A brit McDonald's visszavág

2004.08.23. 12:37
A 'Super Size Me' Anglia partjai felé közeleg -- a gyorsétteremlánc pedig elébement a veszélynek - adta hírül a Guardian.
A mai angol lapok hasábjain megjelent hirdetést első pillantásra bősz hamburgerellenzők művének hihetnénk. A szöveg a hamburgerek és a sültkrumpli ellen indított egyértelmű támadás; a hirdető kijelenti, hogy ha egy ember harminc napon át csak hamburgeren él, meghízik és annyira leromolhat az egészsége, hogy orvosai eltanácsolhatják a szokatlan étrendtől.

Az olvasók meglepetésére a hirdetést nem más helyezte el, mint a McDonald's. A világ legnépszerűbb gyorsétteremláncát annyira aggasztja Spurlock nagy port kavaró filmje, hogy szokatlan ellenkampányba kezdett. Mivel a 'Super Size Me' a héten debütál az Edinburghi Filmfesztiválon, és három héten belül kezdik vetíteni az angol mozik, a cég úgy döntött, felkészül a támadásra.

Nem teljes az egyetértés

"Meglepődnének, ha tudnék, mennyi mindennel egyetértünk, ami ebben a filmben elhangzik" - így a McDonald's. "A film lényegi mondanivalója, miszerint nem jó, ha túl sokat eszünk és túl keveset mozgunk, igaz."

Ezután természetesen arra is kitérnek, hogy egy átlag McDonald's-vásárlónak hat évig tartana ezt a mennyiségű hamburgert elfogyasztania, amit Morgan Spurlock megevett a forgatás harminc napja alatt. Azt is állítják, hogy a filmben Spurlock eltúlozta a mozgáshiány mértékét is.

Vita salátával

Az angliai McDonald's szóvivője, Amanda Pierce elmondta: "Biztosak akartunk lenni abban, hogy igazi vitára kerülhet sor és az emberek a mi véleményünket is meghallgathatják."

A hirdetés kitért arra is, hogy a gyorsétteremben Big Mac és sültkrumpli mellett salátákat, gyümölcsöket és bio-ételeket is fogyaszthatnak az angol vásárlók.