaszról és a Star Wars-paródiákról is olyan emberektől hallottam először egyetemista koromban, akik azóta már megbecsült kutatói a választott szakterületüknek.
2010.12.05 16:38:29Stimpson Stimpy J.
Nem kell mindenkinek szeretni ezeket a "műveket", mint ahogy a Monty Python filmeket sem szeretik sokan... de az biztos, hogy legendává vált ez a 3 filmecske, és a 30 közeli korosztály számára nagyon sokat adott, és nem a káromkodásra gondolok... Kicsit korlátolt gondolkodásmódra vall, hogy egyesek csak a káromkodást látják/hallják meg bennük. Valószínűleg ezek megértéséhez egy nagyobb fokú nyitottság és fejlett humorérzék kell. van, aki az Irigy Hónaljmirigyen fetreng a röhögéstől, én azt nem értettem soha, de nem ítélem el miatta... :)
2010.12.05 16:56:56aretap
Hát ez elég mező...
2010.12.05 17:12:52martianhellacopter
@Stimpson: ne mitologizáljunk :D
Szerintem szánalmas, de nem ezért mondtam az előbbit.
2010.12.05 17:33:20Stimpson Stimpy J.
@martianhellacopter: mitologizálni? Ezt most hogy? :D Ha egyszer tényleg "legendásak", a "honnan tudjam, nem vagyok én kibaszott tudós" idézet az már alap lassan felénk... :)
2010.12.05 18:36:10Pene
@Stimpson Stimpy J.
"@martianhellacopter: mitologizálni? Ezt most hogy? :D Ha egyszer tényleg "legendásak", a "honnan tudjam, nem vagyok én kibaszott tudós" idézet az már alap lassan felénk... :)"
Így van, Narancsék ma már a magyar internet történelmének szerves részei (lausbubbal, az oroszlánkirály paródiával, terézanyával etc.), de önmagában is legendásak :)
2010.12.05 21:18:40ÁSÉS gyerek
full riszpekt! nincs olyan hét, hogy ne kerüljön elő legalább egy sor az irodában valamelyik Narancs epizódból.
2010.12.06 00:29:14Jester
Hejj, ifjúságunk egyik legmeghatározóbb sarokköve ez a trilógia.. Gimiben mennyit idézgettük, meg azóta is :D Riszpekt!
2010.12.06 11:19:52knowledge tree
pokoltuz jester
2010.12.06 11:31:29mr.sixpack
Aki ezt Monty Python-hoz hasonlitja eleg rossz helyen jar. Semmi ertelme, mivel teljesen mas kategoria.
A netes parodiak merfoldkove volt. Igenyes hangzast csinaltak, nem csak ugy ramondogattak. Raadasul meg sztorit is tudtak rahuzni.
Sorry az ekezetek miatt...
2010.12.06 12:41:29Repce Manó
Hamlet: nem akartam szegénységi bizonyítványt kiállítani azokról, akik nevetnek rajta, nem azt mondtam, hogy aki ezt szereti az nem normális vagy műveltségi szintje a nullával egyenlő. Azt állítom, hogy a trágár kifejezések egyre inkább terjednek az állítólagos szép magyar beszédben, és az ilyen videók nagy hatással vannak a fiatalságra. Akár a buszon ülök, akár sétálok valahol, ha fiatalabb korosztályba botlok (amúgy én is csak 26 vagyok) 90%-ban a beszédükben folyamatosan szerepelnek a g*ci, f*sz, bameg és ezekhez hasonló kifejezések. A főiskolákon is, ahol megállapításom szerint rengetegen vannak, akik azért mentek oda, mert nem tudták eldönteni, hogy mik akarnak lenni és szereznek már egy diplomát. Ettől függetlenül szeretheti olyan, aki tényleg megbecsült tagja a társadalomnak, nyilván vannak olyanok bőven, akik intelligensek, okosak, fontos tagjai a társadalomnak, mégsem határolják el magukat az ilyen fajta humortól. De attól, hogy én is ismerek több olyan cigányt, aki becsületesen dolgozik, intelligens, hasznos tagja a társadalomnak, adót fizet stb... tehát ellent mond az általános sztereotípiáknak, attól még nem tűnik el a cigánykérdés sem.
Ugye nem egy hozzászólás tanúsítja, hogy középiskolában milyen nagy sikere van az efféle humornak, márpedig az egy olyan kor, amikor könnyen lehet befolyásolni az egyént, még ha nem is veszi észre, de tudat alatt egyre többször jön majd szájára ilyen trágár kifejezés. Azt pedig eltanulják tőlük a környezetükben élő fiatalok, még fiatalabbak, ezáltal pedig egyre igénytelenedik a magyar nyelvünk. Míg egy Mucsi művészfilm eleve olyan formába van csomagolva, amit eleve csak valamennyire értő egyén közelít meg, addig a Narancs, Tetves és Dugó egy mindenki számára népszerű rajzfilmmel a közönség széles skálájához szól mindenféle korhatár besorolást mellőzve.
2010.12.06 14:20:52Stimpson Stimpy J.
@mr.sixpack: nem konkrét hasonlításnak szántam, hanem csak arra utaló célzásnak, hogy akik a NTD trilógiát értékelik, azok valószínűleg abból a körből jönnek, akik értik és szeretik az angol és abszurd humort is, mert erre fogékonyak... :)
2010.12.06 16:09:05Bagosipapo
Karalabe'
Sunaznam Narancsot!!!
2010.12.08 03:08:36hubci
Kár, hogy azok az emberek, akik szidják többnyire csak annyit hallanak belőle, h "g*ci" meg "f@sz". Pont azért humoros-azoknak, akiknek az-mert olyan fordulatokat használ, ami újszerű volt a maga idejében. Ezért épülhetett be annyi idézet később a nézők szókincsébe. Ilyenformán kár lenne tagadni, hogy helye van a "kultúra" rovatban, hiszen olyan animáció, ami formálja tömegek ízlését és szókincsét...akkor mi lenne, ha nem kultúra?
Ízléseken vitatkozni felesleges. Akinek nem tetszik ha ordenáré módon fejezi ki magát valaki, azt tiszteletben tudom tartani.
Az "elcigányosodik" gondolom szinonima akart lenni az "elsilányul"-ra, amennyiben nem rasszista felhangú célzás volt. Attól még hogy valaki nem káromkodik lehet, hogy mégsem tudja használni az szabatosan magyar nyelvet?
Elnézést, ha bárkit inzultáltam.
2010.12.08 12:07:31csóri
"Nagyapád is büszke rád. Hűűlyegyerek."
2010.12.09 18:29:50BarackObama
hát ez nagyon vacak. egy nulla. hol itt a poén? persze vannak akik azon nevetik halálra magukat, ahogy látják, hogy mások hatalmasakat esnek, esetleg összetörik magukat ... hát azt sem nagyon értetettem sosem. ha most aszondom, hogy rakd a répád anyádba te szarfaszú geciláda, akkor ez vicces volt?? volt aki nevetett? tegye fel a kezét! kár, hogy nem látom... mindenesetre sajnálatos, hogy ez humor, +szubklutura, meg persze minden csak viszonyítás kérdése ... ami persze hülyeség... talán a fosásról beszélgetés is lehet a szubklutura része és az, hogy egyesek szeretnek a fosásról beszélni, akkor az már a kultura része? végül is miért ne, legfeljebb messze elkerülöm ezeket az alakokat, hogy szaros ne legyen tőlük a cipőm ... sok ocsmány szót írtam. remélem, hogy sokan fetrengtek a röhögéstől és hogy persze ez itt minimum szalonképes vagy méginkább az elvárt minimum. Anyátokat! :)
2010.12.10 12:28:10lombardo
Megnéztem ezt a NTD-t, de nem estem tőle hanyatt, és valszeg régen sem tetszett volna. Az elpilledtél-poén mondjuk jó volt, azon kívül más nem nagyon ragadt meg bennem.
A fő baj az, hogy sok a céltalan töltelék szöveg, amit tényleg azzal próbálnak színesíteni, hogy káromkodnak, de ettől még nem fognak passzolni a mondatok (pl. amikor beszól a kutyának, pedig haladékért ment oda). Valahogy a Dallas-nál ez annyira nem jön ki, pedig ott sem egy magas szintű a sztori. Persze ott jobban passzol ez az eredetihez, mert egy szappanopera sem sokban különb.
Egyébként azzal csak az "eszem-f*szom megáll"-ban láttam hasonlóságot. Ellenben a Top Cat sokkal jobban hasonlít a Dallas-ra, pl. még egy kotonos poént is beleerőltettek, viszont legalább elég profin van elkészítve, és szerintem jobbak is a poénok az NTD-nél.
A Star Wars egyértelmű Dallas-utánzat volt, a beszédstílus, a szövegek, a hangutánzások, még a buta "hő"-zés is szinte ugyanolyan. Látszik, hogy csak kedvet kaptak a készítők, de önállóság nem sok volt bennük.
Amúgy megnéztem, és a Tom&Jerry később készült, mint az Inci-Finci, tehát ez nem lehet koppintás.
2010.12.10 13:10:10lombardo
Egyébként csak végig kell nézni, kik csatlakoztak a Facebook-on, és máris látszik, hogy melyik réteg (melyik műveltségi réteg) teszi ki a nagy részét a rajongóknak.
Az emlegetett "diplomások" tipikusan főiskolások, akik értelmiséginek képzelik magukat, csak mert 4 év lazázás után kaptak egy papírt. Ez az a lusta réteg, akiknek csak "kellett a papír", de komoly céljaik nem voltak, és nagy valószínűséggel nem is lesznek az életben. Ők azok, akik csak jól akarják érezni magukat (nem mondom, néhány egyetemi kar/szak is ezt a színvonalat képviseli). A jól keresésük is csak viszonylagos, mert persze, ha elmennek egy multihoz "robotolni", akkor azért magasabb bért kapnak, mint amennyit egy magyar cégtől kapnának (leszámítva, ha feketén dolgoznak, ill. egy-két céget), de sok ilyen álláshoz nem kell túl sok ész. Szóval ezzel példálózni nem sokat ér, mert ettől még nem lesznek értelmesebb és/vagy értékesebb emberek.
Egyébként is, amilyen tömegoktatássá vált a felsőoktatás már úgy legalább 10 éve, annyira csökkent a színvonala is. Lehet villogni a papírral, de mivel mindenféle suttyók is elvégzik "valahogy" az iskolákat, már ennek sincs akkora tekintélye. (És ha már egyetemi kutatót emlegetett valaki, láttam én is olyat Facebook-on, hogy nem néztem volna ki belőle, annyira gyerekesen naiv volt.)
ui: egyébként az előző hsz-emhez kapcsolódóan úgy rémlik, hogy az öcsipókot is a Dallaszból vették
2010.12.11 02:31:38Hamlet
@lombardo
Annak azért fuss neki még egyszer, hogy melyik rajzfilm volt hamarabb.
Segítek: Tom & Jerry 1940-es évek,
Pixie & Dixie 50-es évek.
A Narancs, Tetves és Dugót pedig azért többen ismerik annál a 9000+ embernél, akik lájkolják a facebookon.
2010.12.23 16:46:20lombardo
@Hamlet
Az imdb-n kerestem rá, ott akkor 1965 volt a legkorábbi év, amit láttam, ebből indultam ki. Most jobban megnézve, egy darab 1950-es részt említ azon kívül. A wikipedián több infó van, azt akkor nem néztem.
A 9000 fő egyébként már reprezentánsnak mondható.
2011.01.01 13:03:55dana_hun
no igen, el nem tudom mondani, mennyi örömöt adtak nekem és a haverjaimnak ezek a videók :D csináltunk mi is parapénteket és bármikor felmondom Don Gatto szövegét
dana
P.S.:szerintem két sráccal közülük már találkoztam kosáron keresztül
2011.05.13 15:15:26pingufecó
musi az enyém 140, mégis bejött nagyon a cucc kb. 10 éve mikor láttam! Szerintem alapmű a korosztályunknak, minden ismerősöm látta szinte kivétel nélkül, bár akkora gyereke még senkinek sincsen hogy megnézhesse! :-)