Az Itunes mintájára változtatják meg a mozizást

2011.04.19. 14:28
Nyáron lép a piacra a Warner Brothers digitális filmgyűjtő szolgáltatása, amivel letarolná az otthoni mozizás piacát.

“Ahogy az iTunes megváltoztatta a zenét, úgy akarja a Warner Brothers átalakítani a mozizást” - jelentette ki Julia Boorstin szóvivő a CNBC-nek. A stúdió a sajtóeseményen megmutatta az új alkalmazást, amin már évek óta dolgoznak. A végső cél, hogy az emberek minden digitális filmet megvegyenek, ne csak a Warner Brothers-ét, tette hozzá. Ezt az alkalmazást Digital Everywhere-nek hívják, és idén nyáron fog megjelenni.

A cég ezzel a projekttel szeretné megváltoztatni az otthoni mozizást, ahogy az iTunes tette a zenehallgatással. Az Apple szolgáltatásával ellentétben a Warner Bros.-é nem netes áruház lesz, hanem a filmvásárlási és -kölcsönzési módszerek gyűjtőhelye, írta a CNBC.

A Digital Everywhere a felhasználók teljes film- és tévéműsor-gyűjteményét (beleértve a dvd-ket, a merevlemezen tárolt filmeket, az iTunes-ról, a Netflixről vagy az Amazonról származó alkotásokat) is rendszerezné és karbantartaná, s bármilyen interneteléréssel rendelkező eszközről elérhetővé tenné (tévé, laptop, iPad vagy okostelefon), egy UltraViolet elnevezésű rendszeren keresztül, amit idén nyáron szabadalmaztat a stúdióegyesülés.

A digitális filmek birtoklását tennék értékesebbé a dvd-knél. Az alkotások megvásárlásával azok bármely készüléken elérhetőek lesznek, nemcsak azon, amelyiken megvették (mint a kölcsönzés esetében), és számos kiegészítő tartalom is jár hozzájuk, például előzetesek, összegyűjtött újságcikkek, kritikák, a Rottentomatoes értékelései, az IMDB adatai.

A filmek megtalálását az applikáció teszi könnyebbé. Az alkalmazás a Facebookkal is együttműködik, így könnyen megoszthatjuk értékeléseinket a filmekkel kapcsolatban ismerőseinkkel. A már megtekintett filmek alapján a program javaslatokat is tesz.