Nem kérték vissza a jegy árát

2005.07.08. 07:31
Különleges reklámkampánnyal próbálták Amerikában eladni Russell Crowe legújabb drámáját: ha valakinek nem tetszett a film, a jegypénztáraknál visszakérhette a pénzét. Az első adatok szerint nem sokan éltek a lehetőséggel.
Mint arról már hírt adtunk, Amerika második legnagyobb mozihálózata néhány hete példátlan akcióval kívánta népszerűsíteni Russell Crowe új, a harmincas években játszódó bokszfilmjét, A remény bajnokát: azt ígérték a moziba járóknak, hogy mindenkinek visszaadják a jegy árát, aki a film után elégedetlenül állt fel a székéből.

A legtöbb nézőnek tetszett

Az AMC Entertainment akkor még nem rendelkezett számadatokkal arról, hányan éltek különleges jogukkal, miután megnézték Ron Howard rendező, Akiva Goldsman forgatókönyvíró és Brian Grazer producer filmjét, most azonban nyilvánosságra hozták az első eredményeket. Az AMC szóvivője, Pam Blase elmondta: június 24-e, az akció kezdete óta körülbelül 100 néző kérte vissza A remény bajnoka árát a hálózat 100 mozijában.

Az AMC példáját követve egy másik amerikai mozihálózat, a Cinemark is bejelentette, hogy náluk is visszaadják a csalódott nézőknek a Russell Crowe-film árát; az ő 26 mozijukban Terrel Falk szóvivő szerint csak "néhány tucat" látogató kérte vissza jegy árát a Függetlenség napjának hosszú hétvégéjén, míg a legtöbb moziba járónak tetszett, amit a pénzéért kapott.

"Csendes film"

Jelenet a filmből
Jelenet a filmből

A mozisok ezzel az akcióval próbálták ráirányítani a figyelmet Ron Howard bokszdrámájára, ami 5 hét alatt csak 54 millió dollár bevételt hozott készítőinek. A történet egy profi bokszolóról szól (Crowe), aki a nagy gazdasági világválság Amerikájában próbál valahogy talpon maradni és eltartani feleségét (Renée Zellweger) és gyerekeit. A június elején bemutatott film 88 millió dollárba került.

"A remény bajnoka olyan látványos akciófilmekkel versenyez a nyári szezonban, amik tele vannak különleges effektekkel, de ez egy csendes film" - magyarázta Falk. "A pénzvisszatérítés, a reklámkampány arra szolgált, hogy egy kicsit több figyelmet kapjon ez a csodálatos darab, ami nagyobb közönséget érdelemelne a jelenleginél" - tette hozzá a Cinemark szóvivője.

Itthon nem adják vissza

Az akció kezdetén Farkas Sándor, a Crowe-filmet Magyarországon forgalmazó Fórum Hungary Kft. vezetője az Index kérdésére elmondta, hallott az amerikai mozihálózat szokatlan marketingfogásáról, de úgy gondolja, a kampány nem is A remény bajnokáról szól igazán, hanem arról a lassan öt hónapja tartó hanyatlásról, amit az amerikai nézőszámmérések mutatnak.

"Az AMC akciója egy azon próbálkozások közül, amelyek segítségével vissza akarják csábítani a mozikba az amerikaiakat" - mondta akkor Farkas, majd hozzátette, hogy A remény bajnoka hazai, szeptember 8-ai bemutatójára nem terveznek ilyen rendhagyó reklámkampányt.