A célratörő sztori és a gagyi cím már a bemutató előtt népszerűvé tették a filmet. A cím számos dalt, posztert és előzetesparódiát ihletett, a Snakes on a Plane-t parodizáló rövidfilmek versenye a hétvégén zárult.
"Az embeket jobban megmozgatta a film reklámkampánya, mint maga a mozifilm - nyilatkozta David Tuckerman, a filmet forgalmazó New Line Cinema vezetője - Az internetes poénhadjáratot nem a New Line indította. Ami történt, az minden marketinges álma, de az a probléma, hogy a lelkesedés nem késztette a nézőket arra, hogy felálljanak a gép elől, és beüljenek a moziba."
Az élők kincse
A bemutatót követő hetedik hétvégén a Karib-tenger kalózainak második része lett a nemzetközi nézettségi listák első helyezettje, olvasható a Reuters híradásában. A Holtak kincse ezzel a Walt Disney legnézettebb filmjei között a tizenkettedik helyre került.
A film Államokon kívüli bevétele elérte az 522 millió dollárt, nemzetközi összesítésben pedig 928 millió felett áll. Ezzel megelőzte az eddigi rekordert, a 2003-ban 866 miliós nemzetközi bevétellel zárt Némó nyomában című családi animációt.
A nemzetközi bevételi listán a Holtak kincse a negyedik helyre lépett elő, megelőzve a Star Wars I. - Baljós árnyak 1999-es epizódját és a Gyűrűk Ura 2003-as második részét.