Oscar-esélyes meleg szerepek

2005.11.23. 11:10
A legjobb színésznek járó Oscar-díj mindig is szokatlan színészi teljesítményekért járt: 2006-ban a meleg karakterek tűnnek befutónak.
A hetvenes Philip Seymour Hoffman a Capote című film homoszexuális címszereplőjéként jelenik meg a filmvásznon. Cillian Murphy egy egy IRA-tagba szerelmes transzvesztitát alakít a hetvenes évek Írországában Neil Jordan Breakfast on Plutojában. Mindkettőjüket esélyesnek tarják a 2006-os Oscar-díjra, írja a filmhu.

#alt#
Ahogy Jake Gyllenhaalt és Heath Ledgert is, akik szeretőket játszanak Brokeback Mountain meleg cowboy-filmben. A mozi tartalmaz ugyan szexuális együttlétet ábrázoló jeleneteket, mégis a mainstream közönséget célozza meg.

Felicity Huffman, az egyik Született feleség pedig apaként érdemelheti ki a szobrot. A Transamericaban egy olyan férfi bőrébe bújik, aki nő szeretne lenni, és nőként öltözik, de a sorsdöntő műtét még hátra van. Fiához utazik, hogy előtte kettesben autózzák keresztül Amerikát. Felicity Huffmannak férfiasabbra kellett vennie a figurát: a színésznő elmélyítette hangját, parókát és műkörmöt viselt.

Az Oscar-díjra szintén esélyesnek tűnő Peter Sarsgaard egy meleg írót játszik, aki viszonyt folytat a stúdió vezetőjével a Dying Gaulban. Ralph Fiennes pedig jelenleg a Bernard and Doris című filmben szerepel, amiben a milliárdos Doris Duke (Susan Sarandon) meleg lakáját alakítja.

Tom Hanks volt az első

#alt#
Felicity Huffman parókában
Az Amerikai Filmakadémia elismeréséhez vezető utat tíz évvel ezelőtt Tom Hanks kövezte ki a Philadelphia meleg főszerepéért kapott Oscar-díjával.

A sorban Hillary Swank következett, a Fiúk nem sírnakban férfi ruhában nyújtott alakításával érdemelte ki a szobrot. Az Akadémia az átváltozást is díjazta: Charlize Theron A rém-ben szinte felismerhetetlen leszbikusként kapta meg az elismerést.

A meleg, transzvesztita és transzexuális szerepek megformálása számos hálás színészi feladatot rejt magában, írja a New York Times, de a mesterkélt beszéd, a parókák, és különleges jelmezek csak látszólag könnyítik meg a színész dolgát, a lényeg a színészi ábrázolásban van.