A magyar multiplexek vevője a főváros két legforgalmasabb multiplexének, a Westendnek és a Mammutnak a tulajdonosa. A Hollywood multiplex márkanév megszűnt, a tíz budapesti multiplexből kilencet tegnap óta Palace-nak hívnak. Több szakmai vélemény szerint ez monopolhelyzetet teremt, a becsült adatok alapján a fővárosban a nézők mintegy 80 százaléka a Palace vendége lesz.
Míg a mozipiacot nem is olyan régen még a multiplexépítési láz uralta, az utóbbi fél évben ez csökkent. Ennek oka, hogy tavaly csaknem 15 százalékkal kevesebb belépőt adtak el, mint 2004-ben. Ez milliárdos nagyságrendű bevételkiesés az üzemeltetőknek és a forgalmazóknak.
"Az adatok mindenki számára nyomon követhetők voltak, nemcsak hazánkra, de egész Európára jellemző, hogy évről évre kevesebben keresik fel a filmszínházakat. Ez nem jelenti azt, hogy az iparágat temetni kellene, de minden cégnek át kell gondolnia és újra kell fogalmaznia, az aktuális piaci helyzethez kell igazítania üzletpolitikáját, stratégiáját" - kommentálta a döntést Ádám Bernadett, a cég sajtófőnöke.
Hogy mit jelent ez pontosan a telített és lefedett forgalmazói piacon? A közlemény szövege szerint "az InterCom új üzleti tervet dolgozott ki: folyamatosan tárgyal a piac meghatározó szereplőivel, hogy kiaknázza azt az exkluzív - és egyre bővülő - szerződéscsomagot, melyeknek köszönhetően a legnagyobb amerikai stúdiók filmjeit forgalmazhatja a hazai mozikban, videón és dvd-n. Emellett azonban feltérképezi az ebben a szegmensben lehetséges más, járulékos üzleti lehetőségeket is, a saját fejlesztésű üzlettől az akvizícióig."