Woodynak 20 éve nem volt ekkora sikere

2008.11.20. 13:13
A héten mozikba kerülő Katasztrófafilm 1,3-as átlagával a legrosszabb mozi az IMDb-n. Szerencsére bemutatják a legújabb Woody Allen-filmet is, Scarlett Johansson és Penélope Cruz párossal. Vincent Cassel is itt lesz a Halálos közellenség budapesti díszbemutatóján.

Vicky Cristina Barcelona

Klikkeljen ide a Flash lejátszó letöltéséhez!

Végre hozzánk is befutott Woody Allen új filmje, amiben a rendező Rebecca Hall, Scarlett Johansson és Javier Bardem szerelmi háromszögét fejelte meg Penélope Cruzzal, aki Johanssonnal is smárol egy-két jelenetben. A Vicky Cristina Barcelona 15,5 millió dollárból készült és augusztus óta már 50 milliós bevételnél jár (a rendező ilyet utoljára a 86-ban produkált, a Hannah és nővéreivel). A barcelonai városvezetés 2 millió euróval támogatta filmet, hogy Woody Allen eredeti helyszíneken forgasson, ne New York-i stúdiókban. A film májusi cannes-i bemutató óta 7,8 ponton áll az IMDb-n, 81 százalékot kapott a Rottentomatoeson. Az összes amerikai napilap dicséri: "Az elmúlt húsz év legjobb Woody Allen-filmje" (Detroit News), "Woody Allen szíve még mindig New York-é, de Spanyolországot is sikerült izgalmasan bemutatnia." (Minneapolis Star Tribune), a Rolling Stone pedig "mindent elsöprő hurrikánként" jellemezte Penélope Cruz játékát. Woody Allen egyébként eleve úgy írta a forgatókönyvet, hogy közben Javier Bardemet, és legújabb múzsáját, Scarlett Johanssont látta maga előtt, akivel a Füles és a Match Point után ez a harmadik közös filmje.

Katasztrófafilm

Klikkeljen ide a Flash lejátszó letöltéséhez!

Jason Friedberg, a Horrorra akadva-sorozat írója eddig a legrosszabb filmjét is nyereségessé tudta tenni, most nem sikerült. A 25 millió dollárból forgatott Katasztrófafilm az augusztusi premier óta csak 14, milliót szedett össze. A Rottentomatoeson 2 százalékot kapott, az IMDb-n pedig 1,3 ponton áll, így ez vezeti a 100 legrosszabb film listáját (ugyanitt a Kis Vuk a tizedik). Sztori nincs, az egész film poénosnak szánt kínlódások sora: Hancock lefejeli a villanyoszlopot, Hulknak szétreped a gatyája átváltozáskor, Indyt meg agyonnyomja egy meteor. A ViewLondon szerint a Katasztrófafilm egy "rosszul megírt, igénytelen szemét, az év legrosszabb filmje", a Dark Horizons meg ezt írja: "Ha Judd Apatow a vígjátékok Jézusa, akkor Jason Friedberg maga a filmes Antikrisztus".

Halálos közellenség

Klikkeljen ide a Flash lejátszó letöltéséhez!

Jean-François Richet a 13-as rendőrőrs után ismét be akarja mutatni, hogy a francia akciófilm is van olyan tökös, mint az amerikai. A Halálos közellenség 80 millió dollárból készült, ebből a rendező két filmre való nyersanyagot forgatott le a legismertebb francia gengszterről. Jacques Mesrine (Vincent Cassel) akár a francia Whiskys is lehetne: sorra rabolta ki a bankokat, többször is sikeresen megszökött a börtönből, és interjút adott, miközben az összes rendőr őt üldözte. A duplafilm már 7,7 ponton áll az IMDb-n, pedig a legtöbb országban még be sem mutatták, nálunk is csak januárban jön a második rész. Richet másfél évet töltött helyszínkereséssel és a forgatókönyv megírásával. Ezalatt tizenöt visszaemlékezést olvasott át Mesrine exfeleségeitől, gengsztertársaitól, és az őt üldöző zsaruktól. A filmben számos francia híresség szerepel, Gérard Depardieu például a főszereplő előmenetelét segítő, idős gengszter. Vincent Cassel 22 kilót hízott a szerephez, de mivel a forgatással járó izgalomtól mindig le szokott fogyni, a stáb fordított időrendben vette fel a jeleneteit. A főszereplő és a rendező a magyarországi premier alkalmából a hétvégén Budapestre látogat.

Neve: Sabine

Klikkeljen ide a Flash lejátszó letöltéséhez!

Egy francia dokumentumfilmet is láthatunk a mozikban. Az ismert francia színésznő, Sandrine Bonnaire nővére személyes tragédiájáról készített dokumentumfilmet: egy alig ismert, gyakran félrekezelt betegségről, az autizmusról. A Neve: Sabine az autista lányról szól, aki 27 éves koráig nagyjából normális életet élt, még zongorázni is megtanult, bár az iskolákból eltanácsolták az extrém viselkedése miatt. Az egyre agresszívebbé váló lányt pszichiátriai intézetbe küldték, ahol félrekezelték a betegségét, és így a lányból egy túlsúlyos, memóriazavaros, dührohamokat produkáló emberi roncs lett. A másfél órás film az IMDb-n 7,5 pontot kapott, a Reel Film Reviewson pedig ezt írják róla: "nagyon személyes, és sokszor szívszorító történet".